Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 516
  • 222
  •   1
Отговори
  • Русе
  • Мнения: 11 918
   Във връзка с възникналите спорове и това, че има хора, които се интересуват решима ли е задачата, други пък се притесняват, че децата им решили задачата ще бъдат ощетени -предлагам споровете , разясненията и обясненията да бъдат пренесени и събрани в тази тема.

# 1
  • Мнения: 603
Аз смятам,че МОН трябва да правят тестовете по-добре,за да не стават такива проблеми. Миналата година бях чула,че има същия проблем. Crossing Arms

# 2
  • София
  • Мнения: 313
И аз така смятам. Моят син обаче реши задачата пред мен, без да забележи проблема. Първо т.М я начерта в триъгълника, усети се и пречерта правилно. На ръка без линия,колкото да ми обясни как се решава.

# 3
  • Мнения: 1 057
аз пък специално искам да похваля тази година МОН, за разлика от други години този път не се чу за изтекли тестове и отговори; и от тази гледна точка хората явно успяха да осигурят доста по-равностойни условия за децата; ако цената за това е такава "грешна" задача като 24 - ами струва си; а "проблема" беше надут и преекспониран защото децата с техните познания на ниво 7 клас не могат да го забележат... по-скоро беше повод на родителите на деца несправили се със задачата да реват и искат точки за нерешена задача, ама така и не видях разумно обяснение защо децата им са търсили нещо, което в задачата не се иска и никъде не трябва (пустия тъп ъгъл) със знания, които нямат Simple Smile

# 4
  • София
  • Мнения: 478
Здравейте. Щеше ми се и аз да съм така убедена в първата част от Вашето изказване. Защото по информация от деца от определена школа за подготовка, произведението, част от което беше темата за преразказ по БЕЛ, е давано повече от веднъж. Ежегодната случайност? Оставам настрана въпроса доколко популярен детски роман, при това филмиран, даван в задължителната литература от доста училища, отговаря на дидактическата задача "Преразказ на непознат текст". Липсва равнопоставеност, някак си.
И не бих похвалила  МОН за това, че омаловажи съобразителността и логическото мислене на справилите се със задачата деца , за да  се хареса на по-гръмогласните "критици" на задачата -по- многобройните  родители на  несправилите се по разнообразни причини, а не заради чертежа деца. И Според детето ми триъгълникът е възможен и остроъгълен.

# 5
  • Мнения: 1 057
при толкова много школи и школички, цяло чудо ще е абсолютно никой да не е попадал на произведението за преразказ, това си е неизбежно според мен

иначе за математиката МОН си дадоха разумно становище - кой каквото е направил ще бъде оценено и толкова; което и без да го казват трябва да е така всъщност; та не виждам как с това ощетяват справилите се деца; смешните ревове за даване на точки на килограм или нулиране на задачата си останаха по форумите; може би единственото неправилно ще е ако дават по 2 точки на деца с грешен чертеж (с М вътрешна точка), ама халал да им е...

# 6
  • Мнения: 14 418
произведението, част от което беше темата за преразказ по БЕЛ, е давано повече от веднъж. Ежегодната случайност?
Може ли да сте малко по-конкретна?Това ,че еди-кой си е казал ,не означава непременно ,че е така.
Следя изпитните варианти откакто са в този формат и този преразказ се пада за пръв път,Същото важи и за авторите му.
Да,МОН определено трябва да се стегнат и прецезират изпитните варианти.Срамота е всяка година да имат недомислици.

# 7
  • Мнения: 11 908

Да,МОН определено трябва да се стегнат и прецезират изпитните варианти.Срамота е всяка година да имат недомислици.


Извън темата за задачата, аз също съм на мнение, че изпитните варианти трябва да са точни и разбираеми. Има ли спорни моменти, винаги има и ощетени в една или друга посока.

Не си спомням преди колко години имаше спор около някакви диаграми по БЕ, миналата или по-миналата година за някакви хлябове пак се получаваше двусмислен отговор или повече от един еднакво верни.

Достатъчно време има цяла година по БЕЛ и МАТ да се измислят нормални тестове,без двусмислия .

Иначе, няма какво да си кривя душата, радва ме че тестът по БЕЛ беше много  лесен, дано да се запази тази тенденция.Друг е въпросът, че при лесен тест ще се реже сериозно от преразказа.

# 8
  • Мнения: 1 057

Да,МОН определено трябва да се стегнат и прецезират изпитните варианти.Срамота е всяка година да имат недомислици.


Иначе, няма какво да си кривя душата, радва ме че тестът по БЕЛ беше много  лесен, дано да се запази тази тенденция.Друг е въпросът, че при лесен тест ще се реже сериозно от преразказа.

какво му е хубавото на това, тестовете да са лесни? аз виждам само минуси:
- изкуствено се занижават изискванията за да си отчитат МОН, че уж се прави нещо в образованието, а пък то реално от година на година става все по-зле;
- лишава децата от стимули да се стараят повече, като гледат лесни тестове хич не се напъват (НВО по чужд език е подходящ пример);
- постига се една уравновиловка и най-добрите всъщност няма как да се изяват и добре да се отсеят от другите; в тазгодишното НВО по математика няма нито 1 или 2 по-сложни задачи нерешими от масата; като се има предвид, че резултатите служат за прием, отличните ученици няма много как да се отличат всъщност, а пък в СМГ да речем ще попаднат и не чак толкова добри математичета...

# 9
  • София
  • Мнения: 313
произведението, част от което беше темата за преразказ по БЕЛ, е давано повече от веднъж. Ежегодната случайност? Оставам настрана въпроса доколко популярен детски роман, при това филмиран, даван в задължителната литература от доста училища, отговаря на дидактическата задача "Преразказ на непознат текст". Липсва равнопоставеност, някак си.
Без да искам се превръщам в защитник на МОН, но не е нарочно.
Този детски филм няколко пъти досега го предлагам на сина ми да го гледа, но не мога да го заинтересувам да изгледа повече от една серия. Да не говорим за книгата по която е правен. Не мисля, че много седмокласници са гледали филма.

# 10
  • Мнения: 11 908

какво му е хубавото на това, тестовете да са лесни?


-Това, че децата ще се впишат във времето без притеснение.
-Това, че ще подходят спокойно към решаване и няма да блокират.
-Това,че при лесен тест не е необходимо някоя специална школа или специален учител, за когото се чака ред с години, да те посвети в някоя невероятна тайна. А дори и децата,чиито родители са със скромни възможности, ще са конкурентноспособни.

Разбира се, преразказът ще е барометърът. Достатъчно добър формат е , за да отсее най-добрите.

За МГ имам специално мнение- според мен там би следвало да се кандидатства с отделен изпит или с резултати от състезания.



# 11
  • Мнения: 1 057

какво му е хубавото на това, тестовете да са лесни?


-Това, че децата ще се впишат във времето без притеснение.
-Това, че ще подходят спокойно към решаване и няма да блокират.
-Това,че при лесен тест не е необходимо някоя специална школа или специален учител, за когото се чака ред с години, да те посвети в някоя невероятна тайна. А дори и децата,чиито родители са със скромни възможности, ще са конкурентноспособни.

Разбира се, преразказът ще е барометърът. Достатъчно добър формат е , за да отсее най-добрите.


ами всички да се справят с теста означава само едно, че теста е много лош; ако идеята е да не се стресират децата, ами да няма тестове, да се тегли жребий кой в коя гимназия да ходи и толкова; да, ама после живота много-много не ги пази и стресовите ситуации са си ежедневие; та май е по-добре и децата да свикват с тях овреме... при положение, че резултата служи за прием, теста трябва да отсява добрите от не толкова добрите, няма друг начин; преразказа не може да е адекватен барометър, оценката му е субективна по някакви стандартизирани критерии и порязва точно децата, мислещи малко по-различно от калъпа, който им се внушава...

а в математиката, където няма преразказ, какво правим с лесния тест? как отсяваме децата?

# 12
  • София
  • Мнения: 478
Школата, случайно предвидила произведението за преразказа обикновено е една- "Веди". САмо че информацията няма как да ми е "от първа ръка" , т.к детето ми не се е подготвяло там.  И мисля,че няма логика да се дава част от роман. Просто текстът по дефиниция би следвало да бъде непознат, какъвто в този случай няма да бъде, ако  е вече прочетен или ако фабулата, имената на героите, основните епизоди са известни на децата от, да речем любимата на тях или родителите им книжка или филм. А за деца като Вашето и моето ще стои като задача освен да демонстрират уменията си да преразказват, допълнително да запомнят имената на героите, да запомнят,осмислят  и правилно възпроизведат вмъкнатите епизоди от други части на романа и прочее.
 Относно задачата- ощетени ще са тези с верния чертеж, защото както стана ясно, ще се дават точки за грешния, противоречащ на определени данни от условието чертеж. И тези, които са успели да съобразят
 и пречертаят чертежа, лишавайки се от време, което биха отделили за друга нерешена задача,ще бъдат приравнени  несправедливо  с недостигналите до верния извод деца

# 13
  • Русе
  • Мнения: 11 918
   Да речем, че децата са заелязали несъответствието на точката от чертежа си - след два часа работа по последната задача - има наколко възможности - да съобразят да направят нов чертеж, да няма време за нов чертеж, да допуснат, че са сбъркали нещо и да тръгнат да търсят проблем.  Отработено ли е в училище това. Не разбира се. Препуска се по зададения материал , даже няма време да се предадат уроците предвидени в плана. За затърждаване и подготовка за матура на много места нямаше повече от час. Но добре ,че родителите си знаем работата.
 

# 14
  • Мнения: 21 455
Просто текстът по дефиниция би следвало да бъде непознат, какъвто в този случай няма да бъде, ако  е вече прочетен или ако фабулата, имената на героите, основните епизоди са известни на децата от, да речем любимата на тях или родителите им книжка или филм.
Всъщност в учебно-изпитната програма не пише " непознат".
Допълнителният модул е създаване на преразказ върху неизучаван художествен текст, като се изпълнява конкретна дидактическа задача.

Общи условия

Активация на акаунт