Родители с деца в частни училища

  • 22 827
  • 127
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 262
ФЛ също са с колани, имат придружител, който се грижи за това в буса  Peace

# 16
  • Мнения: 847
Мецане,казано от дама звучи по-софт  Laughing
Понеже питахте за немските училища-когато бяхме в Увекинд бяха в процес на сертифициране на преподаватели за IB програма и се чудя дали е завършил процеса вече. Ако успеят,ще бъдат единственото такова училище с немски.

# 17
  • на път
  • Мнения: 2 804
... Увекинд бяха в процес на сертифициране на преподаватели за IB програма и се чудя дали е завършил процеса вече. ....

направиха го и действа вече.
Ще има семинар на който ще се представи пред родителите.

# 18
  • Sofia
  • Мнения: 291
Запис за да следя темата. Ние сме в ПУК в градината към Азбуки. Живот и здраве догодина и в училището.

# 19
  • Мнения: 6 301
Мецане,казано от дама звучи по-софт  Laughing
Понеже питахте за немските училища-когато бяхме в Увекинд бяха в процес на сертифициране на преподаватели за IB програма и се чудя дали е завършил процеса вече. Ако успеят,ще бъдат единственото такова училище с немски.

Да, имат я тази програма от доста време, но веднъж Черна Станция обясни, че всъщност тя не ти дава нищо особено, освен за децата, които мислят училище /а не университет/ да карат в чужбина. За университета никакво предимство не ти дава и въобще не била кой знае какво. Удобна е за хора, които често си сменят местоживеенето по различни държави. Увекинд не се представя кой знае колко добре в класациите, чувал съм не толкова хубави работи за него, а за детската градина имам лични впечатления и не съм възхитен.

# 20
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Моята всеки път си слага колана, ама май е само тя, другите си се возят без, а пък шофьора потегля още преди да е седнала. Не ми харесва тая работа и ме е яд, че не се сетих да повдигна въпроса на родителската среща. Може би ще пиша един е-мейл на директорката, нали и без това все ни подканят да пишем Laughing

Роси, сподели за Азбуки как сте, интересно ми е това училище.

# 21
  • Мнения: 118
Надай се, куме, на печено агне:) ако очаквате да се обсъждат други освен тези три училища:) От години само те се обсъждат. Мен например ме интересува информация за немските училища, ама такава няма и няма и да има. Интересно, че има теми за "Е. Кестнер" например от 2009 г някъде и оттогава - нищо, а за останалите и това няма. За ОТ чух хубави неща, но и за него нищо няма.

