За несправедливостта спрямо учителите и родителските своеволия

  • 8 211
  • 152
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 1 861
Ъмм, темата май беше за несправедливостта към учителите и родителските своеволия... Всъщност нормално е, че пое по неведоми пътища при липса на конкретика от страна на авторката.
На мен обаче ми се прииска да споделя следния пример – учител, „изхвърчал” под родителски натиск. Поводът – неблагоразумието на родителска среща да конкретизира имената на трабълмейкарите. (Реакцията на съответните родители, мисля, не е необходимо да описвам.) Причината – прекалено кротък и добър човек, в следствие на което мнозинството и се качваше на главата. Тези обаче, които искаха, научаваха много. Познаваше добре децата и можеше за всяко да сподели в подробности кои са му силните страни и къде трябва да поработи повече.. Децата като цяло я харесваха. Част от родителите– не. Даваше контролно след всеки раздел, държеше на критериите си и не пишеше 6-тици поголовно. (Същевременно даваше шанс на децата да се изявят и поправят оценките си, ама какво от това? Може ли отличници „по дефолт” да получават 4 на контролно!? Пък и „аууу, аз не мога да реша тези задачи за един учебен час, как детето ще ги реши!”) Резултатът – грозен пасквил до директора, подписан от куп родители... И... адио, Рио! Естествено, това е моето субективно виждане за ситуацията. И, честно казано не обвинявам родителите, те също си имаха своето субективно виждане. Обаче пък останах с кофти усещане за адекватността на ръководството, в крайна сметка то носи отговорност за решаване на конфликтни ситуации, независимо кои са „добрите” и „лошите” в даден случай... С което всъщност исках да кажа, че родителските/учителските своеволия са дотам, докъдето "отговорното лице" ги позволи.

# 31
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 4 771
Понякога родителите имат право да се месят, друг път не. И аз като учител и родител се чудя къде е границата, но дечицата ми са още малки. Случвало ми се е родител да се меси и то точно за преподаване по английски и не ми беше приятно. Вярно специалността ми е БЕЛ, но въпросната госпожа е с 8кл. и е учила френски. Ако учители и родители се изправят един с/у друг и се самообвиняват нищо няма да се постигне, но е много трудно да се намери общ език, когато хората са изправени на ръба на оцеляването.

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
В начален, особено в начален, и основен курс, едва ли ще срещнете филолог по чуждия език, най-малкото защото има къде-къде по-добре платена работа от учителската заплата и занимаването с десетки деца по цял ден. Много често учителите по езика са с квалификационен курс, и то от ниските нива. Дори с езикова гимназия рядко ще срещнете. Накратко, не разчитайте до осми клас да научат език в училище! Ако държите на езика, записвайте децата на курсове, но пак не разчитайте особено, защото каквото научат там, ще им стигне максимум за подгответо в езиковата.

# 33
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
 При нас всички колеги по език (трима по английски, двама по руски и по един по немски и френски) са вишисти филолози. Качество има и това се доказва после. Аз самата след гимназията (завършила съм същото училище) без проблем покрих ниво В2. Въпросът в днешно време е, че децата очакват да им свръх интересно в час, за да им се привлече вниманието. Да, но език се учи с много повторения, къртовски труд и пълно внимание. Като отидат на частни уроци, никой няма против, че ги карат да пишат много, да повтарят много, а и те там имат дисциплина, защото РОДИТЕЛИТЕ  плащат. Когато ДЪРЖАВАТА плаща, от учителите се очаква да се правят на шутове и да им привлекат интереса. Е, 40 минути не са достатъчни хем да има качество, хем да има цирк.  Не ме разбирайте погрешно, има и много некачествени учители и вишисти, и среднисти. Успява онези, които са достатъчно строги, за да задържат дисциплината и същевремено, достатъчно начетени, за да си преподадат качествено материала. Има деца, които и при перфектна дисциплина нищо не научават, просто защото нямат мотивация и интерес. Важното в случая е да не пречат на онези, които ги имат.

# 34
  • Мнения: 443
Моригън,това,което пишеш е ужасно,но напоследък е често явление. Единствена вина,която виждам във въпросната учителка е ,че е назовала публично имената на диванетата-това е забранено вече. Това го измисли "умната" главица на Милена Дамянова. Сакън да не им накърни достойнството. Също както във вестниците пишат инициали на престъпниците. Пълна анонимност. Ако въпросните родители имаха мозък в главите си би трябвало да се засрамят и да се стреснат,и най-вече да вземат мерки защото това са техните деца и те тепърва ще имат проблеми. Винаги родителите на най-проблемните деца са най-гласовити и са срещу учителите,които им казват истината.  Но те ще си чупят главите с изтърваните си отрочета.
Щом въпросната учителка е добър специалист ще си намери пак работа и дано да случи на читав директор,който да си цени кадрите.
Наистина в начален курс повечето учители по език нямат необходимия ценз.Завършили са курсове на ниските нива. Знам и за по-фрапантен случай-учителка без НИКАКВИ познания по езика водиила часове в начален курс няколко години. Анекдоти още се разказват какво се случва щом някое дете пита за дума или нещо,което го няма в урока. Но тук вината е пак в ръководството.

