ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 879
  • 316
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 62 595
Нищо чудно скоро да сменят формата.
При правилно обучение смяната на формата няма да се отрази на резултатите, дори ако е направена през май.
Това се опитах да кажа горе - че и пробните, и олимпиадите, за нас са били само случайно подхвърлени задачи, а не целенасочено оформяна представа за формат.

Моля те, Химикал, форматът си е формат и той винаги се е учел, независимо за какъв изпит става въпрос. Хората като се явяват на сертификатни езикови, колкото и добре да си знаят езика, отделят месеци наред да тренират формата.

# 286
  • Мнения: 84
Напълно подкрепям мнението на Химикал. В математиката не трябва да се учи формата, за език може би. При добро обучение детето ще се справи само със задачите по математика, какъвто и да е формата. През миналият век, 70-80 години, всеки елитен техникум имаше собствен изпит и децата, само с училищни знания и самоподготовка успяваха. Аз съм кандидатствала с математика и задачите от приемния изпит бяха в пъти по-трудни от сегашните на НВО. Нямаше никакви примерни задачи от минали години за изпита на съответния техникум и т.н. Отиваш на приемния изпит и не знаеш даже броя задачи, знаеш само колко часа продължава. Е, как можеше тогава, а сега не?
И още нещо, повечето бяха за пръв път на такова нещо. Не си спомням да са се провеждали толкова много мат. състезания така, че не е имало изработване на стратегия, свикване да се работи спокойно за определено време.

# 287
  • София
  • Мнения: 62 595
За изпит, който е за класиране, не бих заложила на този кон. И аз съм кандидатствала, ама кво? Всеки с кандидатстването си. Добрата подготовка по формата на изпита вдига оценката с половин-една единица, а децата се борят за стотни и хилядни.

# 288
  • Мнения: 84
Добрата подготовка по предмета вдига оценката. И тогава имаше и стотни. Тогава всяка една задача трябваше да се разпише. Нямаше тестове.

# 289
  • София
  • Мнения: 62 595
Моля те, да не връщгаме неща отпреди новата ера! Добрата подготовка включва и подготовка по формата. Който иска да го направи, който не иска - да разчита без формата. Аз тази игра вече я играх два пъти - никого не карам.

# 290
  • София
  • Мнения: 18 043
Напълно подкрепям мнението на Химикал. В математиката не трябва да се учи формата, за език може би. При добро обучение детето ще се справи само със задачите по математика, какъвто и да е формата. През миналият век, 70-80 години, всеки елитен техникум имаше собствен изпит и децата, само с училищни знания и самоподготовка успяваха. Аз съм кандидатствала с математика и задачите от приемния изпит бяха в пъти по-трудни от сегашните на НВО. Нямаше никакви примерни задачи от минали години за изпита на съответния техникум и т.н. Отиваш на приемния изпит и не знаеш даже броя задачи, знаеш само колко часа продължава. Е, как можеше тогава, а сега не?
И още нещо, повечето бяха за пръв път на такова нещо. Не си спомням да са се провеждали толкова много мат. състезания така, че не е имало изработване на стратегия, свикване да се работи спокойно за определено време.



За средата на 80-те, по-скоро към края им, когато аз кандидатствах, въобще не е вярно, че не се знаеше какъв е изпитът. Може да нямаше интернет, но сборници имаше (макар и по-малко от сега), например ясно помня този на Сендов, списание "Математика" с примерни задачи за седмокласния изпит във всеки брой - също. Да не говорим, че нямаше как да те изненадат, при положение, че тогава нямаше тестове, а всяка една задача си беше за разписване. С какво да те изненадат.... И по БЕЛ се знаеше, че е преразказ с елементи на разъждение и хората, решили да кандидатстват в ЕГ, се готвеха  цяла година точно за него. Ако това не епознаване на формата, здраве му кажи.

# 291
  • Мнения: 21 455
В математиката не трябва да се учи формата, за език може би. При добро обучение детето ще се справи само със задачите по математика, какъвто и да е формата. През миналият век, 70-80 години, всеки елитен техникум имаше собствен изпит и децата, само с училищни знания и самоподготовка успяваха.
И хайде сега да си представим как всяко от стотината софийски училища с прием след седми клас организира собствен изпит. А някои от тях - повече от един. НПМГ и в момента го правят. И да си представим децата, обикалящи от изпит на изпит...
Даже в един сравнително малък град има повече от две профилирани и професионални гимназии.
Що се отнася до червената част...Не е вярно. И тогава се ходеше по уроци. Просто нямаше толкова публичност и нямаше школи. Децата си ходеха при частни учители, та пушек се вдигаше. А и форматът на изпита винаги е бил известен.
Форматът е важен за всяка проверка. Независимо дали става дума за математика или език.

# 292
  • София
  • Мнения: 62 595
не се вдигаше пушек, защото всички мълчаха като партизани. Но във всеки град се знаеше кои учители за кой изпит подготвят. Сивата икономика не е измислена отсега.

# 293
  • Мнения: 21 455
не се вдигаше пушек, защото всички мълчаха като партизани. Но във всеки град се знаеше кои учители за кой изпит подготвят. Сивата икономика не е измислена отсега.
Добре де, били са бездимни уроци.  Grinning
Но си ги имаше. И беше точно така. В малките градове се знаеше при кого трябва да се подготвяш. Е, сега индустрията се е разраснала и голяма част от нея плаща данъци, но по същество извънучилищната подготовка си я има и често струва немалко пари.

# 294
  • София
  • Мнения: 18 043
Въпросния сборник на Сендов ми го завеща една девойка тогавашна, ходила годината преди мен на уроци при господина.... Wink Тогавашна наченка на школа ще да е било, били по няколко деца в група. Mr. Green Математиката винаги ме е кефела, на уроци в 7 клас не съм ходила, но по БЕЛ тренирах формата Wink цяла година с частна учителка. В класа ми в ОУ всички кандидатстващи го правеха...

# 295
  • Русе
  • Мнения: 11 918
   Започнах да работя с моя шестокласник върху задачите от последната матура. Чудя се ,колко време имат по учебен план с задачи като 13. Симетрали, описани окръжности, подобни триъгълници.

# 296
  • Мнения: 11 914
не се вдигаше пушек, защото всички мълчаха като партизани. Но във всеки град се знаеше кои учители за кой изпит подготвят. Сивата икономика не е измислена отсега.
Добре де, били са бездимни уроци.  Grinning
Но си ги имаше. И беше точно така. В малките градове се знаеше при кого трябва да се подготвяш. Е, сега индустрията се е разраснала и голяма част от нея плаща данъци, но по същество извънучилищната подготовка си я има и често струва немалко пари.

Въпросът е, че "някога"е различно времево понятие за майките.Деца в училищна възраст имат майки на различни години, но на никого не му се уточнява,  суета.Е, твърдяла съм го много пъти, никоой от моята среда и възрастова група не е ходил на уроци. Но учителите ни подготвяха с допълнително натоварване и съвсем безкористно.Вярно е и друго, нямаше такова масово кандидатстване след 7 клас.Но и след 8 се кандидатстваше в някои техникуми с изпит.

# 297
  • Мнения: 82
   Започнах да работя с моя шестокласник върху задачите от последната матура. Чудя се ,колко време имат по учебен план с задачи като 13. Симетрали, описани окръжности, подобни триъгълници.

Преди много време, след университета, работих седем години като учител по математика в горен курс. После напуснах изобщо учителската професия, но както и да е. Та тогава задачите от 7-ми клас ми се виждаха по-трудни от това, което решавахме с големите ученици, защото не познавах седмокласния материал. Навярно и с теб е така. Симетрала се учи в 7-ми клас, но описана окръжност и подобни триъгълници - не. Макар, че тук първото нещо, което се вижда в задачата е средната отсечка, но и тя се учи в 8 клас. Почакай малко  - мамите ще ти обяснят решението на задачата. Интересно ще бъде да се види, как ще се справи твоя шестокласник с табличката на 23-та задача.

# 298
  • София
  • Мнения: 18 043
Blaga, съвсем нормално ми се струва лично на мен  на моменти човек да вижда седмокласната математика по-трудна. За мен обяснението е в ограничения инструментариум опод формата на теореми,леми, формули и основни задачи,  с който разполагат децата. Например в горните класове ще знаят толкова различни методи за разлагане на многочлен, че няма да се препънат, докато сега във втори модул разлагането  в задачата с правоъгълниците гарантирано е затруднило доста деца. И с геометричните задачи е така - нещо, което  гимназист може да реши на няколко реда, седмокласникът може да се окаже, че би могъл да се справи само с допълнително построение, което вече прави задачата по-тежка. Peace Но затова пък си мисля, че седмокласната математика е удоволствие в частта с по-трудните задачи за тези, които обичат предмета и предизвикателствата в него.

# 299
  • Мнения: 82
Blaga, съвсем нормално ми се струва лично на мен  на моменти човек да вижда седмокласната математика по-трудна. За мен обяснението е в ограничения интрументариум,  с който разполагат децата. Например в горните класове ще знаят толкова различни методи за разлагане на многочлен, че няма да се препънат, докато сега във втори модул разлагането  в задачата с правоъгълниците гарантирано е затруднило доста деца. И с геометричните задачи е така - нещо, което  гимназист може да реши на няколко реда, седмокласникът може да се окаже, че би могъл да се справи  само с допълнително построение, което вече прави задачата по-тежка. Peace Но затова пък си мисля, че седмокласната математика е удоволствие в частта с по-трудните задачи за тези, които обичат предмета и предизвикателствата в него.

Но трябва да познаваш този инструментариум в последователност и да ограничиш мисленето си само в тази част.

Общи условия

Активация на акаунт