Помощ, педагогически съветник!!!

  • 21 040
  • 74
  •   2
Отговори
# 45
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Писах, писах и се отказах.
Много се отклоняваме от темата.
Ролята на учителя не е само образователна, но и не е изцяло изместваща родителските задължения.
Учениците имат права и задължения и учителят е този, който трябва по достъпен начин да ги обясни и да следи за тяхното изпълнение. Друг е въпроса дали винаги се получава, за което вина не винаги имат само родителите, но в повечето случаи, по мои наблюдения.
Учителят не е лектор в университет, той има задача освен да предаде знания, да изгради навици и умения тези знания да бъдат възприети по най-ефективния начин.

Все още очаквам включването на авторката да обясни какъв точно е проблема с педагогическия съветник.

Последна редакция: пн, 13 апр 2009, 09:46 от Lilqna

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
Дори лекторът в университета изгражда някакви навици, защото чрез своето поведение и отношение влияе върху поведението и отношението на студентите както към самия него, така и към предмета, който преподава, а нерядко и върху мирогледа на студентите. Поне добрите лектори са такива.

# 47
  • Мнения: 24 467
Съжалявам, но не вярвам изцяло на написаното от авторката.
За кое училище става въпрос?

# 48
  • Мнения: 1 849
Аз също смятам, че ролята на учителя е преди всичко да мотивира децата да учат и за това е необходим подход за всяко отделно дете. Не да си изпее назубрения материал и да изчезне, който чул, чул...
Тази година и аз се сблъсках косвено с нашия училищен съветник, е не мога да кажа същите неща като авторката, защото училището в което учи синът ми децата са спокойни и има дисциплина. Но бяха решили да печелят пари по някаква програма за превенция на насилието... Идва учителката на синът ми и ми обяснява, че той трябва да посещава училищния психолог, аз шокирана, защото всеки ден след часовете винаги питам как се е справил и как се е държал. Нейния отговор обикновено е, че няма сериозни забележки, но коментираме случките от деня ... Изведнъж имал проблем с овладяването на емоциите, бил на ръба на хиперактивноста, искал винаги да доминира... Хлапето е на 6. Имаше проблеми септември месец, но с много усилия успяхме да го овладеем и сега ...
Със съпруга ми бяхме категорични, че след като детето има нужда от психолог, ще отиде при някой който е наистина добър. Казваме на учителката, намираме психолог. На края на седмицата ми се връчва бележка с телефония номер на психоложката на училището, че детето трябвало и при нея да ходи, защото тя трябвало да е в час с това което се случва с детето... Почувствах се като в ДС... Каква е тази щуротия в душата на детето да се ровят хиляда човека и като разбрах  и за програмата и подивях... Детето няма противообществени прояви, рецидиви, не пребива никого ... Съпруга ми отиде в училището и заяви на учителката, че това ако продължава ще ги съдим за психически тормоз и ще преместим детето... Е повече не сме имали проблеми. Не искам да местя детето си от там, защото учителката ни е добър педагог и успява да мотивира децата да учат.
Но виждам, че има нещо сбъркано в цялата система около училищните психолози...

# 49
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Ще се въздържа от коментари  , относно възпитанието на децата и задълженията на учителите!
Искаш съвет, момичетата дадоха.
1. Местиш детето в друго училище - според мен това е правилно във вашият случай, ако нещата стоят така ,както ги описваш. Ти не искаш - но защо?-питам аз  newsm78. Още повече ,че за вариант 2. Оплакване до директорката , и след това в инспектората - не очакваш някаква промяна.
За протокола ще кажа ,че съм минала по този път / с бившата класна на сина ми/. Беше трудно ,аз устоях ,не го преместих /за което не съжалявам/. Но детето ми се пребори/защото аз бях сигурна в него ,че ще успее с моя помощ/. Да ,и ние имахме разговори с нашата психоложка /но не ,защото синът ми създава проблеми, а заради отношението на другите деца , нахъсани от бившата г-жа/. Е, в края на крайщата нещата се оправиха.
 Въпросите ми : Сигурна ли си ,че детето ти ще успее да се справи ако остане в това училище , или просто те е страх, че и в другото ще има проблеми? Вярваш ли  достатъчно, че всичко ,което се случва е изцяло по вина на другите? И ако  на 2 въпрос отговорът е да - бягайте от там с 200!

# 50
  • Мнения: 24 467
Какво представлява характеристиката, за сега питам, за по наше време знам, че не съм се интересувала от този въпрос? Къде е регламентирана откъм съдържание, издател, цели и т.н.?

