Помощ, педагогически съветник!!!

  • 21 055
  • 74
  •   1
Отговори
  • Мнения: 21
 В училището на сина ми, съществува т. нар. длъжност педагогически съветник. Той не преподава, а е нещо като психолог и служи като класен ръководител. Работата му е описана тук:[http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=26065l] Момчето ми е палаво, но е чистосърдечно. Съветникът обаче е дзвер. Отговаря за 14 паралелки от 5 до 8 клас / на всичките е нещо като класен р-л/ и понеже няма време да се занимава с проблемите на децата, особено на по-малките, раздава присъди и им ръмжи по коридорите. Ако просто си ръмжеше, нямаше да бъде кой-знае-какъв проблем, но ги настройва едно срещу друго, настройва и родителите и учителите срещу по-палавите и в резултат те станаха и по-слаби ученици. От началото на уч. година не съм чула нито една добра дума за децата. Всичко, което чувам е, че не спазват правилата за вътрешния ред, че са лоши, че са невъзпитани и т.н.  Атмосферата в класа е отровна. Стимулират се клюкарите. Проблемът в моя случай е, че съветникът работи с етикети, които лекомислено лепи на децата, а на тях пише: Аз съм лош, Аз не мога,. Каквото и да направи синът ми , зад действията му винаги се открива някой криминален мотив, лошо намерение, зла умисъл, желание за уронване на авторитета!  Трудно ми е да ви опиша какво става в малката руса главица на моя подрастващ мъж...   Та искам да попитам какво да направя, къде да се оплача? Естеството на проблема е малко деликатно, ще ми е трудно да докажа такава вопиюща некомпетентност .... или да си преместя детето в друго училище?...[/b]

# 1
Това, което описваш е чудовищно. Говори ли вече с директора на училището. Бъди категорична в разговора, че знаеш как трябва да се реагира - оплакване в РИО, но очакваш, че проблемът е по силите на директора, т.е. покажи му на практика, че положителният подход към проблемна ситуация е по-успешен, отколкото директното лепене на етикети. Недей да мислиш отсега за преместване - това е вариант, ако няма промяна в ситуацията. А и говори с детето си - аз преместих сина си от първото му училище точно заради едно буйно дете, което искрено обясняваше, че "няма повече" и т.н., а синът ми започна да носи насилието вкъщи.

# 2
  • Мнения: 25 676
Проблемът в моя случай е, че съветникът работи с етикети, които лекомислено лепи на децата, а на тях пише: Аз съм лош, Аз не мога,.

Това в буквален или в преносен смисъл беше?
Иии... Само твоето златце ли е онеправдано от въпросния педагогически съветник? И как така служи като класен ръководител?  Thinking
Нещо не е точно така, както го описваш, драга. Но да допуснем, че си права - премести си детето в по-удобно за неговия темперамент училище.

# 3
  • Мнения: 21
[Това в буквален или в преносен смисъл беше?
Иии... Само твоето златце ли е онеправдано от въпросния педагогически съветник? И как така служи като класен ръководител? 
Нещо не е точно така, както го описваш, драга. Но да допуснем, че си права - премести си детето в по-удобно за неговия темперамент училище. 
 
 
quote][/quote]

Не проблемът не е само с моето момче.  Не поддържам позицията "моето гардже е най-рошаво.."  Синът ми е палав в рамките на нормалното за тази възраст. В класа има и по-тежки случаи.
Относно ролята  и на класен ръководител, в това училище от 5-ти клас нагоре просто няма такъв за всеки клас, тази роля се изпълнява от въпросния съветник, който е единствен за всичките 12 паралелки. Мога да цитирам двадесетина случая, които добре илюстрират работата му с децата..

# 4
  • София
  • Мнения: 62 595
Нещо не мога да си представя как педагогическият съветник е класен ръководител не на една, а на 4-5 паралелки и да отговаря за 14. Има нещо сбъркано в цялата история. С какво образование е този педагогически съветник? Психолог ли е? Защото ми е трудно да повярвам, че психолог ще прави точно обратното на това, което е учил в университета.

# 5
  • София
  • Мнения: 16 079
Позната история. Радвам се, че дъщеря ми завърши у-ще и се отървахме от системата.
Имахме  и ние проблем с измислената педагог. съветничка. Девойката - какво учила, как завършила, но явно имала връзки и с тежка артилерия открили специално място за нея в техникума. Не миряса, докато не провали няколко живота.
Дъщеря ми имаше съученичка, момичето осиновено от възрастна сама жена/явно мангалче/ - то не бяха привиквания и приказки как трябва да търси биолог. си майка, как трябва да осъзнава, че другата е само осиновителка. Мътеше и главата как чрез социалните ще помогне да я разсинови сегашната/доста бедна женица/ и ще и намери семейство чужденци. С такива глупости я зариби, че момичето започна да бяга от дома, са краде и лъже. Не завърши у-ще, в момента е дребен дилър на дрога.  Запозна се с документите на всички деца и се опита да мъти главата на дъщеря ми - колко сме непълноценни като семейство, защото детето е с баща неизвестен. Дъщеря ми/знае си историята/ тактично мълчеше и се съгласяваше с нея. В къщи коментирахме глупостите и. Но чашата преля като започна да и дудне и на нея - защо акта и за раждане бил издаден по-късно. Тя много добре си знае защо е издаден, но оная все намила за осиновени, за истински родители, може би пишеше дисертация тогава, не знам. Но ми писна и пристигнах като самолетоносач да се разправям с нея. Пробвах с добро да поговорим - лепна ми и на мене етикета - майка - мафиотка. Била съм със мафиотско самосъзнание, имала съм цигански характер/какво ли е това/,  не помогнаха разговори с директорката - бяхме и приятелки. Жената вдигаше рамене - наложена била от горе момата.  Мина годината, парите за тази длъжност в общината привършиха и недоразумението се омете.
От друга страна от приятелчета на дъщерята съм с много добри впечатления от педагог. съветници в други у-ща. Били като приятели на децата.
Та от целия написан роман - съветвам те, ако на 15.09 особата е в у-ще направо да запишеш детето другаде. Сега с делегирания бюджет има нещо като борба за деца. Не му се давайте на тоя.

# 6
  • Мнения: 25 676
И това изобщо в коя страна се случва?
Ако е в някое чуждо училище, каква помощ търсиш тук?  newsm78

Пак да попитам за етикетите - словесни ли са или съвсем буквално лепи листчета с написани определения на децата?

# 7
  • София
  • Мнения: 16 079
Како Сийке, нашата история е от софийски техникум.

# 8
  • Мнения: 6 443
Нещо не мога да си представя как педагогическият съветник е класен ръководител не на една, а на 4-5 паралелки и да отговаря за 14. Има нещо сбъркано в цялата история. С какво образование е този педагогически съветник? Психолог ли е? Защото ми е трудно да повярвам, че психолог ще прави точно обратното на това, което е учил в университета.
Да,и психолог може да е.Социален педагого също.
Това с лепенето на етикети-направо нямам думи. Close
Точно психолозите учат,че на децата се казва(ако са го залужили),че вършат лоши неща(които все пак са поправими),а не че са лоши деца.
Педагогическият съветник,според мен не може да бъде определян като класен ръководител.На него кой му лепна този етикет? Rolling Eyes

# 9
  • Мнения: 25 676
Како Сийке, нашата история е от софийски техникум.

Не питам за вашата, а за историята на авторката. Досега не съм чувала за българско училище с общ класен ръководител за толкова много паралелки. Затова предполагам, че става въпрос за чужбина.

