Помощ, педагогически съветник!!!

  • 21 039
  • 74
  •   1
Отговори
# 30
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Нещо не ми стана много ясно за проблема в тази тема.
А уж познавам добре тази институция училище и правилниците и законите свързани с нея.
Няма такъв правилник и закон, които да позволяват педагогическият съветник да е класен ръководител и още повече - на повече от един клас. Тук е първото нещо, което не разбирам.
Второто - от какво си недоволна, но точно и ясно, cbamby?

# 31
  • Мнения: 25 610
Абе, чета пак темата и недоумявам - аз ли не съм в час вече със системата на българското училище или авторката изобщо не е стъпвала там от времето на соц-а?  newsm78
Единственото нещо от писанията и, под което мога с две ръце да се подпиша е, че учебниците са написани изключително лошо.
Всичко друго е някаква фантастика, не знам откъде и с каква цел почерпена...

ПП Някой да не се е прицелил в мястото на даден педагогически съветник, без да си е направил труда даже да проучи в какво всъщност се състои работата му?  Thinking

# 32
  • София
  • Мнения: 18 040
Цитат
Защо според вас се пишат забележки относно дисциплината с адрес родителя? Ако възпитанието беше работа на учителите те щяха да си взимат мерки, а не да притесняват горките родители и да им нарушават спокойствието. Вие правите ли разлика между учител и възпитател? В голяма грешка сте и може би от там ви идват проблемите в училище. Дано се включи някой настоящ учител по темата.
Най-обичам, когато някой чете избирателно....Изрично казах в предходния си пост,че възпитанието е задължение преди всичко на родителите.Казах обаче, че учителите искат или не, покрай дългия престой на учениците в училище, малко или повече,  допринасят в тази насока..Давате пример със забележка.Ами този пример е в подкрепа на казаното от мен, а не от вас... PeaceУчител, пишещ забележки е човек, вършещ и нещо друго освен сухото изпяване на урока, това е човек, заинтересован от спокойната атмосфера в клас, от възможността за гладко протичане на учебния процес...Онези учители, които Вие описвате, пеещите урока, те са толкова незаинтересовани от всичко около себе си, че и забележки не пишат..Освен това, защо не прочехте и констатацията ми в ролята на родител на 3 деца в училищна възраст,  от която стана пределно ясно, че добри учители слава Богу има.При тях дисциплината и учебният процес вървят ръка за ръка при занятия със същите онези деца, които при учител, показващ директно незаинтересоваността си, отвръщат със същото..
И на последно място, кой Ви е  казал, че децата ми имат проблем в училище?!Нещата вървят добре при тях, именно защото родители и истински учители вървят в една посока..Не ги изкарвам ангелчета, а нормални буйни деца, които имат респект и от учителите си обаче..А това не е само заслуга на родителите, учителите са си го извоювали и с поведението си.. Peace
Како Сийке,наистина е смущаващо  и донякъде съмнително написаното от авторката, дотолкова, че едва ли е регламентирана някъде възможността педагогически съветник да играе ролята на класен ръководител, при това на 14 паралелки.. Rolling EyesНо едва ли с подобни средства човек би се борил за спечелването на въпросната позиция.Не съм наясно с разпределянето на делегираните бюджети в училищата,но може би има някаква вратичка, при която директорът да пести от раздаването на допълнителното възнаграждение за класен ръководител, полагащо се иначе на 14 отделни учителя...Това остава  загадка.. А колкото до залепването на етикети /не в буквален смисъл/ - нека не се лъжем, винаги е имало, има и ще има такива учители.. Peace В много случаи децата наистина не са сред най-възпитаните, но даването на подобни окачествявания отстрана на педагози и психолози не  е най-правилният път за решаване на проблема..

