Помощ, педагогически съветник!!!

  • 21 037
  • 74
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 24 467
....И при нас положението не е цветущо но просто не обръщам толкова внимание на нещата.И синът ми е палав въпреки че е по малък и всеки ден със забележки за лоша дисциплина.Моето мнение е че няма кой да подхване децата в училищата като едно време и с търпение да им обясняват грешките.Сега е важно да ти сложат етикет че нищо не става от теб и детето естествено започва да губи интерес от абсолютно всичко.Много е важно в къщи да не говорите за тези проблеми дълго,дълго просто ги изолирайте и почнете да си хвалите детето повече и да му вдъхвате кураж за да може и то да се успокой и да гледа на нещата по друг начин.Незнам дали правилно се изразих и дали ме разбрахте.Това е лично мое мнение.И аз съм била с намалено поведение за побой и съм била с курсов който ме плюеше постоянно 3 г. подред но не ми пукаше.Учех си,не му обръщах внимание и той почна да злобее още повече.Давам думата на някой друг. Simple Smile Simple Smile Simple Smile

А мое мнение е, че следва да се предвидят и регламентират законово реални и подходящи санкции за учениците, които редовно с лошата си дисциплина пречат на учебния процес и създават опасност за останалите ученици. Има единици зрънца, за които разговорите и добрият пример не са достатъчни.
Мнение ми е, също така, че следва да се санкционират и родители, чиито деца редовно имат провинения, сериозни и редовни пропуски в дисциплината и които не предприемат мерки за решаването на тези поведенчески проблеми /защото това са си проблеми, сериозни при това, които не следва да се изолират, а да се решават навреме и адекватно/.
Това също са лично мои мнения, не ги натрапвам, но определено смятам, че тук следва да се поработи на ниво законодателство.

# 61
  • Мнения: 21
 Добре, Ali_sun. Никой не казва, че е хубаво да се закъснява за час. Но това са деца и те нарушават правилата. Нека му напишат закъснение. Нали аз се подписвам в бележника. Но ако обвиняват, че бяга от час - това е друго нещо. Защо трябва зад всяко провинение да се търси зла умисъл и особено желание за уронване на авторитета? Тука ми мирише на някакъв комплекс за малоценност, на някаква патологична мнителност или .. не знам Знам само, че така не бива. Децата са си деца и просто грешат понякога.За това, че историите помежду им не се нищят. Вярно е, че няма време да се изпада в подробности. Но като педагогически съветник от твоите решения произлизат последствия за самите деца. Точно тогава трябва да си справедлив, защото с тях ги учиш. Защо някой ще престане да се присмива на някого, че е нисък и дебел, и прави живота му в училище ад, като никой няма да говори с него или да го санкционира затова. В класа има дете с недъг, няма да казвам на какво е подложено... Проблемът тук е доста по-общ и опира до липсата на добронамереност, на желание да помогнеш, да решиш, а не просто да отхвърлиш проблема. Ще кажеш - няма време за това. Ами да ходи да продава краставици тогава. Там последствията от грешките й няма да са толкова фундаментални.  Животът у нас като цяло е несправедлив, да си удавим децата в кереча ли?

# 62
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Когато бях недоволна от училището на малкия ми син, го смених. Пробвай за да не си подтиснеш детето, ако е имало защо и в другото детето няма да се справи. Моят се оправи.

# 63
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Добре, Ali_sun. Никой не казва, че е хубаво да се закъснява за час. Но това са деца и те нарушават правилата. Нека му напишат закъснение. Нали аз се подписвам в бележника. Но ако обвиняват, че бяга от час - това е друго нещо.
Така ,както си описала децата около сина си ,не би трябвало да се очудваш. Щом са клюкарчета и извъртат нещата ,какво пречи да са казали :" Ами госпожо, Иванчо/условно/ каза ,че няма да ви влезе в часа!"И разбира се ,че реакцията на учителят ще е негативна/ защото детето ти е нарочено/. Имахме същият случай, синът ми беше извикан от друг преподавател. Следва цитираната от мен реплика, но разликата е ,че учителката е 100% сигурна ,че това не е вярно. Продължавам да се чудя какво намираш във въпросното училище?
 Judy , споделям мението ти на 100%   bouquet!

