Ученически бележник

  • 7 701
  • 96
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 231
Има подобна тема, но е стара. В нашето училище оценки в бележника се нанасят два пъти през срока, от класният ръководител, което мен не ме устойва. Аз всъщност не знам какво се случва в училище. Да, синът ми би трябвало да казва оценките, но ако са ниски си премълчава изглежда. Някой да може да ми каже учителят задължен ли е своевременно да попълва бележника и на кой член от закона да се позова. Мисля да отнеса въпроса до директора и ако той не предприеме нужните действия, да се обърна към по-горна инстанция.

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
Ползвай електронния дневник.Уж са задължени да ги попълват там.

# 2
  • Мнения: 1 231
В нашето училище няма електронен дневник 😟. Имали сме само 1 родителска среща в началото на годината. Няколко пъти говорих с класната по въпроса и нищо.

# 3
  • INFJ
  • Мнения: 9 326
Навремето в нашите бележници имаше страница с правилник и пишеше, че ученикът е длъжен винаги да го носи със себе си и да го представя всеки път, когато получава оценка.

# 4
  • Мнения: 94
Зависи дали ученикът си дава бележника при поискване за нанасяне на някаква оценка? Но и много учители си спестяват писането на оценки в ученическите бележници

# 5
  • Мнения: 1 231
Това е проблемът - учителите не искат бележниците. Нито едно дете от класа няма нанесена оценка от учител. Само два пъти в срока се нанасят от класния. И не е само нашият клас с този проблем. Затова искам, ако имам някакво законно основание, да предявя претенции. Дори подозирам, че повечето оценки са за догонване на норматива, а не от реални изпитвания.

# 6
  • Мнения: 94
Поговорете с класния ръководител, да говори с колегите си или да нанася по-често оценките. Преди години всеки учител беше длъжен да си ги нанася сам.

# 7
  • Мнения: 1 231
Първо това направихме - говорихме с класният, още преди нова година, тя обеща, че ще предаде, но резултатът е нулев.

# 8
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Нашите ги нанасяха всеки месец.

Писа, не виждам как точно ще ти се реши проблемът. Дори и да ги нанасят регулярно, детето няма ли навици за учебен труд, работата е обречена.

Попитай го да ти отговори честно дали си заслужава оценките. Сравни оценките му от писмени работи с оценките от устни изпитвания. Дай му възможност да обясни защо се получава така. Ако разговора тръгне към "лоши учители, които изпитват, пишат ниски оценки и не ги пишат редовно в бележниците", ще имаш основание за съмнение. Няма как учителя да ги оценява на сляпо. Най-малкото той знае възможностите им и едва ли ще си позволи да оценява несправедливо пред цял клас.

# 9
  • Мнения: 19 289
Дали детето го мързи или му се учи няма връзка с това, че родителят има право да знае своевременно какви са оценките, а учителят има задължение да ги нанася редовно някъде. Няма да се учудя, ако и контролните не се връщат, щото ще се загубят.

# 10
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Ако родителят си мисли, че с редовно нанасяне на оценки, детето ще преодолее пропуските и ще си оправи успеха, нека опита. Аз бях вече там и споделям опит. Има деца, които се стряскат от това, дай боже авторката да има такова дете.

Ако са важни писмени, да. Няма да се върнат, ще ви викнат да ги видите и подпишете на място. Сега май вече не искат подпис от родител. Според новия закон родителят е длъжен да се информира и слава богу, че бележникът не е основният източник на информация, че почва губене, забравяне, в класната е.

# 11
  • Мнения: 1 231
Нашите ги нанасяха всеки месец.

Писа, не виждам как точно ще ти се реши проблемът. Дори и да ги нанасят регулярно, детето няма ли навици за учебен труд, работата е обречена.

Попитай го да ти отговори честно дали си заслужава оценките. Сравни оценките му от писмени работи с оценките от устни изпитвания. Дай му възможност да обясни защо се получава така. Ако разговора тръгне към "лоши учители, които изпитват, пишат ниски оценки и не ги пишат редовно в бележниците", ще имаш основание за съмнение. Няма как учителя да ги оценява на сляпо. Най-малкото той знае възможностите им и едва ли ще си позволи да оценява несправедливо пред цял клас.


Детето не обвинява никого и аз не споря за оценките, колкото са му знанията, толкова да му пишат. Въпросът е, че аз искам да знам къде точно са пропуските, тъй като след работа проверявам домашните, изпитвам по разказните предмети и се старая да ходи подготвен. Отделно ходи и на уроци по няколко предмета. Искам да знам тази вечер като сме учили и на другия ден са го изпитали, какво точно не е отговорил, коя задача не е разбрал и т.н. Като получа оценките на куп, те не ми дават тази конкретна информация. Досега ми е донесъл 2 контролни да подпиша. Други писмени работи не са пращани за информиране.
Скрит текст:
А за несправедливото оценяване, ще дам пример с последното изпитване по ЧП. Изпитва го на новият урок, отделно задава 4 въпроса. Не е отговорил на единия, получава съответно 5. След това вдигат сина на класната им, която съответно е колежка на изпитващата госпожа, детето не знае урока, не отговаря на нито един зададен въпрос. Госпожата подканя класа да помогне и съответно детето получава 6. Лично съм се обадила на 6 деца от класа, не толкова близки негови приятели да ми разкажат и тяхната версия, която потвърждава казаното. Та за справедливост не се наемам да говоря.

# 12
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Говори с учителите. Нека те запознаят с критериите за оценка. Обясни ги и на детето, помоли го да ги има предвид и след изпитване да те уведомява. Мисля, че искаш да имаш повече контрол над учителите. Повярвай ми, няма да го постигнеш. По едно време ни изненадаха с електронен дневник. Таман, викам си, няма да крие оценки и забележки за без домашна работа. Нищо подобно. Две години го попълваха в края на сроковете.

Като го препитваш, не разбираш ли кое му куца?

Скрит текст:
Това по ЧП е много кофти. Но точно това имах предвид, че ако учителят оценява несправедливо, това ще потвърдят и самите деца.

# 13
  • Мнения: 1 231
Не искам учителите, а детето да контролирам. Искам да получавам своевременна информация кое не е наред. На него не мога да разчитам, каквото и да правех, рядко ме осведомява за по-ниските оценки, а всеки ден да звъня на класната да я питам по какво е изпитван пак не става. Аз не твърдя, че много знае, а не е оценен. Но по математика сега са му нанесени за януари месец 3бр 6-ци, 2бр 5-ци, 1бр.3 и 1бр 4-ка. Не може да ми каже от какво точно и от кога са му слабите оценки. Старая се с детето, но и аз не съм супермен да успея след работа вечер да мина целия материал по всички предмети. Затова искам да получавам информация чрез бележника за пропуските му, за да обърна там внимание.

# 14
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Поне тези от писмените си знае. Често и учителите няма да могат да ти отговорят на какво точно са го изпитвали. Проигравала съм го. Ще ти дадат общи сведения за състоянието му.

Информацията, която искаш, може да получиш само от детето, но само при условие, че знае какво да следи, има вярна самооценка и е мотивирано да ти съдейства, защото съзнава, че така ще си подобри успеха. Нека е наясно, че втори срок ще дава обяснения за всяка оценка. Ако се появят изненади, нека само пита как е получило съответната. Така на учителите, които пишат оценки за норматив, също ще им стане ясно, че детето следи състоянието си.

Скрит текст:
При нас често са се получавали в края на срока на килограм, но това е заради работа по проекти, която се оценява в края на срока, поощрителни оценки или санкциониращи за домашната работа. Сега не изпитват, както нас едно време - излизаш на дъската и те разхождат из учебника. Моето е получавало оценка за разсъжденията си на урок за нови знания - метод, който самият учител предложи. Не можеше да си задържи вниманието върху новия учебен материал и разчиташе да си учи вкъщи с мен.

Общи условия

Активация на акаунт