Хора, които не са ходили на училище

  • 11 330
  • 156
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 7 837
ОК, аз не знам, какво се взима под внимание, както и хилядите хора, които четат статии с номерирани класации и цъкат доволно или възмутено.  Simple Smile
На кое изследване да вярвам сега? И двете са квалитетни.  Simple Smile Аз имам деца в началното училище, виждам какви са проблемите и въпреки всичко, данните сочат, че моят щат е сред топ страните в началното образование. Дали това е достатъчно, за да си направя заключение? Не е. Simple Smile


Има и нещо друго, което се споменаваше, покрай резултатите от ПИСА, но не знам, дали е истина, четох го в мнения тук и там. Във Финландия и Германия, образованието приключва на 15-16 и след това децата могат да учат или в нещо като техникуми (професионални училища) или в гимназия, като гимназията се избира от тези, които имат желание да продължат да учат в университет, съответно готови са да положат повече усилия. Ако резултатите от ПИСА са от гимназии, ето пак частично разделение, което не показва пълната картина.
Пак повтарям, не твърдя, че съм наясно, просто прочетено тук-там.

Последна редакция: чт, 13 фев 2014, 19:47 от Кейси

# 91
  • Мнения: 7 171
ОК, аз не знам, какво се взима под внимание, както и хилядите хора, които четат статии с номерирани класации и цъкат доволно или възмутено.  Simple Smile
На кое изследване да вярвам сега? И двете са квалитетни.  Simple Smile Аз имам деца в началното училище, виждам какви са проблемите и въпреки всичко, данните сочат, че моят щат е сред топ страните в началното образование. Дали това е достатъчно, за да си направя заключение? Не е. Simple Smile


Има и нещо друго, което се споменаваше, покрай резултатите от ПИСА, но не знам, дали е истина, четох го в мнения тук и там. Във Финландия и Германия, образованието приключва на 15-16 и след това децата могат да учат или в нещо като техникуми (професионални училища) или в гимназия, като гимназията се избира от тези, които имат желание да продължат да учат в университет, съответно готови са да положат повече усилия. Ако резултатите от ПИСА са от гимназии, ето пак частично разделение, което не показва пълната картина.
Пак повтарям, не твърдя, че съм наясно, просто прочетено тук-там.

Във Финландия, системата е много близка до българската. Там образованието е наистина на отлично ниво по много причини (тоест, обективно е така, а не е резултат от случайни явления). Бях пуснала преди време линк към статия, намерих това, но не съм сигурна дали е същата (май е същата):
http://www.smithsonianmag.com/innovation/why-are-finlands-school … cessful-49859555/

# 92
  • Мнения: 7 837
Да, знам я тази статия, чела съм я.
Никой не отрича, че имат успех. Никой не отрича, че и в Азия имат огромен успех.

# 93
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност, като става въпрос за тъпите, какво трябва да имаме предвид като определение - тъпи в смисъл, че са зле със способностите за учене; тъпите като произтичаща липса на обща култура заради нисък социален и образователен статус на семействата; тъпи в смисъла на зле с дисциплината; тъпи като с липсващи навици и стратегии за учене, тъпи като...? По подобен начин с умните - умни като...?

писала съм и друг път - компетентността по една наука е вързана и върви с компетентността по другите науки. Няма как да си ниско ниво по математика, и в същото време да си на високо по химия. Или да си зле по езика, на който учиш, и да си на високо нивоо по всички останали предмети. Ако има такива големи различия в справянето, значи може да има нещо друго, някакъв дефицит, който създава обучителни трудности.

# 94
  • Мнения: 414
Виждам, че темата се поизмести към "за" и "против" домашното обучение, но ми се иска да се върна на първоначалния въпрос - какво се случва с порасналите деца обучавани от родителите си. Родителите решили се на такава стъпка все вадят някакви уникални примери - измислил нов софтуер, велик програмист и подобни. Фактите обаче са, че първо - не всички деца са изключителни, дори и всеки родител да мисли така и второ - IT не е единствената сфера, в която може да се развива човек.

Хубаво е да си мислим, че нашето си дете е най-умното, най-хубавото и уникално, но когато идва време да решаваме неговия живот е по-добре да погледнем реалността в очите. Малко са изключителните деца, повечето са си средни - няма и лошо в това, с всички хора е така, обичаме се такива каквито сме. Но надеждата, че "нашето е различно" и ще се справи не е най-добрия съветник.

Едно не регламентирано домашно обучение, където родителя самосиндикално решава какво е важно и какво не, стеснява кръгозора на детето, дава му много по-малко възможности за развитие. Училището може да е със своите проблеми, но истината е, че образованието е да даде основа - не е задължително да се запомни всичко, но широкото обучение по всякакви предмети ти дава основа, на която в последствие може да стъпиш. Също ти дава възможност да се докоснеш до различни науки, да откриеш собствените си интереси.

Не може да се остави настрана и факта, че с подобно не регламентирано домашно обучение се затварят вратите за бъдещото образование - университети в БГ са изключени, евентуално в чужбина, но и там не е така лесно, както някои си го представят и ако все пак успешно влезе в чужд университет освен допълнителните разходи, ако на младежа му липсват основни части от обучението хич, няма да му върви.

Все се дават като пример САЩ, но никой не споменава, че там една от основните причини за избор на домашно обучение е религията и нежеланието на родителите да излагат децата си на "вредното" влияние на училището (все ще ги научат на нещо, което противоречи на божествените писания - биология, например). Особено пък в Тексас. Сериозно ли с това искаме да се сравняваме?