# 64
  • София
  • Мнения: 1 861

След като децата са такива , какво да се очаква от учителите? Цял час да разнищват кой крив, кой прав?!

Ali_sun, позволи ми да не се съглася с тази реплика! Децата са такива, каквито ги направим или каквито им позволим да бъдат! И тук отговорността не е само на родителите - ти сама си дала примери с учители на твоето дете. Аз също мога да посоча доста примери, в които училището върви срещу моето възпитание и ценностите, които аз се опитвам да втълпя! И който няма време да разнищва, как така раздава присъди с лека ръка?!

cbamby, чета, чета и си мисля, че ние тук хубаво си разсъждаваме кой крив, кой прав и как трябва да бъде, ама... При така описаната ситуация, проблемът не би трябвало да е само твой! Не вярвам някого да го устройват подобни отношения, а ако мнозинството е единодушно и действа в екип, проблемите обикновено се решават! Та.. какво мислят останалите родители по въпроса? И най-вече, какво правят?

Последна редакция: вт, 14 апр 2009, 14:48 от M4

# 65
  • Sofia
  • Мнения: 2 869

След като децата са такива , какво да се очаква от учителите? Цял час да разнищват кой крив, кой прав?!

Ali_sun, позволи ми да не се съглася с тази реплика!
Разбира се ,че ти позволявам  Peace. Това ,че съм я казала не значи ,че съм съгласна с нея. Ние сме си патили  точно от това. Просто за съжаление така стоят нещата .  Tired  Учител, който се държи така с децата ,никога няма да отдели време за разнищване.
Аз пък съм съгласна с твоето мнение, че  би трябвало да се направи някаква учитело-родителска среща. Проблемът явно си е на училищно ниво , а не лично на детето.

# 66
  • София
  • Мнения: 1 861
Али, слънце, извинявай, четох набързо и не съм схванала иронията! Embarassed
Иначе за мен проблемът и в тази тема, и в много други в този форум идва както от липсата на адекватна комуникация между страните, така и от склонността ни в днешно време да се затворим в "своя замък", да си гоним своите каузи и да решаваме поединично личните си проблеми по най-лесния начин! Толкова ли е трудно родителите в един клас да се познават и да работят в екип, както помежду си, така и с учителите. Толкова ли е трудно и двете страни да разберат, че каузата всъщност е обща, вместо да прехвърлят "топката на възпитанието" в отсрещното поле!
С което всъщност исках да кажа, cbamby, че е добре да поговориш и с останалите родители и да действате заедно в името на една нормална атмосфера за развитие на децата ви! Пък ако не става, пътят вече всички ти го посочихме! Hug

Последна редакция: вт, 14 апр 2009, 17:59 от M4

# 67
  • Мнения: 21
Хора, идвам от среща с ръководството. Направиха ме на трътка. Научих, че моят синковец не си поплюва. Все се оказва в окото на бурята в белите. По всичко личи, че учителите са по-загрижени за физическото оцеляване на децата, отколкото за по-деликатния проблем с психическото им развитие. Тезите ми за повече такт, добронамереност , внимание и т.н. се удариха в ледена стена и после бяха удавени в една говорилня за правилата за вътрешния ред. Прави са хората - ако нещо се случи с някой - отиват на съд. /нещо не се сещам да има осъдени и в затвора/. Голяма суетня настана, когато видяха официалното ми запитване за това има ли класни ръководители и как те си взаимодействат с педагогическия съветник...  Чак официално ме прие цялото ръководство.  Ще чакам писмения им отговор по съвет от Инспектората.
Колкото до контакта с другите родители, той е почти невъзможен. Повечето деца идват и си тръгват от училище с бусчета. Родителите са с претоварени графици. Преди Нова година се опитахме да пуснем колективна жалба до ръководството от името на родители, чиито деца са боксови круши на един побойник в класа. Познайте - събрахме се едва около 5 човека. За съжаление повечето действат по правилото - кажи ми колко пари искаш  и не ме занимавай. Тъжно...
Днес се замислих за следното, че не можем да вървим пред децата си и да им разчистваме пътя от кофти хора. Имам надеждата, че заедно като семейство можем да се справим. До 15 септември има още време. И ако не постигнем нищо за два месеца - се изнасяме с кмета и духовата музика. Сърдечно благодаря  на всички! 50 глави са по-умни от една, ей!!!

# 68
  • София
  • Мнения: 1 861
Само не разбрах що не щеш да му "ревнеш главоломно" именцето на туй училище, с таквиз странни порядки?! Току виж си спестила поне бъдещи терзания на загрижени първолашки мами!

# 69
  • София
  • Мнения: 4 246
Ами така както го описва прилича на псевдоелитното и псевдоекспериментално 151 СОУ в Овча купел.
Посипвам си главата с пепел/изтривам си мнението, ако не е така.

# 70
  • Мнения: 21
не хаби пепелта, мързеланке!... Wink

# 71
  • Мнения: 42
.............От гледната точка на бивш учител ще ти кажа , че учителите не са възпитатели. Тяхната работа е да влязат , да си изпеят урока и да излязат, останалото е работа на родителите. .................
Сега попаднах на темата и не мога да повярвам, че все още такива хора влизат да преподават в училищата. Децата са различни, слава Богу, и трябва различен подход към всяко едно. И един добър педагог успява да се справи.

С такова мислене е по-добре, че си бивш учител (подчертавам учител, а не педагог). Децата са спечелили, че не им преподава такъв човек.

Кога ще разберем, че всички сме отговорни за децата - и родители, и учители, и институции?!!! Кога ще спрем да прехвърляме топката от един на друг и ще започнем да работим заедно?!!!

# 72
  • Мнения: 87
Не мога да разбера от къде си толкова сигурна , че детето ти не се държи наистина по този начин, по който казва съветничката,ти нали не си по цял ден покрай него, докато е на училище. От гледната точка на бивш учител ще ти кажа , че учителите не са възпитатели. Тяхната работа е да влязат , да си изпеят урока и да излязат, останалото е работа на родителите. Без значение едно дете дали е малко или много палаво, то се опитва да привлече вниманието върху себе си и така пречи на останалите. Сигурна съм и че съветничката не е много в час, то на такива измислени длъжности слагат още по-измислени хора, но все пак не бързай да се нахвърляш върху нея а се заеми първо с детето си.
извинявай, но би ли обяснила какво точно значи това? Аз като родител, с факта, че си пращам детето на училище, на учителите им делегирам част от моите родителски права и задължения, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ПРАВОТО ДА ИСКАТ ДЕТЕТО ДА ВНИМАВА В ЧАС, ДА ПОЛУЧАВАТ УВАЖЕНИЕ и т.н., НО И ЗАДЪЛЖЕНИЕТО ДА ВЪЗПИТАВАТ. Ако учителите не искат да приемат част от моите родителски задължения, аз съм против да искат да ползват и делегираните им права - включително и правото да получават уважение!!! #Cussing out мое мнение е, че имено поради това поведение на учителите /подчертала съм го в цитата/, е налице и негативното отношение от страна на учениците към тях. След като е налице абдикация от страна на учителите като педагози, защо все повече се говори за неуважението в училище? И какво точно се иска от нас, родителите ?

# 73
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Ааааа, моля! От позицията на настоящ учител искам да отбележа, че лично за мен учителите са на 100% възпитатели на децата. Много от учениците питат учителя за неща, които ги тревожат, защото не смеят да го направят у дома. Говоря за по-малките, начален курс. Лично аз имам спокойствието да говоря с учениците си по-спокойно и да ги напътствам дори повече от собствените си деца. Така че стига с това пеене на уроците. Вярно е, има такива колеги, но недейте всички под един знаменател.

# 74
  • Мнения: 87
sea woman , не го приемай  лично. Радвам се, че има учители като теб. Моите до 4-ти клас бяха с Учител, така че оценявам разликите. Лошото е, че май повечето са от другите /поне от 5-ти клас нагоре/. И имено предвид факта, че имахме приятел и учител насреща си, им беше кошмарно трудно да приемат другото отношение. Но пък като го приеха - ужассссссссссс /аз само съссссссскам, де  Grinning/

Общи условия

Активация на акаунт