Родители с деца в частни училища

  • 22 825
  • 127
  •   1
Отговори
  • Мнения: 847
Здравейте,
Правя тази тема за родители,които имат деца в частното образование. Тук можем да обсъждаме добрите и лоши практики и да обменяме опит и идеи.
Темата "за" и "против" частните учлища е тази:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topicrefid=18;topic=732345.0
Темата за информация относно частните училища е тази:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=872465.0;topicrefid=20

Последна редакция: пн, 05 окт 2015, 13:45 от Tatti

# 1
  • Мнения: 248
За съжаление темата за частните училища се сведе до изключително пространно обсъждане на приемните им изпити, както и основно на 3 училища /за и против/. Така че в тази тема се надявам наистина да се получа информация и за други училища, нищо че моите деца са в две от тези три. Също се интересувам много от частните гимназии, но няма почти нищо за тях.

# 2
  • Мнения: 118
За съжаление темата за частните училища се сведе до изключително пространно обсъждане на приемните им изпити, както и основно на 3 училища /за и против/. Така че в тази тема се надявам наистина да се получа информация и за други училища, нищо че моите деца са в две от тези три. Също се интересувам много от частните гимназии, но няма почти нищо за тях.

Да, наистина темата бе "приватизирана" от няколко особено активни родителки, огорчени от неприемането на децата им в тези три ЧУ, както и на няколко други, възхваляващи и идеализиращи мястото, на което техните отрочета се учат понастоящем. Затова изчезна и информативността, удавена в лични обяснения, които би могло засегнатите да си разменят по друг начин, за да не ги превръщат в отегчителни страници от т.нар. "информативна тема". Дано тук наистина е възможно човек да почерпи сведения относно качеството на обучението в дадено ЧУ, извън гореспоменаваните три.

# 3
  • Мнения: 6 301
Надай се, куме, на печено агне:) ако очаквате да се обсъждат други освен тези три училища:) От години само те се обсъждат. Мен например ме интересува информация за немските училища, ама такава няма и няма и да има. Интересно, че има теми за "Е. Кестнер" например от 2009 г някъде и оттогава - нищо, а за останалите и това няма. За ОТ чух хубави неща, но и за него нищо няма.

Я например Гръмотевица, като критикуваш другите родители, ти би ли споделила в кое училище е твоето дете, кои училища си проучвала, какво ти е мнението за тях? Доволна ли си от настоящето ви училище и защо, как е организиран учебния процес, какви допълнителни занимания има, какви резултати очакваш и такива неща? Дай да прочетем нещо наистина информативно и от теб.

# 4
  • на път
  • Мнения: 2 804
Здравейте и тук.
И аз се вълнувам от малкото частни немски у-ща. Вече взех да търся такива и извън БГ. Благодаря сърдечно за линковете, които две мами ми постнаха в другата тема. Започвам активно да търся допълнителна информация по тях.

# 5
  • Мнения: 19 296
Тази тема нещо като отчетна ли ще бъде? Иначе става същата като тази за информация за ЧУ.

# 6
  • Мнения: 6 301
Какво значи отчетна тема? Така и не разбрах досега, а съм виждал доста забележки от сорта - не пишете еди-кво си, защото темата не е отчетна.

# 7
  • Мнения: 19 296
Отчетна значи да се споделят всякакви неща от ежедневието на децата в ЧУ. Примерно как е минал денят, кой какво е казал, какво са правили, учили, яли, спали и т.н. Grinning Последното е шега разбира се.

И всъщност ако ще е отчетна, въпросите на Мецан към Гръмотевица са за информативната тема

Последна редакция: сб, 03 окт 2015, 21:25 от Пролетен дъждец

# 8
  • София
  • Мнения: 10 825
И аз да се запиша темата, макар че съм скептична какво ще излезе от темата
Скрит текст:
нов бардак със стари курви не се прави... извинете ме за клачианския Wink

# 9
  • Мнения: 19 296
И според мен няма да потръгне. Иначе мисля, че точно от такава тема човек може да добие по-ясна представа как вървят нещата в едно училище.

# 10
  • Мнения: X

Я например Гръмотевица, като критикуваш другите родители, ти би ли споделила в кое училище е твоето дете, кои училища си проучвала, какво ти е мнението за тях? Доволна ли си от настоящето ви училище и защо, как е организиран учебния процес, какви допълнителни занимания има, какви резултати очакваш и такива неща? Дай да прочетем нещо наистина информативно и от теб.

Подкрепям!  Mr. Green

 Нов бардак, но поне се опитвате да изолирахте Андариел и другите противници на частното образование.

# 11
  • Мнения: 847
Хаха,Онна,искрено ме разсмя  Party
Бихте ли казали дали децата имат колани в бусчетата? Моето първо имаха,но сега не и вече се е ударило веднъж при едни спирачки.

# 12
  • на път
  • Мнения: 2 804
И на мен ми дотегнаха дебатите "за и против".
В Увекинд, децата са задължително с колани. Така бяха и в Киндероазе.

# 13
  • Мнения: 19 296
При нас в ПУК имаха колани и ги слагаха, но имаше седалки, на които не работеха. Сега я питах имат ли и каза, че не ги слагат, но имало.

# 14
  • Мнения: 6 301
Хаха,Онна,искрено ме разсмя  Party

Ами точно тя казва, каквото и аз, само че аз го казах културно за кума и печеното агне
Скрит текст:
а иначе лафът е "надай се, куре на пияни жЕни" ами като може Онна да ги пише такива що и аз да не мога Grinning

# 15
  • София
  • Мнения: 1 262
ФЛ също са с колани, имат придружител, който се грижи за това в буса  Peace

# 16
  • Мнения: 847
Мецане,казано от дама звучи по-софт  Laughing
Понеже питахте за немските училища-когато бяхме в Увекинд бяха в процес на сертифициране на преподаватели за IB програма и се чудя дали е завършил процеса вече. Ако успеят,ще бъдат единственото такова училище с немски.

# 17
  • на път
  • Мнения: 2 804
... Увекинд бяха в процес на сертифициране на преподаватели за IB програма и се чудя дали е завършил процеса вече. ....

направиха го и действа вече.
Ще има семинар на който ще се представи пред родителите.

# 18
  • Sofia
  • Мнения: 291
Запис за да следя темата. Ние сме в ПУК в градината към Азбуки. Живот и здраве догодина и в училището.

