За несправедливостта спрямо учителите и родителските своеволия

  • 8 199
  • 152
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 24 467
За моето дете не беше задължителна и за нищо на света не бих ползвала такава, особено в училище.
Тя и темета не е затова, ама като няма тема, всеки си пише каквото го вълнува.  Grinning

Засега по ЗНП няма задължително целодневно обучение. Целодневното е задължително да се осигури за пътуващите ученици.
Ти за новия закон ли говориш? Той не е обнародван още. Т.е. не е факт.  

http://nmd.bg/news/milena-damyanova-tselodnevnoto-obutchenie-nya … -e-zadalzhitelno/
Продължавам да се надявам да не е задължително, да не ми повредят и малкото дете.

Засега е това:
"Чл. 95. (1) Организацията на учебния ден е полудневна и целодневна и включва от 4 до 7 задължителни учебни часа. Полудневната организация може да се осъществява на две смени - предобед и следобед.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 53 от 2001 г.) Целодневна организация на учебния ден може да се осъществява за ученици от I до VIII клас след съгласуване с финансиращия орган, при наличие на необходимите санитарно-хигиенни условия и по желание на родителите. При тази организация задължителните учебни часове се съчетават с форми на самоподготовка, занимания по интереси и организиран отдих."
ППЗНП



Много ми допадат училищата, които си правят "оглушки". Бих проучила за такова специално. Няма нужда да си затварям децата по цял ден в едно училище, направо им иде вредно.
Чудя се на министерството- защо въвеждат изисквания, за изпълнението на които не могат да създадат условия.
Напълно съм съгласна с Дзвер и Shagya по повод участието на учителя в подготовката по занималните, иначе. Ако няма да помага на децата, то не виждам никакъв смисъл от занималня въобще. Направо си е вредна- губят само време в една задушна и шумна среда.
Моето дете се готвеше у нас, но в началото- с родителска помощ или с тази на баба си. Някой трябва да му покаже как да си разпределя времето и задачите.

# 46
  • София
  • Мнения: 9 517
Ако са ти казали точно тези неща на РС и то за второкласници, направо си плаче за смяна госпожата от занималнята.
не само че ми го казаха, но и ми го казаха пред директорката - тя беше там и каза, че това е положението /да се смея ли, да плача ли/...


Занималнята, поне, не е задължителна. А какво правят хората, при които проблемът е в задължителната програма, а не във волната?
за задължителните предмети е същото - намираш частен учител, нали не мислите, че проблемите са само и единствено в занималните? Ако детето в час разбере това, което му се преподава, след това домашното би следвало да е лесно за него и само да приложи наученото. Обаче дали наистина е така?

# 47
  • Мнения: 24 467
А, моят въпрос бе изцяло риторичен.  Sunglasses

# 48
  • София
  • Мнения: 60
За да се върна на темата 126 то ОУ и защо родителите се намесват. Докато се оглеждах за училище на детето, а и понеже е височка, непрекъснато ме спираха съседи и ме заричаха в никакъв, ама в никакъв случай да не си давам детето в 126то.
Доводите им: За 4 години едно тържество не направи госпожата - да видим какво могат. Не дават домашни, ако дадат, не ги поглеждат, да мотивират децата. Научи ми детето да не учи, едва го оправих до 7 ми клас. Няма никаква вътрешна конкуренция между децата и елементарна мотивация и амбиция, която да им дават. Всичко това казано от различни хора за различни випуски и учители.
Училището има и друг сериозен проблем(но това е и в други училища)- и е по-добре да не го коментирам тук.
Факт е, че по градинките съм се запознала само с една майка, на която 2те и момчета са учили там и е много доволна. Така че си зависи и от родителите много.
Предлагам госпожата, която е започнала темата да поеме нещата в свои ръце и да започне промяната първо от училището и учителите в него. Родители винаги ще има и по възпитани и не толкова, и благодарни и не толкова. Но славата на училището в поверената Ви "енория" - не е на ниво, за съжаление.

# 49
  • Мнения: X
Занималнята за учениците от 1ви, 2ри и 3 ти клас е задължителна по новата учебна програма за целодневно обучение. Това, че някои училища си правят оглушки, защото им липсва място и не им се назначава допълнително преподаватели (а и в момента началните учители са търсени и липсват) е отделен въпрос.

Това не е вярно.
Judy вече е цитирала какво е разписано в сега действащия ППЗНП.
Ако проектозаконът за предучилищното и училищното образование не претърпи съществени промени, целодневното обучение пак няма да е задължително.
Чл. 100. (1) Организацията на учебния ден е полудневна и
целодневна. Държавата създава условия за разширяване на възможностите за
целодневна организация на учебния ден.
(2) Училището организира целодневна организация на учебния ден
за учениците в класовете от основната степен при желание на родителите.