Я например Гръмотевица, като критикуваш другите родители, ти би ли споделила в кое училище е твоето дете, кои училища си проучвала, какво ти е мнението за тях? Доволна ли си от настоящето ви училище и защо, как е организиран учебния процес, какви допълнителни занимания има, какви резултати очакваш и такива неща? Дай да прочетем нещо наистина информативно и от теб.
И друг път съм споделяла подозрението си, че може би Татко Мецан всъщност е Мама Мецана. Също и това, че ни предстои ПК, т.е. сега посещаваме ЧДГ. Да не се повтарям обаче, а и да не подемам тона на Татко /Мама Мецан /а/, в чиито постове в "информативната"  той/тя или се обявява в защита на "нападната" според него/нея родителка, или се впуска в пространни писания за своето образование, но никъде не споделя впечатления от определено ЧУ.
Толкова по този въпрос.
Що се отнася до проучването ми на ЧУ в София, пак ще повторя вече написаното за: "Св. София" и "Д-р Петър Берон", като добавя впечатления и информация от близки за "Азбуки", "Дорис Тенеди", "Питагор", "ЕСПА", "Увекинд".
1. "Св. София" - определено везните ни клонят към това ЧУ, тъй като смятам, че там се учи сериозно. Няма повече да пиша, за да не разпалвам различните страсти, породени от подбора и порядките в това ЧУ.
2. "Д-р Петър Берон" - размити критерии за подбор, неясен облик, т.е. няма стратегия относно налагането на определена програма за обучение, надграждаща тази на МОН, взети оттук-оттам /от програмите на други ЧУ/ отделни идеи, съответно няма и добри резултати на НВО след седми клас, поне по двата основни изпитни предмета - математика и БЕЛ. Писала съм също, че имам лични впечатления от собственичката Гергана Шотева в неформални контакти, които допринесоха за окончателното отхвърляне на това ЧУ от полезрението ми.
3. "Азбуки" - определено ми допада амбициозната програма, желанието и стремежа наистина да се работи с всяко дете, което е примамливо, но дали е реалност, ще се разбере, когато имат повече класове и може да се проследи целия курс на обучение. Сега още нямат дори випуск, завършил началното си образование.
4. "Дорис Тенеди" - има отделна тема, в която е писано достатъчно не само от мене. Мога да кажа само, че никак не ми допаднаха прекалено големите класове - над 25 ученици, а и някак си прекалено консервативно, по-точно - закостеняла е системата им на обучение.
5. "Увекинд" - много хубава програма имат, единственото IB основно училище, спокойна атмосфера, малки класове. Понрави ми се.
6. "ЕСПА" - амбициозна програма, надграждаща тази на МОН, възможност за развитие на наклонности и таланти на детето, спокойна атмосфера. Правят впечатления добрите постижения на възпитаниците.
7. "Питагор" - много ми хареса програмата им, насочена към развиване на математическото мислене, но без да се ощетяват учениците от възможността да израстват и в други области. Едно обаче са моите предпочитания, друго са заложбите на отрочето ни, които май не са много в сферата на природо-математическите науки.
В крайна сметка ще наблюдавам детето си, ще работим с него, за да можем да намерим това ЧУ, което ще ни приляга, колкото и да ми се иска "Питагор", респективно ПЧМГ или СМГ. Може да се окаже, че детето е за "Артис" или "Рьорих", т.е. има склонност към изкуствата.

# 22
  • Мнения: 847
... Увекинд бяха в процес на сертифициране на преподаватели за IB програма и се чудя дали е завършил процеса вече. ....

направиха го и действа вече.
Ще има семинар на който ще се представи пред родителите.

Ще се радвам да споделиш повече след семинара   bouquet

Относно коланите намерих тази информация:

Директива № 91/671/ЕИО посочва, че в автобусите всички пътници на възраст три и повече
години са длъжни да използват предпазни колани, докато са седнали, при условие че са
монтирани такива системи за безопасност. Държавите членки могат само за целите на
превоза на своя територия, със съгласието на Комисията, да предвидят освобождаване
от това задължение за местния транспорт в градски зони или в агломерации, или в
който правостоящите места са разрешени.

Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) (Изм. – ДВ, бр. 19 от 2015 г.) Всички седящи пътници на възраст три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл. 137г, ал. 1.

Т.е. коланите за децата са задължителни,ако ги има обаче.

# 23
  • Мнения: X
Гръмотевица, да разбираме, че и ти като Мецан все още нямаш опит с ЧУ. А поне с ЧДГ?

Има дете от Увекинд, което ходи на немски допълнително поради незадоволително представяне на учителка (конкретна) през миналата година. Дете, което е било в Киндеруазе. А родителите изобщо не са доволни от училището като цяло. Те търсят училище с немски, което да дава добро образование не само по български и математика.
Освен това резултатите му са назад от тези на Петър Берон именно по математика и български примерно за миналата година.

Многото учене не винаги е критерии за добро и ефективно училище.

Питагор поне в етап до 4 клас нямат амбиции и насока да са природо-математическо училище. Има само няколко часа (дори не помня колко, но примерно 2-3) "Забавна математика", което просто е въведено като допълнително занимание на децат извън извън задължителната програма. Както например в ПБ има стъклопис, танци/футбол, музика, плуване и т.н.... и срещу допълнително заплащане тенис, балет, информатика, немски и още поне 5-6 занимания. (Сравнявам с ПБ, защото за него имам повече информация, но вероятно във всички училища има такива занимания).