# 35
  • Мнения: 24 467
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=623525

http://www.monitor.bg/article?id=262330

В ЕС българите и унгарците са най- зле с чуждите езици.
Личните ми наблюдения в тази насока за мен са отдавна. Поради сбъркана система е, едва ли се дължи на друго. Загубата на време и ресурс из училищата е огромна.

Авторката не е писала конкретики, затова и темата е поела накъдето е било най- лесно- по първото нанадолнище.

# 36
  • София
  • Мнения: 2 952
Когато ДЪРЖАВАТА плаща, от учителите се очаква да се правят на шутове и да им привлекат интереса. Е, 40 минути не са достатъчни хем да има качество, хем да има цирк.

В обсъжданията досега се съсредоточихме в/у качеството.
За шутове ти споменаваш първа. Просто уточнявам, че никое от писалите момичета не е споменавало нещо подобно.
А иначе аз съм на мнение, че независимо дали плаща държавата, общината или директора  Mr. Green парите все излизат от джоба на тези, на които НЕ плаща държавата, така че резултат трябва да се търси, а не оправдание  Wink
Признавам, не ми допада негативния тон на поста ти, децата ни заслужават по-позитивно отношение и широкоскроени преподаватели.

# 37
  • Мнения: 443
И по-обективни родители.

# 38
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Когато ДЪРЖАВАТА плаща, от учителите се очаква да се правят на шутове и да им привлекат интереса. Е, 40 минути не са достатъчни хем да има качество, хем да има цирк.

В обсъжданията досега се съсредоточихме в/у качеството.
За шутове ти споменаваш първа. Просто уточнявам, че никое от писалите момичета не е споменавало нещо подобно.
А иначе аз съм на мнение, че независимо дали плаща държавата, общината или директора  Mr. Green парите все излизат от джоба на тези, на които НЕ плаща държавата, така че резултат трябва да се търси, а не оправдание  Wink
Признавам, не ми допада негативния тон на поста ти, децата ни заслужават по-позитивно отношение и широкоскроени преподаватели.
Не знаеш колко съм позитивна в час, нали? И колко качествен учител съм. Никой не е споменал шутовщина, но често се споменава, че им е безинтересно. Представи си, че си срещу тридесет човека и трябва да ги заинтригуваш. Да, но от тези 30 да речем, само 15 ги интересува предмета на разговор. Това е началото на всеки учебен час. От там нататък следват другите неща. Това е 1 учебен час. Аз дневно имам 5 или 6 със шест различни класа. Значи простата сметка е, че днес се сблъсквам със 150 различни индивидуалности. И като се появи някой родител да ми обясни, че не ми е добра методиката или не харесва оценката на детето си, нали се сещаш къде ми отива позитивизма. То ми абсолютно достатъчно, че мотивирам оценки и методика пред експерта и директора. Не ме разбирайте погрешно, много си обичам професията. Имам много стимули, за да отивам с желание на работа. Не сме безгрешни, хора сме, субективни сме, имаме слабости. Но не е работа на човек, който никога не е влизал в час и не е учил методика и педагогика, да подсказва на учителя как да си върши работата. То ние българите все от всичко разбираме. Да уточня, не съм учител по език и имам бих казала отлични резултати в работата си. 

# 39
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Понеже авторката не само не споделии подробности, ами съвсем изчезна и дискусията се завъртя около споделеното от мен искам да обобщя мнението си по темата.
 Смятам, че родителите имат право да разговарят с учителя относно метода на преподаване и всичко , което ги притеснява.
 Моето намерение е просто на РС да се обсъди проблемът, който има според мен. Нямам идея да се уволнява госпожицата. Ще изслушам мненията на другите родители и ще се съобразя с тях.
 Един проблем е наполовина решен, когато е обсъден  Peace.
 Винаги съм учила децата си да уважават учителите си, и ще продължавам да го правя.
  Shagya , има учители и Учители. Имам син в 9 клас, малкият сега е 3. Ами за първи път ми се случва да имам някакви претенции към преподавател  Peace.