# 10
  • Мнения: 21
Истина ви казвам, всичките паралелки са само с един-единствен "класен"ръководител, така наречен педагогически съветник. Училището е в София.  Етикетите не се лепят буквално, разбира се. Пример: Синът ми, като си готвел урока по математика, прочел и следващия. На другия ден в училище неистово вдигал ръка докато госпожата преподавала новия урок. Резултат: Математичката се оплакала на съветника, че синът ми разваля дисциплината в час; Съветничката пише забележка в бележника на сина ми и ми се обажда по телефона да ми обясни, колко е невъзпитан. Пример: Имаме си побойник в класа, който редовно пребива съучениците си. Кара ги подред. При поредния побой ние  говорим със съветничката, която отива и казва на побойника за разговора. След което синът ми отново яде бой заради това, че сме се "оплакали". Когато посъветвахме детето да се защитава, и той го направи, беше наказан, защото го видели да се бие. Беше отново невъзпитан и не спазваше правилата за вътрешния ред.  По повод редовните юмруци, които децата отнасят попитах съветничката, какво може да се направи по въпроса. Тя ме посъветва да пуснем колективна жалба, за да има повод ръководството да наложи административно наказание. Направихме го. Резултат - никакъв, но за това пък коментар от страна на съветника: Не си виждат лигавите деца, ами тръгнали да се оплакват..   Когато някой направи някоя щуротия, съветникът "няма време за следствени действия". Той пита виновника, който "добавя" в списъка на извършителите, когото му скимне. Резултат: всички са със забележки в бележниците и отново са нарушители на правилата и естествено са невъзпитани.Такива ми ти работи с моето златце...

Учителите започнаха да се държат като лектори. Искат да влязат в час, децата да стоят като кубчета по чиновете, да си изпеят песничката и да си излязат.  Учебният материал в пети клас е ужасен. Написан е на ненужно висок стил, твърде много е като обем и трудност. За да спечелиш вниманието на децата е нужно нещо повече от лекторско поведение. На тези, чието внимание се печели по-трудно, би трябвало да се дават по-специфични задачи. Тук е нужно да бъдеш педагог, да разказваш увлекателно, да бъдеш нестандартен, но ной-вече да ги обичаш.

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
Сменете училището. Не виждам друг начин.

# 12
  • Мнения: 21
 Синът ми е от тези, дето не им е много интересно в час. Особено когато учителката чете урока по история. В началото на годината ме информираха, че детето се съсредоточава трудно. Казаха ми да говорим в къщи, че имало правила в училище и че е задължително да се внимава. Говорихме. И много мислихме. И решихме, че каквото и да говорим има неща, които трябва да свърши учителят. Казах това на съветника. Предложих да му дадат някаква конкретна задача, от чието изпълнение да се почуства горд, за да не пречи на другите. А за награда може да му дадат и още такива задачи. Познайте какво ми отговори: Да й кажа, как да представи наказанието / да направи оборка на училищния двор/ , че не внимава в час, като награда?!? И че иедин учител ако трябвало да дава специфични задачи на 20 ученици, къде щяло да му излезе краят?!?

# 13
  • София
  • Мнения: 16 079
Чамби, явно нашето педагогическо недоразумение се е прехвърлило при вас.
И да, много  учители не искат да бъдат кл. ръководители. Бягат като дявол от тамян от това - допълнително натоварване е за тях, а им плащат малък бонус към заплатата. Всичко ми е до болка познато - лекционната форма, учебниците на висок стил.
Явно трябва да си обучаваме частно децата, а на у-ще да ходят само за присъствие.
Това е деиствителността, колкото и да не ви се вярва.

# 14
  • Мнения: 21
Да Andariel въпросният педагогически съветник твърди, че е дипломиран психолог. Запознах се е една порфесорка, която му е преподавала. Като чу за какво става въпрос, каза, че й е трудно да повярва какво може да направи образователната система с една личност. И също, че познавайки нашето образование, е по-вероятно да казвам истината, отколкото някогашната й студентка да е запазила човешкия си образ в тази месомелачка, наречена образование.

# 15
  • Мнения: 21
От евентуално преместване в друго училище ще има поне две неприятни последствия:
1. Ще покажем на сина си, че като има проблем - ние просто се изнасяме...
2. Въпросния съветник ще му напише "чудна" характеристика, с което ще заложи следващата бомба в новото училище.
 Предпочитам да си мисля, че такава промяна ще направи сина ми по-силен и адаптивен, макар, че ме гложди съмнение в обратното.

 Но каквото и да се случи, аз си мисля, че такива хора не трябва да бъдат оставяни да газят душичките на децата.  Да й обясня , колко престъпно некомпетентна е въпросната г-жа,е най-малкото, което ще направя. Това, обаче няма да е достатъчно. Защото тя ще си го върне на детето. Искам да попитам, знаете ли къде да се оплача, да пусна жалба, да има последствия... Все пак написаното остава, а думите ми ще отхвърчат...

# 16
  • Мнения: 195
Мисля си, че все пак не е лошо да обясниш на сина си, че е по-лесно за всички когато се спазват правилата и ако иска да се изяви, да намери начин да го направи без да нарушава реда и да пречи на работата на учителя и на съучениците си. И че учителите все пак  са назначени да преподават, а не са аниматори в детски клуб и не са длъжни да търсят специални методи за привличане на вниманието на децата, които в 5 клас би трябвало да могат да се контролират и да да са мотивирани да внимават в час.

От цялата ситуация оставам с впечатлението, че детето ти е от тези супер специални, темпераменти, будни и много умни (всичко в кавички) деца за чието лошо и невъзпитано държание винаги са виновни учителите и тяхната неспособност да намерят подход. 

За класното ръководство на 14 паралелки нямам думи.

# 17
  • Мнения: 21
Ако съм оставила впечатлението, че момчето ми е ок, а учителите са виновни, значи не съм успяла да обрисувам картинката. В началото казах, че момчето е палаво - факт. Почти всички от провинениеята му в училище са от естество, с което учителят може да се справи с лекота,  стига да прояви желание и да има някакви способности, разбира се. Но да си палав не е грях. Децата правят грешки, те нямат грехове.  В случая педагогическото тяло е е само и единствено един регистратор и за жалост преднамерено лош интерпретатор на детските бели.  Педагозите ги няма в нашето училище. Тези, които обичаха децата. Тези, които днес са там, са отегчени, демотивирани, децата ги дразнят, дори когато се смеят. Едно време имаше едно клише, че палавите деца са "педагогическо предизвикателство". Аз съм дете на учител, който е любимец на няколко поколения ученици. Днес мога да кажа, че нашите деца имат право на педагогическа услуга. За жалост те не я получават. Може би със същия успех детето ми би се образовало в къщи, слушайки уроците си в mp3- формат, но  с това предимство, че ще е на чисто и топло място, далеч от училищната лавка, от юмруците на съучениците си и най-вече от добронамерената си педагог. съветничка.

# 18
  • София
  • Мнения: 4 270
Това за класен ръководител на 14 паралелки ми звучи абсурдно, особено за София.  Rolling Eyes За първи път чувам подобно нещо  Shocked Кое е това училище???
Мисля, че ако всичко написано е истина, трябва да се обърнеш към Столичния инспекторат по образование - http://rio-sofia-grad.com/.

# 19
  • Мнения: 21
Благодаря, Мързеланке!

Ще се пробвам в инспектората. Но не тая големи надежди. Ако кажа кое е училището ще бъда разкрита на мига, а не искам. Ако все пак те интересува - ще ти върна e-mail  с името и номера.

