Помощ в ученето за дете 5 клас-съвети и идеи

  • 14 169
  • 108
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 4 500
Касита, много уморително е това с контрола вечер, но се налага. Ние във втори клас наехме жена, която го взима от училище, учи 3 часа с него по всичко за следващия ден и си тръгва. После сина ми се гледаше сам. Той по принцип не обича да учи, мързи го просто, разсеян е, но е добър. Учителите казват, че е умен, но толкова разсеян, че дори понякога бърка часовете  ooooh! Сега е пети клас, не ме питай. За това уикендите не ходим никъде - яко учене  ooooh! През седмицата набързо преглеждам, но често не  Embarassed Снощи от 19 до 20,45 учихме по ЧП, да не говорим, че имаха и АЕ, БЕЛ и музика /където има двойка за срока!!!/  ooooh! Абе бая учим, много, много.

# 16
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Ако не са само учител и дете, контролът не е ежеминутен точно.
Освен това промяната е повод за връчаване на нови права и отговорности.

Детето ще ги приеме. Най-големият риск е малко залитане с планирането докато сменяте схемата. Нищо притеснително. Simple Smile Ще му хареса всичкото свободно време ако се организира, а самата идея ще го мотивира да го направи.

Не правете грешката да въвеждате вечерен контрол, който до сега е липсвал. Особено ако учителите са на ниво. Тогава е престъпно да се връща назад.

# 17
  • Мнения: 10 547
Да, нали, ом, и аз така мисля за вечерния контрол и заради това не го практикувам и към днешна дата.
Детето ми не ходи обаче в стандартна занималня обаче и не посещава клас с 30 деца. Последващата петокласна джунгла за това ме плаши толкова.

# 18
  • Мнения: 4 500
Аз до момента не познавам родител, който да не упражнява вечерен контрол. Изключвам тези, които НЕ работят и учат с децата си, разбира се

# 19
  • Мнения: 10 547
Ето, аз не упражнявам такъв. Нито съпруга ми. Дори в този момент детето ми чете разговори ни в темата и само споделя, че в класа му то е от малкото изключения на разюзданост и пълен игнор.  Mr. Green

# 20
  • Мнения: 4 500
Е дано все така продължавате и 5-ти клас да му се отдава лесно  Simple Smile

# 21
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Чудесно. Детето не само е отговорно и зряло, но и наясно какво печели от липсата на котрол.
Следващата стъпка за вас е да се справи и с 5ти клас. И ще го направи. Като много други деца.

ПП Това кой успява с и кой без контрол е много странна тема за мен. Когато отнемеш възможността да се справя в първи клас, е много трудно да я върнеш по някое време. А и си загубил сам правото да твърдиш кой какво може. Ако родителите не се намесваха, повечето деца щяха да се справят сами според мен. След катос е намесят не е честно да твърдят че децата не могат. Те няма шанс да покажат могат ли.

# 22
  • Мнения: 1 622
Здравейте, благодаря за мненията

Защо се счита, че ако родителят се намеси, то лишава детето от самостоятелност?
То нали само си пише уроците, само учи, само решава, че е готово, но тогава (в нашия случай) идвам аз и проверявам какво е написал, научил и разбрал. Не му пиша домашните, не му чета урока по ЧП и не пиша вместо него думите по английски.

Той учи в нормално училище, не е в частно, занималнята я пробвахме, но установих (пак в нашия случай), че не стига, че е бил още 5 часа на училище, а и че маса неща не са верни в домашното или нещо не бил разбрал, но я питал, я не питал, я разбрал какво му обяснили, я не. Също разбрах, че много родители не са наясно с това, че ако домашното е формално написано вярно, защото госпожата е подчертала грешния отговор и то го е решило отново, детето е разбрало учебния материал или че когато детето ходи на алианс по чужд език, всъщност не винаги това значи, че детето се оправя и там. Наскоро хвърлих поглед върху учебната тетрадка на един негов съученик от алаинса по английски, вътре имаше много неоправени грешките. Майката смяташе, че след като детето ходи на английски, значи всичко е наред.

