Връщате ли храна?

  • 8 766
  • 112
  •   1
Отговори
  • WonderLand
  • Мнения: 3 896
Когато се храните навън и поръчате нещо, което се окаже не просто че не е вкусно, а че е сготвено с откровено долнопробни продукти връщате ли го? Давам пример - с ММ хапваме сандвичи в Бейкърс и си взехме домашен айрян, който имаше вкус на канал, съответно го изхвърлих. Преди няколко седмици си взехме баница от друга пекарна, която се оказа напълно сурова отвътре. Когато ходех на работа се е случвало да си взема храна от заведението в офиса. Последния път си взех мусака, която беше страшно пресолена, а каймата в нея беше толкова отвратителна, че ми се догади, съответно я изхвърлих. До сега не съм връщала храна в такива случаи, но мисля, че не е редно и, че трябва да спра да се стеснявам, защото това е сякаш да си хвърлям парите в коша. А вие?

# 1
  • Мнения: 6 518
Да, връщам.

# 2
  • Мнения: 2 516
Връщам, разбира се. Не е само заради парите, а и за да си вземат поука.
Последно се сещам за една лютеница, която си беше в срок, но явно някой преди мен я е отварял и тя беше мухлясала. В този случай, вина няма магазинът.
В ресторанти често ми се случва да не ме отразят като кажа „без гъби” (алергична съм, не е ей така, за да ги затормозявам). До преди години си поръчвах нова порция или нещо друго и обърканата поръчка си я вземах за вкъщи, ама ми омръзна. Та, ще връщам много ясно.

# 3
  • Пловдив
  • Мнения: 14 695
Не. Не ми се разправя.

# 4
  • Мнения: 7 428
Сигурно съм късметлийка, но не ми се е случвало скоро да попадна на некачествена храна. Не, не бих я върнала, струва ми се много дребно, за да се занимавам.

# 5
  • Мнения: 15 356
В последния месец в една пицария върнах паста,беше сурова,просто имаше вкус на брашно.Направиха ми нова беше много вкусна,и скоро в кварталния магазин един бекон-в годност беше,ама миришеше на мърша,буквално.Преди това не съм връщала,ама като клиент си имам права,защо да не си ги отстоявам?
 В крайна сметка не ги берем по дърветата тия пари,че да купувам и хвърлям .

# 6
  • София
  • Мнения: 971
Връщала съм прегоряла пица. Сервитьорката се опита да омаловажи проблема и да ме убеди, че си въобразяваме. Joy Пуфтеше и охкаше как от кухнята щели да и се скарат, че връща пицата. Не можело ли да я изям някак си. Joy Управителя беше същия философ и всезнайко и накрая просто си тръгнахме без да платим. Но и не бяхме консумирали нищо.

# 7
  • София
  • Мнения: 28 807
Ядем основно в 4-5 заведения, които са проверени, поръчваме от тях и за вкъщи, засега нямат гафове. Не съм сигурна дали бих върнала храна, обаче, не знам.

# 8
  • WonderLand
  • Мнения: 3 896
ляля, ужас... те такава наглост няма Joy

Аз в магазини връщам без проблем когато нещо не е окей, но в заведения и на места за бързо хранене още не съм се пресрамила.

# 9
  • София
  • Мнения: 8 002
Единственият път, когато съм повдигала въпрос, е когато открих скоба за такер в салатата си в заведение, част от голяма и популярна верига. Дискретно повиках сервитьора и обърнах внимание, защото наличието на такава скоба може да е животозастрашаващо, ако се погълне (подобна на скобата за телбод, но по-голяма и с остри краища). Извиниха се, поднесоха ни десерт като комплимент от заведението и така.
За останалите случаи нямам излишна енергия за комуникация.

# 10
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 312
Връщала съм.И у нас ми се е случвало.
И в чужбина също.
Заради косъм в чинията.-у нас.
Върнах порцията и си поръчах друго ястие.
И заради червило по чашата.-в Гърция.
Дойде собственикът на заведението.Вечерята ни -за негова сметка ,като извинение.


# 11
  • Мнения: 2 749
Връщала съм, най-често като ми донесат нещо полусурово. А и когато ми сгрешат поръчка. Няма от какво да ме е срам.

# 12
  • Мнения: 2 821
Не се разправям да връщам, ако съм купила храна от кулинарен щанд или пък с доставка. Приключвам със заведението/магазина. Вече все по-трудно давам втори шанс особено когато се касае за некачествена храна или лошо обслужване. Ако съм на място в ресторант, да, склонна съм да върна веднага.

# 13
  • Мнения: 29 822
Не връщам. Не ми се разправя да си вдигам кръвното....

В магазин съм връщала един-два пъти, когато пазя касовата бележка. Веднъж в магазин Дар пилешки бутчета в срок на годност, но, като ги отворих, видях че са развалени. Бях се настроила за разправия, но нямаше проблем с връщането.
Обикновено не ми се разправя и нямам време да се връщам, просто хвърлям.

# 14
  • out of space
  • Мнения: 8 574
Едни смрадливи скариди от Фантастико, за което разбрах чак вкъщи, но имах време и ги върнах. Извиниха се.

Една салата с патладжани в Дон Домат- адски горчиви. Сервитьорката се нацупи, но не ми ги беше хванала в сметката.

Зелена салата с риба Тон и стъкла в заведението на приятели. Не им казах, не знам защо....

# 15
  • Мнения: 716

Зелена салата с риба Тон и стъкла в заведението на приятели. Не им казах, не знам защо....
Същото, но в едно пюре за гарнитура. И аз не знам защо не казах тогава.
Днес бих, и още как!

# 16
  • Мнения: 4 022
Връщам редовно - при доставка, в ресторанти, в магазини (често Била) също. Не се разправям само в единични случаи, когато е нещо много дребно и магазинът/заведението ми е съвсем не на път и никога повече няма да ходя там.
Случвало ми се е дори да пращам сигнали до агенцията по храните, защото то се не трае - мухи, развалена храна, няма срокове на годност, мухлясало, мръсно и т.н.
Нямам нито желание, нито възможност да си хвърлям парите за некачествени неща, които няма да ям или ако изям, ще си докарам здравословни проблеми.

# 17
  • Мнения: 1 045
От вчера, закуска от сладкарница с дебел,  дълъг, черен косъм...Преди може би щях просто да я изхвърля. Казах на продавачката, тя мълчи и посегна да ми дава нова, отказах и тя "ми да ви върна парите" и нищо повече, няма извинение, няма нищо.

# 18
  • Мнения: 4 711
Рядко ми се е случвало. Най-често нещо купено преди време, в срок, като го отворя и изненада. Не пазя касовите бележки повече от 1-2 дни и в такива случаи просто хвърлям.

Иначе съм се оплаквала заради червило по чаша за кафе, например. Вода пия от бутилката в заведения - не знам и тя колко е чиста, но чашите са ми по-гнусни.

Сестра ми си беше поръчала зелена салата в едно квартално заведение, като започнала да я яде и видяла червей в нея. Извикала сервитьорката, тя се опитала да го обърне на шега: ами това е протеин. Доста нелепа история. Не помня какво се беше случило после, но ние повече в това заведение не отидохме.

# 19
  • Мнения: 3 553
Връщам ако ми се разправя в магазини и ресторанти, иначе за бързо хранене като чакам на опашката и видя продавачката да кашля върху храната или да си плюнчи пръстите, за да вземе опаковка иии директно си тръгвам.

# 20
  • Мнения: 10 912
Вчера ММ върна наденица в кварталния месарски магазин. Взехме 4 парчета, на витрината изглеждаха супер, а в плика след това едната беше буквално зелена. Той се почуди дали да я върне, искаше да я хвърлим, но аз настоях да я смени. Продавачката се направи на изненадана и приятно разсеяна, смени я веднага

# 21
  • София
  • Мнения: 1 259
Връщам всичко, както в заведения за хранене, така и в магазини. Последно в една пицария ми бяха сложили пепероне, вместо друг колбас и я върнах, защото нр мога да ям пикантна храна и внимавам какво поръчвам. Връщала съм развалено месо в срок на годност, неща от топла витрин и др. Понякога правя големи скандали 😂 Даже последно мъжът ми не искаше да се занимава да връща едни съмнителни пил. бутчета и го заплаших, че ако не ги върне той, ще ги върна аз и ще ги замерям с тях в магазина... А не е като да не се е случвало 😀

# 22
  • град-държава
  • Мнения: 5 863
Връщам. Веднъж цяла вечеря върнахме, нищо не ставаше за ядене. Един много суров бургер в Хепи, който замениха с нов и беше страхотен. Последно в началото на лятото в уж вървежен бургаски ресторант, върнах най-миризливите и отвратителни скариди, които някога са ми сервирали. Тогава върнах и едни калмари, защото предварително попитах дали са пипала или туби и сервитьорката ме увери, че са само туби. Е, донесе пълна чиния с пипала, която помолих да отнесе обратно. Само панираните тиквички ставаха за ядене тогава.
Аз не се разправям, абсолютно нормално се разбирам с хората, но и не плащам нещо, което просто не става.

# 23
  • Мнения: 2 516
Аз не съм имала проблеми с връщането. Съвсем нормално обяснявам, че това е развалено/не е това, което съм поръчала и никога не са ми правили проблем, а напротив - извиняват ми се.

# 24
  • Мнения: 1 925
По принцип не съм от хората, на които им се занимава с връщанки и разправии. Обикновено ако има някоя издънка, просто спирам да пазаря или да се храня в даденият обект. Покрай мъжът ми обаче, който все гледа да си търси правата за каквото и да е, върнах една салата "Снежанка" от кварталният магазин. Ужасно отношение получих. Салатата беше адски вкисната и изобщо не ставаше да я опиташ дори. Служителките по всякакъв начин се опитваха да ме убедят, че салатата си е напълно в ред и просто вкусът й е такъв Joy Три се изредиха пред мен да я вкусат и от километри се личеше зле прикритата им погнуса от вкусът, ноо корави бяха, държаха се Joy Следващият случай е в Германия със сурово пилешко месо. Всичко стана много тихо и културно, с много извинения, дори след като сервитьорката ми донесе новата порция, седеше до мен, докато го разрежа за да се убеди, че всичко е наред.

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 00:15 от PreslavaD

# 25
  • Мнения: X
Връщала съм веднъж.. В едно заведение си бях поръчала картофи със сметана и бекон.. Като ми донесоха поръчката реших да разбъркам, за да изстине иии какво да видя - космии, но не един от коса примерно, а като от мъжка брада и то много. Все едно някой мъж се беше обръснал над порцията ми. Извиках сервитьорката, момичето беше разбрано ( не че и тя не остана без думи като видя ). Донесоха ми нови, но нещо ми се отщя да ям. Попринцип не съм много гнуслива, но това беше ужасно. Все едно космите си бяха задължителна подправка към картофите 😂😰

# 26
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 722
Връщам, когато се налага и всеки би трябвало да го прави. Иначе никога няма да спрат с мизериите.

# 27
  • Мнения: 6 975
Винаги връщам и си отстоявам правата. Да ти предложат качествена храна, това е задължително и е част от културата на хранене.
Ако е в заведение, въобще не се колебая. Те много добре си знаят, че предлагат некачествена храна, щом го допускат, ако им минат номерата. Щом те не ме уважават като клиент, как аз да ги уважавам?! Ако реагират адекватно, ок, може и друг път да опитам да седна пак там. Но ако реакцията е неадекватна, край. И се стремя да информирам близки и познати, че храната на  това място е некачествена. Само така заведенията ще се научат на култура на обслужване и хранене.

Като беше много малка дъщеря ми, бях я пратила за копър до магазина. Вместо копър, бяха й продали връзка листа от моркови - доста приличащи, но , естествено, никакъв аромат. Обясних й какво са направили, казах й какво да им каже и я пратих обратно до магазина. Детенцето много се притесняваше. Но когато се върна от магазина, беше много горда от себе си и щастлива - че се е справила, че не са успели да я излъжат, нищо , че е малка. Още тогава разбра как трябва да постъпва човек в такива ситуации.

Нито е дребнаво от моя страна, нито изпитвам срам да си отстоявам правата и да не  допускам да ме правят на глупак. Те трябва да се срамуват поведението си и от храната, която са ми предложили, а не аз.
Според мене, колкото повече хора реагират и си отстояват правата, толкова ще намаляват подобни опити да ни пробутват боклуци и да ни правят на глупаци. Иначе ще фалират.
И това не се отнася само за храна. Реагирам на всякаква некачествена стока, лошо обслужване, опит за мамене и т.н.

Правя го спокойно, без скандали, но твърдо и безапелационно. Ако преценя, че е случайно, казвам го дискретно. - Както беше споменато за косъм в чинията, но внимавам дали няма да ми донесат същата порция, само поизчистена.Ако много се опъват и опитват да ме убедят, че не съм права, тогава настоявам те да изядат храната, която са  ми донесли.

-----------
Сигурно съм късметлийка, но не ми се е случвало скоро да попадна на некачествена храна. Не, не бих я върнала, струва ми се много дребно, за да се занимавам.
ФрауДана, а дребно ли е да се разправяш , ако ти продадат неработеща пералня, хладилник, дефектни мебели и т.н.? И къде е разликата между дефектните или неработещи други стоки и храната?

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 15:08 от Diorela

# 28
  • Мнения: 29 822
Всеки си с приоритетите.... Няма лошо да върнеш храна, ако ти се занимава. От написаното разбирам, че ти се случва доста често.

Аз лично нямам време и нерви за това. Връщала съм един-два пъти, но като цяло внимавам при самата покупка в магазина.
В заведение не ми се е случвало скоро да ми донесат нещо, което да не е ок. Може да не е точно, както аз бих го направила вкъщи. Ако не ми хареса, не повтарям заведението.

# 29
  • Мнения: 10 423
В последно време много мразя да се разправям, но все пак ми се случва и да връщам. Преди време си купих пакетиран кашкавал от кварталното ни магазинче. Като го отворих имаше много странен вид и мирис. Когато погледнах срока на годност - какво да видя? Беше изтекъл преди месеци. Взех кашкавала и го отнесох веднага - съсипаха се да ми се извиняват и веднага хукнаха да търсят други опаковки с тоя срок. Между другото, ако им направят проверка, мисля че ще отнесат доста голяма глоба.  Иначе съм купувала от тях два пъти пакетирана шунка, която беше отвратителна, но си беше в срок на годност, според мен миришеше на някакъв консервант. Мачките се облажиха, а аз оттогава имам обица на ухото - да купувам такива артикули само от проверени магазини и марки.

# 30
  • Мнения: 1 411
Съгласна съм с мненията, че трябва да отстояваме правата си! По най-културен начин казвам, че храната е развалена, ястието сурово, пресолено и т.н. и обикновено получавам извинение, замяна или връщане на парите. В два по-специални случая при грубо отношение се върнах със служители от БАБХ и Комисия за защита на потребителите. Актовете бяха за хиляди лв! Както се казва "на зло куче - зъл прът"!
И това не трябва да е само за храна, а за всякакви некачествени стоки и услуги! Плащайки, ние сме в правото си  да получим качествен продукт!

