Училището е направено за момичета. А момчетата?

  • 7 678
  • 117
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 871
 Simple Smile  няма нужда да се караме   bouquet

и аз съм доволна, че дори и в Канада мога да възпитавам децата си по български обичай: "Когато те ударят - удари, а не си подлагай и другата буза!"  Wink

според мен, типът възпитане на heureuse е дал типът стеснително и срамежливо дете, което е идеален обект за подигравки и тормоз от страна на децата.  Peace

Последна редакция: сб, 21 мар 2009, 21:14 от greendream

# 46
  • Мнения: 1 199
Heureuse има цели 3 деца и не всички са стеснителни (това е преди всичко природа), и не всички са били обект на тормоз от страна на други деца, въпреки че всички са били възпитавани в духа "Дори да те ударят, недей да отвръщаш. Не е това начинът".  И между другото в едно общество като канадското, в което саморазправата не се толерира, стеснителният човек може да живее съвсем нормално. Само трябва да се научи да си търси правата. Проблемът е ако живее в България, или движи много в българска общност в чужбина Grinning

# 47
  • Мнения: 871
heureuse, започна в 3 род ед.ч  Joy Joy другите ти деца момчета ли са или са момичета  Wink
нали не броиш бебо на 1 година  newsm78 Природата се поощрява от родителското възпитание и мироглед  Peace

между другото, моето семейство е едно от малкото, което е твърде далеч от бг общност и "движението" в нея не й е присъщо поради ред причини.

"стеснителен" човек, който си търси правата - това не ми върви едно с друго  newsm78

Последна редакция: сб, 21 мар 2009, 23:51 от greendream

# 48
  • Bristol
  • Мнения: 9 364
Simple Smile  няма нужда да се караме   bouquet

и аз съм доволна, че дори и в Канада мога да възпитавам децата си по български обичай: "Когато те ударят - удари, а не си подлагай и другата буза!"  Wink
В никакъв случай не се караме, просто споделяме гледни точки.
Ако си на този принцип и учиш детето си на него, бъди готова за още повече проблеми от страна на училището. Политиката им е такава, че не толерират това поведение. Същото важи и за обществото като цяло.
Моят син е по-голям от твоя, уча го на друго, да избягва конфликтните ситуации и да докладва на учител, ако излезе извън контрол ситуацията, въпреки това виждаш, пак си имам изненади с него  Rolling Eyes

# 49
  • Мнения: 871
вижте сега, не става въпрос за някаква моя персонална ситуация - аз се опитах да коментирам статията, която ме впечатли и допълних някои персонални детайли, които съм срещала в нашия живот. Моите деца не са агресивни или проблемни, по принцип изобщо нямам проблеми с училището с някои дребни изключения като случая с "дебелото". Аз даже не получих бележка от училището за случая, но видях слъзливото писмо, продиктувано на детето ми от учителката му, в което се моли на обиденото дете да му стане приятел  Shocked Това ме възмути ужасно много, защото е чисто лицемерие и самото писмо не е излязло след искренно разкаяние, а е в резултат от възпитателен натиск. Ако случайно не бях мярнала писмото, нямаше да стане и дума за това в къщи, нямаше да мога да споделя с детето си, че не одобрявам да обижда по този начин децата, които не харесва.

Предлагам ви да дискутирате принципно нещата, а не персонално, защото тогава се получават проблемите - няма начин да разкажеш цялата си история в няколко изречения във форум и да се разберат детайлите.

# 50
  • Мнения: 3 367
Az liчно говоря  принципно от началото на темата. Възпитаването в "не-клюкарене" , "посегни ми -и ще те пребия" , нетолерантност, гласно възмущение от реда(който както казах според моя опит е там съвсем не самоцелно) пред децата води до неприятни резултати за мен.У-щето е мини-свят,учи освен на смятане и на редица социални умения,бих бягала надалеч ако децата ми там са учени на горното просто защото тези качества не оцеляват в света на големите за който ние ги подготвяме.
*
"стеснителен" човек, който си търси правата - това не ми върви едно с друго  newsm78
това за мен е показателно че гледаме от много различни камбанарии,какво пречи на всеки един вид човек да си търси правата?

# 51
  • T"A
  • Мнения: 2 515
Моето мнение автоматично би било дисквалифицирано от дискусията, защото не съм родител, но бих искала да попитам нещо във връзка с "клюкаренето"

Само че, ако си спомняте когато вие сте били ученици, едни деца са доносници, а други имат детска чест и си траят (или поне така ги учат родителите им!). Въпрос на изборност кого учителите ще накажат и дали ще видят изобщо от кого се упражнява  реалният тормоз. За мен тукашната система ги учи да бъдат доносници и лицемери защото така е по-удобно на възрастните. Моят син няма да почне да обича дебелото дете, само защото всички вкупом са му казали да напише слъзливо писмо в което го моли за неговото приятелство и "пада на колене" да му иска прошка, че всички в училище го наричат дебел /много силна дума  Simple Smile/. Вие как ще отсъдите кое е истината ? Най-добре се оценява с реални примери от ежедневието на децата ни.

аз уча моите деца да не са клюкари и "портаджии"  bowuu

За какви случаи важи това?
Ако детето бъде тормозено от ученик? А, ако върху него бъде упражнявано друго насилие (т.е. не само вербално)?

И как се очаква (и на каква възраст) то да различава за кое насилие трябва да уведоми възрастен и за кое насилие може да се справя сам? И как ще се научи, знаейки, че да си портаджия е лошо, напр. че при сексуално посегателство трябва да сигнализира?

При децата, както и при възрастните, не си длъжен да обичаш другото дете, но нямаш и право да го обиждаш.
Как се предава това правило?

# 52
  • Мнения: 934
Simple Smile  няма нужда да се караме   bouquet

и аз съм доволна, че дори и в Канада мога да възпитавам децата си по български обичай: "Когато те ударят - удари, а не си подлагай и другата буза!"  Wink

Да де, като те ударят - удари, ама ако дойде някой по-голям?
 
За мен казването на учителката не е клюкарене, нито е подлагане на другата буза, а знак, че си знаеш правата и не позволяваш да те тормозят.

# 53
  • Мнения: 1 199

"стеснителен" човек, който си търси правата - това не ми върви едно с друго  newsm78

Много добре вървят едно с друго. Просто стеснителният трябва да СЕ НАУЧИ да си търси правата, обикновено с много напрежение, понякога и с цената на тежки житейски уроци, докато на по-отракания това му идва отвътре, че на някои дори им идва отвътре и да нарушават правата на другите. За мен "клеветене" е да обвиниш някого за нещо, което не е извършил.

И още за училището - и аз не мисля че е редно точно в училището, където ограничен брой възрастни се грижат за безопасността на много деца, да се допуска децата да се замерват със снежни топки или да се катерят по дърветата. Не мисля че така може да се гарантира сигурността на децата. Иначе нямам нищо против тези неща, но смятам че трябва да стават под контрола на родителите. За изразходване на енергията и създаване на състезателна тръпка у децата докато са на училище са подходящи спортовете (те си имат правила), ако щеш и бойни изкуства. Друг е въпросът дали спортът, който се предлага в училище, е достатъчен за по-активните деца. Ето в това отношение според мен може още да се желае Peace

# 54
  • usa
  • Мнения: 2 113
Много добре вървят едно с друго. Просто стеснителният трябва да СЕ НАУЧИ да си търси правата, обикновено с много напрежение, понякога и с цената на тежки житейски уроци, докато на по-отракания това му идва отвътре, че на някои дори им идва отвътре и да нарушават правата на другите. За мен "клеветене" е да обвиниш някого за нещо, което не е извършил.

на стената в коридора на началното училище на децата ми там, където всички минават и няма начин да не видят стои един плакат, който ясно обяснява на децата разликата между клевета и "казване на учител/възрастен". та разликата чисто и просто е в целта - целта на доносникът е да получи внимание и да вкара в беля някой друг. целта на "казването на учител/възрастен" е да се предотврати опасна ситуация, при която някой може да пострада и да се потърси помощ при решаването и.
що се отнася за стеснителния човек и правата му, според мен в общество, в което има ясни ред и правила и всички или почти всички ги спазват, за такъв човек няма никакъв проблем да си търси правата. и ако децата още от училище не бъдат научени, че правилата са важни и трябва да се спазват независимо колкото и глупави ни се струват те, кога ще се научат? ако смяташ, че някое правило е неуместно, потърси начин да го промениш, недей го нарушава. в противен случай обществото се превръща в джунгла.

# 55
  • Мнения: 871
айде сега с така формулираните термини "клюкарство" и  "предупреждаване на учителя за опасно поведение" да изтълкувате следната всекидневно срещана в училище ситуация:

Дете А рита по крака друго дете Б.
Трябва ли дете Б да отиде при моля другарката и да докладва за тази взривоопасна ситуация.

Глаголът в по-горния пример можете да го заменете с плюя, бута, скубе, изплезва се, залепва дъвка върху чантата му, сваля му шапката и я хвърля на земята, служи си с чуждите моливи и химикалки без да е искал разрешение, предрежда се в редичката, нарича другото дете "глупак" или нещо по-сериозно (а.к.а. "дебел") ...

Какво трябва да направи дете Б в тези случаи  Simple Smile

# 56
  • usa
  • Мнения: 2 113
за това също има модели на поведение, които им дават на децата в училище в случай, че родителите им вече не са ги научили какво да правят в подобни случаи. първото, което трябва да опита дете б е да се разбере с дете а с думи. пък ако не става работата с думи и поведението е регулярно, да, трябва да каже на моля другарката за взривоопасната ситуация, а не да му тегли един шут в задника.

# 57
  • Мнения: 7 914

На този балкански начин на мислене - да се утвърждава саморазправата като начин на регулиране на отношенията, според мен до голяма степен се дължи мутризацията на България. Господството на юмручното право. За съжаление това го внушават на децата от най-невръстна възраст. "Като те ударят, удари и ти" Tired Никога не можах да кажа такова нещо на децата си като ги гледах в България, въпреки че бях наясно че с такова възпитание ще им бъде трудно там. Сега, особено четейки тази тема, много, ама много оценявам това че децата ми растат в Канада, а не в България. Grinning
ето това ме потересе най много в БГ... изначалното "право" да набиеш другия  Shocked пък било и само заплахи.. толкова нормално е станало, та чак е потресаващо Rolling Eyes

# 58
  • Мнения: 871
миз, нашто квебекско училище не е толкоз напреднало с моделите като хамериканското  Wink

За това пък, веднага се сетих друга ситуация: дете А, което е тормозило системно дете Б по горе описания начин с дребни закачки, а дете Б, тъй като не е имало модел не е казало на моля другарката.

Гяволчето А, намислило друг начин да се закачи с дете Б: отива в час при моля другарката и й казва: "моля, другарко, вие знаете ли, че дете Б ме ощипа под чина*?"

*абсолютна лъжа

моля другарката, тъй като не знае каква е истината, въпреки моделите и всички възпитателни методи в действие, написва забележка на дете Б до родителите му ... Как трябва да отвърне дете Б на тази несправедливост ? Наблюденията показват, че дете Б прави точно по същия модел на дете А  Crossing Arms

# 59
  • usa
  • Мнения: 2 113
тук вече дете б трябва да отиде при дете а и да му дръпне един бой, пък да види то с кого си има работа...

може би трябва да изпратите квебекски представители на обмяна на опит в хамериканските училища да понаучат някой и друг модел Simple Smile. бтв, тези модели се очаква от родителите да ги демонстрират на децата си. в училище ги обясняват в случай, че в някое семейство са пропуснали или са представили друг, по-специфичен модел на поведение, като например "като те ударят, ти удряй два пъти", "като те наплюят, ти плюй с повече плюнка", "като ти залепят дъвка на чантата, ти залепи две" и т.н., т.н. и не подценявай чак толкова учителките. имат доста добра представа какво се случва в училище.

Общи условия

Активация на акаунт