Освен това ЦФО и занималня не е едно и също.

# 50
  • София
  • Мнения: 18 130
Занималнята за учениците от 1ви, 2ри и 3 ти клас е задължителна по новата учебна програма за целодневно обучение. Това, че някои училища си правят оглушки, защото им липсва място и не им се назначава допълнително преподаватели (а и в момента началните учители са търсени и липсват) е отделен въпрос.

Това не е вярно.
Judy вече е цитирала какво е разписано в сега действащия ППЗНП.
Ако проектозаконът за предучилищното и училищното образование не претърпи съществени промени, целодневното обучение пак няма да е задължително.
Чл. 100. (1) Организацията на учебния ден е полудневна и
целодневна. Държавата създава условия за разширяване на възможностите за
целодневна организация на учебния ден.
(2) Училището организира целодневна организация на учебния ден
за учениците в класовете от основната степен при желание на родителите.

Освен това ЦФО и занималня не е едно и също.

Дидева, както винаги права Peace Ето показателен случай, при който учителят е редно да се вслуша в казаното от родител, особено щом последният е  по-добре информиран. Peace  Същото може да стане и по други поводи, стига да не се излиза от рамките на добрия тон.

# 51
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Няма да споря с вас. Оставам тази тема желана територия на родителите    bouquet  Само бих искала да споделя, че освен ЗНП и ППЗНП има и нормативни актове и заповеди на МОМН, които също имат задължителен характер.  Но нека Вие сте по- запознати с документацията, с която аз ежедневно работя.  Peace

Последна редакция: вт, 04 дек 2012, 20:22 от Shagya

# 52
  • Мнения: 24 467
Когато в нормативен акт няма такова задължение за родителите /и децата им/, то никакви заповеди и тем подобни актове не могат да въвеждат такива. За което, разбира се, мога само да се радвам.
Аз питах къде е вписано подобно "задължение", моля да се цитира тъй, както аз цитирах приложими правни норми.
С актове на МОН, които нямат нормативен характер, никой не може да ме задължи да направя каквото и да било, когато то няма нормативна опора. Вас- вероятно, Вие сте подчинена на своите началници и за Вас са валидни разпорежданията им, но за мен и останалите родители- не. 
С общите приказки- по родителските срещи.

Последна редакция: вт, 04 дек 2012, 21:08 от Judy

# 53
  • Мнения: X
Няма да споря с вас. Оставам тази тема желана територия на родителите    bouquet  Само бих искала да споделя, че освен ЗНП и ППЗНП има и нормативни актове и заповеди на МОМН, които също имат задължителен характер.  Но нека Вие сте по- запознати с документацията, с която аз ежедневно работя.  Peace
Не знам с каква документация работиш, но знам например, че заповед на министъра( той издава заповеди, а не МОМН) не може да отменя действащ закон. Та, ако заповедта е в противоречие със закона, законът е този, който има по-голяма тежест. Judy е юрист. Тя ще каже дали е така, както твърдя.
Документация и нормативна база не се припокриват. И още нещо. Това, че в едно училище е прието да се прилага ЦФО съвсем не означава, че във всички други училища е така.

С общите приказки- по родителските срещи.
И това не  е препоръчително. Току-виж някой незапознат родител се изплаши, че ще накажат детето му, ако не посещава " задължителната" занималня.  Laughing

# 54
  • Мнения: 24 467
Не е препоръчително, разбира се, но и те не са задължителни за посещение.  Simple Smile Особено когато изобилстват от такива. Бих посъветвала хората при подобни притеснения да си питат къде им го пише ангажимента и ако се съмняват, а ще имат поводи затова често, да се консултират и по други места, извън училище.

Ако си  говорим за заповед на министъра, то не виждам на какво основание ще ми я издаде тъй, че да ме задължи за нещо, за което в нормативен акт се казва, че е мое право на избор- "...може...", "...и по желание на родителите...".  Simple Smile
Но ще почакам, да видим, все пак попитах и като се твърди, че имало такова задължение, то се надявам да ме насочат и къде са ми го написали. Че ще имам първолак и  като хич не смятам да си губи дните и живота из някое наше училище.

# 55
  • Мнения: 8 567

С общите приказки- по родителските срещи.
И това не  е препоръчително. Току-виж някой незапознат родител се изплаши, че ще накажат детето му, ако не посещава " задължителната" занималня.  Laughing


Аз лично като родител обичам да съм информирана, та попрочитам закони и правилници, а за някои неща се иформирам кратко и ясно по-добре от форум, отколкото на родителска среща.
Което е жалко, наистина.

