Дете на 1 год и развитието му

  • 6 915
  • 62
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 7 325
Това пък с карти с думи за първи път го чувам и то на бебета. Разбирам да им се показват картинки, ама думи не виждам как биха могли да им задържат вниманието.
За ранната грамотност помня преди много години книжки Моливко в градината, ама точно това май беше в предучилищната група.

# 46
  • Мнения: 30 802
Е 21 век сме, има Фейсбук и нет- как не стигнаха до теб тия ранни техники за смятане и писане. Показват им думи, точки на лист и твърдят, че на 3 вече могат инстинктивно да четат и смятат и броят.

Викат му още "четене с дясната страна на мозъка".

Думите имат определена форма, занимавала съм се с дизайн и шрифтове и знам как формата подпомага холистичното четене. Това са си проучени и прилагани неща, няма нужда да скачаш с "е те такова животно НЕМА"...

# 47
  • Мнения: 11 867
Това пък с карти с думи за първи път го чувам и то на бебета. Разбирам да им се показват картинки, ама думи не виждам как биха могли да им задържат вниманието.
........


Това, че не сте чували не значи, че няма http://www.jivoslovo.info/novite-detza/razvitie-na-deteto/item/2 … oda-na-glen-doman

# 48
  • София
  • Мнения: 1 257
Имам две познати, които прилагаха метода на Доман при децата си. Резултата - в първи клас - проблем. Едното прояви тотално нежелание да чете по изискванията на учителките и сега майка му не може да го накара да прочете една страница... Другото с голяяяяма мъка прояви желание да чете и то вече във 2ри клас. Не знам дали е от това, но и според двете дами - повече не биха повторили метода. Аз също не виждам причина да напъваш 3 годишно дете да чете... какъв е зора? Аз мога да чета от 4 годишна, в училище ми беше супер лесно, на 7 четях абсолютно гладко. Никой не ме е карал насила да се уча, когато майка ми ми е четяла аз съм я разпитвала коя буквичка, коя думичка и лека полека ме е научила. Аз лично нямам намерение да затормозявам малкия още от такава възраст, но и няма да неглижирам четенето. Ако не прояви интерес до първи клас ще се учим тогава. Въпреки, че в момента книжките са му много интересни и ги разглежда постоянно.  Wink

# 49
  • Мнения: 7 325
Това, че изразявам учудване съвсем не означава, че твърдя - такова животно няма. Да, не приемам подобен метод и смятам, че всичко с времето си е по добрият вариант за моето дете, което пък изобщо не означава, че слагам родителите които го прилагат на децата си в графа - куку. Преди да скачате двете обмислете точно какво казвам и не ми слагайте идеи, каквито всъшност нямат нищо общо с изказването ми.

# 50
  • на брега на морето
  • Мнения: 2 484
Нашите твърдят, че на 3 г съм четяла.  PeaceОтваряли са ми произволна книга на произволна страница- и съм четяла и шашкала околните. На български. Според мен на бълг. е по-лесно да се научи да чете дете, защото се чете това, което се пише. Peace Отколкото примерно на английски. Сега големият може да си разпознае името, както и имена на различни тукашни(норв) вериги магазини - написани над м-на или в рекламна брошура. Запомня логота на банки, бензиностанции и подобни. Знае буквите от норв.азбука- и големите и малките. Само 1-2 пъти съм му ги казала. Има магнитна книжка, в която се лепят магн.букви и дървена дъска-пъзел с дупчици за буквите. Интересни са му, сам се занимава. Аз не го натискам, нямам и време. Peace Само му чета книжки от време на време. Книги, съобразени с възрастта им купувам почти всеки месец от 4мес. възраст. Абонирана съм към такъв книго-дистрибутор. Те ми предлагат книги в съотв. с възрастта им, ако ми харесва предложението им-поръчвам. За бебета са популярни тук пеке-бук(сочи -книжки) с нарисувани миниатюрни предмети-примерно кухня и вътре бебето закусва и майка му е там, и стаята отвътре в детайли. Бебето сочи с пръстче и ти му казваш кое какво е, или ти сочиш и му казваш. Има и с числа от 1 до 5, числата са от плат, има с животни енциклопедии, със звуци книжки, и т.н...Книгите са много важни да се развива речта. Моите са бъбривковци от 8 мес...На годинка казва вече доста думи като за почти едногодишен, и повтаря различни думи и имитира звуци(баткото беше също така). И аз съм проговорила рано, казва майка ми. Баткото на 1год казваше изречения от по 3-4 думи, а на 2 год говореше вече много гладко български и му разбираха всички българи, пееше песнички. Сега на 3 год. говори и норвежки(2рият го научи сам в ДГ, на ДГ ходи от 2.5 год, ние говорим с него само на български). Телевизор почти не гледат. До таблет рядко има достъп(големият). Проходиха и двамата на по 11 мес. Памперса също рано махнахме.

# 51
  • София
  • Мнения: 3 249
Мнението на учител с много голям стаж беше да не уча големия предварително да чете. Аз четях на 4. Сама се научих и в 1ви клас ми беше скучно - признавам...Но глобалното четене е едно, сричкуването друго...
Физическото забавяне в развитието оказва влияние и на психическото. Показател е факта, че на почти 3г Ви дете не му се разбира какво говори по Ваши думи. В яслата ок, но ви гарантирам, че това в детската градина ще е огромен проблем. Практиката и опита ми го доказват Wink Стига с тази отживелица, че детето преди 4г логопед не му трябва...За протокола - не съм логопед. Родител съм на късно проговорило дете и едно, което сега - на почти 7 проговаря. Това имах и в предвид, че завиждам на спокойствието, с което приемат нещата...
Не приемам прекаленото взиране на 1годишна възраст, но след 3 години вече си се води патология в развитието...А за норми на развитие можем да си говорим много Wink
Stop
Аз лично никъде не съм писала че 3 годишното ми дете не разбира какво му се говори. Много добре разбира и прави нещата които му се кажат!
Безмислено е да се напъват и изнервят децата! Те си имат естествен темп на развитие!
Типичен пример е, че моето дете съвсем спокойно си намира таблета, пуска си го и намира филма, който иска да гледа!
Аз в 1 ви клас тепърва учих цифрите и буквите, т.е на 7 години. Не знаех да чета и сричах! Но завърших ПМГ с отличен, имам 2 магистратури държавна поръчка и говоря свободно 3 езика! Така че...
Никъде не съм споменавала, че детето НЕ разбира какво му се говори, а споменавате , че говори неразбираемо.
Типичният пример го правеше и неговорящият ми син още на 3годишна възраст, но това не помогна на говора му...Надявам се в първи клас, когато започне да се учи да пише детето Ви не се чудите ЖЕЛЕ ли е написано ЗЕЛЕ ли е...Логопедите не хапят Wink
Бях втрещена онзи ден, когато случайно надникнах в чат на съучениците на синът ми (3 клас) и масово се се пише ЧАЛ вместо ЧАО...но така го чуват децата
Спирам с коментарите, който е искал да разбере думите, е разбрал...благодаря Ирайн  bouquet

# 52
  • Мнения: 2 988
.Логопедите не хапят Wink
Бях втрещена онзи ден, когато случайно надникнах в чат на съучениците на синът ми (3 клас) и масово се се пише ЧАЛ вместо ЧАО...но така го чуват децата
Спирам с коментарите, който е искал да разбере думите, е разбрал...благодаря Ирайн  bouquet

И аз не разбирам защо родителите избягват консултациите със специалисти. Колкото по-рано се открие даден проблем- толкова по-добре. И мен всички ме питат за какво му е на детето физиотерапевт. Какво му е? Защо му е забавено развитието?
Една педиатърка обърнала внимание на моя позната, че малката на 10 месеца си държи крачето по странен начин, когато е права и щяла да я прати на специалист. Когато се видяхме с майката, тя ми каза, че не иска да води детето при физиотерапевт или ортопед, защото щели да кажат, че проблемите са свързани с теглото (бебето сигурно е над 12кг). До колкото разбрах малката не се изправя, не сяда сама и не лази, нито пък прави опити, но какво пък разбира лекарката. Какво знаем педиатърката и аз?Какво съм тръгнала и аз да си водя да ми мъчат детето с упражнения и гимнастика ами не оставя природата да си свърши работата?
И нейната максима явно е “Всяко нещо с времето си“.

# 53
  • Мнения: 1 817
Ако слушах всички, че много се вторачвам, сигурно още да сме имали проблеми със слъзните каналчета, а сега е по-трудно вече да се оправят, така че "всяко нещо с времето си" също си има граници, че после и доктори може да не могат да помогнат! Naughty

# 54
  • Мнения: 30 802
Това "чал!" си е класика, и едно време така го пишеха, израснаха го...приеха ги и в английската, и в МГ.

Виж обаче лоша стойка на краката е кофти, за цял живот може да си прецакаш биомеханиката. На мен ми е странно как родители не обръщат внимание на дундите с Х-образно разположени крачета или омекнали глезени (така падат сводове на краката...)

# 55
  • Мнения: X
.Логопедите не хапят Wink
Бях втрещена онзи ден, когато случайно надникнах в чат на съучениците на синът ми (3 клас) и масово се се пише ЧАЛ вместо ЧАО...но така го чуват децата
Спирам с коментарите, който е искал да разбере думите, е разбрал...благодаря Ирайн  bouquet

И аз не разбирам защо родителите избягват консултациите със специалисти. Колкото по-рано се открие даден проблем- толкова по-добре. И мен всички ме питат за какво му е на детето физиотерапевт. Какво му е? Защо му е забавено развитието?
Една педиатърка обърнала внимание на моя позната, че малката на 10 месеца си държи крачето по странен начин, когато е права и щяла да я прати на специалист. Когато се видяхме с майката, тя ми каза, че не иска да води детето при физиотерапевт или ортопед, защото щели да кажат, че проблемите са свързани с теглото (бебето сигурно е над 12кг). До колкото разбрах малката не се изправя, не сяда сама и не лази, нито пък прави опити, но какво пък разбира лекарката. Какво знаем педиатърката и аз?Какво съм тръгнала и аз да си водя да ми мъчат детето с упражнения и гимнастика ами не оставя природата да си свърши работата?
И нейната максима явно е “Всяко нещо с времето си“.
Лекарите около мен нямат компетентни мнение. Ако трябва да слушам моята ЛЛ трябваше да престана да кърмя детето на 3 месеца, защото нямало нищо ценно в кърмата ми

# 56
  • Мнения: 1 441
На мен ми е странно как родители не обръщат внимание на .....
В момента масово родителите или не обръщат внимание на нищо, щото "маминото злато всичко си може и всичко си му е наред", или се психясват и карат 2 годишно да рецитира "Опълченците на Шипка" и ако не може го влачат по лекари, защото "маминото злато всичко трябва да може и всичко да му е наред".  Crazy
И тук далеч не визирам само умения и развитие на детето......  Rolling Eyes

# 57
  • Мнения: 540
Приказките са много важни или четенето на нещо. За натрупване на речник, развиване на въображението. Аз обожавам да чета, но срам не срам си признавам, че вечер едва се добирам до леглото и до там. Embarassed
И все си казвам от утре започвам. Но смених часа на четене. Вместо за лягане четем по-рано. Хубаво е да се занимават родителите, въпреки че в това забързано време, често не остава време и предпочита човек за да има малко време за себе си да щракне тв-то или компютъра. Peace
А всяка грижа се възнаграждава стократно и е само в полза на детето.

# 58
  • на брега на морето
  • Мнения: 2 484
А всяка грижа се възнаграждава стократно и е само в полза на детето.
Точно. Peace bouquet

# 59
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Моето дете проговори на 2 годинки, тогава се появиха няколко разбираеми думи. Бях се притеснила доста, защото по всички таблици пише, че до 2 години децата трябва да имат вече цели изречения. При нас нямаше и това бебешкото бърборене, лапедно ли как се казваше, имаше мучене, писукане и казваше мама и амам на всичко.
До към 3-тата си година само аз го разбирах какво искаше да каже, но явно градината му подейства като стимул, защото на 3 и половина вече всички му разбираха, а речника му се увеличаваше.
Сега на 4-ри се пъне да чете. Crazy
И аз мисля, че липсата на разбираем говор при 3 годишно дете си е притеснително.

mimenceto123, мисля че няма за какво да се притесняваш, детето ти е на една годинка. Боц тренирайте, моето дете след упорито трениране с баба ми, се научи за около седмица, а махането за чао го копира от друго детенце на площадката, от нас не искаше да го възприема. newsm78

Общи условия

Активация на акаунт