# 51
  • Мнения: 40
      Вярно ли е,че два месеца преди изтичане на годината не могат да се преместват ученици?И всяка година ли се прави характеристика на детето,аз знам само  за първи клас?

# 52
  • Мнения: 1 008
Като човек работил като психолог в училище се опитах да разбера каква е заявката на автора,но се затруднявам.Пед.съветник за съжаление все още няма ясна длъжностна характеристика,с колегите говорим отдавна,че трябва да се върне длъжността училищен психолог,защото има такава потребност в училище-от психолог,специалист по детско-юношески въпроси и консултиране.
При всички случаи бих ви посъветвала да действате открито и неагресивно-в разговор с пед.съветник.
Савина-съжалявам,че учителите все още мислят,че са преподаватели в университет-една от основните функции на училището е възпитателна,обучителна на социални умения за справяне и общуване.Все повече ще е необходимо учителят да се обучава да работи с деца с различни потребности,да се справя с конфликти,да обучава в социални умения,да учи на толерантност.

# 53
  • Мнения: 21
как'Сийке, закачих малко от соц-а в училище. Сега някои му викат "хепи соц". Носталгично! Днес говорих с Инспектората; обясниха ми, че всеки клас трябва да има класен р-л, пишело го в закона. Написах запитване до директора, утре го внасям. Ще очаквам писмен отговор. Пак утре имам среща с педагогическата съветничка и пом. директорката. Ще споделя резултатите от срещата. А сега за тези, които мислят,, че нещо не се връзва...
1. За трети път казвам, че от 5 до 8 клас, всички паралелки са без класен ръководител. Тази роля се изпълнява от педагогическата съветничка / то вече се разбра, че е жена/, която влиза  и води часовете по "Час на класния". В това училище е така. Който иска - да вярва!
2. Проблемът с ТАЗИ педагогическа съветничка е следният:  Отговаряйки за толкова много деца, тя няма физическата възможност да вниква в проблемите им.  Нейната работа като дипломиран психолог е да разрешава конфликти, да събира позиции, да разговаря с децата, да мотивира. Вместо това тя дръпва по едно конско, пише набързо забележка и което е най-гадното работи по метода на публичното унижение - всичко това се върши пред другите, щото няма време да се ходи някъде насаме. Аз добра дума за което и да е дете от началото на годината не съм чула. Справедливостта - кучета я яли, нямаме време за такива подробности. Има такива, които като ги хванат натясно, топят други, за да се измъкнат. Има и такива, които клюкарят, въпреки, че сами са участвали. Това се подминава.Като са те хванали веднъж, че си направил беля, после си обичайният заподозрян. Така постъпват и с моето момче. Закъснял за час/щото се редил на лавката/ = избягал от час.  Ако са се разкикотили в часа по природа, се съобщава и на другите учители да внимават, защото този е невъзможен и вече толкова колеги се оплакват от него. Той е лигав, а майка му каква е устата.... има и други случки в първите постове.. Как може да нямаш време / според мен желание/ за следствени дийствия, да вникнеш в ситуацията, да погледнеш детето в очите, а имаш време да ръсиш присъди, да внушаваш преценки и да лепиш етикети. Кой този ли,  сигурно той го е направил, няма кой друг да е... Синът ми ме пита, защо всички правят едно и също нещо, а наказват само него? Защо г-жата го мрази?
 Децата в пети клас имат по няколко десетки ситуации на ден, в които имат нужда от напътствие, подкрепа, съвет... ако щете, някой, който да им обърше сълзите и да ги гушне, но  ВЪЗРАСТЕН!!!/Ще ме разберат само тези, които имат или скоро са имали петокласници/. Той ще разреши спора, ще обуздае насилника, ще обърне внимание на страдащия...  Естествено няма да е на разположение на всеки, всяка минута. Но когато възникне конфликт , ще бъде на място.  Не мога да си представя, за какви пари на света бих вършила подобна работа...по подобен начин.
 Е . по-ясно от това не мога да го обясня.

# 54
  • Мнения: 25 610
Днес говорих с Инспектората; обясниха ми, че всеки клас трябва да има класен р-л, пишело го в закона.

