Ученически бележник

  • 7 706
  • 96
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 231
Има подобна тема, но е стара. В нашето училище оценки в бележника се нанасят два пъти през срока, от класният ръководител, което мен не ме устойва. Аз всъщност не знам какво се случва в училище. Да, синът ми би трябвало да казва оценките, но ако са ниски си премълчава изглежда. Някой да може да ми каже учителят задължен ли е своевременно да попълва бележника и на кой член от закона да се позова. Мисля да отнеса въпроса до директора и ако той не предприеме нужните действия, да се обърна към по-горна инстанция.

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
Ползвай електронния дневник.Уж са задължени да ги попълват там.

# 2
  • Мнения: 1 231
В нашето училище няма електронен дневник 😟. Имали сме само 1 родителска среща в началото на годината. Няколко пъти говорих с класната по въпроса и нищо.

# 3
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Навремето в нашите бележници имаше страница с правилник и пишеше, че ученикът е длъжен винаги да го носи със себе си и да го представя всеки път, когато получава оценка.

# 4
  • Мнения: 94
Зависи дали ученикът си дава бележника при поискване за нанасяне на някаква оценка? Но и много учители си спестяват писането на оценки в ученическите бележници

# 5
  • Мнения: 1 231
Това е проблемът - учителите не искат бележниците. Нито едно дете от класа няма нанесена оценка от учител. Само два пъти в срока се нанасят от класния. И не е само нашият клас с този проблем. Затова искам, ако имам някакво законно основание, да предявя претенции. Дори подозирам, че повечето оценки са за догонване на норматива, а не от реални изпитвания.

# 6
  • Мнения: 94
Поговорете с класния ръководител, да говори с колегите си или да нанася по-често оценките. Преди години всеки учител беше длъжен да си ги нанася сам.

# 7
  • Мнения: 1 231
Първо това направихме - говорихме с класният, още преди нова година, тя обеща, че ще предаде, но резултатът е нулев.

# 8
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Нашите ги нанасяха всеки месец.

Писа, не виждам как точно ще ти се реши проблемът. Дори и да ги нанасят регулярно, детето няма ли навици за учебен труд, работата е обречена.

Попитай го да ти отговори честно дали си заслужава оценките. Сравни оценките му от писмени работи с оценките от устни изпитвания. Дай му възможност да обясни защо се получава така. Ако разговора тръгне към "лоши учители, които изпитват, пишат ниски оценки и не ги пишат редовно в бележниците", ще имаш основание за съмнение. Няма как учителя да ги оценява на сляпо. Най-малкото той знае възможностите им и едва ли ще си позволи да оценява несправедливо пред цял клас.

# 9
  • Мнения: 19 294
Дали детето го мързи или му се учи няма връзка с това, че родителят има право да знае своевременно какви са оценките, а учителят има задължение да ги нанася редовно някъде. Няма да се учудя, ако и контролните не се връщат, щото ще се загубят.

# 10
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Ако родителят си мисли, че с редовно нанасяне на оценки, детето ще преодолее пропуските и ще си оправи успеха, нека опита. Аз бях вече там и споделям опит. Има деца, които се стряскат от това, дай боже авторката да има такова дете.

Ако са важни писмени, да. Няма да се върнат, ще ви викнат да ги видите и подпишете на място. Сега май вече не искат подпис от родител. Според новия закон родителят е длъжен да се информира и слава богу, че бележникът не е основният източник на информация, че почва губене, забравяне, в класната е.

# 11
  • Мнения: 1 231
Нашите ги нанасяха всеки месец.

Писа, не виждам как точно ще ти се реши проблемът. Дори и да ги нанасят регулярно, детето няма ли навици за учебен труд, работата е обречена.

Попитай го да ти отговори честно дали си заслужава оценките. Сравни оценките му от писмени работи с оценките от устни изпитвания. Дай му възможност да обясни защо се получава така. Ако разговора тръгне към "лоши учители, които изпитват, пишат ниски оценки и не ги пишат редовно в бележниците", ще имаш основание за съмнение. Няма как учителя да ги оценява на сляпо. Най-малкото той знае възможностите им и едва ли ще си позволи да оценява несправедливо пред цял клас.


Детето не обвинява никого и аз не споря за оценките, колкото са му знанията, толкова да му пишат. Въпросът е, че аз искам да знам къде точно са пропуските, тъй като след работа проверявам домашните, изпитвам по разказните предмети и се старая да ходи подготвен. Отделно ходи и на уроци по няколко предмета. Искам да знам тази вечер като сме учили и на другия ден са го изпитали, какво точно не е отговорил, коя задача не е разбрал и т.н. Като получа оценките на куп, те не ми дават тази конкретна информация. Досега ми е донесъл 2 контролни да подпиша. Други писмени работи не са пращани за информиране.
Скрит текст:
А за несправедливото оценяване, ще дам пример с последното изпитване по ЧП. Изпитва го на новият урок, отделно задава 4 въпроса. Не е отговорил на единия, получава съответно 5. След това вдигат сина на класната им, която съответно е колежка на изпитващата госпожа, детето не знае урока, не отговаря на нито един зададен въпрос. Госпожата подканя класа да помогне и съответно детето получава 6. Лично съм се обадила на 6 деца от класа, не толкова близки негови приятели да ми разкажат и тяхната версия, която потвърждава казаното. Та за справедливост не се наемам да говоря.

# 12
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Говори с учителите. Нека те запознаят с критериите за оценка. Обясни ги и на детето, помоли го да ги има предвид и след изпитване да те уведомява. Мисля, че искаш да имаш повече контрол над учителите. Повярвай ми, няма да го постигнеш. По едно време ни изненадаха с електронен дневник. Таман, викам си, няма да крие оценки и забележки за без домашна работа. Нищо подобно. Две години го попълваха в края на сроковете.

Като го препитваш, не разбираш ли кое му куца?

Скрит текст:
Това по ЧП е много кофти. Но точно това имах предвид, че ако учителят оценява несправедливо, това ще потвърдят и самите деца.

# 13
  • Мнения: 1 231
Не искам учителите, а детето да контролирам. Искам да получавам своевременна информация кое не е наред. На него не мога да разчитам, каквото и да правех, рядко ме осведомява за по-ниските оценки, а всеки ден да звъня на класната да я питам по какво е изпитван пак не става. Аз не твърдя, че много знае, а не е оценен. Но по математика сега са му нанесени за януари месец 3бр 6-ци, 2бр 5-ци, 1бр.3 и 1бр 4-ка. Не може да ми каже от какво точно и от кога са му слабите оценки. Старая се с детето, но и аз не съм супермен да успея след работа вечер да мина целия материал по всички предмети. Затова искам да получавам информация чрез бележника за пропуските му, за да обърна там внимание.

# 14
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Поне тези от писмените си знае. Често и учителите няма да могат да ти отговорят на какво точно са го изпитвали. Проигравала съм го. Ще ти дадат общи сведения за състоянието му.

Информацията, която искаш, може да получиш само от детето, но само при условие, че знае какво да следи, има вярна самооценка и е мотивирано да ти съдейства, защото съзнава, че така ще си подобри успеха. Нека е наясно, че втори срок ще дава обяснения за всяка оценка. Ако се появят изненади, нека само пита как е получило съответната. Така на учителите, които пишат оценки за норматив, също ще им стане ясно, че детето следи състоянието си.

Скрит текст:
При нас често са се получавали в края на срока на килограм, но това е заради работа по проекти, която се оценява в края на срока, поощрителни оценки или санкциониращи за домашната работа. Сега не изпитват, както нас едно време - излизаш на дъската и те разхождат из учебника. Моето е получавало оценка за разсъжденията си на урок за нови знания - метод, който самият учител предложи. Не можеше да си задържи вниманието върху новия учебен материал и разчиташе да си учи вкъщи с мен.

# 15
  • Мнения: 6 925
Ако са важни писмени, да. Няма да се върнат, ще ви викнат да ги видите и подпишете на място. Сега май вече не искат подпис от родител. Според новия закон родителят е длъжен да се информира и слава богу, че бележникът не е основният източник на информация, че почва губене, забравяне, в класната е.
И на какво основание ще нарушават Наредба 11 и няма да връщат контролните (колкото и да са важни), а ще ме карат да ходя на място да си ги видя? И кой е основният източник на информация за родителя според новия закон?

# 16
  • Мнения: 19 294
Имам чувството, че живея на друга планета и силно се надявам, че това са някакви изключения и че родителите не го приемат за нормална практика на повечето места.
Моето дете проблеми в училище засега няма. Съответно няма стимул да крие оценки. Обаче на седмица правят по няколко писмени работи по различни неща. Как се очаква да помни точно коя оценка на какво е била? В ел. дневник на нашето училище има оценки от преразказ, диктовка на думи, progress test, achievement test, writing, контролна работа по литература, за речева ситуация, контролни по български и математика, тестове по лексикология, оценки на презентация, на домашни по БЕЛ и мат., оценки от директорски контролни, от входни нива, оценки от разказвателните предмети и информационни технологии.
Сериозно ли смятате, че може с точност да помни кой тест на какво е бил, а за грешките изобщо да не говорим?

# 17
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
И на какво основание ще нарушават Наредба 11 и няма да връщат контролните (колкото и да са важни), а ще ме карат да ходя на място да си ги видя? И кой е основният източник на информация за родителя според новия закон?
Прочетете чл.19 и отново може да говорим.

# 18
  • Мнения: 6 925
И на какво основание ще нарушават Наредба 11 и няма да връщат контролните (колкото и да са важни), а ще ме карат да ходя на място да си ги видя? И кой е основният източник на информация за родителя според новия закон?
Прочетете чл.19 и отново може да говорим.
Ок, да поговорим:
Чл. 19. (1) (Доп. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.) Контролните и класните работи се коригират и рецензират от преподаващия учител и се връщат на учениците за запознаване с резултатите и за информация на родителите.

(2) Оценяващият анализира и обобщава резултатите от контролните и класните работи, като в срок до две седмици след провеждането им уведомява учениците за направените изводи.

(3) (Отм. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.)

# 19
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Добре, значи вече ги дават на децата. Въпросът дали контролните стигат до родителите стои отворен. Една да каже, че не знае оценките на детето си от контролни, не означава, че всички не знаят. Нали така?

# 20
  • Мнения: 6 925
Аз не желая да влизам в полемики. Включих се само, защото исках да спра разпространението на грешна информация относно връщането на контролните.
За мен добро решение е наличието на ЕД, който учителите да попълват (защото има много случаи, в които в училищата има и хартиен, и ЕД и естествено втория като е само пожелателен, учителите не го попълват). Ако родителят желае да бъде информиран, ще си го следи. Когато види оценка от писмено изпитване, а такова не е получил от детето си, то ще му го поиска. Ако учителят не го е върнал, то родителят е в правото си да го поиска и получи, ако детето скатава, то това си е семеен проблем, за който не съм компетентна как се решава.

# 21
  • Мнения: 1 231
Проблемът не е в детето, защото на нито едно дете от класа, контролните не стигат до родителя. Също така на нито едно дете от класа не се попълват своевременно оценките при изпитване, а се събират бележниците два пъти през срока и всички оценки се нанасят от класният ръководител без дата, без месец. Първият път имаше попълнени накуп 32 оценки, сега при събиране за нанасяне на срочните оценки има нанесени нови 25 текущи оценки. На нито една няма месец и дата. Аз откъде да знам за какво са тези оценки? Досега сме имали 1бр родителска среща в началото на годината, за да попълним документацията. Още преди нова година сме поискали нова родителска среща, но още нямаме. Вече е втори срок. Не знам и дали няма някакъв задължителен брой родителски срещи. Не мога да повярвам, че точно аз ще искам такива, но не мисля, че нещата които се случват са нормални.
А нормално ли ви се струва организирането от класната на вечерно тържество в заведение за 14-ти февруари? Ученици в 5-ти клас. С вечеря, дисководещ и задължително и един родител присъствие. Не може да ни направят родителска среща, но пък виж, 14-ти февруари ще направим, че всичко сме си свършили в работата.

# 22
  • Мнения: 1 412
Това е проблемът - учителите не искат бележниците. Нито едно дете от класа няма нанесена оценка от учител. Само два пъти в срока се нанасят от класния. И не е само нашият клас с този проблем. Затова искам, ако имам някакво законно основание, да предявя претенции. Дори подозирам, че повечето оценки са за догонване на норматива, а не от реални изпитвания.
от къде си сигурна ,че детето ти не си дава бележника ? Или е по -лесно да обвиниш класния?! Пародия Simple Smile Хващаш си чантичката ,заминаваш в училище и поглеждаш дневника ,(нямат право да ти откажат) за да си сигурна преди да  сезираш други инстанции . Ужас . В бг мама няма как да станеш отговорен родител.

# 23
  • Мнения: 19 294
Barded, a бележникът и електронният дневник за какво са?
Искаш да кажеш, че се очаква да ходи всяка седмица до училище да види оценките в хартиения дневник?

Всъщност не е толкова лоша идея, Пиза. Събирате се 20 родителя и всеки ден по няколко човека ходят в различно време и искат да видят оценките от дневника и контролните от седмицата. Като им писне постоянно някой да им виси на главата, бързо бързо ще започнат да нанасят всичко в електронния дневник.

# 24
  • Мнения: 1 412
Контролните са дават на децата , но въпросът е дали ги дават на родителите . Всичко се съхранява

# 25
  • Мнения: 1 231
Казах, че освен моето дете, нито едно дете няма попълнен бележник. Също така нито един родител не е получил контролно за справка. И за разлика от вас, Госпожо /сигурна съм, че сте такава/, аз съм на работа до 17ч, с 30мин.обедна почивка, в която физически няма как да отида до училище и направя справка, камо ли всеки ден. Как може по мое време, по времето на големият ми син оценките своевременно да се нанасят, а сега - не!? Мързел, незаинтересованост и безотговорност. Поне от нашето училище вече 80%ходят да си вземат заплатките само. Затова детето ходи на частни учители, да научи нещо от грамотни и заинтересовани бивши учители.

# 26
  • Мнения: 6 925
Контролните са дават на децата , но въпросът е дали ги дават на родителите . Всичко се съхранява
Дават ли контролните или ги съхраняват? Не Ви разбрах.
От поведението Ви оставам с впечатление, че сте учител. Просто приемете, че не всичките Ви колеги нанасят оценки в бележниците, не всички спазват наредбата и връщат контролни. Моята дъщеря е от "зубърите", с висок успех и няма причина да си крие бележника или да не го дава на учител. Е, но за целия първи срок има нанесени само 10 оценки, 6 от които са по музика. Имаме незадължителен електронен дневник, но само учителката по математика нанася всяка оценка веднага след контролно или изпитване.
Не е готино да нападате родител, само защото е попитал нещо във форум. Нека се разбираме с по-малко нерви.

# 27
  • Мнения: 1 231
Да не останете с погрешно мнение, моят син не е слаб ученик. Завърши срока с 4 5-ци и останалото 6-ци. Странно ми е например по математика редовните часове има 5-ци и 6-ца, а ИУЧ една 3 и една 4-ка. Казва, че в тези часове правят упражнения и не са имали тестове. Но сега тези слаби оценки са ми една неизвестна величина. Откога, за какво? Не вярвам и госпожага да се сети, те може и от началото на годината да са. Но ако ги бях видяла веднага, щях да се обадя, да попитам. Не мисля, че има чак такива пропуски. Решава от 2 сборника в къщи и не се справя зле. Но тази информация щеше да ми бъде полезна, за да знам къде да обърна внимание повече.

# 28
  • Мнения: 1 412
Казах, че освен моето дете, нито едно дете няма попълнен бележник. Също така нито един родител не е получил контролно за справка. И за разлика от вас, Госпожо /сигурна съм, че сте такава/, аз съм на работа до 17ч, с 30мин.обедна почивка, в която физически няма как да отида до училище и направя справка, камо ли всеки ден. Как може по мое време, по времето на големият ми син оценките своевременно да се нанасят, а сега - не!? Мързел, незаинтересованост и безотговорност. Поне от нашето училище вече 80%ходят да си вземат заплатките само. Затова детето ходи на частни учители, да научи нещо от грамотни и заинтересовани бивши учители.
Не казвам ,че сте безотговорна- в никакъв случай. Просто по- добре говорете с класния ,вместо веднага да сезирате други ограни. А и това да се нанесат всички оценки на всяко дете си много работа ,повярвайте .

# 29
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Аз трябваше лично да ходя да видя едно контролно, което не им върна, а когато синът ми го е помолил не му е дал отговор.След като отидох лично, ми го изпрати на мейла. Не ставаше въпрос за оспорване на оценка.

# 30
  • Мнения: 1 231
Аз не обвинявам класният, много пъти съм разговаряла с него. Проблемът ми е, че учителите не нанасят оценките, класният като ги нанесе, вече е минало време и не ми служат за нищо тези оценки, били и отлични дори. И контролните определено не се дават за подпис, на нито един ученик. Контактувам с другите родители и затова съм наясно, че проблемът не е в моето дете.

# 31
  • Мнения: 6 925
Контролните са дават на децата , но въпросът е дали ги дават на родителите . Всичко се съхранява
Дават ли контролните или ги съхраняват? Не Ви разбрах.
От поведението Ви оставам с впечатление, че сте учител. Просто приемете, че не всичките Ви колеги нанасят оценки в бележниците, не всички спазват наредбата и връщат контролни. Моята дъщеря е от "зубърите", с висок успех и няма причина да си крие бележника или да не го дава на учител. Е, но за целия първи срок има нанесени само 10 оценки, 6 от които са по музика. Имаме незадължителен електронен дневник, но само учителката по математика нанася всяка оценка веднага след контролно или изпитване.
Не е готино да нападате родител, само защото е попитал нещо във форум. Нека се разбираме с по-малко нерви.
Контролните се дават ,би трябвало за подпис от родител и след това се връщат на учителя .
И на какво основание се връщат на учителя?
Наредба 11 я промениха 2018г. и от учителите вече не се иска да съхраняват контролни.

# 32
  • Мнения: 1 412
Не знам как се в горен курс . При малките се съхраняват в портфолиото,което има всеки ученик . А класният какво обяснение Ви дава в случая ? Защо не се нанасят оценките ? Може би , трябва да се обърнете към директора.

# 33
  • Мнения: 6 925
Наредбата (11) не третира само горен курс, а всички ученици.

# 34
  • Мнения: 1 412
Наредбата (11) не третира само горен курс, а всички ученици.
Аз казвам ,че ние ги съхраняваме и не защото ни задължават ,просто в края на годината всичко се връща на детето. Това си е политика в класа.

# 35
  • Мнения: 6 925
Наредбата (11) не третира само горен курс, а всички ученици.
Аз казвам ,че ние ги съхраняваме и не защото ни задължават ,просто в края на годината всичко се връща на детето. Това си е политика в класа.
Щом всички родители са ок с тази Ви политика, няма лошо. Предполагам сте ги питали? Без това да има отношение по темата, но лично аз бих била против подобна политика на класа на детето ми.

# 36
  • Мнения: 1 412
Наредбата (11) не третира само горен курс, а всички ученици.
Аз казвам ,че ние ги съхраняваме и не защото ни задължават ,просто в края на годината всичко се връща на детето. Това си е политика в класа.
Щом всички родители са ок с тази Ви политика, няма лошо. Предполагам сте ги питали? Без това да има отношение по темата, но лично аз бих била против подобна политика на класа на детето ми.
разбира се ,че нямат против. Така всичко се вижда и родителите могат да проследят движението на ученика и неговото развитие.  В това виждам само положителни страни ,не мога да се сетя за негативи.

# 37
  • Мнения: 6 925
Наредбата (11) не третира само горен курс, а всички ученици.
Аз казвам ,че ние ги съхраняваме и не защото ни задължават ,просто в края на годината всичко се връща на детето. Това си е политика в класа.
Щом всички родители са ок с тази Ви политика, няма лошо. Предполагам сте ги питали? Без това да има отношение по темата, но лично аз бих била против подобна политика на класа на детето ми.
разбира се ,че нямат против. Така всичко се вижда и родителите могат да проследят движението на ученика и неговото развитие.  В това виждам само положителни страни ,не мога да се сетя за негативи.
Кога го виждат това развитие, на края на учебната година, когато им върнете контролните?
Ако това ми е важно, мога вкъщи да си направя класьорче (портфолио) с върнатите контролни. Контролните са си за децата. Да седнат да си разгледат грешките. След седмица да дам подобна на сбърканата задача, за да видя дали наистина вече е усвоена. Като стои контролното при вас, то не ми помага.
Имам усещането, че Вие си говорите за начален етап, а проблемът обсъждан тук е за прогимназиален или гимназиален етап. Доста е различно естеството на работа в начален етап, но това го знаете Simple Smile.

# 38
  • Мнения: 1 412
Наредбата (11) не третира само горен курс, а всички ученици.
Аз казвам ,че ние ги съхраняваме и не защото ни задължават ,просто в края на годината всичко се връща на детето. Това си е политика в класа.
Щом всички родители са ок с тази Ви политика, няма лошо. Предполагам сте ги питали? Без това да има отношение по темата, но лично аз бих била против подобна политика на класа на детето ми.
разбира се ,че нямат против. Така всичко се вижда и родителите могат да проследят движението на ученика и неговото развитие.  В това виждам само положителни страни ,не мога да се сетя за негативи.
Кога го виждат това развитие, на края на учебната година, когато им върнете контролните?
Ако това ми е важно, мога вкъщи да си направя класьорче (портфолио) с върнатите контролни. Контролните са си за децата. Да седнат да си разгледат грешките. След седмица да дам подобна на сбърканата задача, за да видя дали наистина вече е усвоена. Като стои контролното при вас, то не ми помага.
Имам усещането, че Вие си говорите за начален етап, а проблемът обсъждан тук е за прогимназиален или гимназиален етап. Доста е различно естеството на работа в начален етап, но това го знаете Simple Smile.
Така е,  наистина е по-различно ,но това ,което казвате за преглед от родител и т.н го прави учителят в нашия случай , това е и една от причините да ги съхраняваме. На родителска среща всичко се показва и обсъжда с родителите .

# 39
  • Мнения: 6 925
Случаят на Pisa очевидно не е такъв, какъвто пример давате. Просто не беше хубаво така да я нападате и да сте толкова категорична, че всичките Ви колеги си вършат съвестно работата, включваща нанасяне на оценки за сведение на родителите и връщане на контролни.

# 40
  • Мнения: 1 412
Не съм казала,че всички си вършат съвестно работата,просто ме подразни тази мания да се сезират други органи ,да се прави сензация и да се пренебрегва и набеждава учителят ,като некадърник. Вместо това , все ще се намери време да отиде и да провери как стоят нещата .

# 41
  • Мнения: 19 294
Само че тя не е набедила класния като некадърник. Няколко пъти каза, че останалите учители не вписват оценките и чакат класният да ги нанесе в бележника.

Скрит текст:
Наредбата (11) не третира само горен курс, а всички ученици.
Аз казвам ,че ние ги съхраняваме и не защото ни задължават ,просто в края на годината всичко се връща на детето. Това си е политика в класа.
Щом всички родители са ок с тази Ви политика, няма лошо. Предполагам сте ги питали? Без това да има отношение по темата, но лично аз бих била против подобна политика на класа на детето ми.
разбира се ,че нямат против. Така всичко се вижда и родителите могат да проследят движението на ученика и неговото развитие.  В това виждам само положителни страни ,не мога да се сетя за негативи.
Кога го виждат това развитие, на края на учебната година, когато им върнете контролните?
Ако това ми е важно, мога вкъщи да си направя класьорче (портфолио) с върнатите контролни. Контролните са си за децата. Да седнат да си разгледат грешките. След седмица да дам подобна на сбърканата задача, за да видя дали наистина вече е усвоена. Като стои контролното при вас, то не ми помага.
Имам усещането, че Вие си говорите за начален етап, а проблемът обсъждан тук е за прогимназиален или гимназиален етап. Доста е различно естеството на работа в начален етап, но това го знаете Simple Smile.
Така е,  наистина е по-различно ,но това ,което казвате за преглед от родител и т.н го прави учителят в нашия случай , това е и една от причините да ги съхраняваме. На родителска среща всичко се показва и обсъжда с родителите .
Кое е различното в начален етап?
Първите 4 години родителят ще вижда контролните в края на годината или евентуално на двете родителски срещи и ще разчита учителят да следи за развитието на детето му и да запълва пропуските своевременно?
Ако Иванчо не разбира събирането на двуцифрени, Марийка-делението, Петко-нещо друго, учителят ще се позанимава лично да им даде допълнителни упражнения на съответния материал? И кога става това след като всички се оплакват, че времето  дори за упражненията по програма е крайно недостатъчно?

# 42
  • Мнения: 1 412
Само че тя не е набедила класния като некадърник. Няколко пъти каза, че останалите учители не вписват оценките и чакат класният да ги нанесе в бележника.

Скрит текст:
Наредбата (11) не третира само горен курс, а всички ученици.
Аз казвам ,че ние ги съхраняваме и не защото ни задължават ,просто в края на годината всичко се връща на детето. Това си е политика в класа.
Щом всички родители са ок с тази Ви политика, няма лошо. Предполагам сте ги питали? Без това да има отношение по темата, но лично аз бих била против подобна политика на класа на детето ми.
разбира се ,че нямат против. Така всичко се вижда и родителите могат да проследят движението на ученика и неговото развитие.  В това виждам само положителни страни ,не мога да се сетя за негативи.
Кога го виждат това развитие, на края на учебната година, когато им върнете контролните?
Ако това ми е важно, мога вкъщи да си направя класьорче (портфолио) с върнатите контролни. Контролните са си за децата. Да седнат да си разгледат грешките. След седмица да дам подобна на сбърканата задача, за да видя дали наистина вече е усвоена. Като стои контролното при вас, то не ми помага.
Имам усещането, че Вие си говорите за начален етап, а проблемът обсъждан тук е за прогимназиален или гимназиален етап. Доста е различно естеството на работа в начален етап, но това го знаете Simple Smile.
Така е,  наистина е по-различно ,но това ,което казвате за преглед от родител и т.н го прави учителят в нашия случай , това е и една от причините да ги съхраняваме. На родителска среща всичко се показва и обсъжда с родителите .
Кое е различното в начален етап?
Първите 4 години родителят ще вижда контролните в края на годината или евентуално на двете родителски срещи и ще разчита учителят да следи за развитието на детето му и да запълва пропуските своевременно?
Ако Иванчо не разбира събирането на двуцифрени, Марийка-делението, Петко-нещо друго, учителят ще се позанимава лично да им даде допълнителни упражнения на съответния материал? И кога става това след като всички се оплакват, че времето  дори за упражненията по програма е крайно недостатъчно?

Разбира се ,че има време и винаги може да се намери ,за това има консултации с определени ученици, за това и децата са на целодневно обучение. Разбира се ,че ще се "позанимава " това му  е работата. А и не мисля ,че родителя е този,който трябва да запълва тези пропуски . Съгласна съм ,че трябва да помага , да бъде заинтересован, но учителят е този,който най-много добре знае къде куца детето.

# 43
  • Мнения: 1 231
Ето за това говоря и виждам, че проблемът не е само в нашето училище! Аз искам информация на момента, а не в края на годината или веднъж в срока, независимо за начален или прогимназиален етап става на въпрос. Каква информация и как аз мога да отреагирам с пропуските при приключил факт. Или като ми дадете контролните юни месец, ще започна да му гледам грешките от октомври? Дори не знам защо им ги връщате на родителите, направо в кошчето бих ги пъхнала, не ми трябват спомени.
И да, искам да сезирам други инстанции, защото с разговор с класният изглежда няма как да стане. Или той нещо не ни препредава исканията, или не може да накара останалите да си свършат работата. Подозирам, че и директора не го интересува много-много какво се случва, щом вижда практиката на учителите и е ОК с нещата.

# 44
  • Мнения: 19 294
Разбира се ,че има време и винаги може да се намери ,за това има консултации с определени ученици, за това и децата са на целодневно обучение. Разбира се ,че ще се "позанимава " това му  е работата. А и не мисля ,че родителя е този,който трябва да запълва тези пропуски . Съгласна съм ,че трябва да помага , да бъде заинтересован, но учителят е този,който най-много добре знае къде куца детето.
Само че явно учителите, които намират време, са единици. Иначе нямаше да има толкова неграмотни гимназисти, неспособни например да извадят информация от текст, и родителите нямаше да се избиват да местят децата си в елитни училища след 4ти клас.
Също така нямаше масово да препоръчват на учениците си да научат таблицата за умножение лятото след 1ви клас  Wink

# 45
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Съгласна съм ,че трябва да помага , да бъде заинтересован, но учителят е този,който най-много добре знае къде куца детето.
  Това е трудно осъществимо и не само заради незаинтересовани учители. Уверила съм се че ги има и не са малко. Но и заради трудно усвоим по количество и качество материал. Сблъсках се челно, така да се каже. докато не бутнах по някои предмети,просто нямаше да има знания и за 3. Като не говорим за дете с нисък успех. В момента е в 9 клас в езиково училище. Повечето му оценки са 5 и 6. Има четворки по математика и физика и то бяха между 4 и 5. И 2 по история. Предмет по който се учи, както по никой друг предмет. Оценки 3 2 2 3. Помолих учителя да го изпита последния месец преди срока, коментирахме какво е важно, препоръча да ходи на консултации. Не е изпитван, не се проведоха консултации. В класа има 5 двойки и не знам колко тройки Среден успех в класа 3.85. Класът е сравнително силен във випуска на второто по входен бал училище в града. За себе си съм си изяснила къде е разминаването.

# 46
  • Мнения: 1 231

Barbed, Вие видимо не сте много наясно с нещата. Вие като начална учителка си имате 30 деца и само тях учите, а учителят по математика на сина ми преподава сигурно на 10 класа х 30 деца. Далеч съм от мисълта, че точно пък моето ще помни примерно, че му куца умножението с десетична дроб, а на Иванчо делението с обикновена дроб. Дори не се и тръшкам да му се обръща специално внимание, защото знам, че физически не им е възможно на тези учители, освен и че няма и да си дадат толкова зор. Единици са тези, които се интересуват от децата вече. Допреди година имаше учители, на които можех да разчитам, сега разчитам само на себе си, но ми е трудно като съм в информационна мъгла да обхвана всичките предмети подробно след работа. Но искам да имам грамотно дете, старая се и искам поне с това да ми помогне училището. И без това децата ни станаха частни ученици, точно заради сегашната ни образователна система и учители, които си знаят тяхното и подскачат като ощипани моми при най - малката критика.

# 47
  • Мнения: 1 412

Barbed, Вие видимо не сте много наясно с нещата. Вие като начална учителка си имате 30 деца и само тях учите, а учителят по математика на сина ми преподава сигурно на 10 класа х 30 деца. Далеч съм от мисълта, че точно пък моето ще помни примерно, че му куца умножението с десетична дроб, а на Иванчо делението с обикновена дроб. Дори не се и тръшкам да му се обръща специално внимание, защото знам, че физически не им е възможно на тези учители, освен и че няма и да си дадат толкова зор. Единици са тези, които се интересуват от децата вече. Допреди година имаше учители, на които можех да разчитам, сега разчитам само на себе си, но ми е трудно като съм в информационна мъгла да обхвана всичките предмети подробно след работа. Но искам да имам грамотно дете, старая се и искам поне с това да ми помогне училището. И без това децата ни станаха частни ученици, точно заради сегашната ни образователна система и учители, които си знаят тяхното и подскачат като ощипани моми при най - малката критика.
Аз съм права за себе си . Наистина си имам 30 деца и си знам за всяко кое до къде . Не ми се вярва колега да откаже да нанесе оценка в бележника на ученик ,ако то пожелае,но хора всякакви

# 48
  • Мнения: 1 231
Казва ми детето, когато ги знае. Но повечето оценки не ги знае - правят контролно, госпожата ги оценява след седмица и ги нанася в дневника. Той ми казва кога са правили контролно, но не им ги връщат в повечето случаи да си видят оценките, а директно в дневника. Друг момент е, че някои оценки ги слагат от няколко участия в час. Абе общо взето ми е пълна мъгла и не мога да разчитам сина ми да ме уведомява за оценките, затова искам учителя да си свърши работата и да я нанесе в бележника. Толкова ли е сложно, защо е това тръшкане и отказ!?

# 49
  • Мнения: 1 412
Казва ми детето, когато ги знае. Но повечето оценки не ги знае - правят контролно, госпожата ги оценява след седмица и ги нанася в дневника. Той ми казва кога са правили контролно, но не им ги връщат в повечето случаи да си видят оценките, а директно в дневника. Друг момент е, че някои оценки ги слагат от няколко участия в час. Абе общо взето ми е пълна мъгла и не мога да разчитам сина ми да ме уведомява за оценките, затова искам учителя да си свърши работата и да я нанесе в бележника. Толкова ли е сложно, защо е това тръшкане и отказ!?
В такъв случай наистина е много сложно

# 50
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Кога го виждат това развитие, на края на учебната година, когато им върнете контролните?
Ако това ми е важно, мога вкъщи да си направя класьорче (портфолио) с върнатите контролни. Контролните са си за децата. Да седнат да си разгледат грешките. След седмица да дам подобна на сбърканата задача, за да видя дали наистина вече е усвоена. Като стои контролното при вас, то не ми помага.
Имам усещането, че Вие си говорите за начален етап, а проблемът обсъждан тук е за прогимназиален или гимназиален етап. Доста е различно естеството на работа в начален етап, но това го знаете Simple Smile.
Определено не може да се проследи развитието. Учебният материал е наблъскан и няма възможност за отработване. Контролната е върху раздел, който ще бъде допълван чак през следващата учебна година. Едно нещо не е ли усвоено навреме, шансът да бъде - намалява, защото след него идват нови неща. В този ред на мисли напълно разбирам родители, които биха желал децата им да вървят ритмично.

Ако не правят поправки на контролните в час, анализ на грешките биха могли да направят сами, но само ако нямат фрапиращи пропуски или поне знаят къде в учебника да направят справка. От четеното в темите съм останала с впечатлението, че масовият потребител на образователна услуга е доволен ако детето е на топло; нахранено и обгрижено; похвалено за държанието, прилично на това на английски лорд; наиграло се; добре би било, ако се е и наспало или най-малкото си е починало. На много малко им пука за ученето.

Поздравления за Pisa! Тя е като светлина в образователния тунел.

# 51
  • Мнения: 1 231
Много благодаря, Вяра! Малко сме вече ентусиастите и от година на година нещата стават все по-зле, и от страна на учители, и от страна на родители, поне в нашият малък град. Големият ми син завърши миналата година 7-ми клас в същото училище. И с родителите говорехме на съвсем друго ниво, и учителите бяха други, не съм имала тези проблеми и сега се чувствам толкова безпомощна. Има няколко родители, които са заинтересовани и заедно се опитваме, но май сме като Дон Кихот - борим се с вятърни мелници.

# 52
  • София
  • Мнения: 8 280
При 5класника ни се попълват регулярно оценките. 3 е събирала класната бележниците и съответно има 2, 1 и 0  попълнени оцени.
Погледнах бележника в него пише, че класната е отговорна за правилното водене на бележника, според мен то включва и попълването му от учителите.
Бележникът декември месец е проверен и от директор (т.е. класната също е контролирана дали си изпълнява задълженията) - подпис, дата, печат.
Паралелно върви и електронен бележник - оценки, съобщения (класен, учители, директор)

# 53
  • Мнения: 152
Извън конкретиката за бележниците, подкрепям авторката на темата във всичките й постове. И аз изпитвам невъобразим гняв към образователната ни система в сегашния й вид.

# 54
  • Мнения: 4 577
разбира се ,че нямат против. Така всичко се вижда и родителите могат да проследят движението на ученика и неговото развитие.  В това виждам само положителни страни ,не мога да се сетя за негативи.
Barbed, вие наистина ли попитахте родителите дали предпочитат да съхранявате контролните в училище и да ги виждат само на родителските срещи, вместо децата да ги носят вкъщи, веднага след като са проверени ? Или просто им казахте, че практиката е такава, а те не възразиха? Колко са родителските срещи през годината? Как обсъждате  на тях подробно работата на децата, като тази информация е конфиденциална? Как комуникирате редовно с родителите по отношение на напредъка и пропуските? За да видите наистина какво е мнението им, пуснете анонимна анкета с различни опции на следващата родителска среща. Имате ли и попълвате ли електронен дневник?
Моят син е във втори клас, имат електронен дневник, в него се попълва всичко на момента, включително отзиви, че е взимал участие, забележки, какво да си носи по определени предмети, какво е домашното, информация, кога ще има контролно и също, че е върнато (т.е. трябва да го донесе). Така знам точно какво се случва и наблягаме на това, което му е по-трудно. Според мен, а и, сигурна съм, за всеки друг отговорен родител, това е правилният начин. Описаното от  Pisa е абсолютно безхаберие от страна на учителите и, честно казано, прави доста лошо впечатление, че се опитвате да омаловажите този факт и да прехвърлите отговорността. Предложението да се отбива в училище да проверява дневника е меко казано неуместно. Не знам откъде сте, но например моето работно време е до 18.00 ч. и ми трябват 40 мин.  в задръстването, за да стигна до училището на сина ми. Самото то е с пропусквателен режим и трябва да имам насрочена среща с класната, за да ме пуснат. Ако всички родители започнат да си уреждат срещи на 2 седмици, учителят как ще успее да ги поеме?  В 21 век има много по-лесни и пестящи време и на двете страни начини за комуникация.
При навременна обратна връзка, заинтересованият родител ще се постарае да помогне за покриване на пропуски и запълване на знанията, както и при проблеми в дисциплината. Много често от съсловието се оплаквате, че родителите неглижират децата си, а в същото време смятате за нормална липсата на информация от ваша страна.

Последна редакция: сб, 09 фев 2019, 22:55 от TafTaf

# 55
  • ВАРНА-морето,сините вълни.
  • Мнения: 4 790
Майка съм на първокласничка, като ви пета се хващам за главата. Ние сме със Ел. дневник. Класната ги нанася веднага. Даже днес и казвам, че има 6 по математика на уст о изпитване, а то милото не вдява-не са ме изпитвали, нищо не съм казвала Simple Smile

# 56
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Нормално. Наблюдавана е работата ѝ в няколко часа, може да е и на писмено изпитване. Върнаха ли количествените оценки?

# 57
  • София
  • Мнения: 2 779
А какъв е смисълът от оценка, която не знаеш за какво е? Идеята на оценката в училище е да бъде обратна връзка доколко си усвоил конкретен материал и върху какво да работиш, ако се налага. Иначе е безмислена.

# 58
  • Мнения: 27
Имаш право да отидеш в училището и да разгледаш дмевника в приемното време. Можеш да видиш с класната и да овдигнеш въпроса пред нея, както и да проверяваш в електронния дневник, където както в обикновения, учителите са задължени да попълват оценки.

# 59
  • Мнения: 1 231
 И това как предлагате да го правя всеки ден, след като съм на работа? И нямаме електронен дневник.

# 60
  • Мнения: 199
Точно по този въпрос разговарях с класната на синът ми,5 клас е.В началото на вторият срок му нанесоха над 20 оценки от първият.Незнаех за всички оценки.Въпреки наблюденията ми над детето има предмети за,които щях да реагирам по друг начин,ако знаех за оценките.Класната каза,че учителите  нямали време да ги нанасят.Електронен дневник имаме,но те го бойкотирали и не нанасяли оценките дори там.

# 61
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Pisa, защо не се обаждаш на класната в допълнителния час на класа? Всяка седмица в определен ден и час класният ръководител е длъжен да консултира родители. Обаждай се по телефона и искай да ти изчете оценките по всички предмети

# 62
  • София
  • Мнения: 3 069
Аз съм майка на първокласник и като ви чета се хващам за главата. Към момента нямам някакви сериозни забележки, класната и учителката от занималнята се стараят, своевременно нанасят оценки в електронния дневник. Имали сме три родителски срещи от началото на учебната година.
Но явно в прогимназиалния етап нещата стават съвсем различни? Доколкото разбирам основният проблем е липсата на обратна връзка с родителите. Начините са два - добрият стар класически бележник и електронен дневник. Едно време ние бяхме длъжни да си носим бележника и да го представяме за нанасяне на оценка. Това променило ли се е? Децата са спрели да си носят бележниците или учителите са престанали да ги искат? Или формите на изпитване и оценяване са се прменили? Родителят се подписваше на оценките по мое време. Сега има ел.дневници. Защо, не разбирам, оценките не се нанасят своевременно? Тежко ли е, енергоемко ли е? Ако да - защо не се приемат стандарти, защо съсловието не  е казало - не мога и с това да се занимавам? В противен случай, значи са ок със стандартите и те са длъжни да ги спазват, т.е. да нанасят оценките своевременно. Да не би да са се появили някакви общи, абстрактни оценки - за участие през срока, за активност, от този род... Не разбирам наистина, как може в днешно време родител да не е информиран как вървят знанията на детето му.

# 63
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Не разбирам наистина, как може в днешно време родител да не е информиран как вървят знанията на детето му.
И аз не разбирам, но от гледна точка на учител. Признавам си, че и аз не нанасям всички оценки в бележниците. Понякога забравям, понякога не ми стига времето, понякога учениците казват, че не го носят. Но като класен ръководител държа поне два пъти през срока да събера всички бележници и да нанеса всички оценки. На края на срока, когато нанасях срочните оценки, поне 60% от бележниците не бяха подписвани от родител. 11 клас са.

# 64
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Ехее, 11 клас. Кой ти ги следи тогава. Зорът е до седми, после НВО и да се оправя.

# 65
  • Мнения: 4 577
Аз пак ще попитам като родител - какъв е проблемът да се попълва електронен дневник? И защо в едни училища може, а в други - не?

# 66
  • София
  • Мнения: 38 475
И аз да се включа в темата. Ползваме електронен дневник от 5 клас май. Редовен номер е оценките да не се нанасят или се нанасят накуп в края на срока. Обърнете внимание, че всяка оценка има означение на какво изпитване е сложена.
Особено вторият срок на 7 клас, стресът беше огромен.

# 67
  • Мнения: 4 577
За да бъде нанесена по-късно оценката, значи предварително някъде е вписана.  В нашето училище, доколкото знам, няма дневник на хартия, а само електронен. Оценките се вписват буквално след часа или от контролни - веднага след проверка, заедно със съобщение, че контролните са върнати и да ги погледнем. Не разбирам защо този начин на работа не може да се приложи навсякъде.

# 68
  • София
  • Мнения: 38 475
В новото училище на голямата, първия срок на 8 клас нямаха ел.дневник и ги нанесоха накрая, така че им е простено.
Сега всеки ден ми сигнализира пощата, че има по нещо.

# 69
  • Мнения: X
Като се зачетох в темата и аз се шокирах Rage Как така учителят няма време да нанася бележките в бележника и си позволява дори да забравя, не е ли това негово задължение?! И аз съм от едновремешните ученици, при които изпитването устно беше пред дъската и след него веднага се нанася оценка в бележника, която трябва да бъде разписана от родител, както и оценка в хартиения дневник. Това действа доста засрамващо на неучилите и те се опитват да са по-добре подготвени следващия път. А сега какво, учим децата че всичко може да се размине, защото учителите може да забравят ... Ако нанасянето в хартиения бележник се прави веднага след оценката има много по-голям ефект, вкл. възпитателен, както и подписването на оценката от родителя (в случая аз) със съответното "конско" от моя страна и задаване на допълнителна подготовка и контрол. Зле поддържан електронен дневник лично на мен не ми трябва. Сега какво, гледам един емотикон за 4 по математика въвъеден по време на грипната ваканция (втори клас сме) и се чудя на какво основание. Кой е отпуснал учителите до такава степен, ами изпълнявайте си служебните задължения. Ако попълването на оценка в хартиен или електронен бележник веднага след изпитване не ви е в задълженията, предлагам родителите да се обединим, да сигнализираме висшестоящите инстанции и да променим нещата. Какво е това безхаберие !

Последна редакция: пн, 25 фев 2019, 14:34 от Анонимен

# 70
  • София
  • Мнения: 38 475
Мани, мани. Аз втория срок на 7 клас /когато се събира бал/ бях на прага да пукна от нерви. Математиката си седеше празна до последно!
Хартиените бележници се събират трудно, затова електронните са много голямо улеснение.

# 71
  • Мнения: X
Мани, мани. Аз втория срок на 7 клас /когато се събира бал/ бях на прага да пукна от нерви. Математиката си седеше празна до последно!
Хартиените бележници се събират трудно, затова електронните са много голямо улеснение.
Улеснение ще за всички, ако има контрол над учителите дали нанасят оценките в реално време и ако детето вижда за какво и каква оценка му се нанася (възпитателен ефект). Иначе като цъфнат едни оценки електронно със закъснение две седмици, а детето дори не знае за какво са, а срокът е пред приключване или са ваканция? Ние имаме оценки нанесени  през грипната ваканция, и две петици по английски нанесени в един ден, в който въобще не е изпитван. Отделно ми казва че предната седмица имал отличен, а нанесените са две петици. Да се въведе изискване за незабавно нанасяне на оценката. Учителите като искат електронни дневници да ги попълват в час веднага след изпитването и да ги показват и на детето. Сега учителите явно не могат да нанесат в момента на устно оценяване електронно, водят записки, отлагат и накрая бъркат или сервират една купчина оценки по никое време. С такива разминавания се обезсмисля текущото оценяване Rage

Да се въведе задължение за нанасяне на оценката в реално време по време на часа пред детето и класа или в момента на оценяване на писмените работи  с пояснение защо получава тази оценка.

Не вярват, че ученикът ще си даде и покаже хартиения бележник, а защо допускат учителите да не работят стриктно с електроните дневници и да не правят нещата както трябва, в медиите пише за ел. дневници - родителите "виждат оценките в реално време", само че учителите НЕ ги нанасят в реално време, това е проблем и то голям ...

Последна редакция: пн, 25 фев 2019, 14:35 от Анонимен

# 72
  • София
  • Мнения: 38 475
В Школо, като цъкнеш върху самата оценка, се вижда и за какво е - писмено изпитване/тест, устно изпитване, домашна, класна работа и т.н.
Иначе аз звъня и разпитвам.

# 73
  • Мнения: X
Имам чувството, че живея на друга планета и силно се надявам, че това са някакви изключения и че родителите не го приемат за нормална практика на повечето места.
Моето дете проблеми в училище засега няма. Съответно няма стимул да крие оценки. Обаче на седмица правят по няколко писмени работи по различни неща. Как се очаква да помни точно коя оценка на какво е била? В ел. дневник на нашето училище има оценки от преразказ, диктовка на думи, progress test, achievement test, writing, контролна работа по литература, за речева ситуация, контролни по български и математика, тестове по лексикология, оценки на презентация, на домашни по БЕЛ и мат., оценки от директорски контролни, от входни нива, оценки от разказвателните предмети и информационни технологии.
Сериозно ли смятате, че може с точност да помни кой тест на какво е бил, а за грешките изобщо да не говорим?
Кой електронен дневник ползвате ?

# 74
  • Мнения: 4 577
Електронният дневник е само средство, който може да улесни учителите и родителите за обмяна на информация, но ако някоя или двете страни не изпълняват своите задължения, то няма как техническо улеснение да компенсира, това, което зависи от нас – хората. Аз дадох пример и по-нагоре – при нас всичко се записва вендага в електронния дневник + ползване на отзиви, където се описва нещо по-специфично. По-удобно и лесно е от хартиен бележник, тъй като по-големите ученици могат умишлено да го скрият, като кажат, че не го носят,  а и оценктире от контролни предполагат доста писане в дневник + бележник.

 

# 75
  • Мнения: X
Електронният дневник е само средство, който може да улесни учителите и родителите за обмяна на информация, но ако някоя или двете страни не изпълняват своите задължения, то няма как техническо улеснение да компенсира, това, което зависи от нас – хората. Аз дадох пример и по-нагоре – при нас всичко се записва вендага в електронния дневник + ползване на отзиви, където се описва нещо по-специфично. По-удобно и лесно е от хартиен бележник, тъй като по-големите ученици могат умишлено да го скрият, като кажат, че не го носят,  а и оценктире от контролни предполагат доста писане в дневник + бележник.


Действително изглежда по-лесно, но дали всички учители разполагат с техника за незабавно нанасяне на оценката и ако нямат дали това е оправдание и причина за разтакаване?

# 76
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Като се зачетох в темата и аз се шокирах Rage Как така учителят няма време да нанася бележките в бележника и си позволява дори да забравя, не е ли това негово задължение?! И аз съм от едновремешните ученици, при които изпитването устно беше пред дъската и след него веднага се нанася оценка в бележника, която трябва да бъде разписана от родител, както и оценка в хартиения дневник. Това действа доста засрамващо на неучилите и те се опитват да са по-добре подготвени следващия път. А сега какво, учим децата че всичко може да се размине, защото учителите може да забравят ... Ако нанасянето в хартиения бележник се прави веднага след оценката има много по-голям ефект, вкл. възпитателен, както и подписването на оценката от родителя (в случая аз) със съответното "конско" от моя страна и задаване на допълнителна подготовка и контрол. Зле поддържан електронен дневник лично на мен не ми трябва. Сега какво, гледам един емотикон за 4 по математика въвъеден по време на грипната ваканция (втори клас сме) и се чудя на какво основание. Кой е отпуснал учителите до такава степен, ами изпълнявайте си служебните задължения. Ако попълването на оценка в хартиен или електронен бележник веднага след изпитване не ви е в задълженията, предлагам родителите да се обединим, да сигнализираме висшестоящите инстанции и да променим нещата. Какво е това безхаберие !
Пълни глупости. Осъвременете гледната си точка по въпросите за оценяването. Оценката в реално време е на писмена работа. Останалите оценки от устни изпитвания могат да бъдат формирани по разнообразни критерии (редовна и вярна домашна работа, активност в урок за нови знания, безупречно владеене на материала, свободна работа с понятията, уверено представяне на проектна работа, създаване на образователен продукт разбирай таблица или схема, онагледяваща учебния материал, адекватност при екипна работа и т.н. за постигане на отличен резултат). Тези неща се оценяват след системно наблюдение, а не спорадично и импулсивно. Това изцяло кореспондира с новите образователни и възпитателни изисквания.

# 77
  • Мнения: X

Пълни глупости. Осъвременете гледната си точка по въпросите за оценяването. Оценката в реално време е на писмена работа. Останалите оценки от устни изпитвания могат да бъдат формирани по разнообразни критерии (редовна и вярна домашна работа, активност в урок за нови знания, безупречно владеене на материала, свободна работа с понятията, уверено представяне на проектна работа, създаване на образователен продукт разбирай таблица или схема, онагледяваща учебния материал, адекватност при екипна работа и т.н. за постигане на отличен резултат). Тези неща се оценяват след системно наблюдение, а не спорадично и импулсивно. Това изцяло кореспондира с новите образователни и възпитателни изисквания.

Доста размито ми звучи и дава голяма свобода за субективна оценка, не ми харесва ...
Иначе благодаря за мнението, наистина явно имам нужда да се опитам да разбера свободията в сегашното образование .. Как може да се оценява активност в урок за нови знания например? Според мен оценяване чрез "наблюдение" пак не може да се прави. Детето трябва да бъде изпитвано специално, и да има възможност да се поправи отново чрез специално изпитване. Иначе зависи кой и как гледа като наблюдава и много прилича на поставяне на етикети от госпожите.
Пример - дете в класа, не можеше да чете до средата на първи клас, майката с частен бизнес, прави дарения, детето публикувано по това време на сайта на училището в материал за любовта към четенето в Деня на книгата, трагедия... А моето, четящо гладко и изразително дете, и то не благодарение на госпожата, оценено с емотикон "задоволителен". Това е власт дадена в ръцете на неопитни и подкупни педагози ...
И все пак незавсимо от типа на оценяването - домашна работа, проект, какво пречи оценката да се нанесе веднага. Или предподавателите имат нужда от известен период на съзерцание ....

Последна редакция: пн, 25 фев 2019, 19:36 от Анонимен

# 78
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
Представяте нещата много тесногръдо. Първо, на обществото му беше писнало от стария модел, в който учителят преподава и изисква обратна връзка без да се съобразява с индивидуалните потребност и нагласи на ученика. Не всеки е продуктивен по всяко време, важно беше да не се пречи на часа, пък кой колко е научил си беше за негова сметка. Следва стрес от изпитване на дъската или от място, публично порицаване и демонстративно нанасяне на незадоволителна оценка или забележка в бележника. Всеки е минал през това по предметите, в които не е бил добър. Второ, обществото изиска нов подход. Трето, тези критерии не се прилагат самоцелно, а са съобразени с най-доброто, което може да даде детето по даден предмет. Има лидерски качества и иска поле за изява - да представи проектна работа или да е говорител при задачи за групова работа; има аналитична мисъл и знания - да обобщи в таблица или схема формулите за съкратено умножение; тихо и свито дете - проверка на домашна работа (имало е време да осмисли и да я напише качествено). От време на време сменяш и пробваш дали ще поддадат (гледат едно от друго и искат същото като другия). Това не е единственият критерий. Към него се добавя и обратна връзка по конкретен учебен материал, която може да получиш от всеки по време на беседа.

Като заключение на всички изказано до тук мога само да добавя, че по време на стандартното изпитване на дъската, останалите се чувстват в почивка. Мозъците им не са настроени да следят изпитване, което не ги засяга пряко. Загубено време. И да ги питат нещо, те си знаят, че и да не успеят да отговорят, ще им се размине, защото не са на прицел. Активната класна стая е друга бира. Който не е работил с деца, е по-добре да не се изказва. Родителите често живеят в заблуждението, че учителят трябва да се фокусира само върху тяхното дете, да го изпитва, да му обясни, ако нещо не е разбрало, да го следи дали внимава, да проверява домашните му и да пише рецензии, на които малцина родители ще обърнат внимание, защото повечето отказват да бъдат ангажирани с обучението, но пък знаят да изискват.

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 08:28 от Вяра

# 79
  • София
  • Мнения: 38 475
Sparkles, прекалено много се вглеждаш в оценките/емотиконите на дете втори клас. Представям си какво го правиш вкъщи.
Аз, като преподавател, харесвам примерно писмените характеристики. Те дават много по-подробна представа за представянето през целия срок.
Също така съм и студент и ние имаме една оценка за участие - т.е. обща оценка за представянето ни в час.

# 80
  • Мнения: 1 231
Иновативният подход в обучението и търсене на нови методи за преподаване е едно много добро начинание и се радвам, че вече се прокрадват тези идеи. Но това могат да го направят само много опитни учители, иначе става една безсмислица. Например за мен проектите, които в момента ги карат да правят по някои предмети са недообмислени и направо безсмислени. Преценила госпожата и ги разделила на групи по местоживеене. Да, но моят син ходи при баба си в другия край на града. Зима е, имат доста за учене след обяд, а трябва да се съберат в някое дете и да измъдрят проекта, което им отнема минимум 3 часа и то най-малко на 3-4 събирания. Например сега имаха проект за празниците. Всяка група за определен празник. И какво научиха - нищо. Лепят някакви листи с текст от интернет върху велпапе. Еми не вярвам така да е научил всички празници, дори и за Коледата, върху която му беше проекта. Да не говорим, че да е добре проекта трябва да се попипне от родител, най-малкото разпечатване на картини, ламиниране, търсене на плотове, рамкиране. С две ръце съм за иновацията и различният подход на преподаване и изпитване, но да се знае как да се направи, да увлече, заинтригува и накара децата наистина да се вглъбят в материята, а не носене на разпечатани картинки на килограм.     

# 81
  • Мнения: X
Представяте нещата много тесногръдо. Първо, на обществото му беше писнало от стария модел, в който учителят преподава и изисква обратна връзка без да се съобразява с индивидуалните потребност и нагласи на ученика. Не всеки е продуктивен по всяко време, важно беше да не се пречи на часа, пък кой колко е научил си беше за негова сметка. Следва стрес от изпитване на дъската или от място, публично порицаване и демонстративно нанасяне на незадоволителна оценка или забележка в бележника. Всеки е минал през това по предметите, в които не е бил добър. Второ, обществото изиска нов подход. Трето, тези критерии не се прилагат самоцелно, а са съобразени с най-доброто, което може да даде детето по даден предмет. Има лидерски качества и иска поле за изява - да представи проектна работа или да е говорител при задачи за групова работа; има аналитична мисъл и знания - да обобщи в таблица или схема формулите за съкратено умножение; тихо и свито дете - проверка на домашна работа (имало е време да осмисли и да я напише качествено). От време на време сменяш и пробваш дали ще поддадат (гледат едно от друго и искат същото като другия). Това не е единственият критерий. Към него се добавя и обратна връзка по конкретен учебен материал, която може да получиш от всеки по време на беседа.

Като заключение на всички изказано до тук мога само да добавя, че по време на стандартното изпитване на дъската, останалите се чувстват в почивка. Мозъците им не са настроени да следят изпитване, което не ги засяга пряко. Загубено време. И да ги питат нещо, те си знаят, че и да не успеят да отговорят, ще им се размине, защото не са на прицел. Активната класна стая е друга бира. Който не е работил с деца, е по-добре да не се изказва. Родителите често живеят в заблуждението, че учителят трябва да се фокусира само върху тяхното дете, да го изпитва, да му обясни, ако нещо не е разбрало, да го следи дали внимава, да проверява домашните му и да пише рецензии, на които малцина родители ще обърнат внимание, защото повечето отказват да бъдат ангажирани с обучението, но пък знаят да изискват.
Благодаря Ви за подрбното описание. Аз все пак виждам предимства в стария модел.
Скрит текст:
Като отличник аз не винаги съм знаела винаги  всичко отлично.  Просто като всяко дете забравях ако не повторя стария материал и можеше да не се сетя за нещо. Затова се стараех, но и се радвах че все пак мога да съм спокойна когато не са ме вдигнали на дъската да ме изпитат, след изпитване също знаех че пак мога да съм спокойна че няма да ме вдигнат веднага следващия час, но това не означаваше че не си учех уроците. Знаехме датите за контролни и това ни даваше допълнително спокойствие и мотивация да преговорим нещата преди тях. Нямахме матури и се радвах, защото е огромно усилие да докажеш знания върху материала от цяла година, а и ненужно, той се оценява текущо и се повтаря и надгражда с преговори. Като ученичка предвидимостта в изпитването и оценяването ми даваше спокойствие и знаех как ще бъде оценявана и как да се подготвям. Тогава учех наистина с лекота и знанията ми бяха трайни. Без НВО и матури, без циркове в часовете, работи по проекти и излишни глупости.
Сега нещата нистина ми звучат размити. Не мисля, че положителните качества на моето дете ще бъдат правилно оценени по този модел. А става дума за умно, будно, любознателно дете. Пише вярно домашната работа в къщи. Решава без грешка в къщи. Тоест ако оценяваха домашната му работа трябваше да виждам шестици ... Чете отлично и изразително. Обича природата, часовете по музика и изобразително изкуство, на тържества забелязвам как си тактува и пее с настроение, старае се по проектите на госпожата. И после оценки задоволителен по български, петици по математика. Чете страхотнно по английски, по-добре от мен, а аз съм най-високо ниво на Кембридж CPE, впечатлява ме как естествено му идва да изговоря думите с произношението на англоговорящ. Но в час по английски ми казаха че рисувал Simple Smile Как да го оцениш такова дете, като не си му хванал вниманието в час, а даже и забележка не му правиш. Моето обяснение за неговите оценки е че в училище не винаги е съсредоточен и не винаги гледа госпожите в очите. Изглежда незаинтересован, не се подмазва, не винаги вдига ръка и не показва, че се възхищава на педагогическия подход на преподавателите. Но той няма проблем със знанията. При старата система се оценяваха знания и имаше твърда дисциплина. При новата, учителите влизат в ролята на аниматори, не ги интересува дали някое дете участва и не си правят труда да му направят строга забележка и да уведомят родителите за да го стегнат. Просто с оценката не оценяват знанията му, а санкционират поведението. Смесват дисцплина със знания при оценяването. Преди имаше отделни начини за оценка на дисциплината.
Преди се знаеше, урок, изпитване върху урока, оценка. Забележки за дисциплината в бележника. Сега децата са обект на всякави глупости и наблюдения, но не и на проверка на знанията по строги критерии. И това идва от запада за съжеление, чиито ученици бяха много назад в международни състезания от нас едно време. Като се учим от тях и нашите деца ще стават такива. Толерантност и размити критерии и децата се научават да клинчат и че няма смисъл да учат защото и да учат госпожата просто не ги харесва .

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 12:45 от Анонимен

# 82
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 320
На моето също му беше писнало от проекти. В началото ги правехме двамата, няма как. После продължи сам. Но на един етап се отказа. Много шум за нищо - работи го с часове, събира материали, планира, подрежда, изкосурява. И всичко това за 5 минути и шестица, която така или иначе ще изкара.

# 83
  • Мнения: X
Иновативният подход в обучението и търсене на нови методи за преподаване е едно много добро начинание и се радвам, че вече се прокрадват тези идеи. Но това могат да го направят само много опитни учители, иначе става една безсмислица. 
Нашата госпожа им поръча трапецовидни маси (за наша сметка) без дъска отдолу (няма къде да си оставят нещата), залепи ги да са по 6 деца заедно, това вместо да ги накара да работят в екип още повече развали дсицплината, правеха им се забележки че са немарливи, а те няма къде да си оставят нещата...Освен това всяко гледаше с изкривено тяло към дъската. След като моето дете спорило с другите по маса, те започнаха организирано да му налитат да го бият. Какво да им харесвам на новите глупости ... Имало е причина за всяко нещо в старата система и тя работеше ...

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 12:46 от Анонимен

# 84
  • София
  • Мнения: 2 779
Мда, то затова системата бълва все повече неграмотни. Дори и да има оценка за участие, представяне и т.н. то пак детето трябва да знае за какво е точно тази оценка, а не да се чуди защо изобщо има оценка. Иновативните подходи приложени без ясна цел, а само с идеята, че са иновативни,  няма как да доведат до добри резултати. Иначе и аз не съм против тях, но при нас често се прилагат самоцелно. Чул някой за иновативно и хайде да се прави на интересен. А това, че идея си няма как да приложи подхода и какви са му целите...

# 85
  • Мнения: 1 231
Друг е въпроса, че от цялата група по проекта работят 1 или 2 деца, после всички вкупом с 6-ца. Поне да ги оставят на индивидуален проект, ще го събера набързо в къщи и няма да си губи времето детето в безсмислици. Абе чули нашите учители, че проекти се правят, хайде юруш и те. Не става така.

# 86
  • Мнения: X
Sparkles, прекалено много се вглеждаш в оценките/емотиконите на дете втори клас. Представям си какво го правиш вкъщи.
Simple Smile Нали аз го подготвях доскоро в къщи, това ми беше обратната връзка ...
Скрит текст:
Опитвах се да разбера защо се получава така и какво да променим, а не защото съм обидчива. В къщи пишеше домашните и обяснявахме взетите нови неща ако не е разбрал. Нищо повече не съм го правила, за мен той се справяше отлично в къщи и имаше необясними оценки (емотикони) в училище.
Сега е в ново училище, заради всички споменати по-горе фактори. Като начало ми харесва класическата подредба на чиновете с лице към дъската по едно дете на чин. Ходи отново на занималня, за да навакса ако има разлики с допълваща подготовка в къщи. Виждам разлика в "оценяването" - писмен коментар върху всяка работа с препоръка ако нещо трябва да се доработи, както и липсата на емотикон. Преди под проверените работи стоеше само емотикон, който не ми беше въобще полезен. Сега няма емотикони, няма електронен дневник, има писмена обратна връзка с препоръки как да напредне. Харесва ми, така трябва да бъде според мен до трети клас, когато се поставят основите, за да се изградят здрави основи, дано е така и занапред.

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 12:47 от Анонимен

# 87
  • София
  • Мнения: 38 475
Е, супер.
Аз съм в колебания с нашата учителка, че нещо все е недоволна и не може да го научи да чете.

# 88
  • Мнения: X
Е, супер.
Аз съм в колебания с нашата учителка, че нещо все е недоволна и не може да го научи да чете.
Не знам и моят син ако трябваше да се научи да чете в старото училище, дали щеше да се получи. Също и ако трябваше да ползва специално помагало (преследвах го цяло лято преди училище с Първолаци, без успех).
Скрит текст:
Научи буквите като разглеждаше каталози на Лидъл и се усъвършенства защото искаше да разбере какво пише в енциклопедиите с картинки. Също купувах списания на теми, които са му интересни. В първи клас при нас на почит бяха списания National Geographic Kids и книгите от тази поредица на Фют с невидимо мастило https://www.book.store.bg/p198593/zagadki-v-grada.html . За подобряване на четенето му казвах да не накъсва думата, т.е. да не я сричкува на глас,  да чете без да бърза, да прави паузи между думите, да прави пауза след всяко изречение и ако може да придаде и чувство и се получи, чете много изразително.  

Последна редакция: вт, 26 фев 2019, 12:47 от Анонимен

# 89
  • Мнения: 19 294
Пиза, вайбър или скайп с видео връзка могат да ползват вместо да се събират толкова много пъти. Ако е на пауър поинт даже не е нужно да се събират.

Спаркъл, дневникът е собственост на училището. Не е от известните платформи.

# 90
  • София
  • Мнения: 8 280
Може, но трябва и другия да ги ползва.

# 91
  • Мнения: 19 294
В пети клас не могат да си инсталират временно скайп на компютъра или няма възрастен, който да им помогне да го направят?

# 92
  • Мнения: X

Спаркъл, дневникът е собственост на училището. Не е от известните платформи.
Направи ми впечатление, че оценките са върху конкретни знания за съответната възраст и ми се стори добре замислен, затова попитах

# 93
  • Мнения: 19 294
Описанията не са зададени предварително, а учителят ги нанася върху каквото е било изпитването.
Дали на хартия или електронно е все тази. Който има желание, ще намери начин да даде обратна връзка. Останалите ще се оправдават само.

# 94
  • Мнения: 8 519
Sparkles, много добре си направила, че си преместила детето.

# 95
  • Мнения: 234
В училището на децата ми, бележникът
официално отпадна. Получихме имейл от класната, в който любезно бяхме уведомени, че така било решило Ръководството и остава само ел.дневника. За прогимназиалния етап става въпрос, кандидатстване и т.н.  Ел.дневникът освен, че често се бъгва и не се попълва, но и учителите още не са му свикнали и непрекъснато грешат - оценка на устно изпитване, а ученикът отсъствал и др, контролни въобще не се връщат и така. Какво се случва не знаем и явно нямаме право да знаем, откъде накъде. За известно, близо до центъра на столицата училище, иде реч.

Последна редакция: ср, 06 мар 2019, 23:30 от bagira_s

# 96
  • София
  • Мнения: 8 280
Ще му свикнат на ел.дневник. Wink
При нас също споменаха, че ще преминат на ел.дневник и 2срок би трябвало да отпадне хартиения. Засега не са ни уведомили официално това да е станало.
Неглижиране на предмети няма независимо дали са профилиращи или не.
Не виждам проблем да се появяват по-късно оценките само да е ясно от кога и за какво са.
Малкото ми дете ползват безплатна версия на Ел.дневник - бгклас и съм доволна сякаш повече от него, въпреки че изглежда по-дървено от школото (при баткото)

Общи условия

Активация на акаунт