Ученически бележник

  • 7 708
  • 96
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 199
Точно по този въпрос разговарях с класната на синът ми,5 клас е.В началото на вторият срок му нанесоха над 20 оценки от първият.Незнаех за всички оценки.Въпреки наблюденията ми над детето има предмети за,които щях да реагирам по друг начин,ако знаех за оценките.Класната каза,че учителите  нямали време да ги нанасят.Електронен дневник имаме,но те го бойкотирали и не нанасяли оценките дори там.

# 61
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Pisa, защо не се обаждаш на класната в допълнителния час на класа? Всяка седмица в определен ден и час класният ръководител е длъжен да консултира родители. Обаждай се по телефона и искай да ти изчете оценките по всички предмети

# 62
  • София
  • Мнения: 3 069
Аз съм майка на първокласник и като ви чета се хващам за главата. Към момента нямам някакви сериозни забележки, класната и учителката от занималнята се стараят, своевременно нанасят оценки в електронния дневник. Имали сме три родителски срещи от началото на учебната година.
Но явно в прогимназиалния етап нещата стават съвсем различни? Доколкото разбирам основният проблем е липсата на обратна връзка с родителите. Начините са два - добрият стар класически бележник и електронен дневник. Едно време ние бяхме длъжни да си носим бележника и да го представяме за нанасяне на оценка. Това променило ли се е? Децата са спрели да си носят бележниците или учителите са престанали да ги искат? Или формите на изпитване и оценяване са се прменили? Родителят се подписваше на оценките по мое време. Сега има ел.дневници. Защо, не разбирам, оценките не се нанасят своевременно? Тежко ли е, енергоемко ли е? Ако да - защо не се приемат стандарти, защо съсловието не  е казало - не мога и с това да се занимавам? В противен случай, значи са ок със стандартите и те са длъжни да ги спазват, т.е. да нанасят оценките своевременно. Да не би да са се появили някакви общи, абстрактни оценки - за участие през срока, за активност, от този род... Не разбирам наистина, как може в днешно време родител да не е информиран как вървят знанията на детето му.

# 63
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Не разбирам наистина, как може в днешно време родител да не е информиран как вървят знанията на детето му.
И аз не разбирам, но от гледна точка на учител. Признавам си, че и аз не нанасям всички оценки в бележниците. Понякога забравям, понякога не ми стига времето, понякога учениците казват, че не го носят. Но като класен ръководител държа поне два пъти през срока да събера всички бележници и да нанеса всички оценки. На края на срока, когато нанасях срочните оценки, поне 60% от бележниците не бяха подписвани от родител. 11 клас са.

# 64
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Ехее, 11 клас. Кой ти ги следи тогава. Зорът е до седми, после НВО и да се оправя.

# 65
  • Мнения: 4 577
Аз пак ще попитам като родител - какъв е проблемът да се попълва електронен дневник? И защо в едни училища може, а в други - не?

# 66
  • София
  • Мнения: 38 476
И аз да се включа в темата. Ползваме електронен дневник от 5 клас май. Редовен номер е оценките да не се нанасят или се нанасят накуп в края на срока. Обърнете внимание, че всяка оценка има означение на какво изпитване е сложена.
Особено вторият срок на 7 клас, стресът беше огромен.

# 67
  • Мнения: 4 577
За да бъде нанесена по-късно оценката, значи предварително някъде е вписана.  В нашето училище, доколкото знам, няма дневник на хартия, а само електронен. Оценките се вписват буквално след часа или от контролни - веднага след проверка, заедно със съобщение, че контролните са върнати и да ги погледнем. Не разбирам защо този начин на работа не може да се приложи навсякъде.

# 68
  • София
  • Мнения: 38 476
В новото училище на голямата, първия срок на 8 клас нямаха ел.дневник и ги нанесоха накрая, така че им е простено.
Сега всеки ден ми сигнализира пощата, че има по нещо.

# 69
  • Мнения: X
Като се зачетох в темата и аз се шокирах Rage Как така учителят няма време да нанася бележките в бележника и си позволява дори да забравя, не е ли това негово задължение?! И аз съм от едновремешните ученици, при които изпитването устно беше пред дъската и след него веднага се нанася оценка в бележника, която трябва да бъде разписана от родител, както и оценка в хартиения дневник. Това действа доста засрамващо на неучилите и те се опитват да са по-добре подготвени следващия път. А сега какво, учим децата че всичко може да се размине, защото учителите може да забравят ... Ако нанасянето в хартиения бележник се прави веднага след оценката има много по-голям ефект, вкл. възпитателен, както и подписването на оценката от родителя (в случая аз) със съответното "конско" от моя страна и задаване на допълнителна подготовка и контрол. Зле поддържан електронен дневник лично на мен не ми трябва. Сега какво, гледам един емотикон за 4 по математика въвъеден по време на грипната ваканция (втори клас сме) и се чудя на какво основание. Кой е отпуснал учителите до такава степен, ами изпълнявайте си служебните задължения. Ако попълването на оценка в хартиен или електронен бележник веднага след изпитване не ви е в задълженията, предлагам родителите да се обединим, да сигнализираме висшестоящите инстанции и да променим нещата. Какво е това безхаберие !

Последна редакция: пн, 25 фев 2019, 14:34 от Анонимен

# 70
  • София
  • Мнения: 38 476
Мани, мани. Аз втория срок на 7 клас /когато се събира бал/ бях на прага да пукна от нерви. Математиката си седеше празна до последно!
Хартиените бележници се събират трудно, затова електронните са много голямо улеснение.

# 71
  • Мнения: X
Мани, мани. Аз втория срок на 7 клас /когато се събира бал/ бях на прага да пукна от нерви. Математиката си седеше празна до последно!
Хартиените бележници се събират трудно, затова електронните са много голямо улеснение.
Улеснение ще за всички, ако има контрол над учителите дали нанасят оценките в реално време и ако детето вижда за какво и каква оценка му се нанася (възпитателен ефект). Иначе като цъфнат едни оценки електронно със закъснение две седмици, а детето дори не знае за какво са, а срокът е пред приключване или са ваканция? Ние имаме оценки нанесени  през грипната ваканция, и две петици по английски нанесени в един ден, в който въобще не е изпитван. Отделно ми казва че предната седмица имал отличен, а нанесените са две петици. Да се въведе изискване за незабавно нанасяне на оценката. Учителите като искат електронни дневници да ги попълват в час веднага след изпитването и да ги показват и на детето. Сега учителите явно не могат да нанесат в момента на устно оценяване електронно, водят записки, отлагат и накрая бъркат или сервират една купчина оценки по никое време. С такива разминавания се обезсмисля текущото оценяване Rage

Да се въведе задължение за нанасяне на оценката в реално време по време на часа пред детето и класа или в момента на оценяване на писмените работи  с пояснение защо получава тази оценка.

Не вярват, че ученикът ще си даде и покаже хартиения бележник, а защо допускат учителите да не работят стриктно с електроните дневници и да не правят нещата както трябва, в медиите пише за ел. дневници - родителите "виждат оценките в реално време", само че учителите НЕ ги нанасят в реално време, това е проблем и то голям ...

Последна редакция: пн, 25 фев 2019, 14:35 от Анонимен

# 72
  • София
  • Мнения: 38 476
В Школо, като цъкнеш върху самата оценка, се вижда и за какво е - писмено изпитване/тест, устно изпитване, домашна, класна работа и т.н.
Иначе аз звъня и разпитвам.

# 73
  • Мнения: X
Имам чувството, че живея на друга планета и силно се надявам, че това са някакви изключения и че родителите не го приемат за нормална практика на повечето места.
Моето дете проблеми в училище засега няма. Съответно няма стимул да крие оценки. Обаче на седмица правят по няколко писмени работи по различни неща. Как се очаква да помни точно коя оценка на какво е била? В ел. дневник на нашето училище има оценки от преразказ, диктовка на думи, progress test, achievement test, writing, контролна работа по литература, за речева ситуация, контролни по български и математика, тестове по лексикология, оценки на презентация, на домашни по БЕЛ и мат., оценки от директорски контролни, от входни нива, оценки от разказвателните предмети и информационни технологии.
Сериозно ли смятате, че може с точност да помни кой тест на какво е бил, а за грешките изобщо да не говорим?
Кой електронен дневник ползвате ?

# 74
  • Мнения: 4 577
Електронният дневник е само средство, който може да улесни учителите и родителите за обмяна на информация, но ако някоя или двете страни не изпълняват своите задължения, то няма как техническо улеснение да компенсира, това, което зависи от нас – хората. Аз дадох пример и по-нагоре – при нас всичко се записва вендага в електронния дневник + ползване на отзиви, където се описва нещо по-специфично. По-удобно и лесно е от хартиен бележник, тъй като по-големите ученици могат умишлено да го скрият, като кажат, че не го носят,  а и оценктире от контролни предполагат доста писане в дневник + бележник.

 

Общи условия

Активация на акаунт