# 95
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 794

Все се дават като пример САЩ, но никой не споменава, че там една от основните причини за избор на домашно обучение е религията и нежеланието на родителите да излагат децата си на "вредното" влияние на училището (все ще ги научат на нещо, което противоречи на божествените писания - биология, например). Особено пък в Тексас. Сериозно ли с това искаме да се сравняваме?

Какво му е на Тексас  newsm78

# 96
  • Мнения: 2 674

Това е лично мнение, разбира се, надявам се задокеанските ни съфорумки да не се засегнат, не се изказвам от -фобска гледна точка, просто не разбирам защо трябва да се дава за пример система, която не лидер, и в която очевидно няма нищо иновативно и интересно.

Браво!

Четох ти предните мисли, и искам да кажа, че не се познават елементите от таблицата на онзи невъобразим гадняр и за да се улеснят децата в лабораторията и да не стават експлозии проблемът е решен много грамотно-изписваме с думички. Например-натриева основа, ако напишеш NаOH, лично притежавам номера на телефона на човек, който твърди, че това е киселина.Laughing Това след два курса н.х.. А действието се развива по времето на о.х. И минава от курс във курс, и няма проблем, парите са взети и всички са щастливи.

Последна редакция: пт, 14 фев 2014, 07:28 от Цонна

# 97
  • Мнения: 2 674

Все се дават като пример САЩ, но никой не споменава, че там една от основните причини за избор на домашно обучение е религията и нежеланието на родителите да излагат децата си на "вредното" влияние на училището (все ще ги научат на нещо, което противоречи на божествените писания - биология, например). Особено пък в Тексас. Сериозно ли с това искаме да се сравняваме?

Какво му е на Тексас  newsm78

Да, верно, какво му има? Laughing

# 98
  • California
  • Мнения: 264
Явно най-религиозните са там Simple Smile

# 99
  • Мнения: 207
Явно най-религиозните са там Simple Smile

 Laughing Че са там може би е вярно, но това не е причина да не ходят децата на училище. Причината е, че на децата не им се ходи и много често напускат още преди гимназия  Grinning
Повода изобщо да спомена САЩ,  беше възхитата на нашата съфорумка от майката с 8 деца, която всъщност не е толкова необикновена, а няма  друг изход да се грижи за тези деца. Поне по това което прочетох. Мое мнение.

Иначе аз съм абсолютно толерантна и не бих се изказала крайно. Кой, както реши така да постъпи с образованието на собственото си дете. Моето в България ходеше в най-обикновена квартална прогимназия и после в езикова гимназия пак най-обикновена, която обаче както се оказа след идването ни в Щатите му е дала невероятно добра основа за което и не подозирах. И аз като вас си мислех, че нашето образование е на ниско ниво, но повярвайте не е така поне сравнено със САЩ. Това обаче важи за образованието до 12 клас. После вече за университета нещата са коренно различни.

wildBee е много права в едно.Ние все си мислим, че нашите деца са изключителни и често отказваме да погледнем реалността. И в много от случаите (да не кажа почти винаги) проблема не е в децата или системата, а в самите нас.

Последна редакция: пт, 14 фев 2014, 08:45 от tqna

# 100
  • Мнения: 311
Математическа или езикова гимназия в България и
край на дилемите дали САЩ , Испания , Германия и трудния достъп там до гимназия ,
за да продължи в университет да не говорим за дискриминацията.
Многото пари за частно училище в Канада ако искаш детето ти да е образовано.
А пък и като прибавим и климата за едно дете къде ще се чувства най добре и качеството
на знания и безплатното образование - всички пътища водят към България.
И после свят широк .Без проблем такова дете е прието във всеки един университет по света .

# 101
  • Мнения: 2 674
Горе долу е така, но правата и свободите куцат на България. Представи си детенце хомосексуалист какъв труден живот би имал. Не следя отблизо събитията и може и да греша, но ковачаницата на закони в страната обсъждаше този въпрос неотдавна.

# 102
  • Бургас
  • Мнения: 6 911
Пак се захванахте с религията. Не разбирам защо само с религия да могат да се промиват мозъци. Дори да не е религиозен човек и детето му да ходи на училище родителите пак остават много силен отпечатък върху детето. Обърнете внимание колко много деца от малки слушат чалга, щракат с пръсти и се захласват по тв Планета.

# 103
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 794
Това за Тексас да ви кажа честно, са си пълни глупости. Не виждам да ги гони нуикакъш религиозен или какъшто и да е боли фанатизъм. От Канада и 3 щата , дето съм живяла......тук е най-разпуснато с свободно.

# 104
  • Мнения: 41 046
Горе долу е така, но правата и свободите куцат на България. Представи си детенце хомосексуалист какъв труден живот би имал. Не следя отблизо събитията и може и да греша, но ковачаницата на закони в страната обсъждаше този въпрос неотдавна.

Образованието в България е задължително само до 16 годишна възраст. Как пък преди да ги навърши това детенце ще се е осъзнало, че е хомосексуално? Това вече е прекалено.
Според мен наистина главната причина за желанието децата да се обучават у дома е религиозността и желанието да се избегне по същество атеистичния характер на нашето светско образование. Но този аргумент не звучи добре за нашето общество и затова се посочват други, по-благовидни такива.

Общи условия

Активация на акаунт