Имах два варианта:  да го оставя да се оправя сам-разбира се, че ще се оправи, някак си. Масово децата се оправят някак си. Ако това е целта, съм сигурна, че той няма да има проблем, някак си ще завърши училище, ще го приемат вероятно някъде и е възможно да се сети в някакъв момент,че нещо не е точно така, както всъщност е трябвало, а може и да не се сети.

Другият вариант беше да седна да проверя какво се случва в училище, какво учи по английски, където английската граматика върви по-бързо от българската и не знам колко време си изяснявахме какво е спомагателен глагол и т.н. , разбира ли урока по ЧП и пр.

Той е умно дете, разбрано, вече знае какво се очаква от него по всеки предмет, моето участие е не повече от 30-40 минути максимум вечер, което ще рече да прегледам всички домашни, да задам няколко въпроса по разказвателните предмети, да видя има ли нова граматика по английски.

Смятам такова родителско участие за нормално. За съжаление нямам времето вече.

Така или иначе, темата стана малко про и контра.
Наистина ще съм благодарна на координати на учител, частна занималня и съвети.

# 23
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
По много причини. Отговарям, само защото има въпрос. Всеки сам си решава.

Основната е, че ако детето получи сигнали ясни и постоянни, че може и ще се справи, то ще се справи с по-голяма вероятност. А в допълнение към постановката "в училище децата немогат да се спасяват, ако родителите не коригират системата", децата свикват да им се преподава два пъти /проблемните моменти/и да получават презастраховане в оценките.

Ако му преподават, не научи и го изпитат ще има ниска оценка, ще реши /само с помощ/ как да действа. Но по-често в къщи се обяснява пак, после се проверява домашното, на което понякога също се пишат оценки. Вкъщи се решават тестове, които може да са като дадените в час, и детето има еднапатерица за оценките си. Докато родителят има време. После е по-трудно гмуркането в дълбокото.

Интересното е, че ако се "пропусне" контролът до 4ти клас /когато класният е във всеки час и следи и проверява почти всичко/, пети е по-лесен и напълно възможне без помощ.

ПП Ако има проблеми, лошо преподаване, зле написан урок, нестикован учебен материал и т.н, винаги детето може да пита. Тези неща /проверки и преподаване/ се налагат, но заради качеството на преподаване. Тогава не помагаш на детето, а заместваш учителя. Но проверката на домашните рутинно вече е смяна на отговорностите за мен. Ученикът учи и получава оценки. Проверя ли домашно, че и напомня ли за него даже, участвам в изпълнението.

# 24
  • София
  • Мнения: 13 216
Ripple, не изхождай от позицията ти и твоите родители. Ситуацията може да не е същата.
4-ти 5-ти клас са коренно различни, колкото и да не ми се вярваше.
Дъщеря ми винаги се е готвила без моя помощ от 1 до 4 клас. Като казвам без моя помощ имам предвид, че тя учеше в занималнята и аз никога не съм знаела какво учи, на кой урок е и т.н. Учителката й беше достатъчно добра, за да съм сигурна в знанията на детето.
Единствената помощ от мен е получавала по математика, защото в училище не учат състезателна математика и по английски, където по неизвестни за мен причини има ужасни пропуски. Т.е. причините са, че думите не могат да бъдат наливани с фуния, но това е някаква особеност на моето дете, че не желае ли а учи нещо - нищо и никой не може да я накара.

