Помощ в ученето за дете 5 клас-съвети и идеи

  • 14 160
  • 108
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 622
Здравейте, малко отдалече почвам, но ми се ще за себе си да си изясня как да организирам нещата.
Другата учебна година, синът ми, живот и здраве, ще е 5 клас. Детето учи самостоятелно, но вечер му отделяме поне час и нещо да проверим всички домашни, да си обясним неща, които не са му ясни и т.н. Прибирам се вкъщи към 19ч. Имам и по-малко дете и усещам, че всичко това ми е много трудно, основно поради липсата на време.
Искам следващата година да променя нещо, т.е. трябва ми човек, който да е вкъщи по няколко часа на ден и да прегледа домашните, да помогне с решаването на допълнителни задачи по математика, също с английския, разказвателните предмети, на кратко всичко, което го чака на следващия ден и малко отгоре, най-вече по български и математика.
Тук идва проблемът-не мога да преценя дали има един учител,  който би се заел с всичко това. Аз не съм учител, завършила съм езикова гимназия и все още, на ниво 4 клас, нямам проблем да му помагам по всички предмети, да решаваме задачи от олимпиади, кенгуру и т.н., и си мисля, че след като аз го мога, (без да съм учител) със сигурност го могат и други.
Другата опция е да взема учители по математика и български, което ми се струва малко излишно, защото той няма проблем с материала, просто ми трябва контрол върху нещата.
Частната занималня, като цяло съм разочарована, има 10 деца и въпреки приятното впечатление, което имам от госпожата там, мисля, че тя по-скоро ги "забавлява" във времето след като си напишат домашните.
Дайте ми идеи, моля Simple Smile

# 1
  • Мнения: 747
Ти си много грижовна майка. Аз моят син реших да го оставя да се дави, за да може да се научи да плува. Помагам само по английски, макар че съм на мнение, че учебниците им са много добри и също може да се справи сам. 

# 2
  • Мнения: 8 810
Мнение от учител приемаш ли?
5-ти клас е много по-различен от 4-ти и всички други до сега. Следващо ниво в образованието на детето. Всичко може да се случи.
Щом се справя сега, не бързайте с контрола, може да остане с нагласата, че не се справя достатъчно добре и все има нужда от контрол. Продължавайте да го следите, както и досега, ако усетите, че се появява проблем с някоя от основните дисциплини, или детето само поиска помощ, потърсете учител по предмета, който да помага.

# 3
  • Мнения: 1 622
Приемам всякакви мнения, за това е темата Simple Smile
Оставяла съм го да се "дави" и се е давил:) Просто усещам, че има нужда от малко помощ. Наистина малко, но му трябва. А този един час вечер ми излиза преко сили.
"Ън", нямам време, наистина:) Много бих искала да имам възможност да работя на половин работен ден (примерно), за да прекарвам повече време с децата, но за съжаление не мога да си го позволя това.
Мислех си за вариант комбинация от две деца и някой, който да упражнява някаква форма на контрол, децата ще са си полезни, мисля, но не знам дали ще има желаещо второ дете.
Също така ако има частна занималня, която да предлага добро ниво на обучение/следене на учебния материал, ще съм благодарна. Става въпрос за София, района около Софийския университет.
За да не се приема като реклама, моля, на лични.

# 4
  • Мнения: 4 500
Скокът от 4-ти в 5-ти клас е много висок. 4-ти клас е песен  Grinning Опитайте в началото само да го контролирате вечер - какво е написал и т.н. По един въпрос да му зададете по предмет я ясно знае ли си урока или не. Още в началото не бързайте с учителите у дома. И съвет от мен и училищната психоложка - не се карайте на детето прекалено много като донесе лошите оценки, говоря за чисти 2-ки и 3-ки  Mr. Green А то неминуемо ще донесе.
Според мен е сбъркана цялата образователна система в България.

# 5
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Моето мнение, че след началото на първи и особено във втори, е времето за пускане да се справя само детето. Име време да получи някой удар и потъване и да изплува до четвърти със собствени сили и една доловима помощ. За мен лично ежедневния контрол е стабилна и ненужна патерица.

Ако успеете да я елиминирате до края на четвърти клас обаче, все още имате шанса да пуснете преди края му. За да може да има навика да разчита само на себе си. Тогава схемата може да продължи и в пети клас.