# 19
  • Мнения: 6 301
Мецане,казано от дама звучи по-софт  Laughing
Понеже питахте за немските училища-когато бяхме в Увекинд бяха в процес на сертифициране на преподаватели за IB програма и се чудя дали е завършил процеса вече. Ако успеят,ще бъдат единственото такова училище с немски.

Да, имат я тази програма от доста време, но веднъж Черна Станция обясни, че всъщност тя не ти дава нищо особено, освен за децата, които мислят училище /а не университет/ да карат в чужбина. За университета никакво предимство не ти дава и въобще не била кой знае какво. Удобна е за хора, които често си сменят местоживеенето по различни държави. Увекинд не се представя кой знае колко добре в класациите, чувал съм не толкова хубави работи за него, а за детската градина имам лични впечатления и не съм възхитен.

# 20
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Моята всеки път си слага колана, ама май е само тя, другите си се возят без, а пък шофьора потегля още преди да е седнала. Не ми харесва тая работа и ме е яд, че не се сетих да повдигна въпроса на родителската среща. Може би ще пиша един е-мейл на директорката, нали и без това все ни подканят да пишем Laughing

Роси, сподели за Азбуки как сте, интересно ми е това училище.

# 21
  • Мнения: 118
Надай се, куме, на печено агне:) ако очаквате да се обсъждат други освен тези три училища:) От години само те се обсъждат. Мен например ме интересува информация за немските училища, ама такава няма и няма и да има. Интересно, че има теми за "Е. Кестнер" например от 2009 г някъде и оттогава - нищо, а за останалите и това няма. За ОТ чух хубави неща, но и за него нищо няма.

Я например Гръмотевица, като критикуваш другите родители, ти би ли споделила в кое училище е твоето дете, кои училища си проучвала, какво ти е мнението за тях? Доволна ли си от настоящето ви училище и защо, как е организиран учебния процес, какви допълнителни занимания има, какви резултати очакваш и такива неща? Дай да прочетем нещо наистина информативно и от теб.
И друг път съм споделяла подозрението си, че може би Татко Мецан всъщност е Мама Мецана. Също и това, че ни предстои ПК, т.е. сега посещаваме ЧДГ. Да не се повтарям обаче, а и да не подемам тона на Татко /Мама Мецан /а/, в чиито постове в "информативната"  той/тя или се обявява в защита на "нападната" според него/нея родителка, или се впуска в пространни писания за своето образование, но никъде не споделя впечатления от определено ЧУ.
Толкова по този въпрос.
Що се отнася до проучването ми на ЧУ в София, пак ще повторя вече написаното за: "Св. София" и "Д-р Петър Берон", като добавя впечатления и информация от близки за "Азбуки", "Дорис Тенеди", "Питагор", "ЕСПА", "Увекинд".
1. "Св. София" - определено везните ни клонят към това ЧУ, тъй като смятам, че там се учи сериозно. Няма повече да пиша, за да не разпалвам различните страсти, породени от подбора и порядките в това ЧУ.
2. "Д-р Петър Берон" - размити критерии за подбор, неясен облик, т.е. няма стратегия относно налагането на определена програма за обучение, надграждаща тази на МОН, взети оттук-оттам /от програмите на други ЧУ/ отделни идеи, съответно няма и добри резултати на НВО след седми клас, поне по двата основни изпитни предмета - математика и БЕЛ. Писала съм също, че имам лични впечатления от собственичката Гергана Шотева в неформални контакти, които допринесоха за окончателното отхвърляне на това ЧУ от полезрението ми.
3. "Азбуки" - определено ми допада амбициозната програма, желанието и стремежа наистина да се работи с всяко дете, което е примамливо, но дали е реалност, ще се разбере, когато имат повече класове и може да се проследи целия курс на обучение. Сега още нямат дори випуск, завършил началното си образование.
4. "Дорис Тенеди" - има отделна тема, в която е писано достатъчно не само от мене. Мога да кажа само, че никак не ми допаднаха прекалено големите класове - над 25 ученици, а и някак си прекалено консервативно, по-точно - закостеняла е системата им на обучение.
5. "Увекинд" - много хубава програма имат, единственото IB основно училище, спокойна атмосфера, малки класове. Понрави ми се.
6. "ЕСПА" - амбициозна програма, надграждаща тази на МОН, възможност за развитие на наклонности и таланти на детето, спокойна атмосфера. Правят впечатления добрите постижения на възпитаниците.
7. "Питагор" - много ми хареса програмата им, насочена към развиване на математическото мислене, но без да се ощетяват учениците от възможността да израстват и в други области. Едно обаче са моите предпочитания, друго са заложбите на отрочето ни, които май не са много в сферата на природо-математическите науки.
В крайна сметка ще наблюдавам детето си, ще работим с него, за да можем да намерим това ЧУ, което ще ни приляга, колкото и да ми се иска "Питагор", респективно ПЧМГ или СМГ. Може да се окаже, че детето е за "Артис" или "Рьорих", т.е. има склонност към изкуствата.

# 22
  • Мнения: 847
... Увекинд бяха в процес на сертифициране на преподаватели за IB програма и се чудя дали е завършил процеса вече. ....

направиха го и действа вече.
Ще има семинар на който ще се представи пред родителите.

Ще се радвам да споделиш повече след семинара   bouquet

Относно коланите намерих тази информация:

Директива № 91/671/ЕИО посочва, че в автобусите всички пътници на възраст три и повече
години са длъжни да използват предпазни колани, докато са седнали, при условие че са
монтирани такива системи за безопасност. Държавите членки могат само за целите на
превоза на своя територия, със съгласието на Комисията, да предвидят освобождаване
от това задължение за местния транспорт в градски зони или в агломерации, или в
който правостоящите места са разрешени.

Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) (Изм. – ДВ, бр. 19 от 2015 г.) Всички седящи пътници на възраст три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл. 137г, ал. 1.

Т.е. коланите за децата са задължителни,ако ги има обаче.

# 23
  • Мнения: X
Гръмотевица, да разбираме, че и ти като Мецан все още нямаш опит с ЧУ. А поне с ЧДГ?

Има дете от Увекинд, което ходи на немски допълнително поради незадоволително представяне на учителка (конкретна) през миналата година. Дете, което е било в Киндеруазе. А родителите изобщо не са доволни от училището като цяло. Те търсят училище с немски, което да дава добро образование не само по български и математика.
Освен това резултатите му са назад от тези на Петър Берон именно по математика и български примерно за миналата година.

