Помагате ли с домашните и уроците на петокласник?

  • 13 921
  • 97
  •   1
Отговори
# 60
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Андариел, няма смисъл. Няма да те разбере. Жалко е наистина, защото така родителят реже детето още от малко, но като не разбира, това е положението.

# 61
  • Мнения: X
Шарки, още бистрим концепция. Simple Smile

Лиляна е права, че семейството е в основата. Но все пак, нещата са взаимно свързани и учителят също е от огромно значение. Има такива, които умеят и да преподават, и да мотивират децата. Има и ходещи недоразумения, упражняващи тази професия.

# 62
  • Мнения: 10 993
Аз нали си казах, че цялото ми свободно време съм инвестирала с учене с четвъртокласника. Откакто е тръгнал на училище не ходим ни на театър, ни на кино, само учим, за да покрием критериите. Детето ми е от добрите ученици в класа, но това е защото нон стоп учим. което е лудост според мен, но друг избор нямаме. темата е помагаме ли с уроците на петокласник - отговорът е да - през цялото свободно време. Това не означава, че сме ок с това. Защото образованието според мен и според моето дете е много трудно.
За Джон Атанасов има информация, че на второ и трето класиране се влиза с четворки. За това се надявам. В момента съседско дете ще кандидатства в Ломоносов. Имало паралелка с компютри ще държа връзка с майката и ще видим дали става.
И да Андариел и Лиляна, честно не мога да ви разбера.

# 63
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Има, да, но на мен ми е по-важно детето, а не недоразуменията.

# 64
  • Мнения: X
Да де, точно защото детето ми е по-важно, се налага да се поправят щетите от недоразуменията. Кой с курсове, кой с частни уроци, кой със собствени усилия поправяме.

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
Концепцията ти е неясна и нещата, които декларираш се бият помежду си. Трябва да си избистриш визията, мисията и целите, да се изразя с икономически термини - как искаш да видиш детето си, какво искаш да постигне и как да го постигне. Или минаваш на идеята за това как академичните постижения не са важни, но детето да е щастливо, или  на идеята, че всичко е важно. Иначе даваш противоречиви сигнали на детето какво се очаква от него.  Когато ти си сигурна в целите и визията, тогава и детето ще започне да ги припознава като свои. Малко корпоративно звучи, ама и тези с корпоративните култури не са будали, а са ги измислили нещата. В момента хем работиш с детето, хем много иска да влезе в ТУЕС или Джон Атанасов, хем не си сигурна и гледаш да се застраховаш с "важното е да е щастлив". Е, няма как - или тренираш Шумахер, или шофьор на такси. Позволявам си да ги напиша тези неща в прав текст, именно защото се познаваме от години тук и съм готова да поема негативите, но да се опиташ да разбереш за какво говоря. Иначе мога и сладки приказки да приказвам, ама каква ще ти е ползата от това?

# 66
  • Мнения: 10 993
Анди, ако е шофьор на такси - какво да спрем да живеем ли? Може пък шофьорът на такси да си основе такси компания?
Не давам противоречиви сигнали - давам всичко от себе си, пък каквото стане. Това казвам и на другите майки. Но не обвинявам учителите, системата или който и да било. Защото въобще не ми пука ни за учителите, ни за системата.
В живота не успява най-бързият, а най-издръжливият. Така че, се старая да съм от най-издръжливите, на това уча и децата си.

# 67
  • София
  • Мнения: 62 595
Ето, пак! Да е шофьор на такси, ама да си основе компания!   Последно? Не искаш да е Шумахер, защото...не знам защо, обаче да е по-голям от Шумахер!  Ако това не е противоречив сигнал, не знам как да го нарека. Напомня ми на героя на Павел Попандов в Равновесие - там играе шофьор на филмова продукция, но през цялото време обяснява как е роден състезател (тогава Фитипалди).
Какво казваш на другите майки, да стрелят с бренеке по муха, пък все ще улучат нещо, вместо да се научат да се прицелват и да държат мухата под прицел в десятката?

# 68
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не най-издържливият, а най-приспособимият. А за да се приспособяваш се иска и акъл. И ако не си се научил да го развиваш този акъл, да вземаш адекватни решения в подходящ момент, тогава ще те пързалят както си искат по-умните. Затова е по-добре децата да вземат максимума във възрастта на образоване, пък после ще решат как да го използват. Иначе няма да бъдат гъвкави и трудно ще се приспособяват. Шумахер може да кара и такси, но таксиметровият не може да кара редом с Шумахер.