# 31
  • Мнения: 6 975
Всеки си с приоритетите.... Няма лошо да върнеш храна, ако ти се занимава. От написаното разбирам, че ти се случва доста често.
Скрит текст:
Аз лично нямам време и нерви за това. Връщала съм един-два пъти, но като цяло внимавам при самата покупка в магазина.
В заведение не ми се е случвало скоро да ми донесат нещо, което да не е ок. Може да не е точно, както аз бих го направила вкъщи. Ако не ми хареса, не повтарям заведението.

Точно така, Natali_, приоритет ми е да не се натрови някой от семейството ми с некачествена храна и да науча децата си как да реагират, ако им се случи. Не зная от къде разбра, че ми се случва често в днешно време. Аз казах как реагирам и защо, ако се случи. Не само ти внимаваш. Сигурна съм, че всички тук внимаваме при покупка.  Но има ситуации, които не можем да избегнем.
Преди години наистина се случваше по-често, търговците бързаха да забогатеят. Както казах, листа от моркови за копър, стрити тухли в червения пипер, а моя позната е виждала как през нощта разфасоват кучешко в голям месарски магазин в центъра. Дори имаше смъртни случаи на деца, отровени с  боя за прежда на великденски яйца. И доста от нещата нямаше как да ги разбереш, дори и да внимаваш. На мене ми се е случвало да има тения в агнешки чревца от реномиран магазин - от тогава не ям такива, а обичах. Как ще го разбереш при покупката? И да, запазих ги и предадох на проверяващите.
Сега е рядко и вярвам, че в голяма степен заради хора като нас, които си губим времето, да се занимаваме.
Вече нещата са други, трябва да се внимава с химията, с разните Е-та, някои от които са канцерогенни.

Браво, Sheli17, само така!

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 20:36 от Diorela

# 32
  • Мнения: 29 822
И кво, и на мен ли се караш?

За да ти се случва често, значи може проблемът да се корени някъде, където не търсиш....

# 33
  • Мнения: 15 960
Да запитам и аз като една типична ССФ - по какви ресторанти ходите, че все нещо ви е сурово, недопечено, прегоряло, развалено, некачествено? Аз направо не се сещам за такива случаи.

# 34
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 722
Аз ходя предимно само в 4 неголеми заведения и забележки нямам никакви. 3 от тях са семеен бизнес, та е обяснимо.

# 35
  • Мнения: 6 975
Не, Natali_, не ми се случва често. Напротив, казах, че днес се случва рядко, ама кой да вникне в текста.

Всеки се сеща за драстични случки в живота си. Ако се напънете и вие ще се сетите.

# 36
  • Мнения: 29 822
Винаги връщам и си отстоявам правата. Да ти предложат качествена храна, това е задължително и е част от културата на хранене.
Ако е в заведение, въобще не се колебая. Те много добре си знаят, че предлагат некачествена храна, щом го допускат, ако им минат номерата. Щом те не ме уважават като клиент, как аз да ги уважавам?! Ако реагират адекватно, ок, може и друг път да опитам да седна пак там. Но ако реакцията е неадекватна, край. И се стремя да информирам близки и познати, че храната на  това място е некачествена. Само така заведенията ще се научат на култура на обслужване и хранене.

Като беше много малка дъщеря ми, бях я пратила за копър до магазина. Вместо копър, бяха й продали връзка листа от моркови - доста приличащи, но , естествено, никакъв аромат. Обясних й какво са направили, казах й какво да им каже и я пратих обратно до магазина. Детенцето много се притесняваше. Но когато се върна от магазина, беше много горда от себе си и щастлива - че се е справила, че не са успели да я излъжат, нищо , че е малка. Още тогава разбра как трябва да постъпва човек в такива ситуации.

Нито е дребнаво от моя страна, нито изпитвам срам да си отстоявам правата и да не  допускам да ме правят на глупак. Те трябва да се срамуват поведението си и от храната, която са ми предложили, а не аз.
Според мене, колкото повече хора реагират и си отстояват правата, толкова ще намаляват подобни опити да ни пробутват боклуци и да ни правят на глупаци. Иначе ще фалират.
И това не се отнася само за храна. Реагирам на всякаква некачествена стока, лошо обслужване, опит за мамене и т.н.

Правя го спокойно, без скандали, но твърдо и безапелационно. Ако преценя, че е случайно, казвам го дискретно. - Както беше споменато за косъм в чинията, но внимавам дали няма да ми донесат същата порция, само поизчистена.Ако много се опъват и опитват да ме убедят, че не съм права, тогава настоявам те да изядат храната, която са  ми донесли.

-----------
Сигурно съм късметлийка, но не ми се е случвало скоро да попадна на некачествена храна. Не, не бих я върнала, струва ми се много дребно, за да се занимавам.
ФрауДана, а дребно ли е да се разправяш , ако ти продадат неработеща пералня, хладилник, дефектни мебели и т.н.? И къде е разликата между дефектните или неработещи други стоки и храната?

Прочети си писанията.... Ако ти сама не знаеш как да се изразяваш, никой не може да ти помогне.

# 37
  • Мнения: 1 411
Мила Нина, на мен се е случвало рядко, при това посещавам заведения седмично: кафенета 4 пъти, заведение за обяд 3 пъти, заведение за вечеря 5 пъти...
Магазин за покупка на храна седмично: поне 3 пъти...
И наистина все по-рядко се срещат некачествени продукти, успяваме да ги превъзпитаме! Blush

# 38
  • Мнения: 7 428
Аз не се сещам, но си признавам, че не съм злопаметна.

# 39
  • Мнения: 10 423
Честно казано, въобще не виждам да са по-качествени храните, даже нищо няма същият вкус като преди години, тъпкани са с какво ли не, но поне спазват срокове на годност (които за мен са много относителни). Няколко пъти ми се е случвало да отказвам покупка на нарязан колбас, който ми мерят с ръкавиците, с които пипат суровото месо. Обикновено в Кауфланд го правят тоя номер - един и същи човек е и на месото и на колбасите, пипа с едни и същи ръкавици. По тази причина се отказах от нарязаните колбаси, колкото и да са изгодни там.

# 40
  • Мнения: 472
Преди няколко години в едно заведение си бяхме поръчали панирани кашкавалчета..и хоп косъм, ама половината в панировката, няма как да е от нас. Е сервитьора се опита да изкара, че няма как да е от готвачката, видиш ли ти, тя работела с мрежа на косата ... даже не пожела да ни ги махне от сметката, можело „да ни ЧЕРПИ по една бира”. Моята приятелка след това беше отишла пак, пак нещо е имало в манджата и повеме не стъпихме там.
Другия случай беше в центъра, в салата ми лазеше нещо като малък червей ама не баш(явно нещо листно..) и пак се опитаха да омаловажат случая.. и там не стъпвам повече, но главно заради отношението тогава.
Преди ми е било неудобно, да се чуди човек защо. Вече си връщам и се разправям. А случки за съжаление се сещам още ..

# 41
  • Мнения: 1 308
Няколко пъти ми се е случвало да купувам мухлясали, но в срок продукти, както и продукти с изтекъл срок на годност от супермаркета. Първите два пъти ме мързеше да се разкарвам. След като ми се случи лимонов пай с мухъл и застояла торта от сладкарница - реших, че няма да им се размине. Връщам. В ресторанти рядко ми се е случвало, след което не ги посещаваме, разбира се. Преди години сдъвках миризливка в зелена салата, изплюх я и извиках управителя. Оттогава не поръчвам салата, в която не различавам продуктите.

# 42
  • Мнения: 1 195
Връщала съм храна, в която имаше парченца стъкло. Сервитьорката се намръщи, почна да оглежда чашите на масата видиш ли да не би случайно да сме отчупили от някоя, понеже бяха на дъното на купата и съответно яденето беше почти изядено.
Пробутвали са ми бланширани картофи вместо пресни, ама не съм кьорава, че да не мога да ги различа.
Най- често ми се е случвало да поръчам лимонада от тези, които са с плодов сироп и газирана/ минерална вода или спрайт. Винаги ми я носят с минерална при положение, че изрично казвам 2 пъти да е с газирана. Връщам я, няма да пия нещо, което не ми харесва при положение, че ми се дава избор с каква вода да бъде.

# 43
  • Другата България
  • Мнения: 37 708
Скрит текст:
Всеки си с приоритетите.... Няма лошо да върнеш храна, ако ти се занимава. От написаното разбирам, че ти се случва доста често.
Скрит текст:
Аз лично нямам време и нерви за това. Връщала съм един-два пъти, но като цяло внимавам при самата покупка в магазина.
В заведение не ми се е случвало скоро да ми донесат нещо, което да не е ок. Може да не е точно, както аз бих го направила вкъщи. Ако не ми хареса, не повтарям заведението.

Точно така, Natali_, приоритет ми е да не се натрови някой от семейството ми с некачествена храна и да науча децата си как да реагират, ако им се случи. Не зная от къде разбра, че ми се случва често в днешно време. Аз казах как реагирам и защо, ако се случи. Не само ти внимаваш. Сигурна съм, че всички тук внимаваме при покупка.  Но има ситуации, които не можем да избегнем.
Преди години наистина се случваше по-често, търговците бързаха да забогатеят. Както казах, листа от моркови за копър, стрити тухли в червения пипер, а моя позната е виждала как през нощта разфасоват кучешко в голям месарски магазин в центъра.
Дори имаше смъртни случаи на деца, отровени с  боя за прежда на великденски яйца.
Скрит текст:
И доста от нещата нямаше как да ги разбереш, дори и да внимаваш. На мене ми се е случвало да има тения в агнешки чревца от реномиран магазин - от тогава не ям такива, а обичах. Как ще го разбереш при покупката? И да, запазих ги и предадох на проверяващите.
Сега е рядко и вярвам, че в голяма степен заради хора като нас, които си губим времето, да се занимаваме.
Вече нещата са други, трябва да се внимава с химията, с разните Е-та, някои от които са канцерогенни.

Браво, Sheli17, само така!
В България ли това? Линк може ли, за да прочета за тези смъртни случаи?

# 44
  • София
  • Мнения: 24 839

В ресторанти често ми се случва да не ме отразят като кажа „без гъби” (алергична съм, не е ей така, за да ги затормозявам). До преди години си поръчвах нова порция или нещо друго и обърканата поръчка си я вземах за вкъщи, ама ми омръзна. Та, ще връщам много ясно.

Добре, клиентът винаги има право, ама едно не мога да разбера- знаеш, че си алергична към гъби и си поръчваш ястие, което в рецептата си има гъби и това е отразено в листа с менюто. Реално, гъбите са си пуснали каквото имат при обработката и това, че накрая са извадени не ти помага с нищо. Със същия резултат би могла ти да не ги изядеш....

# 45
  • Мнения: 2 516

В ресторанти често ми се случва да не ме отразят като кажа „без гъби” (алергична съм, не е ей така, за да ги затормозявам). До преди години си поръчвах нова порция или нещо друго и обърканата поръчка си я вземах за вкъщи, ама ми омръзна. Та, ще връщам много ясно.

Добре, клиентът винаги има право, ама едно не мога да разбера- знаеш, че си алергична към гъби и си поръчваш ястие, което в рецептата си има гъби и това е отразено в листа с менюто. Реално, гъбите са си пуснали каквото имат при обработката и това, че накрая са извадени не ти помага с нищо. Със същия резултат би могла ти да не ги изядеш....
Ами, АбсурТ, поръчвам си да не е „обработено” с гъби, разбираш ли? Simple Smile

# 46
  • София
  • Мнения: 24 839
Да, ако е тип салата, става.
Но, ако е с топла гарнитура или сос, няма как да ти ги приготвят специално за теб без гъбите.
Просто няма да ти ги сипят, което си е опасно......

# 47
  • Мнения: 15 960
И след като често ти сервират с гъбите, ти продължаваш от едно цяло меню да си избираш отново и отново ястия с гъби. Нищо друго ли не си харесваш?

# 48
  • Мнения: 2 516
И след като често ти сервират с гъбите, ти продължаваш от едно цяло меню да си избираш отново и отново ястия с гъби. Нищо друго ли не си харесваш?
Под „често” разбирай 2 от 10 пъти, например в пицария. В една пицария колко пици има, в които да няма гъби? Все „Маргарита” няма да ям, я 😁
Отклонихме се от темата.

# 49
  • Мнения: 15 356
Защо да не си поръча без гъби?Все едно да си поръчаш салата без лук,пица без сирене,таратор без копър.На мен не ми е странно.
Щом храната се приготвя на място,просто се пропускат гъбите в рецептата и готово.
Сервитьорите казват кога може и кога не,толкова хора искат това без онова ама с повече магданоз.

# 50
  • Мнения: 15 960
Е, за пици става, да.

# 51
  • Мнения: 6 904
Връщала съм един път една цитронада - беше горчива, защото, предполагам, не е била с изцеден лимон, а със смлян с корите такъв. На момента страшно се ядосах и я върнах, те ми я оставиха в сметката, аз пак се оплаках и я махнаха. После съжалих. Намирам за ужасна практиката в България сервитьорът да покрива подобни грешки и понеже съм била сервитьорка ми е жал. В ресторанта, в който работех, караха единия сервитьор да убеди клиент, че свинският врат не е прегорял, понеже иначе сервитьорът щял да го плати. На мен веднъж след като ми върнаха горчащи калмари, ми се скараха, че не съм обяснила на клиента, че копърът по чинията имал такъв вкус. Как да обясня такова нещо като ни аз съм малоумна, нито човекът срещу мен?! Отвратително е. Предполагам, че историята с изгорялата пица от преди две страници има подобен корен.
Аз често си поръчвам хамбургер без кисели краставици или салата без лук - случвали са се грешки, ама ги преглъщам, тъпо ми е да се разправям.

# 52
  • Мнения: 15 960
Че това не е ли отговорност на готвача? Сервитьорът какво общо има с прегоряла пица и горчива цитронада?

# 53
  • Мнения: 5 408
Връщам, и в магазин, и в заведение.
Никога не ме е било срам, не крада, а плащам за да се нахраня.
Обяснявам с мек тон, не помня да съм имала разправии при връщане, често в заведенията се мръщят, но или не хващат върнатото в сметката, или донасят ново.
Най-много съм се впрягала, когато в заведение с детски кът, картофките на дъщеря ми бяха с изпържена муха в мазнината на дъното. Говорих със собственика тогава, срам го беше да ме погледне в очите.
И подкрепям останалите потребителки, ако не започнем да си отстояваме правата, никога няма да се научат.
Важи и за стоки, и за услуги.

Последна редакция: нд, 13 окт 2019, 09:40 от tuty

# 54
  • Мнения: 6 904
Да, но накрая сервтьора опира пешкира обикновено. Според моя опит.
На сторията със свинския врат бях пряк свидетел. Не знам иначе дали щях да повярвам, защото звучи идиотски.
С тези ми разсъждения не призовавам никого да спре да си търси правата като клиент. Само разказвам аз какво съм видяла.

# 55
  • Мнения: 10 423
Според мен е доста преувеличено, че можеш да се отровиш от яйце, боядисано с текстилна боя. Цял живот работя с текстилни бои от всякакъв вид (най.вече с такива за вълна и коприна, с които нашите баби са боядисвали яйцата), предполагам, че съм погълнала и вдишала не малко количество. Когато работех в текстилно предприятие, там правехме много красиви яйца точно с тези бои. Не съм чула за смъртен случай, въпреки че се боядисваха хиляди яйца.

# 56
  • София
  • Мнения: 2 411
Връщам... И в магазин, и в заведение. Винаги подхожда дискретното, но категорично. Ако реагират адекватно всичко минава леко и тихо. Само да ме погледнат на криво и скандалът им е в кърпа вързан.
В КФС съм връщала поръчка, защото крилцата са били по-малко. В Лидл съм връщала вмирисано агнешко за 35 лв. От топли витрини съм връщала храна, защото мирише на вкиснало.
Преди години в Пловдив цялата вечеря беше за сметка на заведението, защото кухнята се беше забавила с над 30 мин. А храната беше перфектна. Но... Кофти обслужване.
След като плащам за една услуга или стока, искам да я получавам каквато е обявена. В крайна сметка, те няма да ми я дадат, ако не платя точно, защо аз да се примирявам с по-ниско качество от обявеното. Особено пък за храна, от която може и до болница да се стигне с всичките неприятности и допълнителни разходи.

# 57
  • Мнения: 14 502
Не, не връщам. Просто преставам да ходя във въпросното заведение. Те са длъжни да поддържат качество по отношение на всичко и на всички. Аз в моята работа не претупвам някои неща за сметка на други.

# 58
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 063
Не съм връщала храна.Само бира-беше с изтекъл срок на годност.Ако нещо не ми хареса не го ям ,но не ми се занимава да се разправям.

# 59
  • Мнения: 11 573
Връщам. Както и не купувам насипно мариновано. Което не е гаранция, че обикновеното насипно е ок.

# 60
  • Другата България
  • Мнения: 37 708
Според мен е доста преувеличено, че можеш да се отровиш от яйце, боядисано с текстилна боя. Цял живот работя с текстилни бои от всякакъв вид (най.вече с такива за вълна и коприна, с които нашите баби са боядисвали яйцата), предполагам, че съм погълнала и вдишала не малко количество. Когато работех в текстилно предприятие, там правехме много красиви яйца точно с тези бои. Не съм чула за смъртен случай, въпреки че се боядисваха хиляди яйца.
Аз още си чакам линка по случая. Подозирам, че няма да го получа.
Защото според мен това си е чиста измислица.

# 61
  • Мнения: X
Аз сега си давам сметка колко пъти съм връщала, всъщност винаги ако мисля, че нещо не е наред връщам- месо кърваво не мога да ям, моля да ми го изпекат още, а понякога не е само въпрос на вкус, защото са ни давали розово пилешко и розова риба... Развалени продукти в магазина връщам също. Мухи в чинията и други такива връщам. Не се карам, просто моля да ми го сменят / досготвят.

# 62
  • Мнения: 3 553
Като знам в къщи колко пъти мия зелената салата листо по листо и накрая даже я кисна в голяма купа с вода и винаги на дъното се виждат песъчинки, мислите ли, че по заведенията някой ще се престарава толкова да я мие. Затова вече навън портчваме салати с айсберг, нищо че е пластмасов на вкус, поне е по-чист 🙂

# 63
  • Мнения: 2 596
По заведения връщам, но в магазин не се занимавам.

# 64
  • Мнения: 4 808
Ако храната е безвкусна, не връщам, явно готвачът толкова си може, но и не повтарям в това заведение. Но ако има друг проблем, връщам и окото ми не мигва. Редовно връщам по заведенията айран, поръчвам си го изрично без сол, защото съм хипертоничка, а айран със сол е едно от нещата, които най-бързо вдигат кръвното. Сменят ми го веднага. Последно връщахме в Хепи в началото на лятото - в яденето на ММ се мъдреха два дълги руси косъма, мисля, че бяха от сервитьорката. Момичето се извини и каза, че ще ни донесе нова порция, но поръчката се забави и я отказахме. Оттогава не сме стъпвали там. В магазини съм връщала също. Изтекли срокове ми се случват много рядко, но се е случвало нещо да е в срок, а да е развалено, веднага ми връщат парите и даже започват да проверяват имат ли още продукти от същата партида. Не само храна, мебели, техника, ако нещо не е наред, връщам и си търся правата. Разбира се, с храната е най-опасно, но пък за мебели и техника изсипваш един куп пари и не виждам защо трябва да се примиряваме с ниско качество. Връщала съм телевизор, който на втория ден изгасна, както си работеше, също маса, на която плотът беше неравен. Както аз си спазвам ангажиментите и си плащам, така и търговците да си ги спазват и да ни предоставят качеството, за което плащаме.

# 65
  • Мнения: X
Връщала съм най-често развалени продукти в магазин.
По едно време с онези десертчета "Наполеон" имах няколко идентични случая да са мухлясали преди да им е изтекъл срокът на годност. Продавачките ми приемаха рекламацията, макар за мен проблемът да се коренеше в производителя. Бях им писала на страницата във ФБ, но не ме отразиха. А преди години имаше случай на едно девойче, което се беше натровило от същия десерт и в комбинация с нехайството на лекарите, се беше стигнало дотам да й ампутират крака. Та...не са съвсем безобидни натравянията с храна.
И за побелял шоколад съм се разправяла в един магазин, в който редовно имаше такива проблеми. Ако не ми беше на удобно място самият магазин, едва ли щях и повече да стъпя там. Но след поредния случай реших да не си мълча, защото тяхното си беше направо наглост. Най-тъпото беше, че клиентите зад мен на опашката не проявиха никаква съпричастност, а ме заръчкаха да си ходя. Странен народ - явно не мислят, че като се случи на самите тях няма да им е приятно. Особено пък ако вземат такъв шоколад на децата си и не забележат, че не е редовен. После ще се чудят откъде им е дошло стомашното разстройство или натравянето.
В заведения не ми се е случвало да се разправям, макар и да съм имала основания да върна ястие, което е под всякаква критика. Ако не съм го правила, то е било за да не разваля настроението на компанията.
Но наскоро имахме случай, в който като се започна от зле приготвената храна, мине се през не добре измити съдове, в които ни беше сервирано, накрая се стигна дотам да ни надпишат сметката с една трета от сумата, за която бяхме консумирали. Бяхме компания от около 8 души и всеки като започна да си смята какво е консумирал, се оказа, че в сметката ни има чукнати позиции, които изобщо не са били сервирани на нашата маса. Естествено, че говорихме със сервитьорката да си прегледа нещата и да провери какво е станало. Първо се опита да подходи с едно недоверие, все едно ние я лъжем, но после като й изброихме кое не пасва в картинката, набързо се съгласи със фразата: "...ама трябваше да ми кажете по-рано".
Е, как да ти кажем, като сега я виждаме сметката? Откъде да знаем ние, че ще решиш да маркираш консумацията и от други маси на нашата? Предполагам, че ако беше попаднала на група, в която един плаща цялата сметка ( например рожденик, който едва ли ще започне да пита гостите си кой какво е пил), щеше да ги завлече без да разберат дори.
Така че, и аз съм поддръжник на тезата, че колкото повече им се правят забележки за нередности и им се връща негодна за ядене храна, толкова по-голям шанс за подобрение има. Иначе, ако просто спреш да ходиш, това не значи, че в следващото заведение, в което отидеш пак няма да ти се случи същото. Затова е добре да знаят, че хората като плащат, искат да плащат за качество, а не за черните им очи.

# 66
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 882
Връщам. Случвало ми се е само два пъти досега. Веднъж в Olive Oil & Oregano в един мол намерих кал по зелената салата. Върнах порцията и получих нова порция и парите обратно. Другия път беше в един прехвален ресторант в Копривщица, където ми объркаха поръчката.

# 67
  • Мнения: 204

И за побелял шоколад съм се разправяла в един магазин, в който редовно имаше такива проблеми. Ако не ми беше на удобно място самият магазин, едва ли щях и повече да стъпя там. Но след поредния случай реших да не си мълча, защото тяхното си беше направо наглост.
Информирайте се преди да се разправяте за щяло и нещяло. Много ясно, че ще ви отпратят да си ходите, при положение че връщате напълно годен продукт...
https://www.google.com/amp/s/www.manager.bg/%25D0%25BD%25D0%25B0 … A%25D1%2582%3famp

# 68
  • Мнения: 4 808
Шоколадът може да побелее и ако е съхраняван в хладилник. Някои малки магазинчета го правят през лятото, ако видят, че се размеква или ако им е доставен така.
Сетих се, че съм връщала многократно и чаши с червило, основно за кафе.

# 69
  • Мнения: 336
Обикновено връщам, защото баркодът нещо не отчита правилната цена на касата и после се налага корекция от информация. Най-забавно беше във фантастико, когато вместо портокали ми таксуваха ананаси примерно и виках 3 тъпи управителят, докато оправи цялата каша. Вчера в кланд пак имаше проблем и касиерката летя като супермен напред-назад, докато вземе картата за сторниране.

По заведения избягвам да връщам, защото по дефиниция ти връщат същото, но са плюли в него и разни други неща. Просто зачерквам поредното заведение и наблягам на домашната кухня.

Управители и сервитьори са масово дебилни и не разбират, когато имаш основателни оплаквания. Така че рекламацията не е гаранция, че ще си вземат поука. Не им давам бакшиш и толкова. Иначе май-логично добър резултат би дал неплащането, но има вероятност подлите твари да си избият парите като напомпат другите клиенти. В кварталините вериги, в които пазарувам всеки ден има нови касиери. Това говори предостатъчно за обслужването, както и за качеството на предлаганите стоки

# 70
  • Мнения: 4 393
Винаги. Също като дойде сервитьор да ме пита дали е вкусно, казвам, ако има проблем. Не ми се е случвало често, но съм казвала. Казвам също и ако храната особено ми е харесала. Всеки готвач ще се радва да чуе, че храната е била оценена Simple Smile

# 71
  • Мнения: X

И за побелял шоколад съм се разправяла в един магазин, в който редовно имаше такива проблеми. Ако не ми беше на удобно място самият магазин, едва ли щях и повече да стъпя там. Но след поредния случай реших да не си мълча, защото тяхното си беше направо наглост.
Информирайте се преди да се разправяте за щяло и нещяло. Много ясно, че ще ви отпратят да си ходите, при положение че връщате напълно годен продукт...
https://www.google.com/amp/s/www.manager.bg/%25D0%25BD%25D0%25B0 … A%25D1%2582%3famp
Благодаря за информацията. Simple Smile При все това, дори и да не е вреден побелелият шоколад, вкусовите му качества вече не са същите. Става един тричав. Особено, ако го подариш на някого или черпиш с такъв шоколад, тези, които не са така добре информирани по въпроса, няма да го приемат добре и може дори да не го опитат. А шоколади на Нестле наистина спрях да купувам, откакто забелязах, че това побеляване най-редовно се случва с техните продукти.
Едно е да ми побелее шоколада вкъщи, след като е престоял известно време при неподходяща температура, друго е да си го купя вече побелял. Ами, не мерси. Нека си го ядат тези, които нямат проблем с това.

# 72
  • Пловдив
  • Мнения: 14 695
Аз не съм съгласна, че побелелият шоколад става лош на вкус. Нещо повече, аз дори го предпочитам. Трудно ми е да обясня защо - може да се дължи само на спомените от детството, когато често ми се е случвало да купя такъв шоколад, а може и наистина за моя вкус да е по-добър.
Иначе предполагам, че на някои хора в същия вид ще им изглежда по-малко привлекателен, да.

# 73
  • Мнения: 6 975
Скрит текст:
Всеки си с приоритетите.... Няма лошо да върнеш храна, ако ти се занимава. От написаното разбирам, че ти се случва доста често.
Скрит текст:
Аз лично нямам време и нерви за това. Връщала съм един-два пъти, но като цяло внимавам при самата покупка в магазина.
В заведение не ми се е случвало скоро да ми донесат нещо, което да не е ок. Може да не е точно, както аз бих го направила вкъщи. Ако не ми хареса, не повтарям заведението.

Точно така, Natali_, приоритет ми е да не се натрови някой от семейството ми с некачествена храна и да науча децата си как да реагират, ако им се случи. Не зная от къде разбра, че ми се случва често в днешно време. Аз казах как реагирам и защо, ако се случи. Не само ти внимаваш. Сигурна съм, че всички тук внимаваме при покупка.  Но има ситуации, които не можем да избегнем.
Преди години наистина се случваше по-често, търговците бързаха да забогатеят. Както казах, листа от моркови за копър, стрити тухли в червения пипер, а моя позната е виждала как през нощта разфасоват кучешко в голям месарски магазин в центъра.
Дори имаше смъртни случаи на деца, отровени с  боя за прежда на великденски яйца.
Скрит текст:
И доста от нещата нямаше как да ги разбереш, дори и да внимаваш. На мене ми се е случвало да има тения в агнешки чревца от реномиран магазин - от тогава не ям такива, а обичах. Как ще го разбереш при покупката? И да, запазих ги и предадох на проверяващите.
Сега е рядко и вярвам, че в голяма степен заради хора като нас, които си губим времето, да се занимаваме.
Вече нещата са други, трябва да се внимава с химията, с разните Е-та, някои от които са канцерогенни.

Браво, Sheli17, само така!
В България ли това? Линк може ли, за да прочета за тези смъртни случаи?

Да, в България. Това беше преди много години. Не съм го чела в нета. Разказа ми го съседка, гробът на детенцето е до нейното дете и са си изплаквали мъката. Хората купили боята за яйца от магазин.

# 74
  • Другата България
  • Мнения: 37 708
СмърнИ случаИ предположих са повече от един, затова ми стана интересно. Съжалявам, ако това нещо е действителност, но поне от разказа ти разбирам, че съзнателно са купили боята. А и само това дете ли е яло яйца?
Не омаловажавам в никакъв случаи чуждата мъка, напротив, просто казвам, че е възможно всичко друго да е. Което не означава, че човек не бива и не трябва да си търси правата, особено когато и ако има смъртен случай.

# 75
  • Мнения: 6 999
Не, не връщам храна. Всъщност нищо не връщам, стоки също. Не ми се разправя. Но повече не купувам/поръчвам/не ям от даденото място.

# 76
  • Мнения: 204
На мен ми се е случвало само веднъж да върна храна, а то беше защото имаше една тлъста плюнка в яденето ми.
Бях си поръчала ребърца, които бяха сурови и ги помолих да ги досготвят, еми... върнаха ми ги сурови и оплюнчени...
Сервитьорката, в момента, в който ми се опъна, аз станах и си тръгнах без да плащам.

# 77
  • Мнения: 1 925
Бях си поръчала ребърца, които бяха сурови и ги помолих да ги досготвят, еми... върнаха ми ги сурови и оплюнчени...
Е стига де Neutral Face

# 78
  • Мнения: 6 975
СмърнИ случаИ предположих са повече от един, затова ми стана интересно. Съжалявам, ако това нещо е действителност, но поне от разказа ти разбирам, че съзнателно са купили боята. А и само това дете ли е яло яйца?
Не омаловажавам в никакъв случаи чуждата мъка, напротив, просто казвам, че е възможно всичко друго да е. Което не означава, че човек не бива и не трябва да си търси правата, особено когато и ако има смъртен случай.
Казах смъртни, защото аз лично зная за 2 от продукти. За това детенце, доколкото помня, е било установена причината. Било е малко, затова явно се е отровило много, не помня вече всички подробности. А хората просто са купили боя за яйца от магазин, не са знаели, че това е боя за прежда в опаковка за яйца.
И познат почина тези години от 1 чаша ракия в заведение. А имаше и доста случаи на увредено зрение от такива питиета.
Това бяха години, в които търговците бързаха да забогатеят и на много места продаваха какви ли не боклуци, вместо нещата, за които ги представяха. В бебешко сухо мляко съм намирала дребни стъкълца, а и го нямаше по аптеките. Нямаше никакъв контрол. Нямаше и информация, само от хора можеше да се научи за такива случаи. Истинските причини се замазваха при аутопсия.
А зная доста повече смъртни случаи, за които въобще не се съобщаваше. Като студентка, само за няколко месеца станаха 3 убийства в блока, всичките ги замазаха и изкараха друго.

Сега ви е лесно на младите. Но първите години на прехода трябваше много да се внимава какво купуваш, ако въобще намериш какво да купиш, че имаше и купонни времена.

Последна редакция: вт, 15 окт 2019, 23:48 от Diorela

# 79
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 860
Всичко врещам, ако не е това, което съм поръчала.

# 80
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 506
Връщам, разбира се. Последно в пицария ни сервираха две порции паста, едната беше направо студена, другата пареше и не можеше да се хапне. Върнах студената поне да ми я затоплят!
В друга пицария съм връщала люта паста- никъде не беше упоменато, че е с лют сос, аз не обичам, от съвсем малко ми залютява ужасно.

# 81
  • Бургас
  • Мнения: 6 613
Бях си поръчала ребърца, които бяха сурови и ги помолих да ги досготвят, еми... върнаха ми ги сурови и оплюнчени...
Е стига де Neutral Face

Правят го!За съжаление.Добре,че е разбрала.

# 82
  • София
  • Мнения: 4 884
Връщам всичко, за което съм дала пари и не отговаря на качеството, което очаквам. И няма значение дали струва 1 или 10 лв.
Наскоро в брашно от Лидл имаше буболечки. За 0,60 лв никой човек не иска да се разправя, обаче въпросът е принципен и аз върнах брашното в магазина.
След това върнах салам, който беше специална луксозна селекция и на бая солена цена, но миришеше на мърша и имаше кисел вкус.
Случвало се е да не пазя касовата бележка и тогава връщането е малко по-сложно, но с леееко повишаване на тона нещата се оправят.
В заведение връщам студена супа, салата с изгнили зеленчуци, ястие със съмнителен вкус.
Според мен българинът трябва да се научи, че щом плаща за нещо, трябва да получи качествен продукт, независимо от платената цена.
Оня ден си купих дюнер от Мимас на Графа. Съдържанието му не беше пилешко месо, а нещо с вкус на пастет и пихтия, буквално месото приличаше на каша. Арабинът се опита да ме убеди, че и той яде от същия дюнер и нищо му няма.. Айде бе, ама нека си го яде щом му харесва. В крайна сметка трудно ми върна парите срещу отхапания дюнер, но все пак ги върна.
Моят съвет е да не се притеснявате да връщате дефектен и негоден за консумация продукт. Вие сте го платили и ако качеството му не е задоволително, просто си вземете парите обратно и ги инвестирайте в негов аналог.

# 83
  • София
  • Мнения: 8 940
Връщала съм и ще продължа да връщам. Скоро в едно заведение ми поднесоха отвратително ризото, а там съм яла същото, но много добре приготвено. Върнах го и поисках меню, за да си поръчам друга храна. Сервитьорът дойде да ми се извинява и ми предложи, да ми приготвят друго. Отказах, защото явно толкова си може този готвач. Накрая нямаше ризото в сметката и сервитьорът получи бакшиш. Не смятам, че трябва да се търпи нечия некадърност или немарливост.

# 84
  • Мнения: 17
Ядем основно в 4-5 заведения, които са проверени, поръчваме от тях и за вкъщи, засега нямат гафове. Не съм сигурна дали бих върнала храна, обаче, не знам.
в голям филм живеете ... Сигурно пазите чували с касови бележки отвсякъде хах

# 85
  • Мнения: 7 006
В завадение за бързо хранене,не се разправям,просто приключвам с посещенията.
В ресторанти и хранителни магазини,обаче,си искам или замяна или връщане на парите.

# 86
  • Мнения: 61
Аз не се разправям обикновено, трябва да е нещо наистина немислимо или абсурдно за да го върна Sad но зависи от ситуацията

# 87
  • Мнения: 6 518
Не се разправям. Просто любезно моля сервитьора да върне нещото, защото... После подробно проверявам сметката. Ако са включили в сметката върнатото блюдо, не го плащам. Почти не си спомням случай за включена в сметката върната храна.
Обикновено сервитьорът се извинява, предлага друго от менюто, говори с готвача или собственика, компенсира с друго.

# 88
  • Мнения: 2 990
Не съм попадала на нещо, което да връщам, но, ако попадна, не знам дали бих го върнала. По-скоро не бих, но и не бих поръчала това друг път

# 89
  • Мнения: 2 883
Обикновено, когато не съм доволна от дадено заведение им го казвам, но не стъпвам повече там.

Една друга случка ме потресе преди време и ми е интересно вие как бихте реагирали.
Бях в София за няколко дни и реших с дъщеря ми (тогава на 9м) да отидем до зоопарка. Тя заспа, и аз реших да си взема сладолед.
Поръчах си 2 вкуса в пластмасова кутийка. Видях, че на кантара се изписа грамаж около половин кг, но реших, че момичето е сложило нещо друго и заради това.
Даде ми сладоледа, платих (около 10лв съответно) и тогава загрях, че всъщност наистина ми е дала кутийка, пълна със сладолед - кой нормален човек ще изяде сам, на едно ядене, и то бързо, защото беше адски горещо и се топеше, почти половин кг. Сладолед.
Питах я дали според нея аз съм способна на това, но тя, явно свикнала да се разправя с такива като мен, само каза "да, моя е грешката" и до там. В крайна сметка 2/3 отидоха в кофата 😏 още ме е яд като се сетя.

Друга случка, която пак ме потресе и вече обикалям заведението от далеч.

Гнусливите да не четат

Аз, видимо бременна, и майка ми, сядаме да пием фрапе лятно време в едно кафене навън . При последната глътка усещам странен вкус в устата си - оказа се, че на дъното е паднала миризливка. Обясненията как се почувствах ще ви ги спестя.
Отивам на бара да им кажа какво се е случвало - не очаквам нищо в замяна, просто да имат 1 наум и да бъдат по-внимателни. Жената ми се развика - паднала е от дървото и е потънала, не е видяла, какво беше още там. Дойде друга жена, която дори не си направи труда да се представи и защо се намесва. Обясних и и на нея, последва същото обяснение, в една идея по-смекчен тон. И двете не почувстваха за необходимо да ми се извинят.

# 90
  • Мнения: 11 573
За втората случка- възможно е и да е паднала от дървото.
За сладоледът е трябвало да кажеш да отсипят като си видяла грамажа колко е. Ама много скъп тоя сладолед.
Две топки насипен, 300 гр., да кажем са ми излизали 3- 3.50 лв.

# 91
  • Мнения: 2 044
Не връщам никога. Аз и не съм капризна, но ако нещо не ми хареса, вече не купувам от там или не сядам повече в това заведение. Примерно пица калцоне, като гъбите вътре бяха сурови, но не я върнах. Не обичам да се разправям.

# 92
  • Мнения: 1 925
За сладоледа се знае, че нарочно слагат колкото могат да загребат най- много за да си правят оборота. За това аз поне винаги си казвам колко горе - долу да е голяма едната топка, че ми е писнало от такива цакания.