Е, именно, де! Затова не мога да проумея как е възможна такава ситуация, каквато описваш, да се случи и то в софийско училище.
И, щом нещата са толкова зле, защо си държиш още детето там? Защо му го причиняваш?
Аз навремето преместих сина си в друго училище, само защото не ми хареса учителката му по математика - провеждаше формално часовете и не им даваше нужните знания, от които имаха нужда. Без някой да го е обиждал, нарочвал или тормозил по какъвто и да е начин.
Изобщо не мога да си представя как един родител би търпял такова отношение към детето си, ако то наистина е невинно. Но и да не е, всеки има право на втори шанс.

# 55
  • България
  • Мнения: 2 164
 Ако всичко това се случваше с моето дете, отдавна бих го преместила!

# 56
  • Мнения: 1 008
cbamby-като външен човек,това,което ме притеснява е цялата тази агресия в отношенията,на които стават свидетели в крайна сметка децата.Във войната между родители и училище най-много губят децата ни.Важно е да покажете на детето,че можете да разрешите ситуацията като зрели възрастни,въпреки емоциите.Струва ми се,че по някакъв начин се чувставет засегната от пед.съветник-лично засегната,което пречи да бъдете обективна.Ще успеете да намерите обща гледна точка с училището,когато припознаете една и съща обща цел-възпитанието  и доброто на детето,над личните  преживявания.Важно е родителят да не руши авторитета на училището пред детето,да му обясни,че учителката не го мрази и ако е необходимо да смени училището.Иначе войната родител-училище ще е безкрайна и вредна за детето и без печеливши,само с губещи.Пожелавам успех с взимането на точното решение за вашето дете.

# 57
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре, Вероника, разбирам прекрасно това, което пишеш. Казваш, че си психолог и си работила в училище. В такъв случай знаеш, че родителите приемат лично всички неприятности на децата си и това е напълно нормално. Все пак сме дали живот на децата си, а не сме ги купили от магазина. Един родител с акъла си няма защо да руши авторитета на учителите и училището, ако последните показват такъв, достоен за уважение. Агресията все е тръгнала отнякъде. Още повече, че един психолог-професионалист е с една крачка пред родителя като знания и би трябвало той самият да не позволява да бъде въвлечен в един скандал. Лошото е, че в училище обикновено битките се заформят като такива между учител и ученик, т.е. между вързарстен и дете с превес на възрастния по обясними причини. Когато комуникацията стане на ниво възрастен-възрастен вече всичко зависи от възрастните. А авторитет се гради и от двете страни. Няма как да се пази авторитет, който в случая не съществува. Все пак ние сме отговорни за децата си и ние сме техният пръв авторитет и чак тогава е училището. С две думи, да си имаме уважението и всеки да знае къде е границата в училище.

# 58
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Лично мен ме озадачиха 2 неща ,от последният пост на авторката.
Така постъпват и с моето момче. Закъснял за час/щото се редил на лавката/ = избягал от час. 
За мен това е недопустимо! След 1-вият звънец детето трябва да е в стаята! И в нашият клас се пишат закъснения на всеки ,който е влязъл след учителя. Не съм чула за родител, който да роптае срещу това.
2.
Справедливостта - кучета я яли, нямаме време за такива подробности. Има такива, които като ги хванат натясно, топят други, за да се измъкнат. Има и такива, които клюкарят, въпреки, че сами са участвали. Това се подминава.
След като децата са такива , какво да се очаква от учителите? Цял час да разнищват кой крив, кой прав?! Ами то време за учене няма да остане. Да , лесно е да има черна овца , но ако нещата са толкова несправедливи ,пак ще се повторя - мястото ви не е там!

# 59
  • Мнения: 61
Този съветник явно е изтрещял от гледане на Венецуелски сапунки. И при нас положението не е цветущо но просто не обръщам толкова внимание на нещата.И синът ми е палав въпреки че е по малък и всеки ден със забележки за лоша дисциплина.Моето мнение е че няма кой да подхване децата в училищата като едно време и с търпение да им обясняват грешките.Сега е важно да ти сложат етикет че нищо не става от теб и детето естествено започва да губи интерес от абсолютно всичко.Много е важно в къщи да не говорите за тези проблеми дълго,дълго просто ги изолирайте и почнете да си хвалите детето повече и да му вдъхвате кураж за да може и то да се успокой и да гледа на нещата по друг начин.Незнам дали правилно се изразих и дали ме разбрахте.Това е лично мое мнение.И аз съм била с намалено поведение за побой и съм била с курсов който ме плюеше постоянно 3 г. подред но не ми пукаше.Учех си,не му обръщах внимание и той почна да злобее още повече.Давам думата на някой друг. Simple Smile Simple Smile Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт