Бояна, за 30 години толкова неща се смениха, че просто ми се струва невероятно обясненията за калпавата/поръчкова журналистика да са едни и същи.
А липсата на пазар оставя всички на кота нула на защитата, защото ако имаше реален пазар на реклама или друго средство за издръжка, публиката щеше да диктува и така да пази съответния журналист, предаване, медия. Тази липса на пазар е от първите дни на демокрация и до днес. Промените са само козметични. Няма вече достатъчен процент професионалисти, а и Сийка е права, Фейсбук е най-силната медия и там се прави страхотна пропаганда и новини от нищото, но хората вярват, поднасят се по емоциите и го приемат за истина. Още по-лошото е, че тези истини и емоциите от тях траят по по-малко от 24 часа и нещо друго от нюз фийда ги замества. Но това не важи само за България.
У нас всичко е все същото, защото принципите са сбъркани от самото начало. И суетата, че човек работи в медия кара за мястото му да чакат още 100 като него гладни за слава комплексари, затова и хем парите ниски, хем професионализъм нула, хем всичко е поръчка на някакви тъпотии. Има и хора, които са свестни, професионалисти, често по международните отдели и ми е мъчно за тях, защото не заслужават това, а в момента да работиш в медия си е срамно.