# 69
  • някъде
  • Мнения: 4 955
 Аз не съм сигурна от учителите ли е проблемът или по- скоро от нескопосаните учебници и програми.
Точно! Скапана програма, препуска се по материала, всеки ден различни неща и накрая кой разбрал, кой не- да се оправя всеки как знае. Повечето учители не ги интересува, други не могат да се оправят с 30 деца в клас, трети искат да ходиш при тях на уроци...
Не е нормално да има сто помагала по един предмет- учебна тетрадка, сборник и отделно и дадено домашно от учебника,   а в клас да се предаде само урока. Просто не стига времето. Но това не пречи да се дават за вкъщи сто домашни. Ок, но има деца, които не са толкова бързи с домашните, отделно може да не са разбрали урока и ето така става изоставането от другите. И в един момент детето дори да е имало амбиция и състезателен дух се отказва постоянно да се опитва да надбяга другите, а те да са винаги няколко крачки преди него.
Не е нормално образованието да е изместено извън училището- школи и частни уроци по всеки предмет...
И вие, чиито деца са оправят сами и са отличници, наистина не може да разберете колко ни е трудно на другите, с догонващи деца. Лесно е да кажеш "А, моето е отличник и се оправя само, и дори не знам какво учат, а твоето е много тъпо щом не може да изкара даже 4ки и 5ци".
  На мнение съм, че госпожите обръщат внимание на децата, на които им е лесно, а другите да се оправят сами.

Последна редакция: пн, 09 апр 2018, 15:51 от D S

# 70
  • София
  • Мнения: 62 595
Не може учител да взема на частен урок дете, което му е редовен ученик. Това е конфликт на интереси, забранено е. Забраниха го именно за да не бъдат изнудвани родителите от учители на децата им. Мисля, че важеше и за ученик изобщо от това училище.

# 71
  • Мнения: 10 993
Примера с Шумахер е доста неприятен, защото Шумахер доста пострада в живота - нелепо. Така, че искам моите деца живи и здрави, пък и шофьори на такси.
А май всички клиенти на психиатрите са възпитавани за Шумахер, ама той е един, пък шофьорите на такси милиони, така че няма нужда от твърде високи изисквания и целене в десятката. Училището е просто един етап от живота. Аз имам доста лоши спомени от този етап, и съм доволна, че моето дете ходи с желание на училище. Учим си уроците колкото можем и си живеем в живота. Кой колко акъл има се вижда в края на живота, не в началото.

# 72
  • някъде
  • Мнения: 4 955
Не може учител да взема на частен урок дете, което му е редовен ученик. Това е конфликт на интереси, забранено е. Забраниха го именно за да не бъдат изнудвани родителите от учители на децата им. Мисля, че важеше и за ученик изобщо от това училище.
Да, знам, но не е невъзможно.

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
Еха, това са култови реплики - шумахер бил пострадал нелепо, затова не ни харесва примерът с него! И това с психиатриите е култово!  Във всеки случай си развила до съвършенство стратегията да отричаш и омаловажаваш всичко, което не ти пасва. Но съм сигурна, че разбираш за какво става въпрос. Обаче не ти харесва. Затова минаваш на безопасното - важното е да е щастлив и да си гледаме живота. Ми, хубаво, тогава за какво са ви два езика на работно ниво и ТУЕС или Джон Атанасов за трето класиране? Значи, все пак, искаш си Шумахер, а не шофьор на такси. Или ако ще е шофьор на такси, едни Шумахеровци да работят за него.  Или поне един Бил Гейтс - може да не стане добър програмист, обаче програмисти да работят за него. Е, да, ама Бил Гейтс първо самият той е показал качества в програмирането, а после по някакъв начин е купил една малка компания, която е разработила ДОС. Малко като с клишето за литературните критици - не стават за писатели, обаче искат да командват писателите и да определят наклона им на писане.

# 74
  • София
  • Мнения: 16 197
Уиш, на мой съученик дъщеричката (тогава в СМГ) много се чудеше. След като я приеха и продължи да се чуди, ги срещнахме на живо с моя син той да ѝ разкаже от първо лице Simple Smile, че нали ние родителите виждаме едни неща в училищата, а децата виждат съвсем други Simple Smile. //Тя избра при нас...// Питам сега, че ако решите, записването на школите става в края на 6 клас.

Общи условия

Активация на акаунт