Така... в 5 клас учи в желано от нея училище, където постъпи след конкурс и класиране. Разбира се доказа, че има много добра и стабилна подготовка, с изкл. на споменатия английски. И така до момента, в който аз не установих, че калпазанката скатава уроци. Просто не ги учи. Смята, че каквото е чула в часа е достатъчно. Говорим непрекъснато, че уроците се учат, че нещата са различни от 1-4 клас, но тя явно не хваща вяра. В резултат на това се налага аз да я контролирам, ама не защото тя може нещо да не е разбрала, а за да мога да предотвратя ужасното й шикалкавене. Та сега зорлем ми се наложи да се занимавам с уроци.  ooooh!
С всичко това искам да кажа, че едно го мисли човек, а друго се оказва. Всичко това е гарнирано или по-скоро се дължи на буйния растеж, който започва по това време с всичките си буйни изяви, вълнения, драми и т.н. И наблюденията ми са, че около 90% от децата, които са били прилежни, ученолюбиви и т.н. в 5 клас ги удря един мързел дето... не ти е работа.  Rolling Eyes Аз лично още не съм открила начин да се справя и това ме потриса.

П.С. Само ще кажа, че аз винаги съм учила сама. От 1 до 11 клас. Майка ми ми правеше внезапни изпитвания понякога. Много рядко питах ако нещо не ми е ясно. Чудех се как така другите учат с децата си... сега разбрах..  Sunglasses

# 25
  • Мнения: 1 622
Разбира се, всеки преценява за своето дете.
Аз отдавна съм се убедила, че това, което важи за едно дете, може въобще да не е приложимо за друго.
"Ом", много е вероятно да замествам учителя в някои случаи,  в клас не се проверяват домашни, защото няма време за текущия материал. Нещо се дава за вкъщи и нещо си остава вкъщи.
По английски категорично си мисля, че без помощ не би се справил.
По другите предмети би се справил вероятно, къде по-добре, къде по-зле.
Имам му доверие дотолкова, дколкото имам на десет годишно дете. Пример: ако няма домашно по един предмет, няма да отвори учебника, за да види какво са учили, той го е "разбрал", което не винаги е така. Моята роля е да се опитам да обясня как трябва да учи (методолигията), никой не му налива знанията с фуния, защото насила хубост не става.
"Vache", нямам представа как ще е в пети клас, опасявам се, че ако го оставя без контрол на 11, мога да съжалявам, когато е на 14, да се разбие да ходи по частни уроци, каквато гледам, е практиката и да съжалим, че препускаме през материала, когато нещата са можели да станат постепенно.
Ще видим, не знам.

# 26
  • София
  • Мнения: 13 216
"Vache", нямам представа как ще е в пети клас, опасявам се, че ако го оставя без контрол на 11, мога да съжалявам, когато е на 14, да се разбие да ходи по частни уроци, каквато гледам, е практиката и да съжалим, че препускаме през материала, когато нещата са можели да станат постепенно.
Ще видим, не знам.
О, ходенето на уроци за кандидатстване в 7 клас изобщо не зависи от твоите усилия, а от учителите и училището. Малко са учителите и училищата където това не е необходимо ако се цели училище в челните места на класациите.

От това, което аз чета мисля, че оказваш контрол повече отколкото е необходимо. Аз не бих го правила, но това съм аз  Wink Да помагам когато има трудност - да. Да контролирам - да, но да държа ръката докато пише буквите до 4 клас - не! Naughty Последното е в преносен смисъл.

# 27
  • Мнения: 1 622
А как разбираш, че има трудност ако детето не каже?
Аз лично не разбирам ако не седна да видя какво е правил.
Тогава той се присеща, че май нещо не му е много ясно или като задам въпрос виждам, че нещо не му е ясно.
За държането на ръка в преносен смисъл, разбира се, не мисля, че някой има времето и желанието да го прави по принцип.

