Проблем с дисциплината и вниманието в 1-ви клас.

  • 10 201
  • 52
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 837
Разбира се, че има "елитни класове" на избрани деца и на учителки, които имат слава на взискателни и постигащи високи резултати, в които обичайно записват децата си свръхамбициозни майки. В тези класове дисциплината е желязна, децата трябва да работят бързо и да се справят чудесно.
Аз отново казвам, че аз бих била скандализирана, ако учителка си позволи подобно определение за което и да е дете, особено пък за дете, което е в първи клас от един месец. Повечето деца в първи клас са неорганизирани, бавни, изпускат вещи, губят. Вторият ми син е в първи клас, всеки ден има по нещо, дето е загубил и което после батко му намира при портиера.
Големият ми син пишеше безобразно грозно първите три години, сега пише по-красиво от мене (шести клас е), а аз пиша много красиво. Малкият също пише грозно засега, не е особено старателен, случва се и да говори, и вода беше изливал върху тетрадката, и още много други прояви има за този месец. Учителките ме информират, заедно мислим стратегии и има напредък. Но не са си позволявали квалификации, даже отношението им е доста мило и към моето, и към другите деца.

# 16
  • София
  • Мнения: 3 292
И високи резултати не се ли постигат с повече учене, а не с прескачане на упражненията. Тук става въпрос за изпреварване на материала почти със 100%.

Кой родител иска детето му да пропусне точно затвърждаването и упражняването?
Особено ако става въпрос за деца, приети без изпит, доказващ, че имат този капацитет.

На мен нещо ми е съмнително. Не ми се връзва дете, смятащо до 10, изведнъж да не може да извади две числа и да се разсейва толкова много. Знам за дислексията и дисграфията и това е разумно обяснение, но ми идва повече това с "елитните"  класове.

# 17
  • Мнения: 29 513
Разбира се, че има "елитни класове" на избрани деца и на учителки, които имат слава на взискателни и постигащи високи резултати, в които обичайно записват децата си свръхамбициозни майки. В тези класове дисциплината е желязна, децата трябва да работят бързо и да се справят чудесно.

А, мерси за такваз либов!!!

# 18
  • София
  • Мнения: 38 595
Моят син смята и над 10, но само с плюс.
Сега виждам, че минусът го обърква.
Както и задачите с неизвестно /празно квадратче/, което си е чист хикс.

# 19
  • Мнения: 2 837
В повечето случаи въобще не става въпрос за дислексия или дисграфия, а за страх, притеснение, неспокойство. Помним "Радини вълнения". Има значение как те питат. Има значение как се отнасят към теб. То  възрастните се объркваме, когато усетим лошо отношение към себе си, а пък едно дете, което попада в съвсем нова среда, има още по-малко защитни механизми.

# 20
  • София
  • Мнения: 3 292
Free Agent, нали за първи клас говорим? Ако не е изваждал в предучилищната, естествено, че ще го обърква, за пръв път му е.

То затова се отделя толкова време на едно число: да се научим да го пишем, после да събираме с него, после да вадим, и накрая в уравнение с празно квадратче. Отначало някои деца дори учат наизуст изразите и попълват квадратчето на магия. Малко по малко влизат в час.

Ама нека ти забият в един час числото 5 примерно и всички задачи с него и предните, а на следващия да минеш на 6, щото си от 'елитен" клас, тогава вече става интересно.

Но аз нещо не вярвам на цялата история. Ама изобщо.

# 21
  • Мнения: 29 513
За какво точно е това бързане и пришпорване, строгост и т.н. в "елитните" първи класове?!?  Колко повече може да се научи в началното училище? Голямо значение има дали са се научили да четат на 7 или на 7 и два месеца....
Като гледам някои амбициозни майки - госпожата всеки ден се разпитва, обяснява ѝ се как чедото еди какво си, ама тъй, то детето да не се стресирало, ама то било по-специално, искало повече внимание да му се обръща, не обичало да му се шуми, другите деца му пречели....и какво ли не чувам по училищните коридори.