# 20
  • Мнения: 1 726
Не мога да разбера от къде си толкова сигурна , че детето ти не се държи наистина по този начин, по който казва съветничката,ти нали не си по цял ден покрай него, докато е на училище. От гледната точка на бивш учител ще ти кажа , че учителите не са възпитатели. Тяхната работа е да влязат , да си изпеят урока и да излязат, останалото е работа на родителите. Без значение едно дете дали е малко или много палаво, то се опитва да привлече вниманието върху себе си и така пречи на останалите. Сигурна съм и че съветничката не е много в час, то на такива измислени длъжности слагат още по-измислени хора, но все пак не бързай да се нахвърляш върху нея а се заеми първо с детето си.

# 21
  • Мнения: 258
 #2gunfire
Направо съм изумена- 14 класа с един класен ръководител??? #Crazy
За класно ръководство дават към 17 лева, значи за тези пари някой съсипва децата!!??
 Не чакай ни минутка- оплакване напиши до Директора, до РИО, ако трябва и до МОН. Училището не е цирк с дресьор /педагогически съветник/ и животни- това са деца!
Дано се преборите- СТИСКАМ ПАЛЦИ! newsm10

# 22
  • Мнения: 21
Това е за savina h.

Учителите СА педагози, ерго възпитатели! Твърдението, че работата на учителя е да влезе, да си изпее урока и да си излезе, обяснява думата бивш пред думата учител за всички, които не са в пенсионна възраст. А ако трябва да бъда още по-точна - бивши учители няма. Както няма бивши  в други професии, които са упражнявани дълго и с душа и сърце.

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако на един учител работата му е да влезе и да си изпее урока, да е станал певец, а не учител! На учителя част от работата му е да е педагог, той това е завършил - педагогика, а не само математика или история.

Подайте жалба навсякъде, но все пак си преместете детето от следващата учебна година. Това за бягството е клише, при това доста тъпо. Напускането на лоша среда не е никакво бягство, а рационално и здравословно решение. И това за характеристиката не съм много сигурна. В момента не зная да има характеристики, защото документите си ги вземаш ти и си ги носиш в новото училище.

# 24
  • Мнения: 21
за Andariel

 Да, но характеристиката пътува по служебен път. Благодаря за съвета.  Това за бягството ми го каза професорката по психология и добави, че изобщо не е убедена, че в друго училище нещата ще са по-различни. Все пак говорим за държавни, т. е.  "безплатни" училища.  Някъде дълбоко в себе си съм убедена, че всяка промяна е в крайна сметка за добро. Благодаря ти!

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбирам я професорката, но аз не бих си оставила детето в тази отровна среда. Голяма работа, че щели да напишат една лоша характеристика! Не във всички училища педагогическите съветници са откачалки. А и честно да си кажа, съмнявам се дали професорката би оставила детето ти в същото училище и да го играе на чест как не се бяга от проблема. Освен ако няма подходящите лостове да "изсели" педагогическия съветник от това училище.

# 26
  • Мнения: 6 443
И от кога се пишат характеристики?
И още или вече се пишат?
 newsm78

# 27
  • Мнения: 21
Благодаря ти Andariel.
Вдъхна ми кураж. Чудесна си! Благодаря!

# 28
  • София
  • Мнения: 18 079
Цитат
От гледната точка на бивш учител ще ти кажа , че учителите не са възпитатели. Тяхната работа е да влязат , да си изпеят урока и да излязат, останалото е работа на родителите.

Никой и по никакъв начин не отрича, че основната отговорност за възпитанието на децата се пада на родителите.Но веднага след това идват учителите, т.е педагозите..С тях детето на практика прекарва повече време, отколкото с родителите си.. ThinkingИ ако тъй наречените учители само ще си изпеят урока и ще излязат, то нужда на практика от тях няма..Със същата успеваемост детето може да прочете урока като сухо поднесана информация в енциклопедия или в нета...Слава Богу обаче, все още се намират учители, за които влизането в час  и преподаването на нов урок не е поредната досадна среща с "невъзпитани" хлапета..

Подобно на Андариел, бих посъветвала авторката да премести детето си..Дори и характеристиката да се прехвърля по служебен път между училищата, едва ли това е толкова голям проблем..Разучете за училище , по възможност и за сериозен класен ръководител, заинтересован от проблемите на децата  и в случай на нужда - защитаващ интересите им..Колкото и невероятно да звучи, все още има такива екземпляри.. Mr. GreenУспех, стискам палци за добро развитие на нещата. Peace

Последна редакция: нд, 12 апр 2009, 01:12 от not stubborn enough

# 29
  • Мнения: 1 726
Цитат
Но веднага след това идват учителите, т.е педагозите...

Защо според вас се пишат забележки относно дисциплината с адрес родителя? Ако възпитанието беше работа на учителите те щяха да си взимат мерки, а не да притесняват горките родители и да им нарушават спокойствието. Вие правите ли разлика между учител и възпитател? В голяма грешка сте и може би от там ви идват проблемите в училище. Дано се включи някой настоящ учител по темата.

# 30
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Нещо не ми стана много ясно за проблема в тази тема.
А уж познавам добре тази институция училище и правилниците и законите свързани с нея.
Няма такъв правилник и закон, които да позволяват педагогическият съветник да е класен ръководител и още повече - на повече от един клас. Тук е първото нещо, което не разбирам.
Второто - от какво си недоволна, но точно и ясно, cbamby?

# 31
  • Мнения: 25 676
Абе, чета пак темата и недоумявам - аз ли не съм в час вече със системата на българското училище или авторката изобщо не е стъпвала там от времето на соц-а?  newsm78
Единственото нещо от писанията и, под което мога с две ръце да се подпиша е, че учебниците са написани изключително лошо.
Всичко друго е някаква фантастика, не знам откъде и с каква цел почерпена...

ПП Някой да не се е прицелил в мястото на даден педагогически съветник, без да си е направил труда даже да проучи в какво всъщност се състои работата му?  Thinking

# 32
  • София
  • Мнения: 18 079
Цитат
Защо според вас се пишат забележки относно дисциплината с адрес родителя? Ако възпитанието беше работа на учителите те щяха да си взимат мерки, а не да притесняват горките родители и да им нарушават спокойствието. Вие правите ли разлика между учител и възпитател? В голяма грешка сте и може би от там ви идват проблемите в училище. Дано се включи някой настоящ учител по темата.
Най-обичам, когато някой чете избирателно....Изрично казах в предходния си пост,че възпитанието е задължение преди всичко на родителите.Казах обаче, че учителите искат или не, покрай дългия престой на учениците в училище, малко или повече,  допринасят в тази насока..Давате пример със забележка.Ами този пример е в подкрепа на казаното от мен, а не от вас... PeaceУчител, пишещ забележки е човек, вършещ и нещо друго освен сухото изпяване на урока, това е човек, заинтересован от спокойната атмосфера в клас, от възможността за гладко протичане на учебния процес...Онези учители, които Вие описвате, пеещите урока, те са толкова незаинтересовани от всичко около себе си, че и забележки не пишат..Освен това, защо не прочехте и констатацията ми в ролята на родител на 3 деца в училищна възраст,  от която стана пределно ясно, че добри учители слава Богу има.При тях дисциплината и учебният процес вървят ръка за ръка при занятия със същите онези деца, които при учител, показващ директно незаинтересоваността си, отвръщат със същото..
И на последно място, кой Ви е  казал, че децата ми имат проблем в училище?!Нещата вървят добре при тях, именно защото родители и истински учители вървят в една посока..Не ги изкарвам ангелчета, а нормални буйни деца, които имат респект и от учителите си обаче..А това не е само заслуга на родителите, учителите са си го извоювали и с поведението си.. Peace
Како Сийке,наистина е смущаващо  и донякъде съмнително написаното от авторката, дотолкова, че едва ли е регламентирана някъде възможността педагогически съветник да играе ролята на класен ръководител, при това на 14 паралелки.. Rolling EyesНо едва ли с подобни средства човек би се борил за спечелването на въпросната позиция.Не съм наясно с разпределянето на делегираните бюджети в училищата,но може би има някаква вратичка, при която директорът да пести от раздаването на допълнителното възнаграждение за класен ръководител, полагащо се иначе на 14 отделни учителя...Това остава  загадка.. А колкото до залепването на етикети /не в буквален смисъл/ - нека не се лъжем, винаги е имало, има и ще има такива учители.. Peace В много случаи децата наистина не са сред най-възпитаните, но даването на подобни окачествявания отстрана на педагози и психолози не  е най-правилният път за решаване на проблема..

