Връщате ли храна?

  • 8 769
  • 112
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 411
Съгласна съм с мненията, че трябва да отстояваме правата си! По най-културен начин казвам, че храната е развалена, ястието сурово, пресолено и т.н. и обикновено получавам извинение, замяна или връщане на парите. В два по-специални случая при грубо отношение се върнах със служители от БАБХ и Комисия за защита на потребителите. Актовете бяха за хиляди лв! Както се казва "на зло куче - зъл прът"!
И това не трябва да е само за храна, а за всякакви некачествени стоки и услуги! Плащайки, ние сме в правото си  да получим качествен продукт!

# 31
  • Мнения: 6 975
Всеки си с приоритетите.... Няма лошо да върнеш храна, ако ти се занимава. От написаното разбирам, че ти се случва доста често.
Скрит текст:
Аз лично нямам време и нерви за това. Връщала съм един-два пъти, но като цяло внимавам при самата покупка в магазина.
В заведение не ми се е случвало скоро да ми донесат нещо, което да не е ок. Може да не е точно, както аз бих го направила вкъщи. Ако не ми хареса, не повтарям заведението.

Точно така, Natali_, приоритет ми е да не се натрови някой от семейството ми с некачествена храна и да науча децата си как да реагират, ако им се случи. Не зная от къде разбра, че ми се случва често в днешно време. Аз казах как реагирам и защо, ако се случи. Не само ти внимаваш. Сигурна съм, че всички тук внимаваме при покупка.  Но има ситуации, които не можем да избегнем.
Преди години наистина се случваше по-често, търговците бързаха да забогатеят. Както казах, листа от моркови за копър, стрити тухли в червения пипер, а моя позната е виждала как през нощта разфасоват кучешко в голям месарски магазин в центъра. Дори имаше смъртни случаи на деца, отровени с  боя за прежда на великденски яйца. И доста от нещата нямаше как да ги разбереш, дори и да внимаваш. На мене ми се е случвало да има тения в агнешки чревца от реномиран магазин - от тогава не ям такива, а обичах. Как ще го разбереш при покупката? И да, запазих ги и предадох на проверяващите.
Сега е рядко и вярвам, че в голяма степен заради хора като нас, които си губим времето, да се занимаваме.
Вече нещата са други, трябва да се внимава с химията, с разните Е-та, някои от които са канцерогенни.

Браво, Sheli17, само така!

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 20:36 от Diorela

# 32
  • Мнения: 29 835
И кво, и на мен ли се караш?

За да ти се случва често, значи може проблемът да се корени някъде, където не търсиш....

# 33
  • Мнения: 15 960
Да запитам и аз като една типична ССФ - по какви ресторанти ходите, че все нещо ви е сурово, недопечено, прегоряло, развалено, некачествено? Аз направо не се сещам за такива случаи.

# 34
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 722
Аз ходя предимно само в 4 неголеми заведения и забележки нямам никакви. 3 от тях са семеен бизнес, та е обяснимо.

# 35
  • Мнения: 6 975
Не, Natali_, не ми се случва често. Напротив, казах, че днес се случва рядко, ама кой да вникне в текста.

Всеки се сеща за драстични случки в живота си. Ако се напънете и вие ще се сетите.

# 36
  • Мнения: 29 835
Винаги връщам и си отстоявам правата. Да ти предложат качествена храна, това е задължително и е част от културата на хранене.
Ако е в заведение, въобще не се колебая. Те много добре си знаят, че предлагат некачествена храна, щом го допускат, ако им минат номерата. Щом те не ме уважават като клиент, как аз да ги уважавам?! Ако реагират адекватно, ок, може и друг път да опитам да седна пак там. Но ако реакцията е неадекватна, край. И се стремя да информирам близки и познати, че храната на  това място е некачествена. Само така заведенията ще се научат на култура на обслужване и хранене.

Като беше много малка дъщеря ми, бях я пратила за копър до магазина. Вместо копър, бяха й продали връзка листа от моркови - доста приличащи, но , естествено, никакъв аромат. Обясних й какво са направили, казах й какво да им каже и я пратих обратно до магазина. Детенцето много се притесняваше. Но когато се върна от магазина, беше много горда от себе си и щастлива - че се е справила, че не са успели да я излъжат, нищо , че е малка. Още тогава разбра как трябва да постъпва човек в такива ситуации.

Нито е дребнаво от моя страна, нито изпитвам срам да си отстоявам правата и да не  допускам да ме правят на глупак. Те трябва да се срамуват поведението си и от храната, която са ми предложили, а не аз.
Според мене, колкото повече хора реагират и си отстояват правата, толкова ще намаляват подобни опити да ни пробутват боклуци и да ни правят на глупаци. Иначе ще фалират.
И това не се отнася само за храна. Реагирам на всякаква некачествена стока, лошо обслужване, опит за мамене и т.н.

Правя го спокойно, без скандали, но твърдо и безапелационно. Ако преценя, че е случайно, казвам го дискретно. - Както беше споменато за косъм в чинията, но внимавам дали няма да ми донесат същата порция, само поизчистена.Ако много се опъват и опитват да ме убедят, че не съм права, тогава настоявам те да изядат храната, която са  ми донесли.

-----------
Сигурно съм късметлийка, но не ми се е случвало скоро да попадна на некачествена храна. Не, не бих я върнала, струва ми се много дребно, за да се занимавам.
ФрауДана, а дребно ли е да се разправяш , ако ти продадат неработеща пералня, хладилник, дефектни мебели и т.н.? И къде е разликата между дефектните или неработещи други стоки и храната?

Прочети си писанията.... Ако ти сама не знаеш как да се изразяваш, никой не може да ти помогне.

# 37
  • Мнения: 1 411
Мила Нина, на мен се е случвало рядко, при това посещавам заведения седмично: кафенета 4 пъти, заведение за обяд 3 пъти, заведение за вечеря 5 пъти...
Магазин за покупка на храна седмично: поне 3 пъти...
И наистина все по-рядко се срещат некачествени продукти, успяваме да ги превъзпитаме! Blush

# 38
  • Мнения: 7 428
Аз не се сещам, но си признавам, че не съм злопаметна.

# 39
  • Мнения: 10 423
Честно казано, въобще не виждам да са по-качествени храните, даже нищо няма същият вкус като преди години, тъпкани са с какво ли не, но поне спазват срокове на годност (които за мен са много относителни). Няколко пъти ми се е случвало да отказвам покупка на нарязан колбас, който ми мерят с ръкавиците, с които пипат суровото месо. Обикновено в Кауфланд го правят тоя номер - един и същи човек е и на месото и на колбасите, пипа с едни и същи ръкавици. По тази причина се отказах от нарязаните колбаси, колкото и да са изгодни там.

# 40
  • Мнения: 472
Преди няколко години в едно заведение си бяхме поръчали панирани кашкавалчета..и хоп косъм, ама половината в панировката, няма как да е от нас. Е сервитьора се опита да изкара, че няма как да е от готвачката, видиш ли ти, тя работела с мрежа на косата ... даже не пожела да ни ги махне от сметката, можело „да ни ЧЕРПИ по една бира”. Моята приятелка след това беше отишла пак, пак нещо е имало в манджата и повеме не стъпихме там.
Другия случай беше в центъра, в салата ми лазеше нещо като малък червей ама не баш(явно нещо листно..) и пак се опитаха да омаловажат случая.. и там не стъпвам повече, но главно заради отношението тогава.
Преди ми е било неудобно, да се чуди човек защо. Вече си връщам и се разправям. А случки за съжаление се сещам още ..

# 41
  • Мнения: 1 308
Няколко пъти ми се е случвало да купувам мухлясали, но в срок продукти, както и продукти с изтекъл срок на годност от супермаркета. Първите два пъти ме мързеше да се разкарвам. След като ми се случи лимонов пай с мухъл и застояла торта от сладкарница - реших, че няма да им се размине. Връщам. В ресторанти рядко ми се е случвало, след което не ги посещаваме, разбира се. Преди години сдъвках миризливка в зелена салата, изплюх я и извиках управителя. Оттогава не поръчвам салата, в която не различавам продуктите.

# 42
  • Мнения: 1 195
Връщала съм храна, в която имаше парченца стъкло. Сервитьорката се намръщи, почна да оглежда чашите на масата видиш ли да не би случайно да сме отчупили от някоя, понеже бяха на дъното на купата и съответно яденето беше почти изядено.
Пробутвали са ми бланширани картофи вместо пресни, ама не съм кьорава, че да не мога да ги различа.
Най- често ми се е случвало да поръчам лимонада от тези, които са с плодов сироп и газирана/ минерална вода или спрайт. Винаги ми я носят с минерална при положение, че изрично казвам 2 пъти да е с газирана. Връщам я, няма да пия нещо, което не ми харесва при положение, че ми се дава избор с каква вода да бъде.

# 43
  • Другата България
  • Мнения: 37 710
Скрит текст:
Всеки си с приоритетите.... Няма лошо да върнеш храна, ако ти се занимава. От написаното разбирам, че ти се случва доста често.
Скрит текст:
Аз лично нямам време и нерви за това. Връщала съм един-два пъти, но като цяло внимавам при самата покупка в магазина.
В заведение не ми се е случвало скоро да ми донесат нещо, което да не е ок. Може да не е точно, както аз бих го направила вкъщи. Ако не ми хареса, не повтарям заведението.

Точно така, Natali_, приоритет ми е да не се натрови някой от семейството ми с некачествена храна и да науча децата си как да реагират, ако им се случи. Не зная от къде разбра, че ми се случва често в днешно време. Аз казах как реагирам и защо, ако се случи. Не само ти внимаваш. Сигурна съм, че всички тук внимаваме при покупка.  Но има ситуации, които не можем да избегнем.
Преди години наистина се случваше по-често, търговците бързаха да забогатеят. Както казах, листа от моркови за копър, стрити тухли в червения пипер, а моя позната е виждала как през нощта разфасоват кучешко в голям месарски магазин в центъра.
Дори имаше смъртни случаи на деца, отровени с  боя за прежда на великденски яйца.
Скрит текст:
И доста от нещата нямаше как да ги разбереш, дори и да внимаваш. На мене ми се е случвало да има тения в агнешки чревца от реномиран магазин - от тогава не ям такива, а обичах. Как ще го разбереш при покупката? И да, запазих ги и предадох на проверяващите.
Сега е рядко и вярвам, че в голяма степен заради хора като нас, които си губим времето, да се занимаваме.
Вече нещата са други, трябва да се внимава с химията, с разните Е-та, някои от които са канцерогенни.

Браво, Sheli17, само така!
В България ли това? Линк може ли, за да прочета за тези смъртни случаи?

# 44
  • София
  • Мнения: 24 839

В ресторанти често ми се случва да не ме отразят като кажа „без гъби” (алергична съм, не е ей така, за да ги затормозявам). До преди години си поръчвах нова порция или нещо друго и обърканата поръчка си я вземах за вкъщи, ама ми омръзна. Та, ще връщам много ясно.

Добре, клиентът винаги има право, ама едно не мога да разбера- знаеш, че си алергична към гъби и си поръчваш ястие, което в рецептата си има гъби и това е отразено в листа с менюто. Реално, гъбите са си пуснали каквото имат при обработката и това, че накрая са извадени не ти помага с нищо. Със същия резултат би могла ти да не ги изядеш....

Общи условия

Активация на акаунт