Ученически бележник

  • 7 730
  • 96
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: X
Електронният дневник е само средство, който може да улесни учителите и родителите за обмяна на информация, но ако някоя или двете страни не изпълняват своите задължения, то няма как техническо улеснение да компенсира, това, което зависи от нас – хората. Аз дадох пример и по-нагоре – при нас всичко се записва вендага в електронния дневник + ползване на отзиви, където се описва нещо по-специфично. По-удобно и лесно е от хартиен бележник, тъй като по-големите ученици могат умишлено да го скрият, като кажат, че не го носят,  а и оценктире от контролни предполагат доста писане в дневник + бележник.


Действително изглежда по-лесно, но дали всички учители разполагат с техника за незабавно нанасяне на оценката и ако нямат дали това е оправдание и причина за разтакаване?

# 76
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 333
Като се зачетох в темата и аз се шокирах Rage Как така учителят няма време да нанася бележките в бележника и си позволява дори да забравя, не е ли това негово задължение?! И аз съм от едновремешните ученици, при които изпитването устно беше пред дъската и след него веднага се нанася оценка в бележника, която трябва да бъде разписана от родител, както и оценка в хартиения дневник. Това действа доста засрамващо на неучилите и те се опитват да са по-добре подготвени следващия път. А сега какво, учим децата че всичко може да се размине, защото учителите може да забравят ... Ако нанасянето в хартиения бележник се прави веднага след оценката има много по-голям ефект, вкл. възпитателен, както и подписването на оценката от родителя (в случая аз) със съответното "конско" от моя страна и задаване на допълнителна подготовка и контрол. Зле поддържан електронен дневник лично на мен не ми трябва. Сега какво, гледам един емотикон за 4 по математика въвъеден по време на грипната ваканция (втори клас сме) и се чудя на какво основание. Кой е отпуснал учителите до такава степен, ами изпълнявайте си служебните задължения. Ако попълването на оценка в хартиен или електронен бележник веднага след изпитване не ви е в задълженията, предлагам родителите да се обединим, да сигнализираме висшестоящите инстанции и да променим нещата. Какво е това безхаберие !
Пълни глупости. Осъвременете гледната си точка по въпросите за оценяването. Оценката в реално време е на писмена работа. Останалите оценки от устни изпитвания могат да бъдат формирани по разнообразни критерии (редовна и вярна домашна работа, активност в урок за нови знания, безупречно владеене на материала, свободна работа с понятията, уверено представяне на проектна работа, създаване на образователен продукт разбирай таблица или схема, онагледяваща учебния материал, адекватност при екипна работа и т.н. за постигане на отличен резултат). Тези неща се оценяват след системно наблюдение, а не спорадично и импулсивно. Това изцяло кореспондира с новите образователни и възпитателни изисквания.

# 77
  • Мнения: X

Пълни глупости. Осъвременете гледната си точка по въпросите за оценяването. Оценката в реално време е на писмена работа. Останалите оценки от устни изпитвания могат да бъдат формирани по разнообразни критерии (редовна и вярна домашна работа, активност в урок за нови знания, безупречно владеене на материала, свободна работа с понятията, уверено представяне на проектна работа, създаване на образователен продукт разбирай таблица или схема, онагледяваща учебния материал, адекватност при екипна работа и т.н. за постигане на отличен резултат). Тези неща се оценяват след системно наблюдение, а не спорадично и импулсивно. Това изцяло кореспондира с новите образователни и възпитателни изисквания.

Доста размито ми звучи и дава голяма свобода за субективна оценка, не ми харесва ...
Иначе благодаря за мнението, наистина явно имам нужда да се опитам да разбера свободията в сегашното образование .. Как може да се оценява активност в урок за нови знания например? Според мен оценяване чрез "наблюдение" пак не може да се прави. Детето трябва да бъде изпитвано специално, и да има възможност да се поправи отново чрез специално изпитване. Иначе зависи кой и как гледа като наблюдава и много прилича на поставяне на етикети от госпожите.
Пример - дете в класа, не можеше да чете до средата на първи клас, майката с частен бизнес, прави дарения, детето публикувано по това време на сайта на училището в материал за любовта към четенето в Деня на книгата, трагедия... А моето, четящо гладко и изразително дете, и то не благодарение на госпожата, оценено с емотикон "задоволителен". Това е власт дадена в ръцете на неопитни и подкупни педагози ...
И все пак незавсимо от типа на оценяването - домашна работа, проект, какво пречи оценката да се нанесе веднага. Или предподавателите имат нужда от известен период на съзерцание ....