Кое е толкова особеното на методиките(надграждащи МОН) на СС, Питагор, Азбуки и т.н.?  Сериозно питам.

В ПБ вече има час с нейтив.

Последна редакция: нд, 04 окт 2015, 11:46 от Анонимен

# 24
  • Мнения: 8 243
За съжаление май и тази тема ще се изроди.
Моля всеки да споделя за собственото училище или ЧДГ. Коментарите - един приятел каза на една сбирка са неоуместни тук.
Всяко училище си има политика и посока на действие. Целите на Увекинд са далеч от това децата да изкарат отлични оценки по математика. Детето ми беше там в ДГ.

При нас незнам как стои въпроса с коланите защото не ползваме транспорт.

# 25
  • Мнения: X
За съжаление май и тази тема ще се изроди.
Моля всеки да споделя за собственото училище или ЧДГ. Коментарите - един приятел каза на една сбирка са неоуместни тук.
Всяко училище си има политика и посока на действие. Целите на Увекинд са далеч от това децата да изкарат отлични оценки по математика. Детето ми беше там в ДГ.

При нас незнам как стои въпроса с коланите защото не ползваме транспорт.

Хоуп спри да се изживяваш като пъдарин.
Щом Гръмотевица критикува, че Мецан няма опит с ЧУ е интересно да отговори тя дали има.
И примерът не е един приятел каза.

Ако целите на Увекинд са такива, то защо целите на всяко едно друго училище да не са същите? Просто трябва да се мери с един аршин, което очевидно не се прави. За едното училище се казва като негатив, че няма постижения в резултатите по Мат и БЕЛ (което всъщност не е абсолютно вярно), а другото училище се оправдава (неуспехите му в същата насока, поне десетина позиции зад първото) защото не били такива целите му и политиката. Липса на обективност.

Интересно е да споделиш собствения си опит и да кажеш защо тогава детето ти не е продължило в училището Увекинд?

# 26
  • Мнения: 8 243
Блис не се изживявам като пъдарин....до тук четем колко са ужасни другите частни училища изключаем това в което учи детето ти.
Не виждам нищо градивно в тези постове. Ио_ио направи нова тема именно да избегне тези неща в което аз съм съгласна. Искам да споделяме за училищата а не кой кое училище НЕ харесва.

Защо моето дете е в Питагор съм споделила няколко пъти.

# 27
  • Мнения: 847

Както например в ПБ има стъклопис, танци/футбол, музика, плуване и т.н.... и срещу допълнително заплащане тенис, балет, информатика, немски и още поне 5-6 занимания. (Сравнявам с ПБ, защото за него имам повече информация, но вероятно във всички училища има такива занимания).

Кое е толкова особеното на методиките(надграждащи МОН) на СС, Питагор, Азбуки и т.н.?  Сериозно питам.

В ПБ вече има час с нейтив.

В ОТ от тази година няма да има допълнителни занимания в редовните часове до 16.00ч.,когато тръгват бусчетата. Мотивираха се с това,че ако искат да дадат добро образование по заложените в програмата часове,не могат да сместят и допълнителните такива в тези часове.
За това пък в часовете по изобразително изкуство,ще включат приложни изкуства като керамика например. Другото,което правят е часът по изобразително изкуство да е съчетан с час по английски-н-р децата рисуват/изработват нещо и това нещо после влиза в часа по английски,където го правят и назовават по английски. В часовете по физическо,ще има един час футбол за момчетата,но не знач какво има за момичетата. В часовете по математика ще имат кративна математика на английски и т.н. Нейтив май ще имат от втори клас.

Блис, при нас по-особеното е,че учебниците по МОН са от различни издадетлства и се използват за упражняване,а не като водещи материала. По всички предмети имат интерактивно разработени уроците,защото се смята,че децата възприемат много по-голям процент информация,когато е онагледена интерактивно,докато слушат. Освен това сме на блокове-предава се урок, затвърждава се и има час по самоподготовка.
В онлайн базираното приложение,до което имаме достъп родителите, има всеки интерактивен урок,с упражненията към него /така могат да се гледат и вкъщи и да се разпечатват, както и да се работи вкъщи,ако детето е болно и му е възможно или осъства по нчкаква друга причина/. Там има и цял отделен форум с информация за родителите  /за тези,които имат време и желание,разбира се/ с правилник, правилата за учителите,за децата и с много статии свързани с децата-за адаптацията ми, какво да очакваме,какви са характерните трудности и т.н. Има много статии за емоциалната интелигентност,защо тя е важна и как да се възпита у дето и т.н.,направено е систематизирано по теми,глави и т.н.
Иначе освен интерактивните уроци и допълнителни онлайн материали, има допълнително учебни тедрадки,сборници и т.н.,които се заплащат извън таксата.
Минусът за момента е,че все още в базата данни не са актуализирани електронният дневник, както и календарът за годината с всички допълнителни дни, състезания,зелени/бели училища и т.н.,което би трябвало да се случи през тази година. Предполагам,че напливът и на тях им е дошъл в повече и малко боксуват в организационно отношение все още.

# 28
  • Мнения: X
Блис не се изживявам като пъдарин....до тук четем колко са ужасни другите частни училища изключаем това в което учи детето ти.
Не виждам нищо градивно в тези постове. Ио_ио направи нова тема именно да избегне тези неща в което аз съм съгласна. Искам да споделяме за училищата а не кой кое училище НЕ харесва.

Защо моето дете е в Питагор съм споделила няколко пъти.

И ние споделяме. Това, че на теб не ти харесва е друг въпрос.
Постът на Гръмотевица също е извън личния й опит и настоящата тема. Мецан я попита нещо съвсем друго. Къде учи детето и, доволна ли е... все едни такива работи, които отговарят на темата. Но се получи отговор извън темата, който отново връща нещата обратно към темата от която искате да избягате.

А пък в моя пост няма нищо от сорта на "Кое училище АЗ не харесвам".

Йо-Йо това, което споделяш за ОТ е много интересно. При нас също има доста нагледни материали, но не са в интерактивна форма. Това, което виждам към момента при нас е че съчетават Моливко с други материали и занимания. И май използват системата да положат основата, а след това затвърждават с другите.
Определено ПБ изостава по отношение интерактивните материали. Надявам се сега след като сградата е завършена Шотева да обърне внимание и на това и още доста неща. Има доста предложения от родителите.

Привличането на англичанката е добро начало. Дъщеря ми я е харесала. Вярно часът е само един от 6, но за ПУК-четата това е добро начало. Не знам как стои въпросът с по - големите деца. От Шотева съм чувала да се оплаква, че е много трудно да намери качествени учители по езика и продължава в тази насока. Може би не е лоша идея да приеме примера на СС, които първоначално са започнали с договор с една от езиковите школи.

Последна редакция: нд, 04 окт 2015, 12:36 от Анонимен

# 29
  • Мнения: 847
Блис, имай предвид,че това с интерактивните уроци по всеки предмет /без да имам самочувствието,че разбирам много/,се прави изключително трудно и е много трудоемко. За съжаление не е като по английски,където има супер много системи дори в ю-тюб. Самата анимация си е играчка.
Иначе за нашата анимация в интерактивните уроци също не си представяй нещо като филмче на Дисни-базова е,но все пак е нещо и според мен е хвърлен огромен труд.
По английски, докато децата не започнат да пишат на български,нямало за започват да пишат заради наклона на буквите-на български било на дясно,а на английски трябвало да бъдат прави. Имат по 2ч.на ден и са с две учителки,за да свикват с различно произношение.
Това с наклона никога не ми е хрумвало като проблем. Аз лично хич не му отдавам такова значение,но гледам,че всички учителки държат на това Blush

Друго интересно е,че се опитват да им създадат някакъв вид отговорно отношение към класа. В петък трябвало всички да направят нещо /май да се строяват/,някои обаче не се строили и сега в понеделник всички ще имат плевел в градинката с цветята. Голяма тема беше след училище  Joy

Общи условия

Активация на акаунт