За несправедливостта спрямо учителите и родителските своеволия

  • 8 209
  • 152
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 8 567
Андариел, естествено, че има деца с различен потенциал, но можеш ли да наречеш посредствен един художник,  музикант или спортист затова, че не му се отдава химията, или пък един физик  е посредствен затова, че е бил слаб в училище по литература, или пък биологът е посредствен, щото не му вървяла математкиата.
Децата са различни, училището е мястото, където те могат да развият потенциала си в една или друга област, да открият интересите си, кое им се отдава и кое ги привлича. Ако е качествено образованието, обаче. Сега детето ми може да се справя отлично с математика и български, например, защото е случил на учители, а не защото това му е стихията, а в същото време в него да дреме един прекрасен физик, химик или пък биолог, но не случил на учителки баш по тези предмети.

Децата общо взето са като барометър за качеството на преподаването, разбира се, че има изключения, но в масовия случай не са децата посредствените, а преподаването.
Да не говорим, че освен по БЕЛ и математика, материалът до 7-ми клас не е нищо особено, щом редовата българска майка се справя с обучението на детето си там, където учител не може.  Laughing

Последна редакция: чт, 06 дек 2012, 11:36 от нова

# 91
  • София
  • Мнения: 62 595
Това, че е музикант или художник не означава, че не е посредствен музикант или художник. Всяка професия е пълна с посредствени.
Лично аз очаквам материалът, заложен по учебен план, да бъде покрит и децата да го усвоят пак в заложените в плана граници, което означава да бъде редовно преподаван (а не да липсват половината уроци), домашните да се проверяват, децата да са редовно изпитвани, оценявани като знания. Натоварвате образованието като система, с твърде много очаквания. Тази система се управлява като фабрика за автомобили - това е производство, при което на входа имаш някакви ресурси, включително деца, и на изхода трябва да изкараш продукция с качества в някакви граници, т.е. децата да са покрили заложения минимум и да излязат със съответната диплома. Масовото образование е като производството на масови автомобили - фолксвагени, фордове, фиати, а не за поршета и мерцедеси.

# 92
  • Мнения: 24 467
... Натоварвате образованието като система, с твърде много очаквания. ...

Не, напротив, искаме само това, което е предвидено по закон и заради което съществува то, като бюджетно финансирана система, задължителна за ползване:

Лично аз очаквам материалът, заложен по учебен план, да бъде покрит и децата да го усвоят пак в заложените в плана граници, което означава да бъде редовно преподаван (а не да липсват половината уроци), домашните да се проверяват, децата да са редовно изпитвани, оценявани като знания.

Не желая дори надграждане, нито лично позитивно отношение, достатъчно ми е обективното такова /към всички, обаче  Sunglasses/. Просто желая да е така по всички предмети и във всяко училище.
А, да не пропусна- контрол на дисциплината и еднакво отношение и по този параграф към всички ученици.
Но масовото училище не произвежда тези резултати. Никак. 

# 93
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно де, нека се покрият предвидените от закона параметри! Сега, вярно е, че се пишат километрични документи с медени думи, как едва ли не ще откриват гениалността у всяко дете, но едва ли точно това ни е болката! Съгласна съм, че трябва нещата да са обективни. Аз лично не бих се сърдила, ако отрочето има тройка на контролното, ако зная, че такава е скалата за всички. Уф, това ми напомни за това как всяка година стават проблеми с оценяването на изпитите при седмокласниците! Close

# 94
  • Мнения: 8 567
Това, че е музикант или художник не означава, че не е посредствен музикант или художник. Всяка професия е пълна с посредствени.


Лошо е, когато критичният минимум в някои професии се надскочи.
В същото време наличието на такива индивиди в училище направо е като засекретено, не бива да се говори, да се пише, а за противодействие пък съвсем.

# 95
  • Мнения: 2 898
Децата общо взето са като барометър за качеството на преподаването, разбира се, че има изключения, но в масовия случай не са децата посредствените, а преподаването.
Да не говорим, че освен по БЕЛ и математика, материалът до 7-ми клас не е нищо особено, щом редовата българска майка се справя с обучението на детето си там, където учител не може.  Laughing

Нова, знам какво е мнението ти за българското образование. Едни и същи потребители с все същите грозни думички за българския учител и образование. В крайна сметка всеки има право да си пише каквото иска.
Но ще те разочаровам. Редовата българска майка не само че не може да се справи с материала до 7 клас. Болшинството майки не могат да напишат грамотно молба или декларация. Не знаят как да надпишат етикетите на децата си. Да, има грамотни и учени родители, но са малцинство. Във 2 клас се налага да обяснявам текстови задачи на майки! Родителите на днешници 5-6-7-класници са поколението, което загърби всякакви ценности покрай побългарената демокрация
 / разбирай свободия /. Плод на това  днес е нивото на възпитаност на децата им. Родителите спокойно говорят пред децата си за оня тъпак по история, за кучката по ФВС, за дебелата по математика, за оная тъпанарка, дето пак им иска извинителна бележка.
Когато отношението на родителите към учител и училище е:

някое мрънкало от кварталното училище, което не може да научи децата в час и дава частни уроци след училище- как пък не.

не може да се очаква друго отношение от децата.

Вярно е, че некачествени хора има във всяка професия. Но е вярно и това, че аз като професионалист не бих приела оценка на родител, нямащ никакво касателство с образованието. Родителят може да изисква, но трябва и да дава. Родителят трябва да възпитава децата си на уважение към учителския труд, да проявява интерес и контрол към учебния материал и работата на детето в училище, да посещава род. срещи и да се явява при покана от страна на учителите, да съдейства, когато има проблем с детето му. Веднага ще ме опонирате, но ако щете вярвайте,  масово това не е така.
Когато родителят е дал всичко от себе си, когато е изчерпал всички възможности и няма резултат при детето му, тогава вече трябва да се отиде на друго ниво.

 

# 96
  • Мнения: 8 567
нова, знам какво е мнението ти за българското образование. Едни и същи потребители с все същите грозни думички за българския учител и образование. В крайна сметка всеки има право да си пише каквото иска.
Но ще те разочаровам. Редовата българска майка не само че не може да се справи с материала до 7 клас. Болшинството майки не могат да напишат грамотно молба или декларация. Не знаят как да надпишат етикетите на децата си. Да, има грамотни и учени родители, но са малцинство. Във 2 клас се налага да обяснявам текстови задачи на майки! Родителите на днешници 5-6-7-класници са поколението, което загърби всякакви ценности покрай побългарената демокрация
 / разбирай свободия /. Плод на това  днес е нивото на възпитаност на децата им. Родителите спокойно говорят пред децата си за оня тъпак по история, за кучката по ФВС, за дебелата по математика, за оная тъпанарка, дето пак им иска извинителна бележка.

Ще те разочаровам ли, ако ти кажа, че грамотността на учениците не бива да зависи от грамотността на родителите, а от тази на учителите им?
Не са малко примерите из ученическите теми точно за неграмотни учители и на мен ми е непонятно защо те трябва да се защитават на всяка цена - от колеги, от институция и изобщо от цялата система.
Та на фона на толкова много защитници на посредствените учители не виждам причина и аз  да го правя, а и отвътре не ми идва.  Laughing

Да, права си, има всякакви родители, те могат да зададат някакво не лицеприятно  поведение на децата си спрямо началната учителка и дотам. В силна институция нещата ще си дойдат бързо на мястото.
Да не говорим, че при по-големите това е абсурдно- родители да му казват кой е авторитет и кой не, учителят е този, който печели или не печели авторитет пред учениците.
Като аз ясно правя разлика между възпитано поведение и авторитет.
Познавам доста родители на деца във възрастта на сина ми, и тук в темите на 5,6,7 клас съм срещнала толкова свестни родители, че е обидно някак да обобщаваш.

Родителите на днешници 5-6-7-класници са поколението, което загърби всякакви ценности покрай побългарената демокрация
 / разбирай свободия /. Плод на това  днес е нивото на възпитаност на децата им. Родителите спокойно говорят пред децата си за оня тъпак по история, за кучката по ФВС, за дебелата по математика, за оная тъпанарка, дето пак им иска извинителна бележка.
Когато отношението на родителите към учител и училище е:

Последна редакция: чт, 06 дек 2012, 13:03 от нова

# 97
  • Мнения: 443
Проблемът е,че точно неграмотната майка,която не може дори етикетите да напише правилно,най-много реве и се меси в работата на учителите. Нейното генийче все е недооценено и виновна е "дебелата по математика","тъпака по история" и пр.Вместо да си партнира с учителя за доброто на детето си, хвърля помия.Както вие критикувате учителите,така и те виждат посредством държанието на децата ви каква е културата и възпитанието на семейството ви.Иванчо може да не е много умен,но ако се старае ще постигне напредък. Докато Петърчо дори и по-умен ако е мързелив и арогантен ще тъпче на едно място. Учителят няма какво повече да направи. Такъв е човешкият материал както казва една "велика" личност.

Последна редакция: чт, 06 дек 2012, 13:07 от ева17

# 98
  • Мнения: 41 682
Сори, ама си има посредствени деца, също както има посредствени възрастни. Всеки се ражда със своя капацитет, семейство и стечение на обстоятелствата.
Абсолютно вярно. Но това не значи, че ако се работи с посредствено дете то няма да си повиши нивото. Може да не стане отличник, но добър или много добър ученик може да стане. То и без това нивото не е кой знае колко високо и е далеч под възможностите на надарените (дето не са посредствени) деца. Вярно, липсата на мотивация в семейството и обществото много тежи, но въпреки това - където се работи все някакво подобрение има.

Цитат
Иванчо може да не е много умен,но ако се старае ще постигне напредък. Докато Петърчо дори и по-умен ако е мързелив и арогантен ще тъпче на едно място. Учителят няма какво повече да направи. Такъв е човешкият материал както казва една "велика" личност.

И ти си права, но наблягаш само на Иванчо. Не може така. Преподаването е процес между двама - учител и ученик. Който от двамата да не е на ниво резултатът ще е нисък. Добри резултати ще има само когато и децата имат мотивация, и учителите се справят добре.

Последна редакция: чт, 06 дек 2012, 13:13 от Черна станция

# 99
  • Мнения: 443
Черна станция,съгласна съм с теб. Процесът е двустранен и успех би имал Иванчо само ако и учителят е на ниво.Докато мързеливият и арогантен Петърчо може да провали и най-добрия учител. Особено ако маминка не преценява обективно възможностите му  а се нахвърля върху учителите.Много често се случва учител да обърне внимание на някой родител,че детето му има проблем с успеха или с дисциплината,а вместо родителят да вземе мерки се държи като ощипана госпожица как неговото не било такова,как  било набедено,госпожата "го мрази" др. подобни.

# 100
  • Мнения: 2 898
Много често се случва учител да обърне внимание на някой родител,че детето му има проблем с успеха или с дисциплината,а вместо родителят да вземе мерки се държи като ощипана госпожица как неговото не било такова,как  било набедено,госпожата "го мрази" др. подобни.

Това е ежедневие. Лошото е, че сегашната образователна система не дава възможност да се работи толкова качествено, колкото ни се иска. Уроците летят един след друг, време за упражнения почти няма. За къде бързаме, не знам. Учебниците са от калпави, по- калпави, а ДОИ са на светлинни години. Разберете, в час от 40 мин. може да се направи много малко. Домашно ли да се проверява, да се изпитва ли, урок ли да се преподава? А кога да се обърне време на Иванчо, който не е схванал и половината от изговореното? Кога да се работи с децата, които имат потенциал за много  повече? Има 1 час седмично за консултации, който обикновено отива за Иванчовците и ... без особена полза. Щото вкъщи на Иванчо не му искат дори бележника. Аз лично спрях за се занимавам с Иванчовци, а в тези часове викам децата с възможности и им давам допълнителна работа. Да знам поне, че ще има някаква полза. Докато не се промени цялата система, ще има частни уроци, а родителите ще плащат за неща, които могат да се научат и в училище, ако нещата бяха подредени по друг начин. По мое време на уроци се ходеше само по езици, и то ако искаш нещо повече, или си съвсем закъсал.

