Проблем с дисциплината и вниманието в 1-ви клас.

  • 10 172
  • 52
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 731
Според мен много си зависи от самата учителка и как тя възприема нещата.

На практика синът ми има вземане-даване с три учителки в училищна среда. Ами само едната се оплаква от неговата дисциплина, и то непрекъснато. Останалите казват, че работи старателно и като изключим, че от време на време говори повече от необходимото, други забележки нямат. Не че моето е ангелче и понеже си го знам, като цяло вярвам на оплакващата се и после у дома говорим, говорим, говорим,... т.е. не пренебрегвам случващото се. Но тя определено е доста нервна като човек. Дори когато говориш с нея, това става ясно. А майка ми, която взема детето следобед, ми каза, че веднъж я чула да крещи в двора на някакви деца - било страшно! Ако така се отнася и към сина ми, няма да стигне далече с него - от бебе не обича да му се повишава тон и крещенето има точно обратния ефект на желания. С него подходът е манипулиране, говорене (кротко и ясно) и лишаване от нещо, което обича, за известно време.

Учителката не е пъдар естествено, но децата са различни и тя трябва да бъде гъвкава в подхода си, за да може да ги предразположи. Само с писане на забележки, оплаквания и наказания няма да стане нищо. И никой не е казал, че учителската професия е лека - тя е като да си лекар, нито е лесно, нито е за всеки.

И да кажа, че моята начална учителка навремето (другарката Коцева) беше невероятен човек - учител с призвание, който на клас от 30 и повече деца успяваше да обърне внимание на всеки. А имахме всякакви: буйни, кротки, изоставащи с материала (като мен) и такива, които родителите им смятаха за гениални. За съжаление такива вече няма или поне са изключително рядък вид.

# 46
  • Мнения: 28 874
Със сигурност е така, пък и учителите са хора и те си имат предпочитания към някои деца, дори и да не го показват. Мисълта ми беше, че без работа, т.е. говорене вкъщи, нищо няма да стане.
Да не говорим, че има и много нагли родители, за които тяхното "злато" е най-най-най- и "Не може той/тя да не е слушал/а". Чувала съм даже родители да ходят да се разправят с учители, да изискват, да налагат и т.н. Не мисля, че това би било в полза на детето. Peace

# 47
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Много зависи от преподавателя. Имаме учители при които гък не можеш да чуеш. Слушат, работят и изпълняват. Има една-две, които нон стоп се оплакват по родителски срещи-викали, не слушали, играели си на телефоните, да сме говорили. Ами говоря непрекъснато ама като отидат там, дали се надъхват едно друго, дали си предават смелост...Последно му бях прибрала телефона, защото госпожата се оплака, че не можела да ги накара да си ги оставят на бюрото в началото на часа. Не е било директно към моето дете оплакването, но явно всички са в кюпа.
Нещо не прави жената като хората и не успява да въдвори ред, в нейните часове било ужас. Питам защо не правите така по математика и получавам някакъв нечленоразделен звук на страхопочитание, демек не биха посмели.

# 48
  • Мнения: 11 870
      И друг път съм го писала.
      Родителска среща,не в първи, в пети клас.
Влиза учителката по математика- Ужасно е, говори се много, децата не слушат .Родителите и те влязоха в някаква разпра, че имало деца, които говорели и пречели на другите да слушат.

Влиза учителката по БЕЛ. Обяснява какъв материал, какво, що, изисквания, консултации. Един родител се осмелява да пита как е дисциплината. Тя отговаря- "Проблеми никакви, децата слушат".

Каквото и да се говори у дома, едно е да въздействаш на едно дете, друго- на колектив. Те са учили педагогика, би трябвало да имат подход към колектива.

# 49
  • Мнения: 1 758
Деси, случайно попаднах на темата ти. На твое място бих преместила детето в друг клас. Поведението на учителката ви е абсолютно непедагогично. Как така ще го нарече тъпанар?! Ами тя си е направо за подаване на жалба!
Аз не виждам някакъв сериозен проблем със сина ти. Периодът на адаптацията към училище е поне 2-3 месеца. Но не мисля,че той ще се чувства добре в тази среда. Малките са такива - попиват това, което възрастния казва. Следователно децата вероятно ще продължат да го тормозят, а той ще изгради ниска самооценка. Действай радикално!

# 50
  • Мнения: 3 261
За пръв път пиша, много съм разстроена и се надявам на помощ и съвет. Детето ми на 7 г. е в първи клас и още от първата седмица започнаха оплакванията - падали му моливите- шумял, не си подреждал несера, още на втория ден си загуби учебната тетрадката (след 2 седмице се намери в шкафчето на друго дете) а аз с големи усилия успях да се снабдя с друга такава. След това последваха - разсеян е, не внимава, върти се, бавен е с писането, забравил си якето когато излизали навън и се наложило да го чакат, госпожата викала "Първи А", а той не разбрал че се отнася за него. Тази седмица госпожата е преместила чина му до нейното бюро, но според нея ефект няма и продължават същите оплаквания. С една дума детето ми се е превърна в черната овца. Дори децата започнаха да се държат лошо с него, смеят му се, че не може да се справи със смятането, ходят при него отпред, казват му грешни отговори, а след това госпожата му очервява всички задачи, а те му се подиграват. Също така Госпожата си позволила пред всички да го нарече ТЪПАНАР (заради смятането и по скоро заради изваждането).Това допълнително го поставя в много лоша светлина пред децата, а в същото време се е обидил и  приел доста насериозно и вчера заяви че не иска да ходи на училище, след като е ТЪП.
Сега за детето ми.Не мога да кажа че има голям потенциал в писането.Вече три съботи и недели се борим с чингелите и буквите. Мисля че детето полага усилия има желание и изписа доста листи , не всички са красиви но се старае. В предучилщната се беше научил да смята до 10, но днес даже не може да каже колко е 1+2??? Финната моторика като цяло му куца - не рисува много добре, нито има кой знае какъв интерес, трудно се справя с ножицата, с лепилото, уж внимава но към края се изнервя и претупва нещата. Може да чете още от миналата година, но все още в училище не се чете.
Материала по математика се представя с видео уроци, които явно са му направили изключително впечатление, защото няколко вечери ме "учи" как се смята и дословно преразказва това което е гледал.Когато му дам задача да реши отново си говори с думите на героите от видео урока и разбура се я решава грешно, защото задачата е произволна и не е тази от видеото. Мисля че въобще не мисли какво трябва да сметне, а играе видяното. Той винаги е бил много артистичен, много е контактен, винаги иска да бъде център на внимание, има много богат речник и всеки казва че говори и се изказва като голям човек. Когато са правили тестове при психолога в началото, той е имал най добри резултати. Сега обаче Госпожата предложи да го изпрати при същата психоложка, за да го стресне малко???
Моите разсъждения: Мисля че не биха могли да го накарат да внимава като го стреснат(незнам какво точно имат в предвид със стряскането) а по скоро трябва да бъде мотивиран по някакъв начин. Не мисля че е редно обче детео ми да бъде сложено като маймуна, в центъра на стаята, а госпожата по цял ден да го дава като лошия пример.
Моля за съдействие, ако някой е имал подобен проблем.Започнах да си мисля дори, че детето ми е СОП и ако наистина е така, няма ли механизъм за обучение на тези деца. Постоянно слушаме за интеграция на децата с проблеми, а в нашия случай право, здраво дете е хвърлено на вълците и по цял ден стои за назидание отпред.
Питам я какво всъщност прави, ами върти се не внимава, разсеян е - решаваме задача на 19 страница, а той е отворил на друга.
Смятате ли че е редно и двете госпожи да ходят със свирки на врата и да ги ползват като средство за въдворяване на ред?
Много дълго стана цялото ми писание, но съм много объркана и незнам как да реагира.Моля за съвет и помощ.

Не мисля, че детето има проблем. Повечето деца са разсеяни в първи клас. Втори клас вече децата са много по-концетрирани. Моята дъщеря е в много добро училище, взискателен класна. Класната споделя, че втори клас разликата е от небето до земята. Има голямо значение кое полугодие е детето. Родените в края на годината по правило се справят по-бавно. Относно вашата класна нямам думи. И ми е странно, че в днешно време учител може да си позволи подобно изказване.

# 51
  • Sofia
  • Мнения: 4 036
Няма как да не се включа и аз просто ...

1. Учителката НЯМА ПРАВО ДА ОБИЖДА децата с грозни думи и епитети, нито да ги категоризира!!!
2. Как така целта за ходенето на ПСИХОЛОГ е да СПЛАШИ ДЕТЕТО?!?!? Аз съм детски психолог и ако ми доведат дете, ще гледам да го УСПОКОЯ и ОТПУСНА, а не допълнително да го стресирам!!!
3. Ако бях на твое място като МАЙКА , просто щях да подам жалба до директорката и да сменя класа или училището. Незабавно!!! Как така някой, призван да обучава и да се грижи за детето ми, ще го нарича тъпанар?!?!

Просто нямам думи, толкова съм втрещена. Пиша и от позицията на родител, и от позицията на психолог, и от позицията на учител, защото в момента съм и трите неща.

# 52
  • София
  • Мнения: 5 941
Авторката нещо изчезна  Thinking

Общи условия

Активация на акаунт