Последна редакция: нд, 12 апр 2009, 09:02 от not stubborn enough

# 33
  • в моя гьол
  • Мнения: 370
Такива недомислици има в родното образование, но наистина това с класния ръководител не ми се връзва. Макар че има вариант. Всъщност на педагогическия съветник да е даден вторият час класно ръководство, в който той да работи с децата, а класният да попълва само документацията - дневници, бележници, картони .
При тоя делегиран бюджет всичко е възможно, за да се заформи пълен щат.
В училището на дъщеря ми също педагогическият съветник работи с децата и родителите. С нея се чуваме и виждаме по-често, отколкото с класния.
А относно твърдението, че на учителя работата била да си изпее урока и да излезе...думи нямам. Не че голям процент от учителите не са на тоя принцип, но се радвам, че мнението е изказано от бивша учителка, а не от настояща такава. Един учител, ако не може да ангажира вниманието на 20 - 30 деца, въобще не е за там. Ако не успее да вникне в индивидуален проблем и да го разреши - сам или с помощта на родител и ако смята, че задълженията му се ограничават до уведомления до социалните за спиране на детските надбавки - жалко.
За съжаление в месомелачката, наречена българско училище, индивидуалния подход е кауза пердута. И ще става по-зле и по-зле.
Не зная какво да посъветвам авторката. Нека поговори с директора, да проведе разговори и с останалите учители, за да чуе тяхната позиция и тогава да взема решение дали да мести детето си. Понякога това е по-добрия вариант, но не е гаранция, че нещата в другото училище няма да са същите.

# 34
  • Мнения: 413
В училището на моите деца също няма класни ръководители, а педагог-съветник, който отговаря за цялата прогимназия. Тази част от темата на авторката си е абсолютно достоверна. Вероятно сме и в едно и също училище, макар че нямам такива впечатления от нашата педагог-съветничка.  Нововъведението е от настоящата учебна година, заедно с електронния дневник и пр. чудесии. Като резултат - бележници почти не се попълват, sms-те с оценките идват с месец закъснение, дисциплината в 5 клас е ужасяваща, а тази жена, дори да иска, едва ли има физическата възможност да обърне внимание на всички. Говорила съм с учители и всички са единодушни, че поемането на клас е свързано с много допълнителна работа и предпочитат този вариант.

# 35
  • Мнения: 1 726
Вие явно не искате да разберете или не ви изнася...Аз съм учила 5 години, от които само 1 семестър по 2 часа седмично "Педагогика", става въпрос за учител от 6-ти до 12 клас.  Хванахте се за думата "пее", добре, да го кажа по друг начин: работата на учителя е да влезе, да си предаде урока ( да провери знанията от време на време) и да си излезе, за да влезе в другия клас. Не е негова работа да обяснява на някое дете , че не е хубаво да бие другите, да тича по коридора или да си бърка в носа. За това са забележките , учителите пишат забележки за да обърнете вие внимание на възпитанието на детето си , а не те (и без това, даже да искат, няма начин да поправят грешките на родителите на всичките 20-30 деца) .В случая на авторката ставаше дума за началното училище, но все пак ми се струва, че прекалено много възлагате на учителя. Няма да споря повече с вас и без това темата се измести...

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
И по този повод учителят се прави на две и половина, когато в класа има напрежение и проблеми, така ли? Не му влиза в длъжностната характеристика? Наистина, ако нещата са така защо изобщо децата да ходят на училище като със същия успех могат да си прочетат учебниците или да им се пусне едно ДВД с един учител, който просто разказва някакви неща! Напротив, мисля че много добре разбрахме какво си написала.

# 37
  • София
  • Мнения: 4 246
savina_h - ти май описваш "учителя"-робот на бъдещето, програмиран да провери знанията на няколко човека, да си предаде урока, да отговори на "най-често срещаните" въпроси, да актуализира базата данни и да се прехвърли на другия масив, т.е. клас. Rolling Eyes
Възпитанието на децата е задължение основно на родителите, но разрешаването на ситуации и конфликти в училището са ангажимент И на учителя, тъй като децата нямат способността да осъзнават напълно последствията от своите постъпки.

# 38
  • Мнения: 1 726
Цитат
И по този повод учителят се прави на две и половина, когато в класа има напрежение и проблеми, така ли?
Освен да уведоми директора, родителите, какво друго да направи? Да седне да решава персоналните проблеми или да попълва пропуските във възпитанието на всичките си ученици ли? Това няма как да стане, може би затова са въвели сега тези педагогически съветници, но с тях не знам как стоят нещата, по мое време нямаше такива.
На въпроса за ДВД-то няма да отговарям, има изписани томове по въпроса за класно-урочната система и нейните предимства в чисто образователен аспект (не възпитателен!).
Цитат
но разрешаването на ситуации и конфликти в училището са ангажимент И на учителя
- с риск да се повторя: Освен да уведоми директора, родителите, какво друго да направи?

# 39
  • София
  • Мнения: 62 595
Да разбирам ли, че училището вече е място само за образоване, а не за възпитание? И какво толкова фатално ще се случи с учебния материал, ако за няколко минути учителят отдели време за възникналия проблем? По никакъв начин не можеш да ме убедиш, че е по-важно да разкажеш урока по история и да изпиташ 5 човека, вместо за 10 минути да разбереш какво става и да дадеш някакви насоки на децата. Но със сигурност е по-лесно просто проблемите да се отминат и да се разказва за Фердинанд.

# 40
  • София
  • Мнения: 1 861
savina_h,
пиша като родител, поемащ изцяло отговорността за възпитанието на децата си, който не очаква никой друг, включително и учителите да му свършат работата. Пък и също като бивш преподавател (макар и за кратко)...
НО, да ти припомня, че всеки от нас може да влияе само върху собственото си дете, а в клас са събрани 20-30, които представляват един вид нова съвкупна „личност”, със свой облик и поведение, върху която могат да влияят единствено учителите и най-вече класният ръководител. Липсата на такъв в случая е просто безумие и бягство от отговорност. И дали им се иска или не, реално учителите възпитават – с поведението си, с отношението си (или липсата на такова) спрямо децата и ситуациите, с критериите и изискванията си (или с липсата на такива), с отговорността или безотговорността си, ако щеш с личния си пример! И никой в случая не говори за тичане по коридорите и бъркане в носа!

... раздава присъди и им ръмжи по коридорите. Ако просто си ръмжеше, нямаше да бъде кой-знае-какъв проблем, но ги настройва едно срещу друго, настройва и родителите и учителите срещу по-палавите и в резултат те станаха и по-слаби ученици. От началото на уч. година не съм чула нито една добра дума за децата. Всичко, което чувам е, че не спазват правилата за вътрешния ред, че са лоши, че са невъзпитани и т.н.  Атмосферата в класа е отровна. Стимулират се клюкарите. Проблемът в моя случай е, че съветникът работи с етикети, които лекомислено лепи на децата, а на тях пише: Аз съм лош, Аз не мога,. Каквото и да направи синът ми , зад действията му винаги се открива някой криминален мотив, лошо намерение, зла умисъл, желание за уронване на авторитета

Е, и ако това не е „възпитание”, здраве му кажи!

cbamby, и аз не бих търпяла подобна атмосфера! Бягайте от там! При подобно отношение и ангелче да беше детето ти щяха го окепазят!

Последна редакция: нд, 12 апр 2009, 21:24 от M4

# 41
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не мога да се съглася с мнението на колежката и съжалявам, но се противопоставям.
Не основно, но учителят участва и във възпитателния процес. Подкрепям твърдението си и с цитат от ППЗНП(Правилник за прилагане закона за народната просвета):

"Глава четвърта
УЧАСТНИЦИ В ПРЕДУЧИЛИЩНОТО ВЪЗПИТАНИЕ И В УЧИЛИЩНОТО ОБУЧЕНИЕ

Раздел I.

Учители и възпитатели

Чл. 123. (1) Учителят в детската градина организира и провежда възпитанието и обучението на децата.

(2) Учителят в училището организира и провежда образователно-възпитателния процес по учебния предмет, проверява и оценява знанията и уменията на учениците, съдейства за пълноценното им интегриране в училищната и социалната среда.

(3) Възпитателят организира и провежда образователно-възпитателни дейности с учениците извън задължителните учебни часове. "

Възпитателната му роля е ограничена само до училищната среда, но все пак трябва да я има.

А що се отнася до въведеното общо класно ръководство, ако наистина е така, това е поредната недомислица, която ще доведе до още проблеми в образованието.

# 42
  • Мнения: 1 726
Моля дефинирайте понятието "образователно-възпитателния процес по учебния предмет". Kакво означава "образователно-възпитателния процес по биология", "образователно-възпитателния процес по математика" или по "образователно-възпитателния процес по английски език"? Последното ми е най-интересно, имайки предвид и колко пари се плащат за частни уроци и дали там децата ви си позволяват да бъдат "палави".

Като ще си цитираме правилници...
 3.     Ученикът няма право:
         · да отсъствува от учебни занятия без уважителни причини;
         ·  да участвува в хазартни игри , да пуши,да употребява наркотични средства и алкохол;
         ·  да участвува в политически партии и организации до навършване на 18 – годишна възраст;
         · да накърнява с поведението си авторитета и достойнството на учителя;
         · създава пречки на учителя при изпълнение на служебните му задължения.
4. Ученикът е длъжен  :
         ·  да посещава редовно учебните занятия;
         · да спазва и изпълнява задълженията си, произтичащи от ЗНП, ППЗНП и този правилник и да познава Закона за закрила детето и  Хартата за правата на детето;
         ·  да съхранява и издига авторитета на училището, да работи за издигане  на училищните традиции и за постигане на по- добри учебно – възпитателни  резултати;
         · да изпълнява задълженията си, произтичащи от нормативните документи
         ·  да представя документ за извинение на отсъствията си в тридневен срок;
         · своевременно  да  се снабдява с учебни помагала, учебници, ученическа книжка и ученическа лична карта;
         · да спазва училищните правилници, наредби, заповеди и изисквания;
         ·  да пази училищното имущество и спазва хигиената в училищната сграда;
         ·  да идва в училище в приличен вид  облекло и прическа.

Ако едно дете не изпълнява задълженията си, споменати в този правилник, чия е грешката според вас и чие задължение е да бъде поправена?

# 43
  • София
  • Мнения: 1 109
На мене ми е интересно кое е това училище и явно може би не е само това с този принцип на работа. Хубаво е да се знае все пак.

# 44
  • Мнения: 21 455
Като ще си цитираме правилници...
ЗНП - гл. 2, чл. 15., ал. 1:     Държавните образователни изисквания определят равнищата на необходимата общообразователна и професионална подготовка и създават условия за:
.......
    15. безопасните условия на възпитание, обучение и труд;
ППЗНП - Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
    Чл. 1. Системата на народната просвета полага основите на непрекъснато образование на гражданите, като осигурява:
    1. овладяване на общите основи и закономерности на човешкото познание;
   2.усвояване и формиране на общочовешки и национални ценности, добродетели и култура;
    3. развитие на индивидуалността и стимулиране на творческите заложби;
    4. духовно, физическо и социално развитие и здравословен начин на живот;
    5. (нова, ДВ, бр. 19 от 2003 г.) изграждане на свободна, морална и инициативна личност, която като български гражданин уважава законите, правата на другите, техния език, религия и култура;
    6. (предишна т. 5, ДВ, бр. 19 от 2003 г.) завършване на определените в Закона за народната просвета степени на образование и придобиване на професионална квалификация.
   Спирам до тук, за да не се превърне темата в безкрайно изреждане на членове и алинеи. Не виждам, обаче, как цитираното от мен може да се реализира единствено с преподаване на уроци и проверка на знанията. Или да приемем, че законите са празни приказки, които не важат за учители и педагогически сътници?

Общи условия

Активация на акаунт