По темата - според мен възниква напрежение в училище тогава, когато институцията е слаба.
Споменатите случаи по-напред за отстраняването на отличен преподавател имам предвид.
Не си представям как под родителски натиск ще бъде отстранен отличен преподавател от Немската гимназия, или пък учител от ранга на Симеонов или Шаркова, да кажем, от СМГ.  Поради несправяне с работата, например. Whistling
Между другото, наскоро чух, че от НГДЕК е отстранена учителка, точно поради несправяне с работата, като натиск е имало не дори от родители, а от страна на големите ученици.
При една проверка могат да лъснат много неща, който иска ще ги види, който не - ще си затвори очите.

Последна редакция: ср, 05 дек 2012, 10:01 от нова

# 56
  • Мнения: 443
Как точно учениците ще определят дали въпросната учителка се е справяла с работата си? Не трябва ли това да се определи от експерти и директор. Гледах репортажа,където една нахъсана пикла твърдеше,че била за отлична оценка,а въпросната госпожа и писала петица. Много обективно,няма що. Директорката се държа като напикана и аз и пожелавам уволнената учителка да я съди до дупка и да получи добро обезщетение.

# 57
  • Мнения: 8 567
Как точно учениците ще определят дали въпросната учителка се е справяла с работата си? Не трябва ли това да се определи от експерти и директор. Гледах репортажа,където една нахъсана пикла твърдеше,че била за отлична оценка,а въпросната госпожа и писала петица. Много обективно,няма що. Директорката се държа като напикана и аз и пожелавам уволнената учителка да я съди до дупка и да получи добро обезщетение.

Ти нещо в сферата на образованието ли работеше?
"Нахъсана пикла"...страхотно определение... Mr. Green

Все пак, вероятно са я проверили, преди да я освободят, може пък "пиклата"  и "пикльовците", учещи в НГДЕК да са били прави.
А и да не е, не я е "пиклата" освободила от длъжност, а директорката, май има такива правомощия...или не?  newsm78

 

# 58
  • Мнения: 24 467
Те освободиха ли я тази българичка? Директорката каза, че нямало да преподава "на този випуск", но не разбрах в прав текст ще я уволнява или само ще й предостави да преподава на други класове, извън тези, от които са подадени жалбите. Последно чакаше обяснения, но срокът бил изтекъл, поне това, което гледах аз.
Основно ставаше въпрос, че карала децата да купуват нейна биографична книга с пикантни части в съдържанието, дори ги показаха.

Не беше само едно момичето, което сподели, че смята оценката си за необективна. Едно момче я подкрепи и говореше за нейните, точно, оценки. Не само един сподели, че жената имала специално отношение към определени ученици.
А момичето каза, че се явявало на някакви състезания, на които имало първо място и това й било странно- как сега не можела да има отлична оценка.
В училище не е чудо невиждано личното отношение на учител към определени деца, което е всичко друго, но не и обективно. Често се среща- къде незаслужено се увеличават оценки и прощава, къде се подценява и неглижира.
Смятам, че децата следва да могат да оспорват официално оценка /срочна, годишна/ и знанията им да бъдат проверявани от независими /от съответното учебно заведение/ лица. Навремето моя приятелка ходи така по История / за висшето й образование иде реч/ и си изкара шестица, но беше подала жалба във ВУЗ, изпитаха я учители, които не й преподаваха. Понякога са си прави децата. Но трябва да се проверява. Качествено.

Намерих материал по случая:
http://tv7.bg/news/society/9554082.html

Не знам учителката да е освободена от длъжност. От репортажа не ми станаха ясни мотиви за едно такова уволнение, както и доказателставата. Разбрах, че просто нямало да преподава на тези, точно, ученици, но може да е имало и развитие, аз не съм следила.

Последна редакция: ср, 05 дек 2012, 15:14 от Judy

# 59
  • Мнения: 443
Твърдо подкрепям идеята ако някой не е доволен от оценка и смята,че е ощетен да бъде изпитан от независима комисия. Това става върху целия учебен материал с писмен и устен изпит. Ощетената ученичка би могла да се яви и да защити знанията си. Би било интересно да се проверят оценките,отсъствията и поведението на жалващите се деца. Може да има нещо интересно. Рядко добрите и свестни деца създават такива проблеми. Виж другите са доста гласовити.
Не знам как биха я уволнили тази жена,но пак я съветвам да съдере директорката от дела. Знам за подобен случай-не само учителят беше възстановен на работа,но получи солидно обезщетение.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт