За несправедливостта спрямо учителите и родителските своеволия

  • 8 197
  • 152
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 41 456
Език се учи с писане и разбиране , а не с наизустяване на изречения и текстове.
 

Разбирането безусловно е нужно. Но не съм съгласна с втората част на изречението. Езикът се състои от готови фрази, които в последствие се комбинират в желаната изразна комбинация. Така се постига добър стил - като се заучат словесни форми чрез четене, писане, повтаряне и наизустяване в края на краищата. Защото само със заучаване на думи и граматика с последващо сглобяване на изречения по логическин път ще се получи нещо разбираемо, но не и изказ на високо ниво. За да се автоматизира говоренето и писането на високо ниво трябва в базата данни на мозъка да се зареди библиотека с готови фрази и изрази, които после бързо да бъдат извиквани при нужда. Само така ще се говори гладко и на добър език.

# 16
  • Мнения: 14 838
Цитат
Защото и обратната тема не е никак пренебрежима- за учителските своеволия спрямо родителите.Особено при по-малки ученици, чиито родители са някак по-лесно манипулируеми.

Това също е доста често , да не кажа повече срещано
Винаги съм уважавала учителите и се постарах да науча и дъщеря ми но същото
Но когато тя беше в 7 клас на една родителска среща се разочаровах и изригнах
Учителите по всички предмети се изредиха в клас да кажат впечатленията си от децата.
До тук добре.Но всички имаха претенции към нас родителите , да помагаме на децата си в къщи- при решаването на задачи, при подготовката по български и английски език,при решаването на химични и физични уравнения и при разказвателните предмети

При което аз станах и съвсем открито запитах , ако аз мога да се справя по всички тези предмети и да показвам в къщи на детето си,тогава защо тя и другите деца изобщо идват в училище  и какво ще правят учителите.И ако по един предмет мога да помогна по пет не мога
Мога да ви уверя че до края на учебната година на дъщеря ми непрекъснато беше подмятано за това

Не си съвсем права. Часът е 45 мин. и в него се изпитва и преподава урок. Не е възможно децата да усвоят всичко още тогава. Ученето става вкъщи. Понякога  дори настояването от страна на родителите да седнат и да учат е достатъчно.

така е съгласна съм.Но тогава на тази родителска среща се ядосах ,защото специално госпожите по математика и английски език изискваха от нас родителите да помагаме и обясняваме на децата ако нещо не са разбрали ,да им даваме допълнително упражнения и да ги проверяваме
 е как да стане като  знам много малко английски ,да не кажа хич,а с математиката  съм абсолютно скарана
Да помагала съм по БЕЛ ,по разказвателните предмети, но не мога да знам всичко

# 17
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Черна станция , високото ниво е далече от материала за 3 клас. Големият син онзи ден сподели , как учителката му в 3 клас ги е учила на схема за съставяне на изречения. Ами тук такова нещо няма.
 И пак ще кажа , нямам против повтарянето и писането на фрази и изрази , а постоянното им превеждане на български.
 И не мисля , че е нормално да се дават на контролно 5 изречения от предварително дадени за учене 30.  Аз как точно да разбера как моето дете усвоява езика?
 Мнението си е мое , и ако повечето родители подкрепят метода на преподаване - ще уважа решението им. Далече съм от мисълта , че всичко трябва да се случва така , както искам аз. Peace
 
 

# 18
  • София
  • Мнения: 2 952
Темата с чуждоезиковото обучение в държавните училища в начален курс изобщо не е весела.
До момента на никое от двете ми деца в тази възраст не е преподавал филолог. Не знам дали умишлено се дава работа на не-филолози или филолозите имат по-добри алтернативи.
В момента дъщеря ми е във втори клас и в училище й преподава една госпожа, която със сигурност е по-възрастна от бабите й, а те не са млади пенсионерки. В градината пък беше млада, но очевадно незнаеща езика, както ставаше ясно на откритите уроци. Остават платените алтернативи... Ясно е, че няма да оставя децата си да не знаят английски, ама защо подобни "преподаватели" получават заплата.


На знам как е с другите езици, тъй като и двете ми деца са изучавали в началните класове и в ДГ само АЕ.

