За несправедливостта спрямо учителите и родителските своеволия

  • 8 212
  • 152
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 41 685
Виж сега, наистина учителската професия вече не е на онзи пиедестал, на който е била по време на възраждането. Сега учителят не започва с кредит от респект и уважение, а се налага да си ги завоюва сам. Както впрочем е при всяка друга професия.
Факт е също така, че във всяко училище има поне по 1-2 особено неподходящи преподаватели и срещу тях има масов ропот.

От друга страна (медалът винаги има две) не мога да отрека и написаното от теб за родителите. Но пак скандалджиите са един-двама, а не е масово.  Или с други думи има баланс. На какво ниво ще бъде този баланс вече зависи и от двете страни. Аз имам преки впечатления от СМГ и смея да твърдя, там учителите не се срамуват от професията си. Възможно е в някое изпаднало крайно училище да е обратното. Но няма как да не е така. В това изпаднало училище учат деца, които пет пари не дават за учението и им преподават учители, които изобщо не ги е грижа дали децата ще научат нещо.

# 136
  • Мнения: 2 898
Виж сега, наистина учителската професия вече не е на онзи пиедестал, на който е била по време на възраждането. Сега учителят не започва с кредит от респект и уважение, а се налага да си ги завоюва сам. Както впрочем е при всяка друга професия.
Факт е също така, че във всяко училище има поне по 1-2 особено неподходящи преподаватели и срещу тях има масов ропот.
 

Съгласна съм. Естествено, че респектът и уважението се извоюват. Вярно е и за некадърните учители. И не само това, не са само 1-2, повече са.
Не става въпрос за изпаднало училище, аз дори не говоря за училището, в което работя. Принципно е.
Спирам, защото е малко трудно да се поставиш на чуждото място.

# 137
  • Мнения: 8 567
Аз продължавам да не разбирам какъв е огромният проблем на това, че трябва да се обяснява на хора (родители), които не са професионалисти в конкретната област нещо си?  newsm78

Всеки от нас го прави в професията си, аз също работя с хора  и ежедневно защитавам пред тях позицията си, труда си, че и заплащането си.
Като отида при адвокат той ми обяснява стъпките, които ще предприеме да защити интересите ми, държи ме в течение по време на работата си,  докторът не ми дава само шепа хапчета и да ме изпрати по живо, по здраво,  а ми разяснява диагнозата и стъпките по време на лечението....така е с всички професии, или поне така трябва да бъде, да има комуникация между страните.

Не може да се очаква родителите просто да си пратят децата в училище и  край - щом са там, то по подразбиране е ясно, че са добри ръце, всичко е наред и край, недопустимо е нещо, свързано с образователния процес да ги вълнува или притеснява, е, има и такива, разбира се, за мен те са проблемните, а не питащите.

# 138
  • Мнения: 41 685
Аз продължавам да не разбирам какъв е огромният проблем на това, че трябва да се обяснява на хора (родители), които не са професионалисти в конкретната област нещо си?  newsm78

Всеки от нас го прави в професията си, аз също работя с хора  и ежедневно защитавам пред тях позицията си, труда си, че и заплащането си.
Като отида при адвокат той ми обяснява стъпките, които ще предприеме да защити интересите ми, държи ме в течение по време на работата си,  докторът не ми дава само шепа хапчета и да ме изпрати по живо, по здраво,  а ми разяснява диагнозата и стъпките по време на лечението....така е с всички професии, или поне така трябва да бъде, да има комуникация между страните.

Не може да се очаква родителите просто да си пратят децата в училище и  край - щом са там, то по подразбиране е ясно, че са добри ръце, всичко е наред и край, недопустимо е нещо, свързано с образователния процес да ги вълнува или притеснява, е, има и такива, разбира се, за мен те са проблемните, а не питащите.

Напълно подкрепям - много разумен постинг newsm10 smile3501
Нека учителите не се правят на ощипани госпожици, а като им дойде някой нахъсан родител да му обяснят какво и защо правят. В края на краищата така се прави между интелигентни хора.
Е, ако или учителят, или родителят не спадат към интелигентните вече няма да се получи Twisted Evil

# 139
  • Мнения: 2 898
Напълно подкрепям - много разумен постинг newsm10 smile3501
Нека учителите не се правят на ощипани госпожици, а като им дойде някой нахъсан родител да му обяснят какво и защо правят. В края на краищата така се прави между интелигентни хора.
Е, ако или учителят, или родителят не спадат към интелигентните вече няма да се получи Twisted Evil

И сега какво следва?  Да си избодем очите кой е по по най?  newsm53

Но най-накрая сте ме разбрали.
 "Е, ако или учителят, или родителят не спадат към интелигентните вече няма да се получи".
 Не се получава и то доста често. И вие приемете, че на голяма част от родителите 2 часа да им обясняваш, няма полза - по цитираната по-горе причина.

# 140
  • Мнения: 3 784
Аз продължавам да не разбирам какъв е огромният проблем на това, че трябва да се обяснява на хора (родители), които не са професионалисти в конкретната област нещо си?  newsm78

Всеки от нас го прави в професията си, аз също работя с хора  и ежедневно защитавам пред тях позицията си, труда си, че и заплащането си.
Като отида при адвокат той ми обяснява стъпките, които ще предприеме да защити интересите ми, държи ме в течение по време на работата си,  докторът не ми дава само шепа хапчета и да ме изпрати по живо, по здраво,  а ми разяснява диагнозата и стъпките по време на лечението....така е с всички професии, или поне така трябва да бъде, да има комуникация между страните.

Не може да се очаква родителите просто да си пратят децата в училище и  край - щом са там, то по подразбиране е ясно, че са добри ръце, всичко е наред и край, недопустимо е нещо, свързано с образователния процес да ги вълнува или притеснява, е, има и такива, разбира се, за мен те са проблемните, а не питащите.

Нова, защо се правиш, че не разбираш за какво "обяснение" се говори в момента тук? Еквивалентното на описаното при теб разяснение от адвокат и лекар при учител би било - учителят да опише как възнамерява да действа, ако има нужда от конкретни съвместни действия за специалните нужди на детето - да предложи решения, ако има въпроси - да обясни. Но това няма нищо общо с влизане от вратата със засилка с нещо от рода на "Смятам, че сте некомпетентна и трябва да се поучите от някой ваш колега. И основанието за това ми мнение е, че другото ми дете нямаше такива домашни." Ами несериозно е да се очаква конструктивен диалог в такава ситуация. Нито пък бих го определила като интелигентен подход.

# 141
  • Мнения: 8 567
Е, ти едва ли очакваш, че във форум някой може да ти предаде дословно и пълно ситуацията, не е същото като при разговор очи в очи, няма ги емоциите, не можеш по думите да прецениш дали тихо и внимателно е влязла в стаята, представи си, може и да е почукала на вратата, но пък  само защото е ядосана и има наглостта да се усъмни в безупречната  по подразбиране компетентност на учителката по език, то ти веднага си вадиш заключението, че щом задава въпроси, значи влиза с шутове по кабинетите и хваща горката учителка за гушата.

 Joy

# 142
  • Мнения: 3 784
Нова, няма нужда да четеш буквално. 1) къде видя, че учителката по подразбиране е безупречно компетентна? Но при всички случаи, щом използваш чужд труд за нещо, очевидно не е в твоята сфера на компетенции 2) не са важни точните думи, а посланието, което искаш да предадеш и целта, която искаш да постигнеш с него. Когато посланието е "Сега ще и покажа на тази колко не знае.", няма разлика дали ще го облечеш в изречение от десет реда или от две думи. 3) Форумът е форум, но и по форумен стил може да се придобие представа от принципния стил. Казвам, че от моя гледна точка премерена и обмислена настройка винаги е по-конструктивна. И вероятно окончателната да е точно такава, защо не?

# 143
  • Мнения: 8 567
Ами тогава не чети и ти буквално.
Това, че някой родител е ядосан и разгневен на учител и споделя това с такъв тон във форум не означава, че буквално ще махне главата на учителя, само да му падне.

Такава пък учителска нагласа е като "гузен - негонен бяга".
(нямам предвид никой от тази тема конкретно, да не започнете отново да се припознавате и обиждате)  Wink

# 144
  • Мнения: 3 784
Всъщност аз визирах тона към непознат. Но няма значение какво си говорим тук, важното е извън форума накрая да има полза от цялото упражнение.

Трябва ли да си сложа в подписа съобщение, че не съм учител, понеже за втори път в рамките на темата се налага да го споменавам?

# 145
  • Мнения: 1 811
Интересна темичка!

# 146
  • Мнения: 2 898
Много интересна  newsm12. Днес една майка половин час ми обяснява, че иска след една нова тема по БЕ синът и да има поне 4-5 урока за упражнение. Добре, но материалът не е нищо особено и децата не се затрудниха. Започвам да обяснявам, че има учебник, учебна програма, разпределение, според което аз имам 1 час за упражнение. Нямам право на повече, но във всеки следващ урок продължаваме да затвърдяваме новия материал. Е, не и не. Тя си е наумила 4-5 часа и толкова. Искам! След като търпеливо обясних 3 пъти,  пожелах и лека вечер. Веднага последва уточнението "Ама аз нямам нищо против вас". Ок, и аз нямам , но как да обясниш на стена, която не желае да има чуе нещо различно от това, което си е наумила?

# 147
  • Мнения: 8 567
Много интересна  newsm12. Днес една майка половин час ми обяснява, че иска след една нова тема по БЕ синът и да има поне 4-5 урока за упражнение. Добре, но материалът не е нищо особено и децата не се затрудниха. Започвам да обяснявам, че има учебник, учебна програма, разпределение, според което аз имам 1 час за упражнение. Нямам право на повече, но във всеки следващ урок продължаваме да затвърдяваме новия материал. Е, не и не. Тя си е наумила 4-5 часа и толкова. Искам! След като търпеливо обясних 3 пъти,  пожелах и лека вечер. Веднага последва уточнението "Ама аз нямам нищо против вас". Ок, и аз нямам , но как да обясниш на стена, която не желае да има чуе нещо различно от това, което си е наумила?

Моите наблюдения като родител са същите като на досадната майка  Mr. Green - независимо, че децата не се затрудняват в час от новия материал, не го ли упражнят достатъчно, то наученото в часа се забравя бързо.
Има ли проблем да препоръчаш на въпросния родител материали, по които детето да се упражнява допълнително, а защо не и на останалите?
Учителка на сина ми точно така постъпи, обясни ни жената, че часовете за упражнения са малко и ще се налага да ги товари с повече домашни работи. Имаше недоволни и от това и решение, разбира се, но бързо им мина.

# 148
  • Мнения: 2 898
Разбира се, че има, дала съм конкретни насоки на род. среща, но тази майка разчита само на занималнята и е категорична, че вкъщи няма време за учене. Въпросът не е в новия материал, защото нейното дете се справя чудесно. Проблемът е в майката. Тя непрекъснато е недоволна от нещо. Не е имало тържество, екскурзия, наблюдение, за което тя да не мърмори. Имам чувството, че по този начин се разтоварва.

# 149
  • Мнения: 8 567
А, то вярно, че имаше  и занимални.

Може да си има и други кусури жената, не знам, но заедно със занималнята тези деца прекарват по 8-9 часа в училище, та чак и като се приберат да си доучват, и това в начален курс, наистина да се чуди човек какво са правили там цял ден. newsm78

Общи условия

Активация на акаунт