Така или иначе, ясно е какво търся:) учител, занималня, нещо в подобни варианции:)

# 28
  • Мнения: 24 467
Здравейте, малко отдалече почвам, но ми се ще за себе си да си изясня как да организирам нещата.
Другата учебна година, синът ми, живот и здраве, ще е 5 клас. Детето учи самостоятелно, но вечер му отделяме поне час и нещо да проверим всички домашни, да си обясним неща, които не са му ясни и т.н. Прибирам се вкъщи към 19ч. Имам и по-малко дете и усещам, че всичко това ми е много трудно, основно поради липсата на време.
Искам следващата година да променя нещо, т.е. трябва ми човек, който да е вкъщи по няколко часа на ден и да прегледа домашните, да помогне с решаването на допълнителни задачи по математика, също с английския, разказвателните предмети, на кратко всичко, което го чака на следващия ден и малко отгоре, най-вече по български и математика.
Тук идва проблемът-не мога да преценя дали има един учител,  който би се заел с всичко това. Аз не съм учител, завършила съм езикова гимназия и все още, на ниво 4 клас, нямам проблем да му помагам по всички предмети, да решаваме задачи от олимпиади, кенгуру и т.н., и си мисля, че след като аз го мога, (без да съм учител) със сигурност го могат и други.
Другата опция е да взема учители по математика и български, което ми се струва малко излишно, защото той няма проблем с материала, просто ми трябва контрол върху нещата.
Частната занималня, като цяло съм разочарована, има 10 деца и въпреки приятното впечатление, което имам от госпожата там, мисля, че тя по-скоро ги "забавлява" във времето след като си напишат домашните.
Дайте ми идеи, моля Simple Smile

Ако детето до момента се е подготвяло самостоятелно, то аз не бих го върнала назад. За мен учител- надзорник си е точно крачка назад. По- скоро бих продължила с ежедневния контрол на вярно написани домашни, по някое препитване по чужд език и бих давала допълнителна математика и БЕЛ, които бих си проверявала аз. Така съм и правила вече веднъж.
Проблемът е, че това те изморява след работа, което е нормално. И в това положение съм била. Докато се занимавах с голямото дете, бащата поемаше малкото. Нямаше как иначе да ги стиковам наведнъж. Лично аз доверие на външен човек за това много- много нямам. Да разчитам на занималня за дете в V клас и нагоре- абсурд.
Ако установя, че нещо не е добре по предмет, че не може, не разбира, а аз нямам време и/или възможност да помагам, бих се обърнала към конкретен учител по такъв предмет и то не за постоянно, а за няколко консултации, да влезе детето в час. Трудностите са видими от контролните и проведените изпитвания, от домашните.

# 29
  • София
  • Мнения: 13 216
А как разбираш, че има трудност ако детето не каже?
Аз лично не разбирам ако не седна да видя какво е правил.
Тогава той се присеща, че май нещо не му е много ясно или като задам въпрос виждам, че нещо не му е ясно.
За държането на ръка в преносен смисъл, разбира се, не мисля, че някой има времето и желанието да го прави по принцип.

Така или иначе, ясно е какво търся:) учител, занималня, нещо в подобни варианции:)


Ами защо да не каже? Моето дете казва ако нещо не разбира. Ако пък нещо е разбрало неправилно, то все някога се разбира и се коригира. Това става на тест, в училище, когато изпитват някого, когато аз случайно попитам. Това си е процеса на ученето. Той не е гладък. Освен това определено смятам, че обясняването на учебнния материал е работа на учителя, а не на родителя. Не, че аз не знам нещата, които детето учи. Знам ги, но няма гаранция че мога да ги обяснявам по подходящ начин. Трябва да уточним за каква възраст говорим. Колкото и да ти се струва чудно 4 и 5 клас са с много голям разкрач по отношение на всичко, вкл. зрялост на децата. В 5 клас на всички им е много трудно, според мен няма начин да не питат. Освен това пт 1 до 4 клас се дъвче едно и също по всички науки. Може би само БЕЛ е по-динамичен  Wink И в 5 клас изведнъж всичко започва не да тича, ами да лети. Така че разликата е голяма. За моето дете не е имало проблем между 1 и 4 клас. Сега й е трудно. Справя се, но опредлено сама търси помощ когато й трябва.
В тоя ред на мисли аз не познавам учител, който да може да преподава всички предмети в 5 клас. Нещата стават доста сложни и дори съм сигурна, че има родители, които не знаят какво е дифузия  Wink

Общи условия

Активация на акаунт