Последна редакция: нд, 12 апр 2009, 09:02 от not stubborn enough

# 33
  • в моя гьол
  • Мнения: 370
Такива недомислици има в родното образование, но наистина това с класния ръководител не ми се връзва. Макар че има вариант. Всъщност на педагогическия съветник да е даден вторият час класно ръководство, в който той да работи с децата, а класният да попълва само документацията - дневници, бележници, картони .
При тоя делегиран бюджет всичко е възможно, за да се заформи пълен щат.
В училището на дъщеря ми също педагогическият съветник работи с децата и родителите. С нея се чуваме и виждаме по-често, отколкото с класния.
А относно твърдението, че на учителя работата била да си изпее урока и да излезе...думи нямам. Не че голям процент от учителите не са на тоя принцип, но се радвам, че мнението е изказано от бивша учителка, а не от настояща такава. Един учител, ако не може да ангажира вниманието на 20 - 30 деца, въобще не е за там. Ако не успее да вникне в индивидуален проблем и да го разреши - сам или с помощта на родител и ако смята, че задълженията му се ограничават до уведомления до социалните за спиране на детските надбавки - жалко.
За съжаление в месомелачката, наречена българско училище, индивидуалния подход е кауза пердута. И ще става по-зле и по-зле.
Не зная какво да посъветвам авторката. Нека поговори с директора, да проведе разговори и с останалите учители, за да чуе тяхната позиция и тогава да взема решение дали да мести детето си. Понякога това е по-добрия вариант, но не е гаранция, че нещата в другото училище няма да са същите.

# 34
  • Мнения: 413
В училището на моите деца също няма класни ръководители, а педагог-съветник, който отговаря за цялата прогимназия. Тази част от темата на авторката си е абсолютно достоверна. Вероятно сме и в едно и също училище, макар че нямам такива впечатления от нашата педагог-съветничка.  Нововъведението е от настоящата учебна година, заедно с електронния дневник и пр. чудесии. Като резултат - бележници почти не се попълват, sms-те с оценките идват с месец закъснение, дисциплината в 5 клас е ужасяваща, а тази жена, дори да иска, едва ли има физическата възможност да обърне внимание на всички. Говорила съм с учители и всички са единодушни, че поемането на клас е свързано с много допълнителна работа и предпочитат този вариант.

# 35
  • Мнения: 1 726
Вие явно не искате да разберете или не ви изнася...Аз съм учила 5 години, от които само 1 семестър по 2 часа седмично "Педагогика", става въпрос за учител от 6-ти до 12 клас.  Хванахте се за думата "пее", добре, да го кажа по друг начин: работата на учителя е да влезе, да си предаде урока ( да провери знанията от време на време) и да си излезе, за да влезе в другия клас. Не е негова работа да обяснява на някое дете , че не е хубаво да бие другите, да тича по коридора или да си бърка в носа. За това са забележките , учителите пишат забележки за да обърнете вие внимание на възпитанието на детето си , а не те (и без това, даже да искат, няма начин да поправят грешките на родителите на всичките 20-30 деца) .В случая на авторката ставаше дума за началното училище, но все пак ми се струва, че прекалено много възлагате на учителя. Няма да споря повече с вас и без това темата се измести...

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
И по този повод учителят се прави на две и половина, когато в класа има напрежение и проблеми, така ли? Не му влиза в длъжностната характеристика? Наистина, ако нещата са така защо изобщо децата да ходят на училище като със същия успех могат да си прочетат учебниците или да им се пусне едно ДВД с един учител, който просто разказва някакви неща! Напротив, мисля че много добре разбрахме какво си написала.

# 37
  • София
  • Мнения: 4 270
savina_h - ти май описваш "учителя"-робот на бъдещето, програмиран да провери знанията на няколко човека, да си предаде урока, да отговори на "най-често срещаните" въпроси, да актуализира базата данни и да се прехвърли на другия масив, т.е. клас. Rolling Eyes
Възпитанието на децата е задължение основно на родителите, но разрешаването на ситуации и конфликти в училището са ангажимент И на учителя, тъй като децата нямат способността да осъзнават напълно последствията от своите постъпки.

# 38
  • Мнения: 1 726
Цитат
И по този повод учителят се прави на две и половина, когато в класа има напрежение и проблеми, така ли?
Освен да уведоми директора, родителите, какво друго да направи? Да седне да решава персоналните проблеми или да попълва пропуските във възпитанието на всичките си ученици ли? Това няма как да стане, може би затова са въвели сега тези педагогически съветници, но с тях не знам как стоят нещата, по мое време нямаше такива.
На въпроса за ДВД-то няма да отговарям, има изписани томове по въпроса за класно-урочната система и нейните предимства в чисто образователен аспект (не възпитателен!).
Цитат
но разрешаването на ситуации и конфликти в училището са ангажимент И на учителя
- с риск да се повторя: Освен да уведоми директора, родителите, какво друго да направи?

# 39
  • София
  • Мнения: 62 595
Да разбирам ли, че училището вече е място само за образоване, а не за възпитание? И какво толкова фатално ще се случи с учебния материал, ако за няколко минути учителят отдели време за възникналия проблем? По никакъв начин не можеш да ме убедиш, че е по-важно да разкажеш урока по история и да изпиташ 5 човека, вместо за 10 минути да разбереш какво става и да дадеш някакви насоки на децата. Но със сигурност е по-лесно просто проблемите да се отминат и да се разказва за Фердинанд.

# 40
  • София
  • Мнения: 1 861
savina_h,
пиша като родител, поемащ изцяло отговорността за възпитанието на децата си, който не очаква никой друг, включително и учителите да му свършат работата. Пък и също като бивш преподавател (макар и за кратко)...
НО, да ти припомня, че всеки от нас може да влияе само върху собственото си дете, а в клас са събрани 20-30, които представляват един вид нова съвкупна „личност”, със свой облик и поведение, върху която могат да влияят единствено учителите и най-вече класният ръководител. Липсата на такъв в случая е просто безумие и бягство от отговорност. И дали им се иска или не, реално учителите възпитават – с поведението си, с отношението си (или липсата на такова) спрямо децата и ситуациите, с критериите и изискванията си (или с липсата на такива), с отговорността или безотговорността си, ако щеш с личния си пример! И никой в случая не говори за тичане по коридорите и бъркане в носа!

... раздава присъди и им ръмжи по коридорите. Ако просто си ръмжеше, нямаше да бъде кой-знае-какъв проблем, но ги настройва едно срещу друго, настройва и родителите и учителите срещу по-палавите и в резултат те станаха и по-слаби ученици. От началото на уч. година не съм чула нито една добра дума за децата. Всичко, което чувам е, че не спазват правилата за вътрешния ред, че са лоши, че са невъзпитани и т.н.  Атмосферата в класа е отровна. Стимулират се клюкарите. Проблемът в моя случай е, че съветникът работи с етикети, които лекомислено лепи на децата, а на тях пише: Аз съм лош, Аз не мога,. Каквото и да направи синът ми , зад действията му винаги се открива някой криминален мотив, лошо намерение, зла умисъл, желание за уронване на авторитета

Е, и ако това не е „възпитание”, здраве му кажи!

cbamby, и аз не бих търпяла подобна атмосфера! Бягайте от там! При подобно отношение и ангелче да беше детето ти щяха го окепазят!

Последна редакция: нд, 12 апр 2009, 21:24 от M4

# 41
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не мога да се съглася с мнението на колежката и съжалявам, но се противопоставям.
Не основно, но учителят участва и във възпитателния процес. Подкрепям твърдението си и с цитат от ППЗНП(Правилник за прилагане закона за народната просвета):

"Глава четвърта
УЧАСТНИЦИ В ПРЕДУЧИЛИЩНОТО ВЪЗПИТАНИЕ И В УЧИЛИЩНОТО ОБУЧЕНИЕ

Раздел I.

Учители и възпитатели

Чл. 123. (1) Учителят в детската градина организира и провежда възпитанието и обучението на децата.

(2) Учителят в училището организира и провежда образователно-възпитателния процес по учебния предмет, проверява и оценява знанията и уменията на учениците, съдейства за пълноценното им интегриране в училищната и социалната среда.

(3) Възпитателят организира и провежда образователно-възпитателни дейности с учениците извън задължителните учебни часове. "

Възпитателната му роля е ограничена само до училищната среда, но все пак трябва да я има.

А що се отнася до въведеното общо класно ръководство, ако наистина е така, това е поредната недомислица, която ще доведе до още проблеми в образованието.

# 42
  • Мнения: 1 726
Моля дефинирайте понятието "образователно-възпитателния процес по учебния предмет". Kакво означава "образователно-възпитателния процес по биология", "образователно-възпитателния процес по математика" или по "образователно-възпитателния процес по английски език"? Последното ми е най-интересно, имайки предвид и колко пари се плащат за частни уроци и дали там децата ви си позволяват да бъдат "палави".

Като ще си цитираме правилници...
 3.     Ученикът няма право:
         · да отсъствува от учебни занятия без уважителни причини;
         ·  да участвува в хазартни игри , да пуши,да употребява наркотични средства и алкохол;
         ·  да участвува в политически партии и организации до навършване на 18 – годишна възраст;
         · да накърнява с поведението си авторитета и достойнството на учителя;
         · създава пречки на учителя при изпълнение на служебните му задължения.
4. Ученикът е длъжен  :
         ·  да посещава редовно учебните занятия;
         · да спазва и изпълнява задълженията си, произтичащи от ЗНП, ППЗНП и този правилник и да познава Закона за закрила детето и  Хартата за правата на детето;
         ·  да съхранява и издига авторитета на училището, да работи за издигане  на училищните традиции и за постигане на по- добри учебно – възпитателни  резултати;
         · да изпълнява задълженията си, произтичащи от нормативните документи
         ·  да представя документ за извинение на отсъствията си в тридневен срок;
         · своевременно  да  се снабдява с учебни помагала, учебници, ученическа книжка и ученическа лична карта;
         · да спазва училищните правилници, наредби, заповеди и изисквания;
         ·  да пази училищното имущество и спазва хигиената в училищната сграда;
         ·  да идва в училище в приличен вид  облекло и прическа.

Ако едно дете не изпълнява задълженията си, споменати в този правилник, чия е грешката според вас и чие задължение е да бъде поправена?

# 43
  • София
  • Мнения: 1 111
На мене ми е интересно кое е това училище и явно може би не е само това с този принцип на работа. Хубаво е да се знае все пак.

# 44
  • Мнения: 21 455
Като ще си цитираме правилници...
ЗНП - гл. 2, чл. 15., ал. 1:     Държавните образователни изисквания определят равнищата на необходимата общообразователна и професионална подготовка и създават условия за:
.......
    15. безопасните условия на възпитание, обучение и труд;
ППЗНП - Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
    Чл. 1. Системата на народната просвета полага основите на непрекъснато образование на гражданите, като осигурява:
    1. овладяване на общите основи и закономерности на човешкото познание;
   2.усвояване и формиране на общочовешки и национални ценности, добродетели и култура;
    3. развитие на индивидуалността и стимулиране на творческите заложби;
    4. духовно, физическо и социално развитие и здравословен начин на живот;
    5. (нова, ДВ, бр. 19 от 2003 г.) изграждане на свободна, морална и инициативна личност, която като български гражданин уважава законите, правата на другите, техния език, религия и култура;
    6. (предишна т. 5, ДВ, бр. 19 от 2003 г.) завършване на определените в Закона за народната просвета степени на образование и придобиване на професионална квалификация.
   Спирам до тук, за да не се превърне темата в безкрайно изреждане на членове и алинеи. Не виждам, обаче, как цитираното от мен може да се реализира единствено с преподаване на уроци и проверка на знанията. Или да приемем, че законите са празни приказки, които не важат за учители и педагогически сътници?

# 45
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Писах, писах и се отказах.
Много се отклоняваме от темата.
Ролята на учителя не е само образователна, но и не е изцяло изместваща родителските задължения.
Учениците имат права и задължения и учителят е този, който трябва по достъпен начин да ги обясни и да следи за тяхното изпълнение. Друг е въпроса дали винаги се получава, за което вина не винаги имат само родителите, но в повечето случаи, по мои наблюдения.
Учителят не е лектор в университет, той има задача освен да предаде знания, да изгради навици и умения тези знания да бъдат възприети по най-ефективния начин.

Все още очаквам включването на авторката да обясни какъв точно е проблема с педагогическия съветник.

Последна редакция: пн, 13 апр 2009, 09:46 от Lilqna

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
Дори лекторът в университета изгражда някакви навици, защото чрез своето поведение и отношение влияе върху поведението и отношението на студентите както към самия него, така и към предмета, който преподава, а нерядко и върху мирогледа на студентите. Поне добрите лектори са такива.

# 47
  • Мнения: 24 467
Съжалявам, но не вярвам изцяло на написаното от авторката.
За кое училище става въпрос?

# 48
  • Мнения: 1 849
Аз също смятам, че ролята на учителя е преди всичко да мотивира децата да учат и за това е необходим подход за всяко отделно дете. Не да си изпее назубрения материал и да изчезне, който чул, чул...
Тази година и аз се сблъсках косвено с нашия училищен съветник, е не мога да кажа същите неща като авторката, защото училището в което учи синът ми децата са спокойни и има дисциплина. Но бяха решили да печелят пари по някаква програма за превенция на насилието... Идва учителката на синът ми и ми обяснява, че той трябва да посещава училищния психолог, аз шокирана, защото всеки ден след часовете винаги питам как се е справил и как се е държал. Нейния отговор обикновено е, че няма сериозни забележки, но коментираме случките от деня ... Изведнъж имал проблем с овладяването на емоциите, бил на ръба на хиперактивноста, искал винаги да доминира... Хлапето е на 6. Имаше проблеми септември месец, но с много усилия успяхме да го овладеем и сега ...
Със съпруга ми бяхме категорични, че след като детето има нужда от психолог, ще отиде при някой който е наистина добър. Казваме на учителката, намираме психолог. На края на седмицата ми се връчва бележка с телефония номер на психоложката на училището, че детето трябвало и при нея да ходи, защото тя трябвало да е в час с това което се случва с детето... Почувствах се като в ДС... Каква е тази щуротия в душата на детето да се ровят хиляда човека и като разбрах  и за програмата и подивях... Детето няма противообществени прояви, рецидиви, не пребива никого ... Съпруга ми отиде в училището и заяви на учителката, че това ако продължава ще ги съдим за психически тормоз и ще преместим детето... Е повече не сме имали проблеми. Не искам да местя детето си от там, защото учителката ни е добър педагог и успява да мотивира децата да учат.
Но виждам, че има нещо сбъркано в цялата система около училищните психолози...