# 22
  • София
  • Мнения: 1 609
Нищо добро не очаквайте от учителка, която си позволява да нарича дете с обидни епитети и която позволява другите деца да го третират по този начин, вместо да въдвори ред и да не го допуска. Преместете детето или в друг клас, или в друго училище.

По въпроса с конкретните трудности - можете да направите консултации със специалисти, както са Ви посъветвали, нищо не се губи, а и ако действително има проблем - колкото по-рано се установи и се започне работа, толкова по-добре. Според мен е и също така вероятно детето да си е просто обикновен стресиран първокласник, който отгоре на всичко е и във враждебна среда. Моята дъщеря също е 1 клас и въпреки че миналата година беше предучилищна в същото училище и не се сблъсква сега с тези неща - те на практика си бяха като първокласници - пак си върви сагата с губене на вещи, изтърване, разливане... 2-3 пъти вече не успява да си напише домашните в училище и довършва вкъщи и други подобни. Напълно нормално дете си е. Но определено вземете мерки, с тази учителка не знам дали ще стане. Дори и да се окаже, че детето има конкретни, специфични затруднения, не мисля, че подобна персона ще се отнесе с нужното разбиране и внимание към детето, а тъкмо напротив.

# 23
  • София
  • Мнения: 7 996
Преди година и половина при сина ми се откри проблем с разбирането на чутата реч, както и с изпълнението на инструкции. Чисто физиологично няма проблем със слуха, но има проблем с разбирането. Когато говорих със специалиста, който го оценяваше, ми казаха, че този проблем най-често кристализира в предучилищната или в първи клас. Проявленията бяха нещо подобно - невъзможност да изпълни това, което се иска от него, най-вече неразбиране на това какво се иска от него, невъзможност да раздели една инструкция на подетапи и да ги изпълни. Той се хващаше за дума, която му звучи познато и след това интерпретираше инструкцията според неговото разбиране. Отделно, че поради неразбирането на това, което му говорят, губеше тотален интерес към учебните занимания.
Моят съвет е да си направите консултация с логопед и психолог. Абстрахирам се от факта, че госпожата е изперкала и неадекватна. Причините за поведението могат да бъдат най-различни - от елементарен стрес в училище и неадекватен учител до по-сериозни. Другото, което мога да препоръчам от личен опит, е да се наеме учител допълнително, който да кара паралелно с учебния материал. Така детето добива по-голяма увереност във възможностите си, следи се къде са слабите места и се работи върху тях. И в училище не се чувства като идиот.

# 24
  • Мнения: 4 774
Здравейте. Синът ми има отчасти проблемите на сина на авторката и затова ще си позволя да дам няколко съвета, без да навлизам в подробности за нашите проблеми, че ще стане дълго.

1. За моториката - тези проблеми не са ли забелязани в предучилищната, където по мои наблюдения много се реже и лепи? Както и да е. Започвате да режете и лепите у дома. Добре е детето да има подходящи инструменти. Синът ми е левак и използва ножици, моливи, химикали и острилки за лява ръка. Моливите са триъгълни, по-дебели от обичайното и евентуално с нарези. Използва и ергономична гума за триене - във формата на малко моливче. Фабер Кастел, Пеликан и Стабило са специалисти в тази област. При сина ми проблемите с моториката бяха открити още на 2 години. До първи клас т.е. четири години, синът ми работи с кинезитерапевт по психомоторика всяка седмица по два пъти.

2. За концентрацията - на сина ми също е слаба, но с едната от учителките е изключително зле, та и аз получавам разни бележки. Запишете го на спорт. Спортът изисква целенасочени усилия точно както седенето на едно място и слушането на учителката. Работете у дома с него, но на периоди (вместо наведнъж 1 час, два пъти по половин час или три пъти по 20 минути), като постепенно увеличавате продължителността. Когато видите, че не го свърта, дайте му малко почивка и после пак.

3. За губенето - всеки молив, капачка, гума, тетрадка, дреха и обувка се надписват. Когато го вземате, проверявате какво има в чантата и дали нещо не липсва. Ако има шкафче, проверявате и него. Ако нещо липсва, ами започвате да търсите, ако е нещо важно (като например тетрадката). Досадно е, но това е положението. Всеки ден играем този филм, но аз се съсредоточавам върху учебниците, защото те са незаменими. Моливи ще купя, ако трябва. Слагате несесер без отделения. Има едни, които са по-широки и ципът им е отстрани. Като се отворят, всичко се вижда в тях и не е необходимо детето да рови. Ще кача снимка на нашите, ако искате.

4. Отивате и говорите с учителката, не помежду другото, докато вземате детето и го обличате, а примерно 30 минути, заделени само за вас. Съвсем спокойно изслушвате нейните забележки, казвате спокойно какво мислите и се опитвате да намерите начин да помогнете на детето, работейки заедно. Няма смисъл да спорите с нея, нито да я карате да си променя методите (това няма да стане), но питайте за съвет как да работите у дома и какво можете да направите, за да помогнете на детето да се адаптира. Доказано ли е, че е казала думата ‘тъпанар’? Ако информацията не е от достоверен източник, замълчете, но ако наистина се е случило, кажете й ясно, но спокойно, че това с нищо не помага на детето, ами търсете заедно начини да работите съвместно. Преместването в друг клас не е решение - не се знае там на каква ще попадне.

5. Подкрепям да направите консултация с психолог и прочие специалисти. И все пак, имайте едно наум, защото ако се наложи работа с такива, трябва много добре да си ги подберете. Аз не се разбрах с психоложката на сина ми и си казахме ‘чао’ след 4 месеца.

Успех и най-вече спокойствие. Нещата ще се наредят, но трябва да бъдете търпелива, да повтаряте, да работите много с детето и евентуално със специалисти, ако е необходимо! Разбирам колко ви е тежко. Аз очаквах сина ми да има проблеми и въпреки това не са ми приятни оплакванията на едната учителка (с другата нямаме такива проблеми), но говорих с нея, обясних й от къде според мен идва проблемът и в момента се опитвам да следвам насоките й.

# 25
  • Мнения: 12 198
Nedinka, Desi_1234, от около два месеца давам на моята щерка Магнезий обогатен с витамини В - 1, 2,6,12 и мисля, че има ефект. Не уау, не е решил на 100% проблемът с концентрацията и задържането на вниманието, но подобрение има.

Започнете работа с логопед-специалист по дислексия или ресурсен учител/ специален педагог за подпомагане на детето в училище. Понякога е по-добре с детето да работи външен човек, а не майката. Визуализиране. Купете сметало или пръчици, обърнете математиката на приказка. Ако не може да сравнява например (има връзка и с осмислянето на числото) ползвайте щипки или други дребни и цветни предмети и разкажете приказка за щъркелът, който се чудел кое е повече жабите или гущерите. Изрежете кръгчета от картон, от него отрежете един сектор, това е устата на щъркела. Тя е отворена към по-голямото число. При ваденето пак - на брега имало 5 жаби, дошъл щъркелът и 3 жаби скочили във водата. Колко жаби ще изяде щъркелът/ да останали на брега?

# 26
  • Мнения: 29 513
Доколкото знам има курсове JumpMath, които са точно за деца, които не се справят добре с математиката. Представят я като игра. Проверете в интернет. Peace

# 27
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Аз ще кажа само сменете паралелката, за да не съжалявате жестоко. В момента се формира любознателността и желанието за учене и ако една такава госпожа го смачка не очаквайте тепърва да заобича училището, напротив по-зле ще става.

# 28
  • Мнения: 4 774
Nedinka, Desi_1234, от около два месеца давам на моята щерка Магнезий обогатен с витамини В - 1, 2,6,12 и мисля, че има ефект. Не уау, не е решил на 100% проблемът с концентрацията и задържането на вниманието, но подобрение има.

Започнете работа с логопед-специалист по дислексия или ресурсен учител/ специален педагог за подпомагане на детето в училище. Понякога е по-добре с детето да работи външен човек, а не майката. Визуализиране. Купете сметало или пръчици, обърнете математиката на приказка. Ако не може да сравнява например (има връзка и с осмислянето на числото) ползвайте щипки или други дребни и цветни предмети и разкажете приказка за щъркелът, който се чудел кое е повече жабите или гущерите. Изрежете кръгчета от картон, от него отрежете един сектор, това е устата на щъркела. Тя е отворена към по-голямото число. При ваденето пак - на брега имало 5 жаби, дошъл щъркелът и 3 жаби скочили във водата. Колко жаби ще изяде щъркелът/ да останали на брега?

МамаРу, мерси за съвета. Следващия месец идвам командировка в София и ще го купя този магнезий. По колко даваш на ден и колко дълго може да го пие? Не знам дали ще помогне, но поне няма да навреди. А и магнезият е полезен за мускулите, а синът ми расте доста бързо и често му се схващат краката.

И да споделя моята теория за концентрацията и изобщо за отношенията на децата към света. Според мен децата внимават само по отношение на нещата, които са им интересни. Синът помни, че преди година и половина сме ходили на концерт, но не си спомня думите, които е написал преди максимум час. Може да седи два часа с легото и пъзелите, без да мърда и старателно да избира частите, но писането на три реда букви отнема 30 минути, защото след всяка буква започва да говори, пие вода, иска да го почесам по гръбчето и прочие такива неща. Разпознава играчите на големите европейски футболни отбори и ги знае по име повечето, но вече втора, а може би и трета година бърка m / n и b / d. Изобщо моето дете емоционално не е готово за училище. Интелектуално е доста над връстниците си (така показват тестовете), но все още си е дете, което се интересува единствено от игрите. В момента, в който попитам нещо за училище, дори не си дава труда да ми отговори. Веднага сменя темата. Иначе с материала се справя по-скоро добре и дори по английски, където са драмите с дисциплината и концентрацията, учителката твърди, че бил над средното ниво и няма притеснения за неговите знания. Това естествено не означава, че ще го оставя така, докато узрее емоционално. И да искам, не мога, защото е навършил възрастта за първи клас. Но гледам да му оставям достатъчно време за игра, да ходи на спорт и музика и пия по един валериан, преди да седнем да четем и пишем у дома 😆

# 29
  • Мнения: 12 198
Нединка, не съм от София. Магнезия го купувам от Аптеки Сейба, които в нашия град са разположени в магазини Кауфланд (не знам дали ги има в другите градове ). Със сигурност могат да се намерят и в други аптеки. Давам по едно хапче на ден. Добър е за мозъка, давам го и на майка ми. Казаха ми поне три месеца, но за Лъчи не мисля да го спирам. Може би кратка почивка от няколко дни до седмица. Хранителна добавка е, няма изнесени противопоказания в упътването, нито препоръки колко дълго да се взема, няма данни и за странични ефекти. Това, че синът ти бърка сходни букви като посочените е признак на дислексия. На български как се справя с разпознаването на буквите и четенето? Първи клас ли сте? Умишлено пиша множествено число, защото на практика ние отново ставаме ученици покрай тях. Три реда ченгелчета или елементи са ни отнемали и по час и половина миналата година, вместо една страничка за половин час. Но това дойде месеци по-късно. И сега когато пише вкъщи седя до нея за увереност и следя как се справя и коригирам, хем домашното да е вярно, хев използвам да заострям вниманието върху грешките и пак да обясня.

Общи условия

Активация на акаунт