Последна редакция: пн, 25 фев 2019, 19:36 от Анонимен

# 78
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 333
Представяте нещата много тесногръдо. Първо, на обществото му беше писнало от стария модел, в който учителят преподава и изисква обратна връзка без да се съобразява с индивидуалните потребност и нагласи на ученика. Не всеки е продуктивен по всяко време, важно беше да не се пречи на часа, пък кой колко е научил си беше за негова сметка. Следва стрес от изпитване на дъската или от място, публично порицаване и демонстративно нанасяне на незадоволителна оценка или забележка в бележника. Всеки е минал през това по предметите, в които не е бил добър. Второ, обществото изиска нов подход. Трето, тези критерии не се прилагат самоцелно, а са съобразени с най-доброто, което може да даде детето по даден предмет. Има лидерски качества и иска поле за изява - да представи проектна работа или да е говорител при задачи за групова работа; има аналитична мисъл и знания - да обобщи в таблица или схема формулите за съкратено умножение; тихо и свито дете - проверка на домашна работа (имало е време да осмисли и да я напише качествено). От време на време сменяш и пробваш дали ще поддадат (гледат едно от друго и искат същото като другия). Това не е единственият критерий. Към него се добавя и обратна връзка по конкретен учебен материал, която може да получиш от всеки по време на беседа.

Като заключение на всички изказано до тук мога само да добавя, че по време на стандартното изпитване на дъската, останалите се чувстват в почивка. Мозъците им не са настроени да следят изпитване, което не ги засяга пряко. Загубено време. И да ги питат нещо, те си знаят, че и да не успеят да отговорят, ще им се размине, защото не са на прицел. Активната класна стая е друга бира. Който не е работил с деца, е по-добре да не се изказва. Родителите често живеят в заблуждението, че учителят трябва да се фокусира само върху тяхното дете, да го изпитва, да му обясни, ако нещо не е разбрало, да го следи дали внимава, да проверява домашните му и да пише рецензии, на които малцина родители ще обърнат внимание, защото повечето отказват да бъдат ангажирани с обучението, но пък знаят да изискват.

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 08:28 от Вяра

# 79
  • София
  • Мнения: 38 553
Sparkles, прекалено много се вглеждаш в оценките/емотиконите на дете втори клас. Представям си какво го правиш вкъщи.
Аз, като преподавател, харесвам примерно писмените характеристики. Те дават много по-подробна представа за представянето през целия срок.
Също така съм и студент и ние имаме една оценка за участие - т.е. обща оценка за представянето ни в час.

# 80
  • Мнения: 1 231
Иновативният подход в обучението и търсене на нови методи за преподаване е едно много добро начинание и се радвам, че вече се прокрадват тези идеи. Но това могат да го направят само много опитни учители, иначе става една безсмислица. Например за мен проектите, които в момента ги карат да правят по някои предмети са недообмислени и направо безсмислени. Преценила госпожата и ги разделила на групи по местоживеене. Да, но моят син ходи при баба си в другия край на града. Зима е, имат доста за учене след обяд, а трябва да се съберат в някое дете и да измъдрят проекта, което им отнема минимум 3 часа и то най-малко на 3-4 събирания. Например сега имаха проект за празниците. Всяка група за определен празник. И какво научиха - нищо. Лепят някакви листи с текст от интернет върху велпапе. Еми не вярвам така да е научил всички празници, дори и за Коледата, върху която му беше проекта. Да не говорим, че да е добре проекта трябва да се попипне от родител, най-малкото разпечатване на картини, ламиниране, търсене на плотове, рамкиране. С две ръце съм за иновацията и различният подход на преподаване и изпитване, но да се знае как да се направи, да увлече, заинтригува и накара децата наистина да се вглъбят в материята, а не носене на разпечатани картинки на килограм.     

# 81
  • Мнения: X
Представяте нещата много тесногръдо. Първо, на обществото му беше писнало от стария модел, в който учителят преподава и изисква обратна връзка без да се съобразява с индивидуалните потребност и нагласи на ученика. Не всеки е продуктивен по всяко време, важно беше да не се пречи на часа, пък кой колко е научил си беше за негова сметка. Следва стрес от изпитване на дъската или от място, публично порицаване и демонстративно нанасяне на незадоволителна оценка или забележка в бележника. Всеки е минал през това по предметите, в които не е бил добър. Второ, обществото изиска нов подход. Трето, тези критерии не се прилагат самоцелно, а са съобразени с най-доброто, което може да даде детето по даден предмет. Има лидерски качества и иска поле за изява - да представи проектна работа или да е говорител при задачи за групова работа; има аналитична мисъл и знания - да обобщи в таблица или схема формулите за съкратено умножение; тихо и свито дете - проверка на домашна работа (имало е време да осмисли и да я напише качествено). От време на време сменяш и пробваш дали ще поддадат (гледат едно от друго и искат същото като другия). Това не е единственият критерий. Към него се добавя и обратна връзка по конкретен учебен материал, която може да получиш от всеки по време на беседа.

Като заключение на всички изказано до тук мога само да добавя, че по време на стандартното изпитване на дъската, останалите се чувстват в почивка. Мозъците им не са настроени да следят изпитване, което не ги засяга пряко. Загубено време. И да ги питат нещо, те си знаят, че и да не успеят да отговорят, ще им се размине, защото не са на прицел. Активната класна стая е друга бира. Който не е работил с деца, е по-добре да не се изказва. Родителите често живеят в заблуждението, че учителят трябва да се фокусира само върху тяхното дете, да го изпитва, да му обясни, ако нещо не е разбрало, да го следи дали внимава, да проверява домашните му и да пише рецензии, на които малцина родители ще обърнат внимание, защото повечето отказват да бъдат ангажирани с обучението, но пък знаят да изискват.
Благодаря Ви за подрбното описание. Аз все пак виждам предимства в стария модел.
Скрит текст:
Като отличник аз не винаги съм знаела винаги  всичко отлично.  Просто като всяко дете забравях ако не повторя стария материал и можеше да не се сетя за нещо. Затова се стараех, но и се радвах че все пак мога да съм спокойна когато не са ме вдигнали на дъската да ме изпитат, след изпитване също знаех че пак мога да съм спокойна че няма да ме вдигнат веднага следващия час, но това не означаваше че не си учех уроците. Знаехме датите за контролни и това ни даваше допълнително спокойствие и мотивация да преговорим нещата преди тях. Нямахме матури и се радвах, защото е огромно усилие да докажеш знания върху материала от цяла година, а и ненужно, той се оценява текущо и се повтаря и надгражда с преговори. Като ученичка предвидимостта в изпитването и оценяването ми даваше спокойствие и знаех как ще бъде оценявана и как да се подготвям. Тогава учех наистина с лекота и знанията ми бяха трайни. Без НВО и матури, без циркове в часовете, работи по проекти и излишни глупости.
Сега нещата нистина ми звучат размити. Не мисля, че положителните качества на моето дете ще бъдат правилно оценени по този модел. А става дума за умно, будно, любознателно дете. Пише вярно домашната работа в къщи. Решава без грешка в къщи. Тоест ако оценяваха домашната му работа трябваше да виждам шестици ... Чете отлично и изразително. Обича природата, часовете по музика и изобразително изкуство, на тържества забелязвам как си тактува и пее с настроение, старае се по проектите на госпожата. И после оценки задоволителен по български, петици по математика. Чете страхотнно по английски, по-добре от мен, а аз съм най-високо ниво на Кембридж CPE, впечатлява ме как естествено му идва да изговоря думите с произношението на англоговорящ. Но в час по английски ми казаха че рисувал Simple Smile Как да го оцениш такова дете, като не си му хванал вниманието в час, а даже и забележка не му правиш. Моето обяснение за неговите оценки е че в училище не винаги е съсредоточен и не винаги гледа госпожите в очите. Изглежда незаинтересован, не се подмазва, не винаги вдига ръка и не показва, че се възхищава на педагогическия подход на преподавателите. Но той няма проблем със знанията. При старата система се оценяваха знания и имаше твърда дисциплина. При новата, учителите влизат в ролята на аниматори, не ги интересува дали някое дете участва и не си правят труда да му направят строга забележка и да уведомят родителите за да го стегнат. Просто с оценката не оценяват знанията му, а санкционират поведението. Смесват дисцплина със знания при оценяването. Преди имаше отделни начини за оценка на дисциплината.
Преди се знаеше, урок, изпитване върху урока, оценка. Забележки за дисциплината в бележника. Сега децата са обект на всякави глупости и наблюдения, но не и на проверка на знанията по строги критерии. И това идва от запада за съжеление, чиито ученици бяха много назад в международни състезания от нас едно време. Като се учим от тях и нашите деца ще стават такива. Толерантност и размити критерии и децата се научават да клинчат и че няма смисъл да учат защото и да учат госпожата просто не ги харесва .

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 12:45 от Анонимен

# 82
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 333
На моето също му беше писнало от проекти. В началото ги правехме двамата, няма как. После продължи сам. Но на един етап се отказа. Много шум за нищо - работи го с часове, събира материали, планира, подрежда, изкосурява. И всичко това за 5 минути и шестица, която така или иначе ще изкара.