# 40
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Понеже авторката не само не споделии подробности, ами съвсем изчезна и дискусията се завъртя около споделеното от мен искам да обобщя мнението си по темата.
 Смятам, че родителите имат право да разговарят с учителя относно метода на преподаване и всичко , което ги притеснява.
 Моето намерение е просто на РС да се обсъди проблемът, който има според мен. Нямам идея да се уволнява госпожицата. Ще изслушам мненията на другите родители и ще се съобразя с тях.
 Един проблем е наполовина решен, когато е обсъден  Peace.
 Винаги съм учила децата си да уважават учителите си, и ще продължавам да го правя.
  Shagya , има учители и Учители. Имам син в 9 клас, малкият сега е 3. Ами за първи път ми се случва да имам някакви претенции към преподавател  Peace.

Идеята ми въобще не беше да те нападам лично. Исках да споделя, че работата ни има много аспекти. Определено не да да се оплаквам, а да стане ясно, че сме подложени на многостранен контрол, както ние, така и децата ви. Не знам какво да те посъветвам, но за мен по- правилно е да се обърнеш директно към самата госпожа и ако тя реши да обсъди проблема (който най- вероятно за нея няма да е проблем), може да чуеш обяснение или не знам..... Истината е, че ако подходиш направо към обсъждане на родителска среща, по- вероятно е наистина да се превърне в проблем. Особено, ако тя не присъства. Не знам... наистина. Не ми се е случвало.

# 41
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Shagya , въобще не съм се почуствала нападната  Hug.
 Предпочитам разговорът да е на РС за да чуя и мнението на останалите родители. Далече съм от мисълта да имам претенции към нея само аз. Всички допускаме грешки , може и аз да разсъждавам погрешно сравнявайки я с предишната учителка , от която бях много доволна.
 Силно се надявам все пак авторката на темата да даде някакви подробности!

# 42
  • София
  • Мнения: 9 517
Е, аз на родителската среща обсъдих моя проблем - занималнята, присъстваха и госпожата от занималнята, и класната, и директорката. От присъстващите 10 родителя /във втори клас!/, половината споделиха моето мнение, останалите си мълчаха - може би нямат същия проблем, може би имат, но не обичат да се конфронтират. Проблемът ми е, че в занималнята няма дефакто контрол, какво правят децата - самата учителка от занималнята каза, че чакат да стане 17 ч., за да почнат да си пишат домашните. Нямах лоши чувства към никого от присъстващите, обаче директорката ме нападна - каза ми, че това е положението, големи били вече... Синът ми е на 7 години все още, заради щурата система в държавата вече е във втори клас, нямам право на мнение по въпроса, така че съм се примирила, но да ми казват, че на 7 г. вече е голям, при положение, че децата на 7 започват първи клас... та така. 3 дена след РС вече сме в частна занималня, така и с останалите предмети явно трябва да се процедира. Обаче какво правят хората, които нямат възможност за частни занимални, частни учители и т.н. не ми се мисли... Така че успех на родителската среща  Peace

# 43
  • Мнения: 24 467
...Нямах лоши чувства към никого от присъстващите, обаче директорката ме нападна - каза ми, че това е положението, големи били вече...
.......................................
Обаче какво правят хората, които нямат възможност за частни занимални, частни учители и т.н. не ми се мисли...

Първосигналните хора първом правят блок- защита, после мислят, ако стигнат до после.
........................................
Занималнята, поне, не е задължителна. А какво правят хората, при които проблемът е в задължителната програма, а не във волната?

# 44
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
...Нямах лоши чувства към никого от присъстващите, обаче директорката ме нападна - каза ми, че това е положението, големи били вече...
.......................................
Обаче какво правят хората, които нямат възможност за частни занимални, частни учители и т.н. не ми се мисли...

Първосигналните хора първом правят блок- защита, после мислят, ако стигнат до после.
........................................
Занималнята, поне, не е задължителна. А какво правят хората, при които проблемът е в задължителната програма, а не във волната?
Занималнята за учениците от 1ви, 2ри и 3 ти клас е задължителна по новата учебна програма за целодневно обучение. Това, че някои училища си правят оглушки, защото им липсва място и не им се назначава допълнително преподаватели (а и в момента началните учители са търсени и липсват) е отделен въпрос. Факт е и, че от МОНМ си правят оглушки за правило, което въведоха. А това, което са ти обяснили на РС е смешно. Имено ролята на учителя е да участва в самоподготовката на децата. Ами ако детето само ще си пише домашното, остави го у дома. Вярно е, че е самоподготовка, но учителя организира, поставя задачите, подрежда предметите по важност. Ако са ти казали точно тези неща на РС и то за второкласници, направо си плаче за смяна госпожата от занималнята.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт