Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 562
  • 222
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 18 136
И аз това щях да кажа.. Какъв един метър чертеж на А4? Онези, които са чертали все пак по мерките на  подточка Б, са го правили в пропорционално отношение... Примерно 1:2. Което значи, че АВ им е била 7 см. Начертай си един такъв  триъгълник и  виж колко "видно" е, че е повече от 89 градуса.

И Черна Станция, сама призна, че не си чела задачата. Ами редно е да го направиш, за да разбереш, че в А  подточка няма никаква основателна  причина да не се начертае остроъгълен триъгълник.

Не оневинявам онези  пишман експерти, не знам защо се  опитваш това да внушиш. Казах на майката да дерзае и да ги съди, пожелах й даже успех, при това без капка сарказъм, заслужават си го. Но това не означава, че трябва да приема, че  детето се  е объркало от това.  От думите на майката става ясно, че то третира двете подточки като свързани с общ размер от 14 см на страната АВ. А това не е вярно.

Последна редакция: чт, 08 юни 2017, 23:38 от пенсионирана русалка

# 166
  • Мнения: 41 507
Аз понеже в момента съм на вълна ремонти и ми хрумна един пример - при много малките мерки на ъглите 2 градуса е почти равно на 2% ъгъл. Та вземи едно огледало или картина със страна 1 метър и го кривни с 2 см в долния край и ми кажи дали не се вижда. Според мен се вижда и наполовина по-малко отклонение от вертикала.
Те на изпита все с еднометрови листове работят. Заяждаш се.

Не се заяждам, аз лично виждам и 1% отклонение. У дома един таван виси с 3 см при дължина 5 метра и ми боде очите. Но не това ми е целта, просто се опитвам да кажа, че има вероятност за някакъв минимален брой деца тази грешка да е довела до объркване и загуба. И че не е честно те да платят с бъдещето си (колкото и високопарно да звучи) заради грешка на МОН.

# 167
  • София
  • Мнения: 18 136
Ти явно не четеш. Отклонение можеш да видиш в Б подточка......евентуално, при това единствено и само ако си начертала точно този триъгълник, а не разчиташ на вече направения чертеж от предходната подточка. Пак те питам за А..

# 168
  • Мнения: X
Дължина пет метра и отклонение три сантиметра...Точно може да се нанесе върху А 4.

# 169
  • Мнения: 41 507
Дължина пет метра и отклонение три сантиметра...Точно може да се нанесе върху А 4.


Съотношението е същото, като дължина 10 см и отклонение 0,6 мм. А в случая става дума за дължина 10 см и отклонение 2 мм. Та щом аз виждам първото защо да не се вижда второто?

Но пак казвам, не това е важното, а че щом има издънка ощетените, даже и ощетяването да е теоретично, имат основание за протест.

# 170
  • София
  • Мнения: 18 136
Надявам се, че не си сериозна в твърдението си, че виждаш с просто око отклонение от 0,6мм.... Joy Шапка ти свалям за способността.

# 171
  • Мнения: 5 160
Нали се разбира, че т. М е външна от подточките. Искат отговарящ чертеж на условието. Кое условие - основното или цялото - с подточките? Заради това ли решиха да дават 2 т. и за вътрешна точка?
За 22-ра не са приемали за вярно, ако с х са означени всички ученици, защото са задали в условието (таблицата им), че х са отсъстващите. Отново некоректна подточка за уравнение за всички ученици при означени с х отсъстващите. За да решиш по ключа за отговорите им, трябва да пропускаш половината думи в условията  Tired

# 172
  • София
  • Мнения: 18 136
Нали се разбира, че т. М е външна от подточките. И
Дали? Какво се подразбира за местоположението на М от подточките? Нищо. Общото условие води до извода.  Чертаеш си според даденото остроъгълен триъгълник с вътрешна точка М (към този момент не знаеш, че е външна). Намираш размерите на разните отсечки и се усещаш вече, че М е навън. Говорих си с проверител, каза, че е имало доста деца, които след направения чертеж с вътрешна М и намерените размери са начертали и втори с  външна М.  Това си е най-изистеният вариант. Имало и други, които съвсем правилно са си направили пресмятанията, но са оставили точката вътре заради началното чертане. С какво подточките надолу ти помагат за направата на този извод за М? Именно защото не допринасят с нищо, съвсем естествено си идва да начертаеш остроъгълен триъгълник за подточка А, както е зададено по условие. И веднъж начертал го, ще минеш на подусловие Б автоматично, ще отразиш едни 14 см отдолу и ще намериш лицето, без да ти дойде дори на акъла, че тук вече има противоречие.

Написах го назад, единственият вариант да се стигне до заключението за неточност в Б е на късен етап, при решена подточка А, поне на черновата. После, в мерака да си точен, на беловата решаваш да вземеш  да начертаеш триъгълника от Б с дадена дължина на АВ. По две страни и ъгъл между тях триъгълникът е вече определен. И идва време за "зоркото око", улавящо разлика от градус и малко, като доказателство на тъпия ъгъл.
И в този ред на мисли - нещо към Черна станция. Ако недоволстващите, че са били подведени, а оттам и  наистина ощетени, то семегейците със 100 точки, невидели толкова "видното" противоречие, излиза, че са надценени, понеже им е убягнала неточността. Дали ще подкрепиш идеята да им вземат точките... Защо ли си мисля, че не?

Последна редакция: пт, 09 юни 2017, 00:57 от пенсионирана русалка

# 173
  • Мнения: 6 808

И че не е честно те да платят с бъдещето си (колкото и високопарно да звучи) заради грешка на МОН.

Мисля че спориш от любов към спора.
Ти видя ли я тази задача, начерта ли чертеж? Аз го направих в деня на изпита и първоначалния ми чертеж за подточка А е с ъгъл С 78 градуса и АВ 12.3 см. При втората подточка АВ 14 см ъгъл С ми е 90 градуса. Чертала съм с тъп молив (изчезнали са острилките в нас) и обикновен транспортир.
А това за бъдещето не е високопарно, а просто невярно. За съжаление обаче тези ти думи могат да разстроят в този момент доста хора.
На майката, решила да заведе дело, пожелавам успех и ще се радвам да сподели развитието, но не виждам как ще докаже, че първата и третата подточка са неверни.

# 174
  • Мнения: 5 160
Да де, но при изчисленията за в) се светваш за М  Thinking и чертаеш отново?

# 175
  • Мнения: 6 808
Да де, но при изчисленията за в) се светваш за М  Thinking и чертаеш отново?
Още в А би трябвало да се светнеш, че М е външна. А ако чертаеш сравнително точно, дори при чертежа.

# 176
  • София
  • Мнения: 18 136
Да де, но при изчисленията за в) се светваш за М  Thinking и чертаеш отново?
Защо чак във В? Нали тук все се говори как всичко се вижда с просто око. Без да знам какво ще ме питат надолу във В, аз виждам  един правоъгълен с 30 градуса и хипотенуза  12. Светва ми веднаха, че катетът СН е 6 см, буквално наум. Е как целият е 6, а пък съдържа в себе си отсечка с дължина 8.... Лесно - М е навън. А още не съм търсила каквито и да е отношения, дори не съм прочела В подусловие.

# 177
  • Мнения: 5 160
Heart Eyes и аз малко като ЧС  Laughing да ме извините. Аз прости очи нямам, нито набити Wink Излиза, че някои деца не са зацепили да си коригират първоначалния работен чертеж...

# 178
  • Мнения: 6 808
Е точно това е цялата трудност на тази "велика" задача - да се сетиш, че т.М е външна.

# 179
  • Мнения: 5 160
Трудност за 2 т. казваш, които раздадоха на кг (не разбрах защо). За сметка на това други са видели противоречие какъв чертеж да начертаят.
Обезпокоена съм, че експерти няма и гафовете няма да секнат  ooooh!

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт