Връщате ли храна?

  • 8 767
  • 112
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 716

Зелена салата с риба Тон и стъкла в заведението на приятели. Не им казах, не знам защо....
Същото, но в едно пюре за гарнитура. И аз не знам защо не казах тогава.
Днес бих, и още как!

# 16
  • Мнения: 4 022
Връщам редовно - при доставка, в ресторанти, в магазини (често Била) също. Не се разправям само в единични случаи, когато е нещо много дребно и магазинът/заведението ми е съвсем не на път и никога повече няма да ходя там.
Случвало ми се е дори да пращам сигнали до агенцията по храните, защото то се не трае - мухи, развалена храна, няма срокове на годност, мухлясало, мръсно и т.н.
Нямам нито желание, нито възможност да си хвърлям парите за некачествени неща, които няма да ям или ако изям, ще си докарам здравословни проблеми.

# 17
  • Мнения: 1 045
От вчера, закуска от сладкарница с дебел,  дълъг, черен косъм...Преди може би щях просто да я изхвърля. Казах на продавачката, тя мълчи и посегна да ми дава нова, отказах и тя "ми да ви върна парите" и нищо повече, няма извинение, няма нищо.

# 18
  • Мнения: 4 711
Рядко ми се е случвало. Най-често нещо купено преди време, в срок, като го отворя и изненада. Не пазя касовите бележки повече от 1-2 дни и в такива случаи просто хвърлям.

Иначе съм се оплаквала заради червило по чаша за кафе, например. Вода пия от бутилката в заведения - не знам и тя колко е чиста, но чашите са ми по-гнусни.

Сестра ми си беше поръчала зелена салата в едно квартално заведение, като започнала да я яде и видяла червей в нея. Извикала сервитьорката, тя се опитала да го обърне на шега: ами това е протеин. Доста нелепа история. Не помня какво се беше случило после, но ние повече в това заведение не отидохме.

# 19
  • Мнения: 3 553
Връщам ако ми се разправя в магазини и ресторанти, иначе за бързо хранене като чакам на опашката и видя продавачката да кашля върху храната или да си плюнчи пръстите, за да вземе опаковка иии директно си тръгвам.

# 20
  • Мнения: 10 912
Вчера ММ върна наденица в кварталния месарски магазин. Взехме 4 парчета, на витрината изглеждаха супер, а в плика след това едната беше буквално зелена. Той се почуди дали да я върне, искаше да я хвърлим, но аз настоях да я смени. Продавачката се направи на изненадана и приятно разсеяна, смени я веднага

# 21
  • София
  • Мнения: 1 259
Връщам всичко, както в заведения за хранене, така и в магазини. Последно в една пицария ми бяха сложили пепероне, вместо друг колбас и я върнах, защото нр мога да ям пикантна храна и внимавам какво поръчвам. Връщала съм развалено месо в срок на годност, неща от топла витрин и др. Понякога правя големи скандали 😂 Даже последно мъжът ми не искаше да се занимава да връща едни съмнителни пил. бутчета и го заплаших, че ако не ги върне той, ще ги върна аз и ще ги замерям с тях в магазина... А не е като да не се е случвало 😀

# 22
  • град-държава
  • Мнения: 5 863
Връщам. Веднъж цяла вечеря върнахме, нищо не ставаше за ядене. Един много суров бургер в Хепи, който замениха с нов и беше страхотен. Последно в началото на лятото в уж вървежен бургаски ресторант, върнах най-миризливите и отвратителни скариди, които някога са ми сервирали. Тогава върнах и едни калмари, защото предварително попитах дали са пипала или туби и сервитьорката ме увери, че са само туби. Е, донесе пълна чиния с пипала, която помолих да отнесе обратно. Само панираните тиквички ставаха за ядене тогава.
Аз не се разправям, абсолютно нормално се разбирам с хората, но и не плащам нещо, което просто не става.

# 23
  • Мнения: 2 516
Аз не съм имала проблеми с връщането. Съвсем нормално обяснявам, че това е развалено/не е това, което съм поръчала и никога не са ми правили проблем, а напротив - извиняват ми се.

# 24
  • Мнения: 1 925
По принцип не съм от хората, на които им се занимава с връщанки и разправии. Обикновено ако има някоя издънка, просто спирам да пазаря или да се храня в даденият обект. Покрай мъжът ми обаче, който все гледа да си търси правата за каквото и да е, върнах една салата "Снежанка" от кварталният магазин. Ужасно отношение получих. Салатата беше адски вкисната и изобщо не ставаше да я опиташ дори. Служителките по всякакъв начин се опитваха да ме убедят, че салатата си е напълно в ред и просто вкусът й е такъв Joy Три се изредиха пред мен да я вкусат и от километри се личеше зле прикритата им погнуса от вкусът, ноо корави бяха, държаха се Joy Следващият случай е в Германия със сурово пилешко месо. Всичко стана много тихо и културно, с много извинения, дори след като сервитьорката ми донесе новата порция, седеше до мен, докато го разрежа за да се убеди, че всичко е наред.

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 00:15 от PreslavaD

# 25
  • Мнения: X
Връщала съм веднъж.. В едно заведение си бях поръчала картофи със сметана и бекон.. Като ми донесоха поръчката реших да разбъркам, за да изстине иии какво да видя - космии, но не един от коса примерно, а като от мъжка брада и то много. Все едно някой мъж се беше обръснал над порцията ми. Извиках сервитьорката, момичето беше разбрано ( не че и тя не остана без думи като видя ). Донесоха ми нови, но нещо ми се отщя да ям. Попринцип не съм много гнуслива, но това беше ужасно. Все едно космите си бяха задължителна подправка към картофите 😂😰

# 26
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 722
Връщам, когато се налага и всеки би трябвало да го прави. Иначе никога няма да спрат с мизериите.

# 27
  • Мнения: 6 975
Винаги връщам и си отстоявам правата. Да ти предложат качествена храна, това е задължително и е част от културата на хранене.
Ако е в заведение, въобще не се колебая. Те много добре си знаят, че предлагат некачествена храна, щом го допускат, ако им минат номерата. Щом те не ме уважават като клиент, как аз да ги уважавам?! Ако реагират адекватно, ок, може и друг път да опитам да седна пак там. Но ако реакцията е неадекватна, край. И се стремя да информирам близки и познати, че храната на  това място е некачествена. Само така заведенията ще се научат на култура на обслужване и хранене.

Като беше много малка дъщеря ми, бях я пратила за копър до магазина. Вместо копър, бяха й продали връзка листа от моркови - доста приличащи, но , естествено, никакъв аромат. Обясних й какво са направили, казах й какво да им каже и я пратих обратно до магазина. Детенцето много се притесняваше. Но когато се върна от магазина, беше много горда от себе си и щастлива - че се е справила, че не са успели да я излъжат, нищо , че е малка. Още тогава разбра как трябва да постъпва човек в такива ситуации.

Нито е дребнаво от моя страна, нито изпитвам срам да си отстоявам правата и да не  допускам да ме правят на глупак. Те трябва да се срамуват поведението си и от храната, която са ми предложили, а не аз.
Според мене, колкото повече хора реагират и си отстояват правата, толкова ще намаляват подобни опити да ни пробутват боклуци и да ни правят на глупаци. Иначе ще фалират.
И това не се отнася само за храна. Реагирам на всякаква некачествена стока, лошо обслужване, опит за мамене и т.н.

Правя го спокойно, без скандали, но твърдо и безапелационно. Ако преценя, че е случайно, казвам го дискретно. - Както беше споменато за косъм в чинията, но внимавам дали няма да ми донесат същата порция, само поизчистена.Ако много се опъват и опитват да ме убедят, че не съм права, тогава настоявам те да изядат храната, която са  ми донесли.

-----------
Сигурно съм късметлийка, но не ми се е случвало скоро да попадна на некачествена храна. Не, не бих я върнала, струва ми се много дребно, за да се занимавам.
ФрауДана, а дребно ли е да се разправяш , ако ти продадат неработеща пералня, хладилник, дефектни мебели и т.н.? И къде е разликата между дефектните или неработещи други стоки и храната?

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 15:08 от Diorela

# 28
  • Мнения: 29 835
Всеки си с приоритетите.... Няма лошо да върнеш храна, ако ти се занимава. От написаното разбирам, че ти се случва доста често.

Аз лично нямам време и нерви за това. Връщала съм един-два пъти, но като цяло внимавам при самата покупка в магазина.
В заведение не ми се е случвало скоро да ми донесат нещо, което да не е ок. Може да не е точно, както аз бих го направила вкъщи. Ако не ми хареса, не повтарям заведението.

# 29
  • Мнения: 10 423
В последно време много мразя да се разправям, но все пак ми се случва и да връщам. Преди време си купих пакетиран кашкавал от кварталното ни магазинче. Като го отворих имаше много странен вид и мирис. Когато погледнах срока на годност - какво да видя? Беше изтекъл преди месеци. Взех кашкавала и го отнесох веднага - съсипаха се да ми се извиняват и веднага хукнаха да търсят други опаковки с тоя срок. Между другото, ако им направят проверка, мисля че ще отнесат доста голяма глоба.  Иначе съм купувала от тях два пъти пакетирана шунка, която беше отвратителна, но си беше в срок на годност, според мен миришеше на някакъв консервант. Мачките се облажиха, а аз оттогава имам обица на ухото - да купувам такива артикули само от проверени магазини и марки.

Общи условия

Активация на акаунт