Многото учене не винаги е критерии за добро и ефективно училище.

Питагор поне в етап до 4 клас нямат амбиции и насока да са природо-математическо училище. Има само няколко часа (дори не помня колко, но примерно 2-3) "Забавна математика", което просто е въведено като допълнително занимание на децат извън извън задължителната програма. Както например в ПБ има стъклопис, танци/футбол, музика, плуване и т.н.... и срещу допълнително заплащане тенис, балет, информатика, немски и още поне 5-6 занимания. (Сравнявам с ПБ, защото за него имам повече информация, но вероятно във всички училища има такива занимания).

Кое е толкова особеното на методиките(надграждащи МОН) на СС, Питагор, Азбуки и т.н.?  Сериозно питам.

В ПБ вече има час с нейтив.

Последна редакция: нд, 04 окт 2015, 11:46 от Анонимен

# 24
  • Мнения: 8 237
За съжаление май и тази тема ще се изроди.
Моля всеки да споделя за собственото училище или ЧДГ. Коментарите - един приятел каза на една сбирка са неоуместни тук.
Всяко училище си има политика и посока на действие. Целите на Увекинд са далеч от това децата да изкарат отлични оценки по математика. Детето ми беше там в ДГ.

При нас незнам как стои въпроса с коланите защото не ползваме транспорт.

# 25
  • Мнения: X
За съжаление май и тази тема ще се изроди.
Моля всеки да споделя за собственото училище или ЧДГ. Коментарите - един приятел каза на една сбирка са неоуместни тук.
Всяко училище си има политика и посока на действие. Целите на Увекинд са далеч от това децата да изкарат отлични оценки по математика. Детето ми беше там в ДГ.

При нас незнам как стои въпроса с коланите защото не ползваме транспорт.

Хоуп спри да се изживяваш като пъдарин.
Щом Гръмотевица критикува, че Мецан няма опит с ЧУ е интересно да отговори тя дали има.
И примерът не е един приятел каза.

Ако целите на Увекинд са такива, то защо целите на всяко едно друго училище да не са същите? Просто трябва да се мери с един аршин, което очевидно не се прави. За едното училище се казва като негатив, че няма постижения в резултатите по Мат и БЕЛ (което всъщност не е абсолютно вярно), а другото училище се оправдава (неуспехите му в същата насока, поне десетина позиции зад първото) защото не били такива целите му и политиката. Липса на обективност.

Интересно е да споделиш собствения си опит и да кажеш защо тогава детето ти не е продължило в училището Увекинд?

# 26
  • Мнения: 8 237
Блис не се изживявам като пъдарин....до тук четем колко са ужасни другите частни училища изключаем това в което учи детето ти.
Не виждам нищо градивно в тези постове. Ио_ио направи нова тема именно да избегне тези неща в което аз съм съгласна. Искам да споделяме за училищата а не кой кое училище НЕ харесва.

Защо моето дете е в Питагор съм споделила няколко пъти.

# 27
  • Мнения: 847

Както например в ПБ има стъклопис, танци/футбол, музика, плуване и т.н.... и срещу допълнително заплащане тенис, балет, информатика, немски и още поне 5-6 занимания. (Сравнявам с ПБ, защото за него имам повече информация, но вероятно във всички училища има такива занимания).

Кое е толкова особеното на методиките(надграждащи МОН) на СС, Питагор, Азбуки и т.н.?  Сериозно питам.

В ПБ вече има час с нейтив.

В ОТ от тази година няма да има допълнителни занимания в редовните часове до 16.00ч.,когато тръгват бусчетата. Мотивираха се с това,че ако искат да дадат добро образование по заложените в програмата часове,не могат да сместят и допълнителните такива в тези часове.
За това пък в часовете по изобразително изкуство,ще включат приложни изкуства като керамика например. Другото,което правят е часът по изобразително изкуство да е съчетан с час по английски-н-р децата рисуват/изработват нещо и това нещо после влиза в часа по английски,където го правят и назовават по английски. В часовете по физическо,ще има един час футбол за момчетата,но не знач какво има за момичетата. В часовете по математика ще имат кративна математика на английски и т.н. Нейтив май ще имат от втори клас.

Блис, при нас по-особеното е,че учебниците по МОН са от различни издадетлства и се използват за упражняване,а не като водещи материала. По всички предмети имат интерактивно разработени уроците,защото се смята,че децата възприемат много по-голям процент информация,когато е онагледена интерактивно,докато слушат. Освен това сме на блокове-предава се урок, затвърждава се и има час по самоподготовка.
В онлайн базираното приложение,до което имаме достъп родителите, има всеки интерактивен урок,с упражненията към него /така могат да се гледат и вкъщи и да се разпечатват, както и да се работи вкъщи,ако детето е болно и му е възможно или осъства по нчкаква друга причина/. Там има и цял отделен форум с информация за родителите  /за тези,които имат време и желание,разбира се/ с правилник, правилата за учителите,за децата и с много статии свързани с децата-за адаптацията ми, какво да очакваме,какви са характерните трудности и т.н. Има много статии за емоциалната интелигентност,защо тя е важна и как да се възпита у дето и т.н.,направено е систематизирано по теми,глави и т.н.
Иначе освен интерактивните уроци и допълнителни онлайн материали, има допълнително учебни тедрадки,сборници и т.н.,които се заплащат извън таксата.
Минусът за момента е,че все още в базата данни не са актуализирани електронният дневник, както и календарът за годината с всички допълнителни дни, състезания,зелени/бели училища и т.н.,което би трябвало да се случи през тази година. Предполагам,че напливът и на тях им е дошъл в повече и малко боксуват в организационно отношение все още.

# 28
  • Мнения: X
Блис не се изживявам като пъдарин....до тук четем колко са ужасни другите частни училища изключаем това в което учи детето ти.
Не виждам нищо градивно в тези постове. Ио_ио направи нова тема именно да избегне тези неща в което аз съм съгласна. Искам да споделяме за училищата а не кой кое училище НЕ харесва.

Защо моето дете е в Питагор съм споделила няколко пъти.

