Хора, които не са ходили на училище

  • 11 254
  • 156
  •   1
Отговори
  • Бургас
  • Мнения: 1 983
Мине се , не мине и година и ни покажат по ТВ репортаж за някое семейство, в което родителите не пускат децата си на училище, самообучават си ги, на каквото могат и доколкото могат. Репортажите не поставят директни въпроси- съответно -няма и конкретни отговори. Знаете ли какво се случва после с някои от тези деца след като са порастнали?

# 1
  • Мнения: X
Бих го приела единствено, ако самообучението е поради смислени причини и детето полага необходимите изпити, за да получи диплома за образование. Ако е просто прищявка ми се вижда неуместно. Освен, ако е чрез частни, много добри учители, а не родителя, да обучава. Дори и родителя, да е педагог, все пак ще бъде субективен към собственото си дете. Естествено е трудно, родителя да бъде вещ във всички сфери и да обучи качествено детето.
При всички положения, обучението вкъщи ще повлияе на развитието на детето, тъй като ще му липсва училищната среда, социално общуване, приятелства, контакти.
Против съм и не виждам каква може, да бъде перспективата на тези деца. Най - вероятно биха живели добре единствено, ако родителите им са много заможни и им дадат всичко на готово.

# 2
  • Под сянката на разлистените кактуси
  • Мнения: 1 400
Тук в Щатите всеки има опцията да обучава детето си вкъщи. Но е задължително да полага изпити на края на годината, поне до определен клас, който не знам кой е. Продават се пакети с учебници, има сайтове, групи за взаимопомощ и какви ли не още ресурси. От любопитство току-що проверих статистиките. През 2007 в САЩ е имало 1.5 млн такива деца. Сериозен бизнес си е! Контактите с другите деца обикновено са по интереси - ходят по спортове, музика и т.н. Според статистиката си влизат в нормални университети без проблеми, ако са следвали програмата и са си вземали изпитите. На мен пък ми се вижда добра идея, ако имаш достатъчно време за това. Тук и без това натам вървят нещата - може да завършиш гимназия онлайн и в момента. Дъщеря ми записа два класа онлайн за лятото, защото всички класове,
които я интересуваха не се вмевстваха в програмата й. Според мен ако не искаш системата да промие впечатлителното мозъче на детето ти, учи си го вкъщи.
Да добавя, че децата може да ходят на училище за определени часове (ако на мама и тате им куца физиката например), а другите да си ги взимат вкъщи.

# 3
  • Бургас
  • Мнения: 1 983
Въпросът ми беше провокиран от книгата "Затъпяване - скритата цел на държавното образование на Джон Гатоу. Нямах за цел да коментирам самата книга. Просто се сетих за репортажите, които са ни показвали. В тях само "показват".Пълнят рубриката "Свят широк,...". При нас самостоятелната форма на обучение е предвидена за след 16 годишна ъзраст, предвижда се и полагане на изпити. Сигурно има и изключения. Аз имам близко дете, което е от малко в инвалидна количка и затова не е ходило на училище. Родителите му са го научили на всичко отначало. На останалото се учи той , с компютъра. Не може да държи книга, може да ползва само мишката на компютъра. Има малка фирма-прави сайтове. Не му трябва документ за завършена образователна степен. Но не  такива случаи имах предвид.
Чудех се какво става с децата, които не ходят на училище, защото родителите им така са решили. След време, когато порастнат как се вписват в обществото, има ли момент, от който родителите решават, че в семейството не са си самодостатъчни и ще трябва да се срещнат и заживеят с други хора, към които ще се наложи да проявят и доверие. Никога не съм гледала такъв репортаж, не съм и чела.

# 4
  • Мнения: 5 259
Домашните ученици в България все още не са толкова големи, че да се каже какво е станало с тях. Най-големият е на 18 и се кани да кандидатства в Оксфорд. Въртеше се преди време интервю с него. След 2-3 години и останалите ще започнат един по един да завършват гимназиална степен и най-вероятно ще студентстват в чужбина, защото в българските университети не разрешават без бг диплома за средно.

# 5
  • Бургас
  • Мнения: 6 843
Някои от тях заминават да учат в чужбина в университети, които приемат такива деца. Други започват работа (ще се очудите на колко много места не изискват диплома). Трети работят в семейната фирма на мама и тате или си започват свой частен бизнес (за това също не се изисква диплома). Има алтернативи.

# 6
  • Мнения: 10 547
Стига да е законово, детето ми няма да стъпи в масово училище, освен за полагане на изпити.
Такава загуба на време е, че направо не иде да намеря някой списвач на учебници, за да му обясня, че с такъв подход се произвеждат дебили.

# 7
  • Мнения: 11 870
И на мен ми е любопитно да се намерят материали за някой, който не е ходил на училище.

Но ме съмнява да има такъв зрял човек в работоспособна възраст, поне по нашите ширини.

# 8
  • Бургас
  • Мнения: 6 843

Ами то май от нас зависи да се узакони. В държавите, където това го има са си го извоювали закона. Никой не им го е наложил отгоре.

Аз познавам едно момче на моята възраст, което в 9-ти клас напусна училище и каза, че вече няма да ходи. В края на 90-те емигрира в Гърция, намери си работа там и остана.

# 9
  • Мнения: 3 098
Стига да е законово, детето ми няма да стъпи в масово училище, освен за полагане на изпити.


Ако имах възможност, детето ми нямаше да стъпи в никакво училище. В масово не е стъпвало, но и в останалите има минуси. Правим 10 месеца в годината (толкова продължава всеки учебен курс) невъзможни на пръв поглед комбинации да се съхраним здрави.
Аз не само не харесвам учебната програма, но най - вече ненавиждам цялата училищна система тук. Тя в никакъв случай не е образователна, а по - скоро наказателна. Не се дава възможност за индивидуално развитие, а се мачкат децата да бъдат част от групи по интерес. Не се ценят онези, които мислят самостоятелно, прави се всичко възможно да развият стадно мислене. За да бъдат експлоатирани в по - късен етап, училището разполага с всички законни средства за пречупването им.
Като започнат от предългата учебна година, разпокъсаният им график, премногото колективни проекти, извънкласните събирания по интереси, прекаленият интерес към малкото им останало свободно време...
Законът обаче преследва и наказва хората, които обучават децата си извън училищната система.
Бих плащала с кеф на учители да обучават детето ми индивидуално, аз и сега го правя, но е в системата, а тя има премного негативи, които ако нямаше опасност да ме хвърлят в затвора, щях да спестя на детето и себе си.
Не познавам нито тук нито в България такива хора. Чела съм материали за такива деца, но в други държави. Необразовани не са останали, но пък са необременени.

# 10
  • Мнения: X
Сериозно се замисляме детето ни да бъде домашно обучавано.
В Канада и Америка е много широко застъпено.

# 11
  • Мнения: 548
Домашното обучение в България е законно, просто детето трябва да взима определени изпити всяка година. Виждам и добри и лоши страни на домашното обучение, според мен е по-подходящо за малки деца, отколкото за големи.

Големият проблем, ако домашното образование се легализира без задължението за някакви приравнителни изпити, за мен ще са родители, които:
а) въобще няма да искат да се занимават с образованието на децата си
б) ще обучават децата на религия/занаят/футбол, но не и на елементарно четене и писане примерно
в) ще подхождат с най-добри намерения, но просто няма да се справят с ролята на преподаватели по всичко или ще предават на децата си свои неверни концепции, без да се замислят.
И според мен и трите вида няма да са малко.

Цитат
Законът обаче преследва и наказва хората, които обучават децата си извън училищната система.
Бих плащала с кеф на учители да обучават детето ми индивидуално, аз и сега го правя, но е в системата, а тя има премного негативи, които ако нямаше опасност да ме хвърлят в затвора, щях да спестя на детето и себе си.
Наистина няма никакъв проблем да учиш детето си у вас, стига само да покриваш учебните планове на МОН. А те, колкото и лошо да са изпълнени, не са лоши като замисъл. Е, може би без зубренето на критика по литература, което за мен е абсурдно.

Последна редакция: вт, 11 фев 2014, 16:02 от *Coraline*

# 12
  • Мнения: 22 036
Синът ми има приятели, които се обучават в къщи. По никакъв начин не се различават от другите деца. Аз не бих имала проблем детето ми да не посещава масово уяилище, но работя и няма как.

# 13
  • Мнения: 775
Познавам момче, което майка му го спря от училище когато стана на 16 години. Каза, че на момчето там му беше скучно, не внимава в час, слуша музика на слушалки, има проблеми с поведението и само лоши оценки. Проблемите му обаче бяха само с характера на училището, на поднасяният материал и предметите. Стана частен ученик, прояви желание да учи друг чужд език, различен от английски (намериха му учител), записа се на няколко младежки обмени в няколко страни с различна продължителност- от седмица до една година. Годината я изкара в скандинавско училище, където учеше само на английски и нямаше никакъв проблем с формата на обучение, дори му беше забавно.
Въобще по всички параграфи живота и обучението му се подобри.
В БГ го водеха частен ученик и учеше с майка си в къщи. Оценките му станаха значително по-високи отколкото когато беше редовен ученик. В час съм с историята защото ме помолиха да му помогна да се подготви по един предмет, които на мен ми е професия. Парадоксът беше, че по въпросният предмет с минимални знания изкара по-висока оценка отколкото по английски, които говори съвсем свободно (цяла година е живял и учил само на английски, дори изпити по предметите беше полагал и взел с добра оценка).

# 14
  • Мнения: 666
Според мен домашното образование има смисъл само ако се осигурят качествени частни учители и родителска ангажираност с целия процес. Имам познати, които са се обучавали като частни ученици и, честно казано, оценките им никак не са високи. Трябват мотивация и пари. В големи количества. Мисля, че колкото и негативи да има масовото училище, все пак то осигурява социална среда и опит - детето се учи да следва определени правила, среща различни хора и се научава да общува с тях, да бъде част от екип. Не мисля, че това може да му бъде осигурено вкъщи.

Общи условия

Активация на акаунт