Отделно от това, ако целта на родителят е детето да има 5 и 6 главно, основно или само, това пречи на развитието му. То трябва да стигне до тях и ако пропадането в отделни моменти не се фиксира, то остава таков а- временно и незначително. Ако се фиксира обаче, с драма от срана на родителите, излизането е много, много по-трудно.

# 6
  • Мнения: 1 622
Зависи, вероятно действам на база отношение на моите родители към мен. При тях имаше ежедневен контрол някъде до 5 клас, след това започнах да се готвя напълно сама. Всичко това не ме направи несамостоятелна, неоправна и т.н., а точно обратното, те ми зададоха критерий, спрямо който вече сама учех, т.е. те ме научиха как трябва да се учи. В последствие и до сега, се оказа, че са отгледали много само самостоятелни "деца" в лицето на мен и брат ми, които нито искат, нито очакват каквато и да било помощ от родителите си, може би защото са я получили, когато е трябвало:)

Мисля, че всяко нещо с времето си.

Да речем, че не съм привърженик на тезата-"остави детето да се оправя само", защото не съм видяла никакви доказателства, че тези, които са оставяни, се оправят по-добре и обратното, че тези, на които се помага, след определен момент не могат да се справят пълноценно сами.
Много е възможно в друга държава, при друга система на образование, моята намеса да е напълно излишна. Но спрямо учебния материал в България, който бих опростила по почти всички предмети, децата, по мое мнение, имат нужда от помощ, иначе (при повечето) почва едно масово мазало, кое научил, кое не научил, кое даже не разбрал, че не е разбрал.

# 7
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Това е въпрос на светоусещане и разбиране за родителството и училището.

Все пак, обаче има голяма разлика между преди и сега.
Не че старите схеми няма да работят, но стресът в 5-7 клас е по-голям, Най-малкото преди ставаше по-постепенно /4-7ми/. Затова идеята ще "пусна" в пети клас е все по-невероятна напоследък - или преди или доста след е по-реалистично.

# 8
  • Мнения: 4 204
Приятелско дете ходи при 1 учител, където се готвят заедно по всички предмети. 6 клас. Учителката готви и по- големи деца.
Чудила съм се как става номера с разказвателните. Явно си има начин: обясняват си, разказват си докато учителката не прецени, че урока е разбран и научен.
Та, ако догодина още държиш някой да се занимава с детенцето ти ми пиши и ще ти препратя координатите/ след като получа разрешение, разбира се/.

# 9
  • Мнения: 1 622
Да, бих искала  координати.
Ще съм ти благодарна.

# 10
  • София
  • Мнения: 1 040
Може ли и на мен координати.Благодаря! Hug Също за дете, 5 клас догодина.

# 11
  • Мнения: 4 204
Обадих се днес на моята позната. Тя ще пита учителката дали е съгласна да ви пратя телефона и ако ми го дадат ви го пращам на лични. Peace

# 12
  • Мнения: 10 547
Имам подобни притеснения, като тези на авторката.
Какво учи детето ми, почти не зная. Чета, има майки, който знаят и номера на урока на децата си.
Моето ми носи медали и грамоти. Достатъчно ми е, за да не ме касае в конкретика ученото от него.
Тук идва обаче голямото обаче  Laughing- детето е в училище с целодневна форма на обучение и догодина ще трябва да първи път от втори клас насам да се самоподготвя. Това ме плаши. Него не, де. Също се чудя дали да не наема жена, която да му, ако не друго, оказва контрол?

# 13
  • Мнения: 4 204
Касита, не разбирам какво те плаши?

Предполагам не му наливат с фуния знания на детето ти, ами полага усилия  самичко. Независимо от формата на обучение имат часове , в които в някаква степен сами се подготвят. Щом носи медали и смяташ, че до момента всичко е ок според мен не бива да се притесняваш за догодина.

При авторката случаят е друг- тя е контролирала до сега и иска и занапред някой да е с детето .

Ти защо не пробваш да гласуваш доверие / аз мисля, че ще е заслужено/ и да видиш как вървят нещата. Винаги може да се наеме жена.

# 14
  • Мнения: 10 547
Питам, дали да го оставя само с контрол във вечерните часове от страна на нас с баща му или както до този момент да има ежеминутен контрол по време на писането на домашни, както и е в момента.
Аз не контролирам, но учителят му непрекъснато. Не че през уикендите учи с мен, но все пак .... Кво да правиш страхове.

Общи условия

Активация на акаунт