НВО не е състезание и сега. Вторият му модул обаче е състезателен - там се разслояват резултатите за да се постигне класиране. Докато е вход за гимназия ще е сътезание.
Четенто на условие би трябвало да е част от математиката във втори клас. Защо не се получава не знам. Но в никакъв случай не смятам, че дете на 14 е първосигнално до степен на непознаване на езика.
Ето тук може би се корени разликата в гледните точки по въпроса. Има и друга освен тази в цитата - формата и времето на изпита, както и бройката на задачите са известни. Децата имат време да научат не само материала, но и формата. Непознаването на формата е липса на подготовка. Ако детето не знае как да работи под стрес, в състезателни условия, това също е липса на подготовка. Има информация и време детето да се подготви.
Въпросът е защо почти нищо от тази подготовка не се случва в училище. И там отговорите са лесни и ясни. И решенията са ясни и лесни за прилагане. Но няма желание. За политика е смешно да се споменава. Родителите се спасяват. Учителите се успокояват. Даже им е комфортно, че имат подкрепление. И ние си говорим по темата междувременно разни работи.