Относно заучаването на фрази, думи, изречения - човек или има ухо за даден език и за езици изобщо или мъката е голяма. Помня, че едно време в езиковата гимназия, с която деляхме една сграда имаше период в подготве, когато уроците се учеха наизуст. Сигурно е имало смисъл, но е било достатъчно кратко, за да не се изнася като флагшип на обучителния процес  Simple Smile

# 19
  • Мнения: 41 456
Относно заучаването на фрази, думи, изречения - човек или има ухо за даден език и за езици изобщо или мъката е голяма. Помня, че едно време в езиковата гимназия, с която деляхме една сграда имаше период в подготве, когато уроците се учеха наизуст. Сигурно е имало смисъл, но е било достатъчно кратко, за да не се изнася като флагшип на обучителния процес  Simple Smile

С ухо или без ухо всеки може да научи език. Вярно е, че на някои им се удава супер лесно, но с малко напъване и другите успяват да се справят. И в началния етап главно със зубрене. Естествено, на по-късен етап вече преобладават друг вид дейности, но зубренето на думи и изрази няма алтернатива.

# 20
  • Мнения: 2 898
Темата с чуждоезиковото обучение в държавните училища в начален курс изобщо не е весела.
До момента на никое от двете ми деца в тази възраст не е преподавал филолог. Не знам дали умишлено се дава работа на не-филолози или филолозите имат по-добри алтернативи.

1. Няма изискване да са филолози.
2. Филолозите дават частни уроци и не си тровят нервите с малки деца.

# 21
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008

Ali, да предположим примерно, че аз имам противоположно на твоето мнение, а именно, че език се учи баш с безумно повтаряне и "зазубряне" на фрази и конструкци и че писането на думи по н пъти е излишно, а Пенка има трето виждане по въпроса. И трите не сме учили методика, за разлика (може би) от госпожата, но имаме своите претенции. Какво се случва?
Права си, не отричам  Peace. Но при положение , че преподавателката е млада и почти без опит, може да се вслуша в мнението на колежка с голям стаж при малки ученици. Аз не искам да я уча как да си свърши работата , а просто да се консултира с някой, който да я насочи.
 А фразите са си за научаване , аз говоря за елементарни изречения : Тя е лекар и Той учител ли е?
 Върха на сладоледа беше , когато онзи ден имаха да напишат няколко пъти той има.../ тук стои различно число/ стотинки. И при всяко написване трябваше да има превод. Ами не го одобрявам, честно!
 
 
Това, че е млада и без опит, не означава, че не може. Много често току що излизащите от университета са по - наясно с методиката и новостите по предмета от тези с дългогодишен стаж. Но е вярно, че не и пречи да обмени мнение. А ако е без никакъв опит, значи е младши учител и би трябвало по презумция да има старши, който да я наблюдава и да я наставлява. Може и тя самата да търси пътя. Знам, че понякога е лошо детето да попадне при съвсем млад учител, но все пак вярвам, че тя ще успее да намери пътя. И наистина е неприятно, когато някой външен, нямайки представа от системата, ти се бърка в работата. Особено, когато данните му са взети от ученици.

# 22
  • София
  • Мнения: 2 952
.....или мъката е голяма.....
С ухо или без ухо всеки може да научи език....

ЧС, ще бъда благодарна, ако се въздържаш да цитираш и извърташ коментарите ми, особено когато темата не предполага спор.
Под вола няма теле  Wink , зубренето и зазубряне за мен носят само негативен смисъл. Упражняване, повтаряне, писане, преговаряне, ако щеш наизустяване, но зазубрянето свързам със спомени за хора, които искат, ама им е трудно.

# 23
  • Мнения: 41 456
.....или мъката е голяма.....
С ухо или без ухо всеки може да научи език....

ЧС, ще бъда благодарна, ако се въздържаш да цитираш и извърташ коментарите ми, особено когато темата не предполага спор.
Под вола няма теле  Wink , зубренето и зазубряне за мен носят само негативен смисъл. Упражняване, повтаряне, писане, преговаряне, ако щеш наизустяване, но зазубрянето свързам със спомени за хора, които искат, ама им е трудно.

Аз не съм тесногръда и след като спорът ни е за терминология, а не за принцип, приемам твоето становище за да има мир. С оглед на полезността на темата важен е принципът на изучаване на език, а не кой какъв смисъл влага в думата "зубрене".

# 24
  • Мнения: 10 547
Проблемът с обучението по чужд език в начален курс има няколко аспекта:
1) часовете са крайно недостатъчни за полагането на стабилна основа, по който и да е език;
2) по лични наблюдения, споделено и дочуто по-голяма част от преподавателите по език в долен курс са неособено квалифицирани, често се сменят, нямат особен мотив за работа. Разбира се, има и прекрасни учители сред тях;
3) родителите имат нереална представа за учебния материал и какво следва да усвоят и научат децата за една учебна година.
4) горното произтича, от това че почти всеки първолак е посещавал курсове по език в детската градина и/или в школа и това, което учи в клас, го е знаел в трета група. Паралелно с единия или двата часа чужд език седмично ходи и на курс по такъв и в началото на втори клас, когато в училище учат букви, в школите четат.

# 25
  • Мнения: 20
Език се учи с писане и разбиране , а не с наизустяване на изречения и текстове.
 

Разбирането безусловно е нужно. Но не съм съгласна с втората част на изречението. Езикът се състои от готови фрази, които в последствие се комбинират в желаната изразна комбинация. Така се постига добър стил - като се заучат словесни форми чрез четене, писане, повтаряне и наизустяване в края на краищата. Защото само със заучаване на думи и граматика с последващо сглобяване на изречения по логическин път ще се получи нещо разбираемо, но не и изказ на високо ниво. За да се автоматизира говоренето и писането на високо ниво трябва в базата данни на мозъка да се зареди библиотека с готови фрази и изрази, които после бързо да бъдат извиквани при нужда. Само така ще се говори гладко и на добър език.
Абсолютно съм съгласна с ЧС. Эа другите еэици не знам АЕ се учи с научени фраэи .

# 26
  • Мнения: 41 456
Проблемът с обучението по чужд език в начален курс има няколко аспекта:
1) часовете са крайно недостатъчни за полагането на стабилна основа, по който и да е език;
2) по лични наблюдения, споделено и дочуто по-голяма част от преподавателите по език в долен курс са неособено квалифицирани, често се сменят, нямат особен мотив за работа. Разбира се, има и прекрасни учители сред тях;


Написаното от мен до тук беше по принцип, а не касаеше началния курс в училище. Иначе съм 100% съгласна с написаното от теб - ако някой се надява, че детето му ще научи език в училище, този някой ще бъде дълбоко излъган в очакванията си. 

# 27
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Проблемът с обучението по чужд език в начален курс има няколко аспекта:
1) часовете са крайно недостатъчни за полагането на стабилна основа, по който и да е език;
2) по лични наблюдения, споделено и дочуто по-голяма част от преподавателите по език в долен курс са неособено квалифицирани, често се сменят, нямат особен мотив за работа. Разбира се, има и прекрасни учители сред тях;


Написаното от мен до тук беше по принцип, а не касаеше началния курс в училище. Иначе съм 100% съгласна с написаното от теб - ако някой се надява, че детето му ще научи език в училище, този някой ще бъде дълбоко излъган в очакванията си. 


  Съгласна съм и със двете ви. Това е точно така. Научават в училище онези деца, които по принцип имат склонност към ученето на език.

# 28
  • Мнения: 487
............... За да се автоматизира говоренето и писането на високо ниво трябва в базата данни на мозъка да се зареди библиотека с готови фрази и изрази, които после бързо да бъдат извиквани при нужда. Само така ще се говори гладко и на добър език.
Peace
Напълно съм съгласна с написаното

# 29
  • Мнения: 11 970
В училище едва ли ще се научи чужд език на добро ниво.В което и да е училище.В езикова гимназия-да.Разбира се, при съответната допълнителна подготовка.

Предполагам, някои от потребителките са учили в езикови гимназии или имат деца в такива.Ще отречете ли това, че методите на обучение предполагаха наизустяване на дълги страници проза. Срещу което учениците роптаят, а впоследствие при колебание за правилния израз или правило, мисълта ги навежда точно към наизустеното.

Общи условия

Активация на акаунт