# 49
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Ще се въздържа от коментари  , относно възпитанието на децата и задълженията на учителите!
Искаш съвет, момичетата дадоха.
1. Местиш детето в друго училище - според мен това е правилно във вашият случай, ако нещата стоят така ,както ги описваш. Ти не искаш - но защо?-питам аз  newsm78. Още повече ,че за вариант 2. Оплакване до директорката , и след това в инспектората - не очакваш някаква промяна.
За протокола ще кажа ,че съм минала по този път / с бившата класна на сина ми/. Беше трудно ,аз устоях ,не го преместих /за което не съжалявам/. Но детето ми се пребори/защото аз бях сигурна в него ,че ще успее с моя помощ/. Да ,и ние имахме разговори с нашата психоложка /но не ,защото синът ми създава проблеми, а заради отношението на другите деца , нахъсани от бившата г-жа/. Е, в края на крайщата нещата се оправиха.
 Въпросите ми : Сигурна ли си ,че детето ти ще успее да се справи ако остане в това училище , или просто те е страх, че и в другото ще има проблеми? Вярваш ли  достатъчно, че всичко ,което се случва е изцяло по вина на другите? И ако  на 2 въпрос отговорът е да - бягайте от там с 200!

# 50
  • Мнения: 24 467
Какво представлява характеристиката, за сега питам, за по наше време знам, че не съм се интересувала от този въпрос? Къде е регламентирана откъм съдържание, издател, цели и т.н.?

# 51
  • Мнения: 40
      Вярно ли е,че два месеца преди изтичане на годината не могат да се преместват ученици?И всяка година ли се прави характеристика на детето,аз знам само  за първи клас?

# 52
  • Мнения: 1 008
Като човек работил като психолог в училище се опитах да разбера каква е заявката на автора,но се затруднявам.Пед.съветник за съжаление все още няма ясна длъжностна характеристика,с колегите говорим отдавна,че трябва да се върне длъжността училищен психолог,защото има такава потребност в училище-от психолог,специалист по детско-юношески въпроси и консултиране.
При всички случаи бих ви посъветвала да действате открито и неагресивно-в разговор с пед.съветник.
Савина-съжалявам,че учителите все още мислят,че са преподаватели в университет-една от основните функции на училището е възпитателна,обучителна на социални умения за справяне и общуване.Все повече ще е необходимо учителят да се обучава да работи с деца с различни потребности,да се справя с конфликти,да обучава в социални умения,да учи на толерантност.

# 53
  • Мнения: 21
как'Сийке, закачих малко от соц-а в училище. Сега някои му викат "хепи соц". Носталгично! Днес говорих с Инспектората; обясниха ми, че всеки клас трябва да има класен р-л, пишело го в закона. Написах запитване до директора, утре го внасям. Ще очаквам писмен отговор. Пак утре имам среща с педагогическата съветничка и пом. директорката. Ще споделя резултатите от срещата. А сега за тези, които мислят,, че нещо не се връзва...
1. За трети път казвам, че от 5 до 8 клас, всички паралелки са без класен ръководител. Тази роля се изпълнява от педагогическата съветничка / то вече се разбра, че е жена/, която влиза  и води часовете по "Час на класния". В това училище е така. Който иска - да вярва!
2. Проблемът с ТАЗИ педагогическа съветничка е следният:  Отговаряйки за толкова много деца, тя няма физическата възможност да вниква в проблемите им.  Нейната работа като дипломиран психолог е да разрешава конфликти, да събира позиции, да разговаря с децата, да мотивира. Вместо това тя дръпва по едно конско, пише набързо забележка и което е най-гадното работи по метода на публичното унижение - всичко това се върши пред другите, щото няма време да се ходи някъде насаме. Аз добра дума за което и да е дете от началото на годината не съм чула. Справедливостта - кучета я яли, нямаме време за такива подробности. Има такива, които като ги хванат натясно, топят други, за да се измъкнат. Има и такива, които клюкарят, въпреки, че сами са участвали. Това се подминава.Като са те хванали веднъж, че си направил беля, после си обичайният заподозрян. Така постъпват и с моето момче. Закъснял за час/щото се редил на лавката/ = избягал от час.  Ако са се разкикотили в часа по природа, се съобщава и на другите учители да внимават, защото този е невъзможен и вече толкова колеги се оплакват от него. Той е лигав, а майка му каква е устата.... има и други случки в първите постове.. Как може да нямаш време / според мен желание/ за следствени дийствия, да вникнеш в ситуацията, да погледнеш детето в очите, а имаш време да ръсиш присъди, да внушаваш преценки и да лепиш етикети. Кой този ли,  сигурно той го е направил, няма кой друг да е... Синът ми ме пита, защо всички правят едно и също нещо, а наказват само него? Защо г-жата го мрази?
 Децата в пети клас имат по няколко десетки ситуации на ден, в които имат нужда от напътствие, подкрепа, съвет... ако щете, някой, който да им обърше сълзите и да ги гушне, но  ВЪЗРАСТЕН!!!/Ще ме разберат само тези, които имат или скоро са имали петокласници/. Той ще разреши спора, ще обуздае насилника, ще обърне внимание на страдащия...  Естествено няма да е на разположение на всеки, всяка минута. Но когато възникне конфликт , ще бъде на място.  Не мога да си представя, за какви пари на света бих вършила подобна работа...по подобен начин.
 Е . по-ясно от това не мога да го обясня.

# 54
  • Мнения: 25 676
Днес говорих с Инспектората; обясниха ми, че всеки клас трябва да има класен р-л, пишело го в закона.

Е, именно, де! Затова не мога да проумея как е възможна такава ситуация, каквато описваш, да се случи и то в софийско училище.
И, щом нещата са толкова зле, защо си държиш още детето там? Защо му го причиняваш?
Аз навремето преместих сина си в друго училище, само защото не ми хареса учителката му по математика - провеждаше формално часовете и не им даваше нужните знания, от които имаха нужда. Без някой да го е обиждал, нарочвал или тормозил по какъвто и да е начин.
Изобщо не мога да си представя как един родител би търпял такова отношение към детето си, ако то наистина е невинно. Но и да не е, всеки има право на втори шанс.

# 55
  • България
  • Мнения: 2 164
 Ако всичко това се случваше с моето дете, отдавна бих го преместила!

# 56
  • Мнения: 1 008
cbamby-като външен човек,това,което ме притеснява е цялата тази агресия в отношенията,на които стават свидетели в крайна сметка децата.Във войната между родители и училище най-много губят децата ни.Важно е да покажете на детето,че можете да разрешите ситуацията като зрели възрастни,въпреки емоциите.Струва ми се,че по някакъв начин се чувставет засегната от пед.съветник-лично засегната,което пречи да бъдете обективна.Ще успеете да намерите обща гледна точка с училището,когато припознаете една и съща обща цел-възпитанието  и доброто на детето,над личните  преживявания.Важно е родителят да не руши авторитета на училището пред детето,да му обясни,че учителката не го мрази и ако е необходимо да смени училището.Иначе войната родител-училище ще е безкрайна и вредна за детето и без печеливши,само с губещи.Пожелавам успех с взимането на точното решение за вашето дете.

# 57
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре, Вероника, разбирам прекрасно това, което пишеш. Казваш, че си психолог и си работила в училище. В такъв случай знаеш, че родителите приемат лично всички неприятности на децата си и това е напълно нормално. Все пак сме дали живот на децата си, а не сме ги купили от магазина. Един родител с акъла си няма защо да руши авторитета на учителите и училището, ако последните показват такъв, достоен за уважение. Агресията все е тръгнала отнякъде. Още повече, че един психолог-професионалист е с една крачка пред родителя като знания и би трябвало той самият да не позволява да бъде въвлечен в един скандал. Лошото е, че в училище обикновено битките се заформят като такива между учител и ученик, т.е. между вързарстен и дете с превес на възрастния по обясними причини. Когато комуникацията стане на ниво възрастен-възрастен вече всичко зависи от възрастните. А авторитет се гради и от двете страни. Няма как да се пази авторитет, който в случая не съществува. Все пак ние сме отговорни за децата си и ние сме техният пръв авторитет и чак тогава е училището. С две думи, да си имаме уважението и всеки да знае къде е границата в училище.

# 58
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Лично мен ме озадачиха 2 неща ,от последният пост на авторката.
Така постъпват и с моето момче. Закъснял за час/щото се редил на лавката/ = избягал от час. 
За мен това е недопустимо! След 1-вият звънец детето трябва да е в стаята! И в нашият клас се пишат закъснения на всеки ,който е влязъл след учителя. Не съм чула за родител, който да роптае срещу това.
2.
Справедливостта - кучета я яли, нямаме време за такива подробности. Има такива, които като ги хванат натясно, топят други, за да се измъкнат. Има и такива, които клюкарят, въпреки, че сами са участвали. Това се подминава.
След като децата са такива , какво да се очаква от учителите? Цял час да разнищват кой крив, кой прав?! Ами то време за учене няма да остане. Да , лесно е да има черна овца , но ако нещата са толкова несправедливи ,пак ще се повторя - мястото ви не е там!

# 59
  • Мнения: 61
Този съветник явно е изтрещял от гледане на Венецуелски сапунки. И при нас положението не е цветущо но просто не обръщам толкова внимание на нещата.И синът ми е палав въпреки че е по малък и всеки ден със забележки за лоша дисциплина.Моето мнение е че няма кой да подхване децата в училищата като едно време и с търпение да им обясняват грешките.Сега е важно да ти сложат етикет че нищо не става от теб и детето естествено започва да губи интерес от абсолютно всичко.Много е важно в къщи да не говорите за тези проблеми дълго,дълго просто ги изолирайте и почнете да си хвалите детето повече и да му вдъхвате кураж за да може и то да се успокой и да гледа на нещата по друг начин.Незнам дали правилно се изразих и дали ме разбрахте.Това е лично мое мнение.И аз съм била с намалено поведение за побой и съм била с курсов който ме плюеше постоянно 3 г. подред но не ми пукаше.Учех си,не му обръщах внимание и той почна да злобее още повече.Давам думата на някой друг. Simple Smile Simple Smile Simple Smile

# 60
  • Мнения: 24 467
....И при нас положението не е цветущо но просто не обръщам толкова внимание на нещата.И синът ми е палав въпреки че е по малък и всеки ден със забележки за лоша дисциплина.Моето мнение е че няма кой да подхване децата в училищата като едно време и с търпение да им обясняват грешките.Сега е важно да ти сложат етикет че нищо не става от теб и детето естествено започва да губи интерес от абсолютно всичко.Много е важно в къщи да не говорите за тези проблеми дълго,дълго просто ги изолирайте и почнете да си хвалите детето повече и да му вдъхвате кураж за да може и то да се успокой и да гледа на нещата по друг начин.Незнам дали правилно се изразих и дали ме разбрахте.Това е лично мое мнение.И аз съм била с намалено поведение за побой и съм била с курсов който ме плюеше постоянно 3 г. подред но не ми пукаше.Учех си,не му обръщах внимание и той почна да злобее още повече.Давам думата на някой друг. Simple Smile Simple Smile Simple Smile

А мое мнение е, че следва да се предвидят и регламентират законово реални и подходящи санкции за учениците, които редовно с лошата си дисциплина пречат на учебния процес и създават опасност за останалите ученици. Има единици зрънца, за които разговорите и добрият пример не са достатъчни.
Мнение ми е, също така, че следва да се санкционират и родители, чиито деца редовно имат провинения, сериозни и редовни пропуски в дисциплината и които не предприемат мерки за решаването на тези поведенчески проблеми /защото това са си проблеми, сериозни при това, които не следва да се изолират, а да се решават навреме и адекватно/.
Това също са лично мои мнения, не ги натрапвам, но определено смятам, че тук следва да се поработи на ниво законодателство.

# 61
  • Мнения: 21
 Добре, Ali_sun. Никой не казва, че е хубаво да се закъснява за час. Но това са деца и те нарушават правилата. Нека му напишат закъснение. Нали аз се подписвам в бележника. Но ако обвиняват, че бяга от час - това е друго нещо. Защо трябва зад всяко провинение да се търси зла умисъл и особено желание за уронване на авторитета? Тука ми мирише на някакъв комплекс за малоценност, на някаква патологична мнителност или .. не знам Знам само, че така не бива. Децата са си деца и просто грешат понякога.За това, че историите помежду им не се нищят. Вярно е, че няма време да се изпада в подробности. Но като педагогически съветник от твоите решения произлизат последствия за самите деца. Точно тогава трябва да си справедлив, защото с тях ги учиш. Защо някой ще престане да се присмива на някого, че е нисък и дебел, и прави живота му в училище ад, като никой няма да говори с него или да го санкционира затова. В класа има дете с недъг, няма да казвам на какво е подложено... Проблемът тук е доста по-общ и опира до липсата на добронамереност, на желание да помогнеш, да решиш, а не просто да отхвърлиш проблема. Ще кажеш - няма време за това. Ами да ходи да продава краставици тогава. Там последствията от грешките й няма да са толкова фундаментални.  Животът у нас като цяло е несправедлив, да си удавим децата в кереча ли?

# 62
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Когато бях недоволна от училището на малкия ми син, го смених. Пробвай за да не си подтиснеш детето, ако е имало защо и в другото детето няма да се справи. Моят се оправи.

# 63
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Добре, Ali_sun. Никой не казва, че е хубаво да се закъснява за час. Но това са деца и те нарушават правилата. Нека му напишат закъснение. Нали аз се подписвам в бележника. Но ако обвиняват, че бяга от час - това е друго нещо.
Така ,както си описала децата около сина си ,не би трябвало да се очудваш. Щом са клюкарчета и извъртат нещата ,какво пречи да са казали :" Ами госпожо, Иванчо/условно/ каза ,че няма да ви влезе в часа!"И разбира се ,че реакцията на учителят ще е негативна/ защото детето ти е нарочено/. Имахме същият случай, синът ми беше извикан от друг преподавател. Следва цитираната от мен реплика, но разликата е ,че учителката е 100% сигурна ,че това не е вярно. Продължавам да се чудя какво намираш във въпросното училище?
 Judy , споделям мението ти на 100%   bouquet!

# 64
  • София
  • Мнения: 1 861

След като децата са такива , какво да се очаква от учителите? Цял час да разнищват кой крив, кой прав?!