# 93
  • Мнения: 126
Преди 3-4 години бях във Велико Търново. На обяд седнах в заведение в центъра и си поръчах супа от манатарки и някаква салата. Донесоха ми поръчката, но супата беше супер мазна. Дори при разбъркване мазнината си остана  плътно отгоре. Отдръпнах  купичката и започнах да си ям салатата. По някое време сервитьорката сама дойде да ме пита има ли някакъв проблем със супата. Обясних и тя я отнесе. Вече си представях как я връща, а в кухнята ми изгребват мазнината, плюят в супата и ми я връщат Smiley Нищо подобно. Сервитьорката се върна и каза, че такава супа днес повече няма да се сервира и ако искам да си избера нещо друго от менюто.
   
  В магазин съм връщала един разфасован кашкавал със сгрешен грамаж. Платих 600гр, а получих около 300гр. За съжаление управител не се намеси. Остави жените да решават проблема. Дадоха ми още 300гр кашкавал, защото ако си искам разликата в парите щял да ги вземе от тях...

# 94
  • Мнения: 2 990
За сладоледа не знам дали трябва да отговарям, тъй като бих си го изяла без проблем Laughing

Колкото до кафето в миризливката..... Ами и аз не очаквам нищо, даже напротив - лошо отношение. Затова няма смисъл да се занимавам

# 95
  • Мнения: 2 883
Да,това за сладоледа май беше повече за селските пинизи отколкото за тук, но не очаквах в наши дни все още да има такива прецаквания.
А за миризливката - да, случва се, но ме потресе повече отношението на персонала към мен. Но и си беше доста гнусно и неприятно Wink

# 96
  • Мнения: X
Връщам.
Изключително рядко ми се случва.В последните години вече не...поне не се сещам.
Най-често връщам ледена минерална вода, защото пия топла...   Smiley
Но и аз ходя в едни и същи заведения, персонала ме познава и вече дори не идват до масата за поръчка, директно ми носят желаното, поръчвам винаги едно и също.
В магазини не ми се е случвало, май, да попадна на некачествена стока.Но аз купувам изключително ограничен вид храни.
Винаги гледам срок на годност.

# 97
  • Пловдив
  • Мнения: 14 695
За сладоледа се знае, че нарочно слагат колкото могат да загребат най- много за да си правят оборота. За това аз поне винаги си казвам колко горе - долу да е голяма едната топка, че ми е писнало от такива цакания.
Не е само за сладоледа. Наскоро купувах родопска закуска от магазин - така ми натъпкаха кутийката, че не можеше да се затвори, съдържанието излизаше навън. Извън това нямах нищо против количеството, де, изядохме го.

# 98
  • Мнения: 7 428
Аз гледам колко сипват и им казвам да престанат. Просто е.

# 99
  • Мнения: 11 573
Снощи щях да ходя да връщам, но ме домързя.
От топла точка взех две парти бутчета- топли, топли, чак в две торбички ми ги сложи.
По пътя срещнахме бездомно коте и му отчупих една хапка- не я изяде. Ми да не е глупаво.
Прибрах ги в хладилника, след два часа ще вечеряме и ги претоплих. Няма такава смрад.
С детето бях, той си ги избра. Смигни ми, че не са читави, не стават за ядене. Лев и нещо струваха, ама що да е така.

# 100
  • Мнения: 4 420
Ако са били парещи и сте ги сложили в хладилник, може и от това да са се развалили. Гореща храна не се слага в хладилник.
Така знам аз, а и веднъж съсипах една прясно сготвена супа по този начин.

# 101
  • Мнения: 13 407
Не знам дали точната дума е връщам, когато става въпрос за ресторанти. Случвало ми се е няколко пъти.
Правила съм го, обяснявам културно, защо отказвам дадено ястие след като ми е донесено и какво не е наред в  него и повече не ходя на тези места.

За сладоледите да появивили са се едни такива златни сладоледаджийниците, където топките са по 3-4 лева - домашен, занаятчийски и всякакъв такъв, ако не си погреднал цените предварително излизат златни сладоледите.
Разправяла съм се - пише 100 гр сладолед 3 лв, видяла съм, преценила съм, че ще взема на детето две топки, слага ми, едни такива умалени лъжички и ми казва 6 лв, помолих да ми го премерят, след като цената е 3 лв за 100 гр, приела съм я и искам да ми го премерят да знам за колко грама плащам - отговор, ами нямаме кантар.
Отказах да го взема.

# 102
  • София
  • Мнения: 2 411
В сряда върнах едни шоколади във Фантастико. Имаха промоция - хем намалени, хем игра. Купих 5 различни шоколада. И ужким внимавам за срокове и всичко, този път не погледнах. Чак навън като тръгнах да отварям единият видях дата на опаковката 04.10.2019. Причерня ми направо. Побеснях и върнах всички шоколади.

# 103
  • Мнения: 5 300
Ох, това ми е много болна тема, много мразя да не получа това, което съм поръчала или да е кофти изпълнението.
Имам 2 прясни примера:
1) Поръчвам си свинска кавърма, носят я, тя мирише на загоряло...не се яде, но приятелят, с когото бях е да кажем стеснителен не пожела да я върна, изяде я той.
2) Поръчвам пилешка дреболия (дроб, сърца, воденички), чаках за нея поне 30 мин, накрая ми носят дроб по селски. Отново исках да я върна, но момчето чинно изяде и това.
И това е в рамките на месец. Специално за второто, да ям и дроб, но съм поръчала друго в крайна сметка. Много се изнервям от такива недоразумения.

# 104
  • Варна
  • Мнения: 1 795
Да си призная изобщо вече не се занимавам да се храня извън дома си. Нищо, от никъде не ми харесва. Или е преовкусено, или не е прясно, или са поспестили от материали, абе ..... боклуци. Правя, струвам, за хранене извън къщи - домашна храна. За съжаление материалите за тази храна са ми пак от магазина. Но поне правя нещата както ги обичаме в семейството, а не както някой друг е решил.

# 105
  • Мнения: 7 428
Е, чак пък толкова... Ние си ходим по ресторанти.

# 106
  • Мнения: 13 407
И аз така има толкова хубави места с разкошна храна и неща, които рядко ще тръгна да правя вкъщи и няма как да ми се получат като в ресторант.

# 107
  • Наблизо
  • Мнения: 6 205
Е донякъде е права,но за хора които ядат 5 манджи и не обичат да експериментират с чужда кухня.
И аз ям много по ресторанти,особено неща които не мога да си сготвя иначе.

# 108
  • Варна
  • Мнения: 1 795
Абе....не ядем 5 манджи, ама айде Smile

# 109
  • Наблизо
  • Мнения: 6 205
Фигуративно казано,но когато някой ми казва че по ресторантите всичко може да си направи и вкъщи-значи принципно не обича нови и чуждестранни рецепти.

# 110
  • Варна
  • Мнения: 1 795
Значи, да го кажем така - не е възможно да си направим сами всичко в къщи. Най-малкото, защото в ресторантите разполагат с професионална техника, а аз у дома - с любителско-аматьорска. Но като знам как се побългаряват рецепти и продукти, просто няма смисъл. А ние всъщност обичаме чужда кухня и у дома често ми поставят предизвикателства. Обичам да готвя, интересно ми е да ровя за рецепти и да пробвам нови неща. И те така.

# 111
  • Down south
  • Мнения: 7 729
 В България само веднъж съм връщала храна, беше, в ресторант преди няколко години.
Мащехата ми понякога се оплаква от закупени продукти, но не мисля, че ги е връщала.

Аз връщам храна, когато и всичко останало, което не отговаря на очакванията ми.

# 112
  • На изток от Рая
  • Мнения: 1 364
Аз не връщам храна, но само ако е от някой магазин/топла витрина, просто повече не се връщам там.
Ако съм седнала в ресторант и има някакъв проблем - връщам винаги.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт