За несправедливостта спрямо учителите и родителските своеволия

  • 8 176
  • 152
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1
Здравейте, приятели .Искам да споделя тук колко болно ми стана за мой колега -начален учител в 126 ОУ. Случая няма да го нищя тук,но по дяволите ум не ми побира как родители - не слагам всички под общ знаменател ,взеха да решават какво да учи детето в училище  и там подобни ,дето никак не е тяхна работа ..

# 1
  • Мнения: 40 977
Здравейте, приятели .Искам да споделя тук колко болно ми стана за мой колега -начален учител в 126 ОУ. Случая няма да го нищя тук,но по дяволите ум не ми побира как родители - не слагам всички под общ знаменател ,взеха да решават какво да учи детето в училище  и там подобни ,дето никак не е тяхна работа ..

Е без да знаем подробности ние какво да ти кажем?

# 2
  • Мнения: 443
За съжаление става все по-разпространено това явление. И при нас проста таксиджийка,която името си не може да напише, даваше акъл на учителка по английски как да си върши работата и какво да преподава. Това обаче си го позволяват предимно разни полуграмотни простаци. Възпитан и културен човек не би си позволил такова поведение. Трябва да застанете единодушно зад колегата си и онзи или онази да бъде поставен на място.

# 3
  • Мнения: 24 467
Ресурсна, може да сте права да се ядосвате, може и да не сте.
Факти не сте дали. Така поставена, темата е излишна. Като няма случай- няма и тема.
А някои родители са запознати с това, което следва да се учи, както и, Боже мой, с начина, по който може да се случи това.
Та зависи.

# 4
  • София
  • Мнения: 18 049
Ресурсна, може да сте права да се ядосвате, може и да не сте.
Факти не сте дали. Така поставена, темата е излишна. Като няма случай- няма и тема.
А някои родители са запознати с това, което следва да се учи, както и, Боже мой, с начина, по който може да се случи това.
Та зависи.

 Peace Така е.

# 5
  • Мнения: 11 919
Е, не мога да повярвам, че родителите са решили да измислят нова програма.
А ако са имали възражение срещу някакъв стил на преподаване , това е друго и би следвало да се обсъди.И аз да попитам- за какво става въпрос?

Защото и обратната тема не е никак пренебрежима- за учителските своеволия спрямо родителите.Особено при по-малки ученици, чиито родители са някак по-лесно манипулируеми.

# 6
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Аз също не съм доволна от учителката по английски език на малкият ми син и ще разговарям с нея. Методите и на преподаване са неправилни. Не съм таксиджийка , не съм и учител, просто имам голямо дете , което владее езика свободно. Знам как го е постигнал, а методът на въпросната г-ца е неприемлив. Говорила съм с професионалист, който потвърди съмненията ми. Така че може и да има право на възражение родителя.

# 7
  • Мнения: 443
Али,съвсем нормално е щом нещо те притеснява да говориш с учителката и да се изясни причината за твоята тревога. Лошото е,че обикновено родителите тръгват с рогата напред и в резултат отношенията загрубяват. Никой не обича да му се месят в работата. Просто старата поговорка,че блага дума железни врати отваря е много вярна.
Впрочем и моят син не е добре с английския. Не мога да съдя учителката защото не съм компетентна. Може и на него да не му е интересно. Какъв е този неправилен подход за обучение по чужд език,за който споменаваш. Дано не е това причината.

# 8
  • Мнения: 14 830
Цитат
Защото и обратната тема не е никак пренебрежима- за учителските своеволия спрямо родителите.Особено при по-малки ученици, чиито родители са някак по-лесно манипулируеми.

Това също е доста често , да не кажа повече срещано
Винаги съм уважавала учителите и се постарах да науча и дъщеря ми но същото
Но когато тя беше в 7 клас на една родителска среща се разочаровах и изригнах
Учителите по всички предмети се изредиха в клас да кажат впечатленията си от децата.
До тук добре.Но всички имаха претенции към нас родителите , да помагаме на децата си в къщи- при решаването на задачи, при подготовката по български и английски език,при решаването на химични и физични уравнения и при разказвателните предмети

При което аз станах и съвсем открито запитах , ако аз мога да се справя по всички тези предмети и да показвам в къщи на детето си,тогава защо тя и другите деца изобщо идват в училище  и какво ще правят учителите.И ако по един предмет мога да помогна по пет не мога
Мога да ви уверя че до края на учебната година на дъщеря ми непрекъснато беше подмятано за това