Ali_sun, позволи ми да не се съглася с тази реплика! Децата са такива, каквито ги направим или каквито им позволим да бъдат! И тук отговорността не е само на родителите - ти сама си дала примери с учители на твоето дете. Аз също мога да посоча доста примери, в които училището върви срещу моето възпитание и ценностите, които аз се опитвам да втълпя! И който няма време да разнищва, как така раздава присъди с лека ръка?!

cbamby, чета, чета и си мисля, че ние тук хубаво си разсъждаваме кой крив, кой прав и как трябва да бъде, ама... При така описаната ситуация, проблемът не би трябвало да е само твой! Не вярвам някого да го устройват подобни отношения, а ако мнозинството е единодушно и действа в екип, проблемите обикновено се решават! Та.. какво мислят останалите родители по въпроса? И най-вече, какво правят?

Последна редакция: вт, 14 апр 2009, 14:48 от M4

# 65
  • Sofia
  • Мнения: 2 869

След като децата са такива , какво да се очаква от учителите? Цял час да разнищват кой крив, кой прав?!

Ali_sun, позволи ми да не се съглася с тази реплика!
Разбира се ,че ти позволявам  Peace. Това ,че съм я казала не значи ,че съм съгласна с нея. Ние сме си патили  точно от това. Просто за съжаление така стоят нещата .  Tired  Учител, който се държи така с децата ,никога няма да отдели време за разнищване.
Аз пък съм съгласна с твоето мнение, че  би трябвало да се направи някаква учитело-родителска среща. Проблемът явно си е на училищно ниво , а не лично на детето.

# 66
  • София
  • Мнения: 1 861
Али, слънце, извинявай, четох набързо и не съм схванала иронията! Embarassed
Иначе за мен проблемът и в тази тема, и в много други в този форум идва както от липсата на адекватна комуникация между страните, така и от склонността ни в днешно време да се затворим в "своя замък", да си гоним своите каузи и да решаваме поединично личните си проблеми по най-лесния начин! Толкова ли е трудно родителите в един клас да се познават и да работят в екип, както помежду си, така и с учителите. Толкова ли е трудно и двете страни да разберат, че каузата всъщност е обща, вместо да прехвърлят "топката на възпитанието" в отсрещното поле!
С което всъщност исках да кажа, cbamby, че е добре да поговориш и с останалите родители и да действате заедно в името на една нормална атмосфера за развитие на децата ви! Пък ако не става, пътят вече всички ти го посочихме! Hug

Последна редакция: вт, 14 апр 2009, 17:59 от M4

# 67
  • Мнения: 21
Хора, идвам от среща с ръководството. Направиха ме на трътка. Научих, че моят синковец не си поплюва. Все се оказва в окото на бурята в белите. По всичко личи, че учителите са по-загрижени за физическото оцеляване на децата, отколкото за по-деликатния проблем с психическото им развитие. Тезите ми за повече такт, добронамереност , внимание и т.н. се удариха в ледена стена и после бяха удавени в една говорилня за правилата за вътрешния ред. Прави са хората - ако нещо се случи с някой - отиват на съд. /нещо не се сещам да има осъдени и в затвора/. Голяма суетня настана, когато видяха официалното ми запитване за това има ли класни ръководители и как те си взаимодействат с педагогическия съветник...  Чак официално ме прие цялото ръководство.  Ще чакам писмения им отговор по съвет от Инспектората.
Колкото до контакта с другите родители, той е почти невъзможен. Повечето деца идват и си тръгват от училище с бусчета. Родителите са с претоварени графици. Преди Нова година се опитахме да пуснем колективна жалба до ръководството от името на родители, чиито деца са боксови круши на един побойник в класа. Познайте - събрахме се едва около 5 човека. За съжаление повечето действат по правилото - кажи ми колко пари искаш  и не ме занимавай. Тъжно...
Днес се замислих за следното, че не можем да вървим пред децата си и да им разчистваме пътя от кофти хора. Имам надеждата, че заедно като семейство можем да се справим. До 15 септември има още време. И ако не постигнем нищо за два месеца - се изнасяме с кмета и духовата музика. Сърдечно благодаря  на всички! 50 глави са по-умни от една, ей!!!

# 68
  • София
  • Мнения: 1 861
Само не разбрах що не щеш да му "ревнеш главоломно" именцето на туй училище, с таквиз странни порядки?! Току виж си спестила поне бъдещи терзания на загрижени първолашки мами!

# 69
  • София
  • Мнения: 4 270
Ами така както го описва прилича на псевдоелитното и псевдоекспериментално 151 СОУ в Овча купел.
Посипвам си главата с пепел/изтривам си мнението, ако не е така.

# 70
  • Мнения: 21
не хаби пепелта, мързеланке!... Wink

# 71
  • Мнения: 42
.............От гледната точка на бивш учител ще ти кажа , че учителите не са възпитатели. Тяхната работа е да влязат , да си изпеят урока и да излязат, останалото е работа на родителите. .................
Сега попаднах на темата и не мога да повярвам, че все още такива хора влизат да преподават в училищата. Децата са различни, слава Богу, и трябва различен подход към всяко едно. И един добър педагог успява да се справи.

С такова мислене е по-добре, че си бивш учител (подчертавам учител, а не педагог). Децата са спечелили, че не им преподава такъв човек.

Кога ще разберем, че всички сме отговорни за децата - и родители, и учители, и институции?!!! Кога ще спрем да прехвърляме топката от един на друг и ще започнем да работим заедно?!!!

# 72
  • Мнения: 87
Не мога да разбера от къде си толкова сигурна , че детето ти не се държи наистина по този начин, по който казва съветничката,ти нали не си по цял ден покрай него, докато е на училище. От гледната точка на бивш учител ще ти кажа , че учителите не са възпитатели. Тяхната работа е да влязат , да си изпеят урока и да излязат, останалото е работа на родителите. Без значение едно дете дали е малко или много палаво, то се опитва да привлече вниманието върху себе си и така пречи на останалите. Сигурна съм и че съветничката не е много в час, то на такива измислени длъжности слагат още по-измислени хора, но все пак не бързай да се нахвърляш върху нея а се заеми първо с детето си.
извинявай, но би ли обяснила какво точно значи това? Аз като родител, с факта, че си пращам детето на училище, на учителите им делегирам част от моите родителски права и задължения, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ПРАВОТО ДА ИСКАТ ДЕТЕТО ДА ВНИМАВА В ЧАС, ДА ПОЛУЧАВАТ УВАЖЕНИЕ и т.н., НО И ЗАДЪЛЖЕНИЕТО ДА ВЪЗПИТАВАТ. Ако учителите не искат да приемат част от моите родителски задължения, аз съм против да искат да ползват и делегираните им права - включително и правото да получават уважение!!! #Cussing out мое мнение е, че имено поради това поведение на учителите /подчертала съм го в цитата/, е налице и негативното отношение от страна на учениците към тях. След като е налице абдикация от страна на учителите като педагози, защо все повече се говори за неуважението в училище? И какво точно се иска от нас, родителите ?

# 73
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Ааааа, моля! От позицията на настоящ учител искам да отбележа, че лично за мен учителите са на 100% възпитатели на децата. Много от учениците питат учителя за неща, които ги тревожат, защото не смеят да го направят у дома. Говоря за по-малките, начален курс. Лично аз имам спокойствието да говоря с учениците си по-спокойно и да ги напътствам дори повече от собствените си деца. Така че стига с това пеене на уроците. Вярно е, има такива колеги, но недейте всички под един знаменател.

# 74
  • Мнения: 87
sea woman , не го приемай  лично. Радвам се, че има учители като теб. Моите до 4-ти клас бяха с Учител, така че оценявам разликите. Лошото е, че май повечето са от другите /поне от 5-ти клас нагоре/. И имено предвид факта, че имахме приятел и учител насреща си, им беше кошмарно трудно да приемат другото отношение. Но пък като го приеха - ужассссссссссс /аз само съссссссскам, де  Grinning/

Общи условия

Активация на акаунт