Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 543
  • 222
  •   1
Отговори
# 195
  • Русе
  • Мнения: 11 922
Мимсън, в ключа не пише други уравнения, а други начини за записване на точно това уравнение, в което неизвестното е броят отсъстващи.
    Не е посочено да се изрази чрез х, така че може да допусне решение, чрез изразяване на общия брой. За мен е пропуск ,това че не е посочено изрично изразяване чрез Х

# 196
  • Мнения: 432
Да не е посочено, но задачата е решена, отговорите са получени, но точки няма. 

# 197
  • София
  • Мнения: 18 090
Нали това написах... Mr. Green Още преди десетина поста.  Всеки избирателно си гони своето и си затваря очите за чуждото ощетяване. И как иначе, нали  там има получени точки, значи няма да оспорваме... Преди години пак беше така по БЕЛ, откровено грешен въпрос, но майките на решилите го "правилно" деца наскачаха при перспективата да бъде отменен. Тогава нямаше въобще правилно... Сега пък според исканото от МОН правилното решение на Б подточка е на децата с отнетите точки.

Последна редакция: пт, 09 юни 2017, 11:35 от пенсионирана русалка

# 198
  • Мнения: 432
Аз обаче не съм от пряко засегнатите. Както и ти многократно написа 24 задача е некоректна, но решима и  родителите искат точки за нерешена задача, а в 22-ра са взети за правилно решена и получен отговор.

# 199
  • Мнения: 5 160
Познавам лично много от тези деца. Повечето ходят по състезания от 1 клас, научени са да мислят и да търсят решение. 
.. дори на задачи с грешно, неразбираемо, противоречащо и т.н. условие.
Според мен това е отговорът за децата от СМГ и мат.паралелки. Имат тренинга от малки от много състезания.

# 200
  • Мнения: 41 203
И в този ред на мисли - нещо към Черна станция. Ако недоволстващите, че са били подведени, а оттам и  наистина ощетени, то семегейците със 100 точки, невидели толкова "видното" противоречие, излиза, че са надценени, понеже им е убягнала неточността. Дали ще подкрепиш идеята да им вземат точките... Защо ли си мисля, че не?

Виж сега, аз дори не съм чела задачата, защото не ме влече. Именно затова и не споря дали грешката пречи или не за решаването на задачата. Аз подхождам по въпроса не като математик, а както би подходил адвокат и от адвокатска гледна точка намирам грешка, която потенциално може да доведе до проблем. Пак от адвокатска гледна точка щом съставителят е допуснал грешка, това е основание нерешилите задачата да го атакуват и ще имат право, защото се е издънил. Вярно е, че всичките ми аргументи са някакви такива, гранични, но при моята гледна точка това няма значение. Има грешка, значи има основание за атака на задачата стига да се намери някаква теоретична възможност някое дете да се е смутило от тази грешка. А 2 градуса отклонение се забелязват с просто око и на малък чертеж. Дали мога да видя 0,6 мм не знам, защото това отклонение е съизмеримо с чертите в чертежа, но при 50 пъти увеличение виждам пропорционално същата разлика. От там считам, че при достатъчно фини линии ще видя и тези 0,6 см. Може би. Но това не е важно и защо - виж по-горе.

Виж втората част на поста ти е абсурдна, аз не апелирам да се вземат никому точките. Аз апелирам да се дадат точки на тези, които имат претенции, че грешката ги е ощетила. И ако може някой от МОН да бъде наказан. Що се отнася до децата от СМГ, такива неточности не пречат на много добре подготвените - те хем са виждали не една и две грешки и психически са подготвени да ги има, хем са достатъчно уверени в себе си за да знаят, че грешката не е в техния телевизор, хем имат навик като видят грешка да се сещат какво е бил искал да каже авторът. Та тези деца изобщо не са ми във фокуса. Проблем според мен може да има при средно подготвени деца, които имат достатъчно знания и лош късмет да видят проблема, но нямат опита и увереността да го игнорират и най-малкото ще се смутят и ще загубят време и концентрация.

# 201
  • София
  • Мнения: 18 090


Виж сега, аз дори не съм чела задачата, защото не ме влече.

Виж втората част на поста ти е абсурдна, аз не апелирам да се вземат никому точките. Аз апелирам да се дадат точки на тези, които имат претенции, че грешката ги е ощетила. И ако може някой от МОН да бъде наказан. Що се отнася до децата от СМГ, такива неточности не пречат на много добре подготвените - те хем са виждали не една и две грешки и психически са подготвени да ги има, хем са достатъчно уверени в себе си за да знаят, че грешката не е в техния телевизор, хем имат навик като видят грешка да се сещат какво е бил искал да каже авторът. Та тези деца изобщо не са ми във фокуса. Проблем според мен може да има при средно подготвени деца, които имат достатъчно знания и лош късмет да видят проблема, но нямат опита и увереността да го игнорират и най-малкото ще се смутят и ще загубят време и концентрация.
Ех, как удобно го извъртя... Никоя майка на дете от СМГ (а доста пишат в седмокласната тема) не е споделила отрочето й да е констатирало по един или друг начин несъотвествието и да е продължило въпреки това напред, защото е оттренирано да знае, че грешката не е в неговия телевизор.

И не, децата от СМГ на мен също не са ми принципно във фокуса, защото именно те нямат никакви претенции да са видели с просто око едикакви си отклонения  (те най-вероятно не са и чертали триъгълника от Б подточка, понеже са си имали към този момент вече друг чертеж) и да са доказвали несъответствия. А абсурден е по-скоро твоят пост. Не може хем на решилите я да не отнемат нищо, хем на ненаписалите я, но считащите се за ощетени, да дадат същите.  По скоро за 22 Б, но не и за 24-та трябва да се дават точкина деца с различни решения.. Защото в 22 Б има деца с вярно съставено уравнение, верни пресмятания и верен отговор, но без точки.

А и темата все пак е преди всичко за това дали задачата е грешна, следователно спорещите в нея би трябвало поне да са я прочели като условие. Иначе само за спорта опонират.

Последна редакция: пт, 09 юни 2017, 14:42 от пенсионирана русалка

# 202
  • Мнения: 41 203
И не, децата от СМГ на мен също не са ми принципно във фокуса, защото именно те нямат никакви претенциите да са видели с просто отклонения от градус и малко (те най-вероятно не са ич ертали триъгълника от Б подточка, понеже са си имали вече друг чертеж) и да са доказали несъответствия. А абсурден е по-скоро твоят пост. Не може хем на решилите я да не отнемат нищо, хем на считащите се за ощетени да дадат.

А и темаат все пак е преди всичко за това дали задачата е грешна, следователно спорещите в нея би трябвало поне да са я прочели. Иначи само за спорта опонират.

На мен пък не ми е абсурден, трябва ли непременно да схващам нещата като теб?  Ако на пътя има дупка и по-ловките шофьори успяват да я заобиколят или да намалят, но някой се надъни и си счупи колата, трябва ли да му се каже, че сам си е виновен, понеже останалите са се справили?  А ти даже искаш да бъдат наказани шофьорите, които не са паднали в дупката Twisted Evil
А аз смятам, че има издънка, а щом има издънка трябва да има виновен, трябва да има и компенсация. Който не е паднал в дупката - да му е честито. Но който е паднал има право на компенсация. И за тази моя гледна точка не ми трябва да опитвам да решавам задачата. А че е грешна спор няма, нали? Някой много добре каза по-напред, че в математиката нещо или е вярно, или е грешно, но не може да е малко грешно (както и жена не може да бъде малко бременна). Може грешката да е в следствие на някоя дреболия (една дума само), но от там нататък си е грешка. Ако пишеш програма и допуснеш най-минимална грешка програмата ще гърми и няма да тръгва и така трябва, защото грешка има.

# 203
  • София
  • Мнения: 18 090
Разбира се, че има грешка в задачата, по-скоро несъответствие между подточка Б и началното условие, не видях някой да е оспорил това. Но ако я беше прочела, щеше да знаеш, че  наличието й остава скрито за решаващите, без значение дали са супер математици от СМГ или деца от другаде.

Последна редакция: пт, 09 юни 2017, 14:52 от пенсионирана русалка

# 204
  • Мнения: 41 203
Разбира се, че има грешка в задачата, по-скоро несъответствие между подточка Б и началното условие, не видях някой да е оспорил това. Но ако я беше прочела, щеше да знаеш, че  наличието й остава скрито за решаващите, без значение дали са супер математици от СМГ или деца от другаде.

Но, както прочетох, като си я решиш на черновата и после решиш да направиш хубав и точен чертеж с получените данни, изведнъж нещата не се получават. И почваш да се питаш дали няма грешка.

# 205
  • Мнения: 6 756
Разбира се, че има грешка в задачата, по-скоро несъответствие между подточка Б и началното условие, не видях някой да е оспорил това. Но ако я беше прочела, щеше да знаеш, че  наличието й остава скрито за решаващите, без значение дали са супер математици от СМГ или деца от другаде.

Но, както прочетох, като си я решиш на черновата и после решиш да направиш хубав и точен чертеж с получените данни, изведнъж нещата не се получават. И почваш да се питаш дали няма грешка.

Това не е вярно. Моля те погледни я тази велика задача, преди да продължиш да спориш от любов към спора.

# 206
  • София
  • Мнения: 1 082
Разбира се, че има грешка в задачата, по-скоро несъответствие между подточка Б и началното условие, не видях някой да е оспорил това. Но ако я беше прочела, щеше да знаеш, че  наличието й остава скрито за решаващите, без значение дали са супер математици от СМГ или деца от другаде.

Но, както прочетох, като си я решиш на черновата и после решиш да направиш хубав и точен чертеж с получените данни, изведнъж нещата не се получават. И почваш да се питаш дали няма грешка.

Това не е вярно. Моля те погледни я тази велика задача, преди да продължиш да спориш от любов към спора.
Напротив, вярно е. По горе има видео, достатъчно компетентен е професор Лазаров, той казва същото.

# 207
  • София
  • Мнения: 1 082
В задача 24 няма два чертеж, няма чертеж съответстваш на на а/ и такъв на б/. Защо решихте, че грешката е в условие б/? Грешката е в условието на задачата и по-точно, това че триъгълника е зададен остроъгълен.

# 208
# 209
  • Варна
  • Мнения: 2 041
На мен ме интересно МОН защо не посочат кой е съставил въпросните 24 и 22 зад., кой ги е проверил за евентуални грешки, кой ще поеме отговорност за поредната година с недоразумения с тестовете. Мълчат като партизани, пак няма виновни.  Mr. Green







Общи условия

Активация на акаунт