# 101
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 353
Да не говорим, че освен по БЕЛ и математика, материалът до 7-ми клас не е нищо особено, щом редовата българска майка се справя с обучението на детето си там, където учител не може.  Laughing

Ох, справя се тя! Пред мен има един светъл пример: до кандидат-студентски изпит за медицина го докараха. Дванадесет години под крепкото майчино крило и още три години /че все го късаха/ подготовка в задушевната атмосфера на кухненския бокс сред аромати на печен патладжан, смесен със запържен лук и аромат на ванилия от току що опечения кекс - училищната подготовка ряпа да яде  Laughing На четвъртата жената се отказа и подкрепи сина си в желанието му да стане таксиметров шофьор.

# 102
  • Мнения: 2 898
Да не говорим, че освен по БЕЛ и математика, материалът до 7-ми клас не е нищо особено, щом редовата българска майка се справя с обучението на детето си там, където учител не може.  Laughing

Ох, справя се тя! Пред мен има един светъл пример: до кандидат-студентски изпит за медицина го докараха. Дванадесет години под крепкото майчино крило и още три години /че все го късаха/ подготовка в задушевната атмосфера на кухненския бокс сред аромати на печен патладжан, смесен със запържен лук и аромат на ванилия от току що опечения кекс - училищната подготовка ряпа да яде  Laughing На четвъртата жената се отказа и подкрепи сина си в желанието му да стане таксиметров шофьор.

Умно решение  newsm62!

# 103
  • Мнения: 443
Учителите са виновни. Crossing Arms

# 104
  • София
  • Мнения: 18 170
Добре де, защо се правите на ощипани? Crossing Arms Твърдите, че все едни и същи хора нападат учителската гилдия. Със същия знак изглеждат нещата и от другата страна, замисляли ли сте се? Все едни и същи учители във форума  ревностно и безусловно защитават  гилдията и си затварят услужливо очите за  слабите звена във веригата. Ако гледаха малко по-далеч от носа си, щяха да видят по темите как същите тези  набедени от тях  за  "учителомразки"  дами  благодарят за даденото  на децата им от истински Учители. А такива не са всички, толкова ли боли тази истина, та не я приемате? Точно днес безкрайно ласкаво се изказах в една тема за преподавателката по БЕЛ на детето ми. Как да кажа на  снежно бялото черно?  Но призовавам защитничките тук да се изкажат по въпроса с трите линка по-долу. Снимките са от тестове на познато дете  в столично ОУ, имащо претенциите да дава добра подготовка. Ще задържа снимките малко и после ще махна линковете, тъй като в противен случай ще навредя на момчето, ако то бъде разпознато. Нека кажат дамите, защитаващи гилдията сляпо, какво биха направили , ако на детето им предава подобен "учител" по БЕЛ Sad И дали  пък случайно една немалка част от родителите на децата не е по-грамотна гарантирано от  въпросния преподавател по ключов предмет, какъвто е родният език? Не харесвам слабите преподаватели по чужди езици, какъвто е масовият случай, но поне се опитвам да разбера причините в системата ни, довели до назначаването им, но по никакъв начин не бих преглътнала учител като горния, за когото се предполага, че  учи децата на грамотност.Но как ще го направи, след като самият той не е грамотен?Подозирам, че  дамите дори няма да удостоят  с отговор питането ми, защото това би означавало да признаят, че не винаги истината е на тяхна страна..


изтрити вече линкове

Последна редакция: чт, 06 дек 2012, 19:06 от eine in Rente gegangene Nixe

Общи условия

Активация на акаунт