Дете на 1 год и развитието му

  • 6 910
  • 62
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 3 249
Според мен се качва прекалено много летвата.
Моето дете проходи само на година и пет месеца. Половин година се държахме за ръка. В момента все още няма ясен и отчетлив говор. Вече втора година ходи на ясла ..
Завиждам за спокойствието...

# 31
  • Мнения: X
Според мен се качва прекалено много летвата.
Моето дете проходи само на година и пет месеца. Половин година се държахме за ръка. В момента все още няма ясен и отчетлив говор. Вече втора година ходи на ясла ..
Завиждам за спокойствието...
Спокойна съм, защото при прохождането ходихме къде ли не ... За да ми обяснят, че детето е здраво на няколко пъти. Всяко дете има своя ритъм и не бива да му се пречи

# 32
  • София
  • Мнения: 3 249
Физическото забавяне в развитието оказва влияние и на психическото. Показател е факта, че на почти 3г Ви дете не му се разбира какво говори по Ваши думи. В яслата ок, но ви гарантирам, че това в детската градина ще е огромен проблем. Практиката и опита ми го доказват Wink Стига с тази отживелица, че детето преди 4г логопед не му трябва...За протокола - не съм логопед. Родител съм на късно проговорило дете и едно, което сега - на почти 7 проговаря. Това имах и в предвид, че завиждам на спокойствието, с което приемат нещата...
Не приемам прекаленото взиране на 1годишна възраст, но след 3 години вече си се води патология в развитието...А за норми на развитие можем да си говорим много Wink

# 33
  • Мнения: 7 325
Относно спокойствието - моята дъщеря е родена на 25.12. Миналата година тръгна на училище, т.е нямаше навършени 3 години. Вторият месец учителката ме извика на родителска среща и ми заобяснява как не можела да си пише името и не усвоявала училищния материал. Аз се опитах да и обесня, че детето ми е най-малкото в класа и няма как да е на нивото на дете, което е родено в началото на годината, но е в нейният клас. Та тя не можеше да държи молив. Не. Нормите били такива и се изисквало да ги покрие. Аз естествено се втресох, че не се развива правилно и се започна едно писане и учене в къщи  ooooh!, на което тя започна бясно да се съпротивлява. Лятото прописа сама, собственото си сложно име и на всичките си съученици. Тази година трябва да срича. Познава буквите, но не може да ги свърже в срички. Изобщо не се впечатлявам. Преглеждаме вечер читанката, ако иска, ако не иска не я тормозя. Няма начин да не се научи да чете и ако не е на 4, ще е на 5 или на 6 години. Съгласна съм че има норми, но те са за ориентир. Ако едно дете, не прави нещо според нормата едва ли е индикация за сериозен проблем, ако се съберат няколко непокрити норми е редно родителя да се замисли какво се случва. Излишните притеснения до нищо добро не водят.

# 34
  • Мнения: 6 778
Ехее, че значи в БГ като се тръгва на училище на 7 год, децата ни трябва да са бая изостанали.  Thinking Thinking

# 35
  • Мнения: 7 325
Изобщо не са изостанали, по скоро при нас нещата са сбъркани.

# 36
  • София
  • Мнения: 8 664
Предполагам, че изискванията са различни, както и методиката.
На мен ми е странно, племенникът ми, който е на 3г. и 7-8 месеца да бъде научен успешно да чете на тази възраст.Той засега си знае само неговата буквичка и в книгите-игри успява с някои задачи.Пък, не че си е наше, но го смятаме за умно и будно дете...
Аз съм учила Педагогика и наистина ми е интересно как четат на тази възраст.Или пишат...

# 37
  • Мнения: 7 325
Ами не четат като цяло, но до края на годината щели да сричат ( по думите на учителката ). Дъщеря ми може да пише само нейното име, всичко друго преписва.

# 38
  • Варна
  • Мнения: 1 805
3-годишно да пише на мен ми звучи като научна фантастика  Shocked Моят син на 2г и 10м не може един свестен кръгъл кръг да нарисува...Иначе знае цялата БГ азбука (на 1г и 11м знаеше 13 букви и 5 цифри, но тогава много се занимаваше с книжки, а сега изобщо не ги поглежда), пее цялата английска и може да брои до деветнадесет. Но започна да сяда без опора на 8м, изправи се и пропълзя м/у 9 и 10м, пусна се да ходи на 1г и 8м, проговори на 1г и 10м и се отказа от пампата на 2г и 4м (което базирано на най-близкия ми пример с едно момченце дето е два месеца по-малко от него, си е направо преклонна възраст). А преди да се пусне да ходи не можеше да се задържи прав в пространството без опора, нито да се изправи от седнало положение без опора. След това ортопедът ни обясни, че бил от една група 25% от населението на света, които били със свръхеластични стави и това ги кара да се чувстват нестабилни (а и той, освен това, си е много предпазлив от малък, което не му помагаше да набере смелост). От януари месец ходи на ясла и до преди 2 месеца се притеснявах, как пък не научи поне една песничка. Изведнъж като се отпуши, то едно пеене, стихотворения...дойде му музата (отново същото ни малко приятелче разиграва мюзикъли от едногодишен, което е малко потискащо на моменти  Laughing). Сигурно на всеки по различно време му се усъвършенства моториката и не всички деца са в настроение да учат учебен материал в ранна възраст, но според мен едно дете, с което се общува интензивно и ежедневно + ходи на ясла отдавна, а в групите винаги има по-големи деца, покрай които се дърпа с говоренето. Та ако такова дете говори неразбираемо, аз щях да се притеснявам. Малиш, не го казвам като упрек, просто споделям как аз бих се чувствала.  Peace

# 39
  • Мнения: X
Физическото забавяне в развитието оказва влияние и на психическото. Показател е факта, че на почти 3г Ви дете не му се разбира какво говори по Ваши думи. В яслата ок, но ви гарантирам, че това в детската градина ще е огромен проблем. Практиката и опита ми го доказват Wink Стига с тази отживелица, че детето преди 4г логопед не му трябва...За протокола - не съм логопед. Родител съм на късно проговорило дете и едно, което сега - на почти 7 проговаря. Това имах и в предвид, че завиждам на спокойствието, с което приемат нещата...
Не приемам прекаленото взиране на 1годишна възраст, но след 3 години вече си се води патология в развитието...А за норми на развитие можем да си говорим много Wink
Stop
Аз лично никъде не съм писала че 3 годишното ми дете не разбира какво му се говори. Много добре разбира и прави нещата които му се кажат!
Безмислено е да се напъват и изнервят децата! Те си имат естествен темп на развитие!
Типичен пример е, че моето дете съвсем спокойно си намира таблета, пуска си го и намира филма, който иска да гледа!
Аз в 1 ви клас тепърва учих цифрите и буквите, т.е на 7 години. Не знаех да чета и сричах! Но завърших ПМГ с отличен, имам 2 магистратури държавна поръчка и говоря свободно 3 езика! Така че...

# 40
  • София
  • Мнения: 8 664
Доника споменава твърдението, че на детето не му се разбира какво говори, не, че то не разбира.
Племенникът ми, както казах, е на 3г.и над половин година.Бърбори доста, но аз като човек, който не е постоянно с него не му разбирам някои думи.Но си казва изречения, води цели разговори.
Това, че си пускат нещо не е показател, че няма проблем.Не го казвам, за да тревож някого, за да споря...
Не е показател и, че детето знае много и е способно.Синът ми знае как се хваща мишката и едновременно с това натиска по клавиатурата.Онзи ден ме изненада като натискаше жабите на една игра на телефонът ми.
Но ако на 3 говори неразбираемо, веднага ще му бъде спран достъпа до всякаква техника, няма да се пуска телевизор.Всъщност от рано трябва да има мярка и ограничаване.
Мои близки роднини са съвсем  нормални, интелигентни хора с добра работа. Детето им е с говорни дефекти и поведенчески проблеми.
Ако аз имам някакви способности и постижения, не е гаранция, че детето ми няма да има проблеми.
Моето се роди с някои проблеми, никъде и в двата рода няма такива, поне до там, до където можем да проследим.

# 41
  • Мнения: 11 865
Ирайн много добър пост  Peace


Малиш дано при твоето дете наистина всичко да е наред Peace, но искам да ти кажа само, че логиката ти е абсолютно погрешна....Ирайн ти го казва и тя в нейния пост. Има много деца които са богове на компютрите и са с проблем в развитието или не говорят.

# 42
  • Мнения: 30 802
Аз съм учила Педагогика и наистина ми е интересно как четат на тази възраст.Или пишат...
Не е точно четене, а разпознаване на форми, самата форма на думата. По-различен начин на възприятие. С такъв вид четене обаче трудно ще се ориентира какво е сричка, какви са правилата на езика и правописа. Общо взето- парти трик, който приучва малкото дете директно на техниката на четене, която имат бързо четящите възрастни (не четеш букви, а разпознаваш цели форми, особено ако са написани с удобен шрифт). Но няма гаранция, че стандартното училищно четене няма да му се опъне.

# 43
  • Мнения: 7 325
Като казвам, че се учат да сричат имам предвид точно това. Знам, че си фен на завъртяните описания, но позволи ми да знам по добре какво точно прави дъщеря ми в училище.
Скрит текст:

# 44
  • Мнения: 30 802
Аз имах предвид по-скоро майки, които показват карти с думи още от 10-месечната възраст на детето.

Иначе тоя учебник си е типичната градинска "ранна грамотност", и синчето така го занимават в съвсем българска градина. Аз не се занимавам да печатам карти и диаграми.

Общи условия

Активация на акаунт