# 9
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Впрочем и моят син не е добре с английския. Не мога да съдя учителката защото не съм компетентна.
Само дето моят син се справя чудесно с езика  Laughing. Интересен му е , учи го с желание и лекота. Ходи допълнително на курсове с огромно желание и се справя отлично. Това не ми пречи да съм недоволна от методите на безумно зазубряне на изречения , вместо децата да ги съставят сами. Както и от писмен превод на български на всяко едно изречение от уроците. В клас всичко се превежда устно , а същите изречения се превеждат в тетрадката за домашно. Контролни се дават съмо върху зазубрените изречения и нови думи. Няма упражнения за поставяне на пропуснати думи , няма упражнение върху въпросителните изречения , няма дори схема как се съставят. Предишната им г-жа в училище им даваше да съставят кратки текстчета на езика , да съставят изречения по картинки и още куп други полезни неща.
 Като добавим и факта , че новите думи се пишат само по 5 пъти за домашно - просто чашата ми прелива!
 Мога да пиша и още , но няма смисъл. Смятам, че имам право на мнение при положение , че вече съм минала веднъж по този път.

# 10
  • Мнения: 443
Благодаря ти за отговора. Съгласна съм,че е малко странно. Навремето и нас ни караха да наизустяваме цели диалози. Тогава госпожата ни казваше,че така ще имаме речников запас. Не че много ми остана в главата,но помня някои изрази все още. А за правописа трябва много повече писане от пет пъти,но има родители,които се сърдят,че децата се товарели"излишно". Няма угодия.

# 11
  • Мнения: 2 898
Цитат
Защото и обратната тема не е никак пренебрежима- за учителските своеволия спрямо родителите.Особено при по-малки ученици, чиито родители са някак по-лесно манипулируеми.

Това също е доста често , да не кажа повече срещано
Винаги съм уважавала учителите и се постарах да науча и дъщеря ми но същото
Но когато тя беше в 7 клас на една родителска среща се разочаровах и изригнах
Учителите по всички предмети се изредиха в клас да кажат впечатленията си от децата.
До тук добре.Но всички имаха претенции към нас родителите , да помагаме на децата си в къщи- при решаването на задачи, при подготовката по български и английски език,при решаването на химични и физични уравнения и при разказвателните предмети

При което аз станах и съвсем открито запитах , ако аз мога да се справя по всички тези предмети и да показвам в къщи на детето си,тогава защо тя и другите деца изобщо идват в училище  и какво ще правят учителите.И ако по един предмет мога да помогна по пет не мога
Мога да ви уверя че до края на учебната година на дъщеря ми непрекъснато беше подмятано за това

Не си съвсем права. Часът е 45 мин. и в него се изпитва и преподава урок. Не е възможно децата да усвоят всичко още тогава. Ученето става вкъщи. Понякога  дори настояването от страна на родителите да седнат и да учат е достатъчно.

# 12
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Нямам против да пишат и по 20 пъти едно и също нещо , но само на английски. Език се учи с писане и разбиране , а не с наизустяване на изречения и текстове.
 Дъждовно време е права. Когато детето има затруднения си трябва помощ и в къщи.
 Иначе мнението за учителите по принцип е много субективно. Големият ми син винаги  научава всичко в час. Учителите му бяха, а и сега са  чудесни , а детето си има желание. Неговите съученици от училището му до 7 клас бяха разказвали легенди за същите тези учители на родителите си , а аз слушайки споделеното оставах без думи.
 Смея да имам претенции само когато имам лични наблюдения върху методите на преподаване  Peace.

# 13
  • София
  • Мнения: 1 861
Нямам против да пишат и по 20 пъти едно и също нещо , но само на английски. Език се учи с писане и разбиране , а не с наизустяване на изречения и текстове.
Ali, да предположим примерно, че аз имам противоположно на твоето мнение, а именно, че език се учи баш с безумно повтаряне и "зазубряне" на фрази и конструкци и че писането на думи по н пъти е излишно, а Пенка има трето виждане по въпроса. И трите не сме учили методика, за разлика (може би) от госпожата, но имаме своите претенции. Какво се случва?

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 2 869

Ali, да предположим примерно, че аз имам противоположно на твоето мнение, а именно, че език се учи баш с безумно повтаряне и "зазубряне" на фрази и конструкци и че писането на думи по н пъти е излишно, а Пенка има трето виждане по въпроса. И трите не сме учили методика, за разлика (може би) от госпожата, но имаме своите претенции. Какво се случва?
Права си, не отричам  Peace. Но при положение , че преподавателката е млада и почти без опит, може да се вслуша в мнението на колежка с голям стаж при малки ученици. Аз не искам да я уча как да си свърши работата , а просто да се консултира с някой, който да я насочи.
 А фразите са си за научаване , аз говоря за елементарни изречения : Тя е лекар и Той учител ли е?
 Върха на сладоледа беше , когато онзи ден имаха да напишат няколко пъти той има.../ тук стои различно число/ стотинки. И при всяко написване трябваше да има превод. Ами не го одобрявам, честно!
 
 

Общи условия

Активация на акаунт