# 83
  • Мнения: X
Иновативният подход в обучението и търсене на нови методи за преподаване е едно много добро начинание и се радвам, че вече се прокрадват тези идеи. Но това могат да го направят само много опитни учители, иначе става една безсмислица. 
Нашата госпожа им поръча трапецовидни маси (за наша сметка) без дъска отдолу (няма къде да си оставят нещата), залепи ги да са по 6 деца заедно, това вместо да ги накара да работят в екип още повече развали дсицплината, правеха им се забележки че са немарливи, а те няма къде да си оставят нещата...Освен това всяко гледаше с изкривено тяло към дъската. След като моето дете спорило с другите по маса, те започнаха организирано да му налитат да го бият. Какво да им харесвам на новите глупости ... Имало е причина за всяко нещо в старата система и тя работеше ...

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 12:46 от Анонимен

# 84
  • София
  • Мнения: 2 780
Мда, то затова системата бълва все повече неграмотни. Дори и да има оценка за участие, представяне и т.н. то пак детето трябва да знае за какво е точно тази оценка, а не да се чуди защо изобщо има оценка. Иновативните подходи приложени без ясна цел, а само с идеята, че са иновативни,  няма как да доведат до добри резултати. Иначе и аз не съм против тях, но при нас често се прилагат самоцелно. Чул някой за иновативно и хайде да се прави на интересен. А това, че идея си няма как да приложи подхода и какви са му целите...

# 85
  • Мнения: 1 231
Друг е въпроса, че от цялата група по проекта работят 1 или 2 деца, после всички вкупом с 6-ца. Поне да ги оставят на индивидуален проект, ще го събера набързо в къщи и няма да си губи времето детето в безсмислици. Абе чули нашите учители, че проекти се правят, хайде юруш и те. Не става така.

# 86
  • Мнения: X
Sparkles, прекалено много се вглеждаш в оценките/емотиконите на дете втори клас. Представям си какво го правиш вкъщи.
Simple Smile Нали аз го подготвях доскоро в къщи, това ми беше обратната връзка ...
Скрит текст:
Опитвах се да разбера защо се получава така и какво да променим, а не защото съм обидчива. В къщи пишеше домашните и обяснявахме взетите нови неща ако не е разбрал. Нищо повече не съм го правила, за мен той се справяше отлично в къщи и имаше необясними оценки (емотикони) в училище.
Сега е в ново училище, заради всички споменати по-горе фактори. Като начало ми харесва класическата подредба на чиновете с лице към дъската по едно дете на чин. Ходи отново на занималня, за да навакса ако има разлики с допълваща подготовка в къщи. Виждам разлика в "оценяването" - писмен коментар върху всяка работа с препоръка ако нещо трябва да се доработи, както и липсата на емотикон. Преди под проверените работи стоеше само емотикон, който не ми беше въобще полезен. Сега няма емотикони, няма електронен дневник, има писмена обратна връзка с препоръки как да напредне. Харесва ми, така трябва да бъде според мен до трети клас, когато се поставят основите, за да се изградят здрави основи, дано е така и занапред.

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 12:47 от Анонимен

# 87
  • София
  • Мнения: 38 553
Е, супер.
Аз съм в колебания с нашата учителка, че нещо все е недоволна и не може да го научи да чете.

# 88
  • Мнения: X
Е, супер.
Аз съм в колебания с нашата учителка, че нещо все е недоволна и не може да го научи да чете.
Не знам и моят син ако трябваше да се научи да чете в старото училище, дали щеше да се получи. Също и ако трябваше да ползва специално помагало (преследвах го цяло лято преди училище с Първолаци, без успех).
Скрит текст:
Научи буквите като разглеждаше каталози на Лидъл и се усъвършенства защото искаше да разбере какво пише в енциклопедиите с картинки. Също купувах списания на теми, които са му интересни. В първи клас при нас на почит бяха списания National Geographic Kids и книгите от тази поредица на Фют с невидимо мастило https://www.book.store.bg/p198593/zagadki-v-grada.html . За подобряване на четенето му казвах да не накъсва думата, т.е. да не я сричкува на глас,  да чете без да бърза, да прави паузи между думите, да прави пауза след всяко изречение и ако може да придаде и чувство и се получи, чете много изразително.  

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 12:47 от Анонимен

# 89
  • Мнения: 19 310
Пиза, вайбър или скайп с видео връзка могат да ползват вместо да се събират толкова много пъти. Ако е на пауър поинт даже не е нужно да се събират.

Спаркъл, дневникът е собственост на училището. Не е от известните платформи.

Общи условия

Активация на акаунт