И ние споделяме. Това, че на теб не ти харесва е друг въпрос.
Постът на Гръмотевица също е извън личния й опит и настоящата тема. Мецан я попита нещо съвсем друго. Къде учи детето и, доволна ли е... все едни такива работи, които отговарят на темата. Но се получи отговор извън темата, който отново връща нещата обратно към темата от която искате да избягате.

А пък в моя пост няма нищо от сорта на "Кое училище АЗ не харесвам".

Йо-Йо това, което споделяш за ОТ е много интересно. При нас също има доста нагледни материали, но не са в интерактивна форма. Това, което виждам към момента при нас е че съчетават Моливко с други материали и занимания. И май използват системата да положат основата, а след това затвърждават с другите.
Определено ПБ изостава по отношение интерактивните материали. Надявам се сега след като сградата е завършена Шотева да обърне внимание и на това и още доста неща. Има доста предложения от родителите.

Привличането на англичанката е добро начало. Дъщеря ми я е харесала. Вярно часът е само един от 6, но за ПУК-четата това е добро начало. Не знам как стои въпросът с по - големите деца. От Шотева съм чувала да се оплаква, че е много трудно да намери качествени учители по езика и продължава в тази насока. Може би не е лоша идея да приеме примера на СС, които първоначално са започнали с договор с една от езиковите школи.

Последна редакция: нд, 04 окт 2015, 12:36 от Анонимен

# 29
  • Мнения: 847
Блис, имай предвид,че това с интерактивните уроци по всеки предмет /без да имам самочувствието,че разбирам много/,се прави изключително трудно и е много трудоемко. За съжаление не е като по английски,където има супер много системи дори в ю-тюб. Самата анимация си е играчка.
Иначе за нашата анимация в интерактивните уроци също не си представяй нещо като филмче на Дисни-базова е,но все пак е нещо и според мен е хвърлен огромен труд.
По английски, докато децата не започнат да пишат на български,нямало за започват да пишат заради наклона на буквите-на български било на дясно,а на английски трябвало да бъдат прави. Имат по 2ч.на ден и са с две учителки,за да свикват с различно произношение.
Това с наклона никога не ми е хрумвало като проблем. Аз лично хич не му отдавам такова значение,но гледам,че всички учителки държат на това Blush

Друго интересно е,че се опитват да им създадат някакъв вид отговорно отношение към класа. В петък трябвало всички да направят нещо /май да се строяват/,някои обаче не се строили и сега в понеделник всички ще имат плевел в градинката с цветята. Голяма тема беше след училище  Joy

# 30
  • Мнения: 118
Блис, имай предвид,че това с интерактивните уроци по всеки предмет /без да имам самочувствието,че разбирам много/,се прави изключително трудно и е много трудоемко. За съжаление не е като по английски,където има супер много системи дори в ю-тюб. Самата анимация си е играчка.
Иначе за нашата анимация в интерактивните уроци също не си представяй нещо като филмче на Дисни-базова е,но все пак е нещо и според мен е хвърлен огромен труд.
По английски, докато децата не започнат да пишат на български,нямало за започват да пишат заради наклона на буквите-на български било на дясно,а на английски трябвало да бъдат прави. Имат по 2ч.на ден и са с две учителки,за да свикват с различно произношение.
Това с наклона никога не ми е хрумвало като проблем. Аз лично хич не му отдавам такова значение,но гледам,че всички учителки държат на това Blush
Йо-йо, разказаното от тебе за "Образователни технологии" силно ме заинтригува! Непременно ще включа това ЧУ в списъка на предстоящите проучвания! Благодаря!

# 31
  • Мнения: X


Йо-йо разчупването на материала изобщо не е лека задача. ОТ е интересно училище и за мен именно заради различния подход сравнено с повечето ЧУ. За мен лично набутването на 10 часа БЕЛ и 10 часа МАТ и АЕ не са нещо гениално като система. Все повече не харесвам това уеднаквяване и подстригване по точно определен модел на децата.
Ще очаквам да споделяш по честа.  bouquet

При нас пишат печатни букви от латиницата и така ще е до 1 клас. Аз споделям мнението, че първо трябва да се овладее ръкописноно  писане на родния език.

Последна редакция: пн, 05 окт 2015, 13:49 от Анонимен

# 32
  • Мнения: 914
Йо Йо, а след 16 часа има ли възможност за допълнителни занимания? Ако да - допълнително ли се заплащат? И тогава няма да може да се ползва транспорт, вероятно - в колко тръгват бусчетата?

# 33
  • Мнения: 11 073
Питагор поне в етап до 4 клас нямат амбиции и насока да са природо-математическо училище. Има само няколко часа (дори не помня колко, но примерно 2-3) "Забавна математика", което просто е въведено като допълнително занимание на децат извън извън задължителната програма. Както например в ПБ има стъклопис, танци/футбол, музика, плуване и т.н.... и срещу допълнително заплащане тенис, балет, информатика, немски и още поне 5-6 занимания. (Сравнявам с ПБ, защото за него имам повече информация, но вероятно във всички училища има такива занимания).
Това не е вярно.
Наистина, невъзможно е да се каже дали едно дете ще бъде математик от толкова ранна възраст, нито пък часовете в начална степен се водят от някакви изявени математици.
Но в програмата на Питагор още от 1-ви клас има повечко часове математика от заложените от МОН. Част от тях се водят от преподавателите от "Забавна математика", друга част от основния начален учител и включват допълнителен материал (от типа на помагалата "задачи за бързо справящи се ученици" или както там се казват).
И двата вида часове са в учебната програма и са задължителни.  Нямат общо с допълнителните безплатни извънкласни занимания, провеждани следобед (от типа на цитираните стъклопис, футбол и танци), които са - изреждам:
- танци - народни и хип-хоп
- приложни изкуства
- баскетбол
- футбол
- шах
- изправителна гимнастика
- вокална група
(и срещу заплащане фехтовка).

# 34
  • Мнения: X
Питагор поне в етап до 4 клас нямат амбиции и насока да са природо-математическо училище. Има само няколко часа (дори не помня колко, но примерно 2-3) "Забавна математика", което просто е въведено като допълнително занимание на децат извън извън задължителната програма. Както например в ПБ има стъклопис, танци/футбол, музика, плуване и т.н.... и срещу допълнително заплащане тенис, балет, информатика, немски и още поне 5-6 занимания. (Сравнявам с ПБ, защото за него имам повече информация, но вероятно във всички училища има такива занимания).
Това не е вярно.
Наистина, невъзможно е да се каже дали едно дете ще бъде математик от толкова ранна възраст, нито пък часовете в начална степен се водят от някакви изявени математици.
Но в програмата на Питагор още от 1-ви клас има повечко часове математика от заложените от МОН. Част от тях се водят от преподавателите от "Забавна математика", друга част от основния начален учител и включват допълнителен материал (от типа на помагалата "задачи за бързо справящи се ученици" или както там се казват).
И двата вида часове са в учебната програма и са задължителни.  Нямат общо с допълнителните безплатни извънкласни занимания, провеждани следобед (от типа на цитираните стъклопис, футбол и танци), които са - изреждам:
- танци - народни и хип-хоп
- приложни изкуства
- баскетбол
- футбол
- шах
- изправителна гимнастика
- вокална група
(и срещу заплащане фехтовка).


 
Да се изразя малко по ясно. И трите проучвани от мен училища имат повече часове по МАТ и БЕЛ от заложеното по програма на МОН. Говоря за ПУК. Разбира се не всяко има по 10-те часа на СС, но все пак са увеличени. И трите претендират да се занимават и по двата предмета с материали за напреднали. При нас е така поне. В този ред на мисли по-сериозната насоченост на Питагор в математиката е именно "Занимателна математика".  И това в контекста на казаното именно от зам. Директорката на опознавателната среща, че повечето деца до 3 клас се справят с математиката и едва след това се установяват истинските таланти, не дава определение на училището като природо-математическо поне до 4 клас. Нагоре нещата се променят. И между другото имаше и такъв въпрос към директорката. Отговорът беше, че Питагор не цели до 4 клас да е училище с математическа насоченост просто защото децата все още не били изявили този си талант. Т.е. за мен моделът в общи линии е един и същ.

И аз мисля, че ясно се изразих. При нас има избираеми премети, които влизат в задължителнтата учебна програма(т.е. задължително трябва да избереш премет по тема, която ти е интересна) и такива, които не са задължителни, провеждат се в рамките на 16,30-17,30 и са срещу допълнително заплащане.

Последна редакция: нд, 04 окт 2015, 16:54 от Анонимен

# 35
  • Мнения: 11 073
Тва, че сега е "модно" да се набляга на математиката и всичките са наблъскали хорариум, е друг въпрос.
Аз също (както не помня кой се изказа горе) не съм фен на училищата, които предлагат уеднаквена програма. Всъщност това е, което ме отбъсква най-много в МОН-щината и една от причините да избера частно училище.

# 36
  • Мнения: X
Тва, че сега е "модно" да се набляга на математиката и всичките са наблъскали хорариум, е друг въпрос.
Аз също (както не помня кой се изказа горе) не съм фен на училищата, които предлагат уеднаквена програма. Всъщност това е, което ме отбъсква най-много в МОН-щината и една от причините да избера частно училище.

Е за съжаление модата е повсеместна. Така ще е докато се гледат резултати само по два-три предмета и се пренебрегват други таланти на децата.

# 37
  • Мнения: 847
Йо Йо, а след 16 часа има ли възможност за допълнителни занимания? Ако да - допълнително ли се заплащат? И тогава няма да може да се ползва транспорт, вероятно - в колко тръгват бусчетата?

Единственото сигурно за сега и за след 16.00ч. е хор. Нагласата е да направят истински модерен хор,който да ходи и по участия-съответно учителката по музика ще подбере от желаещите. Ще се заплаща допълнително,но ще е нещо съвсем приемливо. И да,ако се ходи на хор,няма да може да се ползва бусче,защото тръгват в 16.00ч. За момента казаха,че ако родителите се обединим около нещо друго,ще потърсят варианти да го осигурят.

Като се заговорихме за музиката и се сетих-ние нямаме звънец. Имаме музика като с времето и нея ще махнат,за да не се прекъсват децата и учителят изведнъж. Учителката по музика,била и музикотерапевт и в часовете по самоподготовка,ще пускат на децата подходяща музика.

Гръмотевица, не знам вече как един родител може да се подготви за проучвателна среща в дадено училище. Н-р нещата,които разказвам в тази тема,аз самата ги научих едва,когато децата тръгнаха на училище и е по-скоро късмет,че ми допадат,но може да има родители,които да са били с други очаквания и да не им харесват.
Освен това едно от нещата,които не ми хареса в Увекинд е тази неяснота относно допълнителните занимания и усещането за хаотичност като цяло,но сега и в нашето училище се сблъсквам с тях. От друга страна виждам,че единственото,което синът ми иска да прави след училище, е да си поиграе с приятели и не виждам на този етап дали би проявил интерес към нещо организирано. За уикенда също се чудя дали да го водя на нещо организирано или да ходим просто по-често на мероприятия заедно /като театър, кино,музей и т.н./и да го изчакам дали сам ще прояви интерес към нещо,за да има смисъл да ходи и то с желание.

# 38
  • София
  • Мнения: 5 605
Аз все пак мисля, че темата скоро ще се слее с другата, ако просто в нея за пореден път започнат да пишат хора без деца в ЧУ. Моля ви, вижте заглавието и ако не отговаряте на него, пишете в другите!!!

# 39
  • Sofia
  • Мнения: 291

Роси, сподели за Азбуки как сте, интересно ми е това училище.

Както вече казах ние сме още в детската градина (ПУК за 5 годишни). Класовете са 15-17 деца и са 2 на брой. В ПУК 6 год мисля че и те са 2 класа. Спокойна, приятна обстановка. Млад персонал усмихнат и приветлив. Всички учителки познават децата независимо дали са в тяхната група или не. Говорят им на английски и БГ през деня. Имат часове с native speaker. Учат и играят доста. Винаги когато им е отредено игра са на вън (ако не вали разбира се). Организират им извън училищни мероприятия. Заниманията са до 16:30 и после имат 1 час допълнителни. Малко ми се струват скъпички допълнителните занимания, но ако искаш ходиш ако не градината е до 19 часа.

За сега сме доволни. Надявам се че ще имат и добри учебни резултати. Ние по принцип към СС се бяхме ориентирали, но ние е доста далече. Малката спортува и след градина все бързаме за тренировки....поне за сега това е най-добрия вариант за нас.

# 40
  • София
  • Мнения: 396
Роси, не ви е далече. В повечето ЧУ, в които има класиране изпитите са в първите месеци на календарната година т.е. скоро. Също така много по-лесен е приемът за ПУК. За първи клас местата са по-ограничени.

# 41
  • Sofia
  • Мнения: 291
emilia123 да права си, но логистично не ни устройва поне в момента. Няма как от Княжево да я взема и закарам на тренировки в Студентски град в 17:30. Евентуално с техния транспорт, но за момента не искам да напрягам нещата. До 1-2 години ще има яснота спорта на къде върви (по като хоби или по-професионално) и ще има и повече информация за Азбуки как се справя с подготовката на децата. Познавам деца в СС които и в 4 клас са влезнали. Да има изпит по предметите и ограничени места, но не е невъзможно. Simple Smile

# 42
  • София
  • Мнения: 5 605
Роси, какъв спорт тренира детето? Голямата се захвана с кънки. Уж на шега, пък то много й хареса и треньорите много я харесаха. Доста е голяма за професионални изяви де, а и аз нямам такива амбиции.
Иначе в училище ще ходи само на сценични изкуства. А малкия - на футбол и тенис. Така се зарадвах, че тая година всички извънкласни занимания ще са им в училището и просто по-късно ще ги взимаме, сега с тия кънко голямата направо ни обърна програмата.
А сикам да ви потам колко струват извънкласните занимания в другите училища? Няколко пъти срещам мнения, че са доста скъпи. В ПБ е 10 лв. занятието

# 43
  • Sofia
  • Мнения: 291
И ние сме с фигурно пързаляне Simple Smile Не че имам амбиции но и се отдава и и харесва. Ако тя реши аз ще я подкрепя. Затова има нужда малко да порасне и сама да прецени дали иска сериозно да се занимава или не.
Заниманията при нас са 12 лв, но в държавната градина бяха по 3лв и бяха на ниво Simple Smile

# 44
  • София
  • Мнения: 396
Роси, дано да имаш бъдеща звезда по фигурно пързаляне. Много добре те разбирам. Моят по-малък син е на 6 години и е много запален по футбола. Може да изгледа цял мач и да го разкаже на баща си с цял куп верни подробности Simple Smile.

# 45
  • Sofia
  • Мнения: 291
Роси, дано да имаш бъдеща звезда по фигурно пързаляне. Много добре те разбирам. Моят по-малък син е на 6 години и е много запален по футбола. Може да изгледа цял мач и да го разкаже на баща си с цял куп верни подробности Simple Smile.

Благодаря! Да ти се връща.   bouquet

# 46
  • София
  • Мнения: 7 242
Може и да не съм много по темата... Simple Smile детето ми е в ЧУ. миналата година бяхме много доволни. Тази година се оказа, че няма да има вече транспорт, което много ни затруднява, но по-големият проблем е, че класната и учителката по английски са нови, като първата не се харесва на почти всички родители и деца. Базата не е добра. Реално, единственото, което е в повече от ДУ е по-малкия брой деца, които (може би късмет) са добре възпитани и нямат конфликти помежду си. Въпросът ми е малко мъгляв, но ако някой е изпадал в подобна ситуация, как бихме могли да действаме за смяната на госпожата и реално имаме ли изгледи за успех, при положение, че учебната година е започнала..

# 47
  • София
  • Мнения: 5 605
Лекси, ако искаш кажи за кое училище става дума.
Иначе аз мисля, че шансовете ви за успех за смяна на учителката сега са сравнително малки за съжаление.

# 48
  • Мнения: 3 091
Моят звяр учи в Увекинд вече четвърта година. Очевидно съм доволна, щом толкова време все сме си там Wink

Във връзка с критиките, че едно дете от Увекинд ходело допълнително на немски - много искам да призова да се ограничаваме до собственото гардже, до личните си наблюдения - имайки някаква саморефлексия и самокритика дали детето притежава качества да учи чужд език, има ли кой да прецени нивото и т.н., преди да хвърляме камъни върху учител и подобни...
Лично за мен успеваемостта на матури не е достоверен индикатор - особено за малко училище - винаги има обяснение на тези резултати.

Вкараха английски език сега в трети клас, за да подпомогнат децата за обучението по IB. Лично аз съм много доволна от отношението към детето, от обратната непрекъсната връзка с преподавателите. Когато сме имали предложения за подобряване на организация или обучение - администрацията абсолютно винаги е откликвала с бързи и ефективни мерки.
Е, винаги има какво да се желае, нали? За мен лично е важно, че детето ми ходи с удоволствие на училище, обича да учи, забавлява се много, говори за този или онзи час и какво ново са правили, има приятели, обича учителите си.

успех на всички, ще следя доколкото мога темата, но няма да мога да участвам ежедневно както при отчетните - нямам време, за жалост

Ламята

# 49
  • Мнения: X

Във връзка с критиките, че едно дете от Увекинд ходело допълнително на немски - много искам да призова да се ограничаваме до собственото гардже, до личните си наблюдения - имайки някаква саморефлексия и самокритика дали детето притежава качества да учи чужд език, има ли кой да прецени нивото и т.н., преди да хвърляме камъни върху учител и подобни...
Лично за мен успеваемостта на матури не е достоверен индикатор - особено за малко училище - винаги има обяснение на тези резултати.



Скрит текст:
А пък аз ще помоля да не се опитвате да давате наставления на тези на които не можете да си позволите да го правите. Това е и към всички останали. Всеки е свободен да пише каквото си иска, стига да спазва правилата и темата.

Оказа се че тези които хвърляха камъни по пишещи в тази тема са на същия хал като този който плюят с тържествен тон.

Конкретния пример е реален. Детето е посещавало Киндеруазе, немският никак не му е труден, напротив. Родителите също са немскоговорещи(много високо ниво) и могат да оценят нивото на преподавателя и успеваемостта на детето. Оценката пък за другите предмети също не беше висока и коментарът беше, че ако имаха друг избор(по-добро училище с немски в техния район или околностите) нямаше да оставят детето там. На този етап са решили проблемите с частни уроци по немски. На по късен етап вероятно ще прибягнат до уроци и по други предмети. За мен лично тогава ЧУ изобщо става безсмислено, но всеки си прави преценките и изборите.

Това, че вие сте доволна от училището, точно нищо не значи за родителите на гореописаното дете. Те си имат точни изисквания, на които вече не само една година училището не отговаря. А критерият за успеваемост на основните училища поне на този етап е само един и той се нарича НВО. Колкото и на мен също да не ми се нрави този факт. И училището не е малко. Подобно е на масовите ЧУ в София. Последната година има 25 деца, явили се на НВО. В ПБ са 19, в Ерих Кестнер са 14, Веда - 12 , ЕСПА - 13 и т.н. Малко са ЧУ с повече от една паралелка завършили 7 клас през 2015 г. Та по този показател няма проблем да се сравнява с тях. Проблем ще е да се сравни със СМГ или СС.

Споделих този факт за Увекинд само защото беше направена оценка за него в сравнение с други училища, а и защото за това училище съвсем малко се споделя и коментира във форума (та дори и информация от трета ръка).
Скрит текст:
Честно казано не разбирам тази мода по покриване на всякакви сертификати по езици още на толкова ранен етап. Да, това очевидно е добра реклама и продава, но доколко изобщо има смисъл е друг въпрос.

Последна редакция: пн, 05 окт 2015, 15:51 от Анонимен

# 50
  • Мнения: 3 091

Именно - това, че аз съм доволна от училището изобщо няма никакво значение, както и това, че вашите близки са недоволни от същото училище.
Всеки има абсолютно субективни и различни критерии какво очаква. Въпросът е дали се търси чуждото мнение или не... Аз не се чувствам компетентна педагогически, за да давам оценка на този или онзи преподавател. Затова има собственици и директори - когато имам забележки, се обръщам към тях.

Но ако аз трябва да дублирам обучението на детето си с частни уроци, плащането на такса в ЧУ напълно се обезмисля.

и Bliss, призовавате да не се дават наставления, а самата вие звучите наставнически. Не разбирам каква точно е драмата, не смятам и да се задълбочавам.
Хубав ден.

# 51
  • Мнения: X


Именно - това, че аз съм доволна от училището изобщо няма никакво значение, както и това, че вашите близки са недоволни от същото училище.
Всеки има абсолютно субективни и различни критерии какво очаква.

Но ако аз трябва да дублирам обучението на детето си с частни уроци, плащането на такса в ЧУ напълно се обезмисля.

и Bliss, призовавате да не се дават наставления, а самата вие звучите наставнически. Не разбирам каква точно е драмата, не смятам и да се задълбочавам.
Хубав ден.

Скрит текст:
Как ви звуча за мен е без значение. Единствено отговорих на молбата ви с молба.

А колкото повече се пише за всяко едно училище, толкова по-добре. За следващите след нас.
Скрит текст:
За това е странно, че си позволявате да ме поучавате и да ми казвате как и какво да пиша.

# 52
  • София
  • Мнения: 5 562
Записвам се с надеждата в темата да се включат родители от частните гимназии - Иван Апостолов, ОТ, Златарски. Peace

# 53
  • Мнения: 3 091
Може и да не съм много по темата... Simple Smile детето ми е в ЧУ. миналата година бяхме много доволни. Тази година се оказа, че няма да има вече транспорт, което много ни затруднява, но по-големият проблем е, че класната и учителката по английски са нови, като първата не се харесва на почти всички родители и деца. Базата не е добра. Реално, единственото, което е в повече от ДУ е по-малкия брой деца, които (може би късмет) са добре възпитани и нямат конфликти помежду си. Въпросът ми е малко мъгляв, но ако някой е изпадал в подобна ситуация, как бихме могли да действаме за смяната на госпожата и реално имаме ли изгледи за успех, при положение, че учебната година е започнала..
Лекси, много сложен проблем... На първо време можете да отнесете забележките - като клас, към директора - ако има мегдан за оправяне на ситуацията - да се случи. Иначе смяна на учител в малко училище е почти невъзможно. Освен ако не намерите вие човека, който да е съгласен да започне там и съответно - да убедите директора да го наеме. Успех!

Много съжалявам и за транспорта - все пак можете да се комбинирате родители от класа и децата ви да пътуват заедно.

# 54
  • Мнения: 3 091
Здравейте,
Правя тази тема за родители,които имат деца в частното образование. Тук можем да обсъждаме добрите и лоши практики и да обменяме опит и идеи.
...
Здрасти, в случай, че идеята на темата е да е отчетна и да пишат родители на деца в ЧУ, може би е хубаво всеки да напише в кое училище учат чавенцата Wink)) Иначе говорилнята ни е в кърпа вързана Wink

# 55
# 56
  • София
  • Мнения: 4 025
И аз се записвам в темата, дано да е полезна за всички ни.
Лекси, неприятна ситуация. Според мен - съберете се и  обсъдете всички родители с какво точно не сте съгласни от въпросните учители, и се обърнете дружно към директора на у-щето. Дано да има възможност за смяна!

# 57
  • Мнения: 40 860
Цитат
Честно казано не разбирам тази мода по покриване на всякакви сертификати по езици още на толкова ранен етап. Да, това очевидно е добра реклама и продава, но доколко изобщо има смисъл е друг въпрос.

Наистина няма смисъл с оглед на факта, че сертификатът не служи за нищо, за това спор няма. От тази гледна точка няма смисъл да се дават 100-200 лева за една хартийка. Но все пак подобно явяване на изпит за сертификат дава на родителите възможно най-обективната обратна връзка за напредъка на детето им и им позволява да вземат навременни мерки, ако този напредък не е удовлетворителен. Иначе учителите по меркантилни причини може да се скъсват да хвалят детето без обаче похвалите да са реални, нали?  Има и друго - като се яви няколко пъти на изпити за "малки" сертификати детето свиква с формата и обстановката и един ден с по-голяма вероятност ще бъде спокойно и на важния изпит. А то капани има много при тези изпити.

Та с оглед на тези малки ползи ако за някого 100-200 лева за изпит не са никакъв проблем защо да не се яви детето му?

# 58
  • Мнения: 847
Здравейте,
Правя тази тема за родители,които имат деца в частното образование. Тук можем да обсъждаме добрите и лоши практики и да обменяме опит и идеи.
...
Здрасти, в случай, че идеята на темата е да е отчетна и да пишат родители на деца в ЧУ, може би е хубаво всеки да напише в кое училище учат чавенцата Wink)) Иначе говорилнята ни е в кърпа вързана Wink

Права си,но не всеки иска да се афишира къде учи детето му. Ако повечето са съгласни все пак,нямам нищо против да го добавя.   bouquet

# 59
  • Мнения: X
Цитат
Честно казано не разбирам тази мода по покриване на всякакви сертификати по езици още на толкова ранен етап. Да, това очевидно е добра реклама и продава, но доколко изобщо има смисъл е друг въпрос.

Наистина няма смисъл с оглед на факта, че сертификатът не служи за нищо, за това спор няма. От тази гледна точка няма смисъл да се дават 100-200 лева за една хартийка. Но все пак подобно явяване на изпит за сертификат дава на родителите възможно най-обективната обратна връзка за напредъка на детето им и им позволява да вземат навременни мерки, ако този напредък не е удовлетворителен. Иначе учителите по меркантилни причини може да се скъсват да хвалят детето без обаче похвалите да са реални, нали?  Има и друго - като се яви няколко пъти на изпити за "малки" сертификати детето свиква с формата и обстановката и един ден с по-голяма вероятност ще бъде спокойно и на важния изпит. А то капани има много при тези изпити.

Та с оглед на тези малки ползи ако за някого 100-200 лева за изпит не са никакъв проблем защо да не се яви детето му?

Хайде тогава кажи какъв е смисълът от IB диплом в начално образование? А после?
И тези тестове могат да се правят без никакъв проблем по всякакъв формат само с цел да се види нивото. Но друго си е да се афишира на сайта на училището. Сертификата на тази възраст всъщност е от полза само на училището и евентуално за задоволяване егото на амбициозни родители.
А иначе вече много хора написаха, че C1 на 13 г., не е като C1 на 18-19 г. А и не върши работа за целите за които е най-важен - университета.

# 60
  • Мнения: 40 860
Хайде тогава кажи какъв е смисълът от IB диплом в начално образование? А после?
И тези тестове могат да се правят без никакъв проблем по всякакъв формат само с цел да се види нивото. Но друго си е да се афишира на сайта на училището. Сертификата на тази възраст всъщност е от полза само на училището и евентуално за задоволяване егото на амбициозни родители.
А иначе вече много хора написаха, че C1 на 13 г., не е като C1 на 18-19 г. А и не върши работа за целите за които е най-важен - университета.

Някога да съм писала за ползи от  IB диплома? За мен лично такива няма и в гимназия даже. Заблуда е, че ще приемат детето ти в добър университет в чужбина с предимство просто заради наличието на тази диплома. За да има някаква полза от нея трябва оценките в дипломата да са най-високи, иначе е просто хартийка. А и тогава пак ще трябва детето да се явява на различните изпити SAT за учене в САЩ. За Англия не знам, може диплома с високи оценки да има някакъв бонус, но децата от добрите гимназии ги приемат и без IB. Та тук съм съвсем съгласна за егото и рекламата.

Няма спор и за това, че С1 или С2 на 13-14 не вършат работа за прием в университет. Ама нали и аз го написах? Да съм казала друго? Имат само информативна полза и който може да си позволи таксата за нещо ненужно защо пък не? Не съм съгласна обаче, че C1 на 13 г., не е като C1 на 18-19. Изпитът не се интересува от възрастта на детето и ако на 13 детето е получило нужните точки значи знае достатъчно. Ако не е достатъчно зряло просто няма да го вземе, защото темите, по които трябва да се говори не са детски - няма детски формат на изпита. Друг е въпросът, че ако едно дете на 14 вземе С2 после на 17 ще го вземе вече с много по-голяма лекота/по-висок бал. И тук да кажа, че да се вземе сертификат на 18-19 няма смисъл, защото за университетите се кандидатства на 17-18 години Mr. Green

# 61
  • Мнения: 847
До колкото знам IB за Англия дава 2 точки повече,от колкото нормална диплома. Това ми е спомен от приятелско дете  Blush
Иначе университетите в Европа не искат ли В2,а не С1?

# 62
  • Мнения: 40 860
До колкото знам IB за Англия дава 2 точки повече,от колкото нормална диплома. Това ми е спомен от приятелско дете  Blush
Иначе университетите в Европа не искат ли В2,а не С1?

Възможно е да е така, но не знам дали е нещо общовалидно за цяла Англия. Мисля, че всеки университет сам си решава.  В2 доколкото знам е приемливо ниво за немски език, но не и за английски. Най-добрите англоезични университети искат май С1 с оценка А или С2.

# 63
  • Мнения: 847
До колкото знам IB за Англия дава 2 точки повече,от колкото нормална диплома. Това ми е спомен от приятелско дете  Blush
Иначе университетите в Европа не искат ли В2,а не С1?

Възможно е да е така, но не знам дали е нещо общовалидно за цяла Англия. Мисля, че всеки университет сам си решава.  В2 доколкото знам е приемливо ниво за немски език, но не и за английски. Най-добрите англоезични университети искат май С1 с оценка А или С2.
За Франция също В2 върши работа.

# 64
  • София
  • Мнения: 5 562
B2 официално върши работа за Германия, но на практика, ако студентът е с ниво по-ниско от С1, много трудно би се справил с академичното ниво в Университета... Така че истината е, че С1 е минимумът всъщност.

# 65
  • Мнения: X
Но доколкото знам, университетите имат условие сертификат за нивото да е взет мин. 2 г.(дано не бъркам срока) преди кандидатстването. Така, че C1 в 6 или 7 клас не върши никаква работа.

# 66
  • Мнения: 40 860
Но доколкото знам, университетите имат условие сертификат за нивото да е взет мин. 2 г.(дано не бъркам срока) преди кандидатстването. Така, че C1 в 6 или 7 клас не върши никаква работа.

Няколко поста по-горе написах какво върши и какво не. Не е съвсем безполезно, но наистина не става за кандидатстване в университет, защото само за кандидатстване се иска максимум 2 годишна давност. За намиране на работа обаче сертификатите на Кембридж са безсрочни.

# 67
# 68
  • Мнения: 3 091
Здравейте,
Правя тази тема за родители,които имат деца в частното образование. Тук можем да обсъждаме добрите и лоши практики и да обменяме опит и идеи.
...
Здрасти, в случай, че идеята на темата е да е отчетна и да пишат родители на деца в ЧУ, може би е хубаво всеки да напише в кое училище учат чавенцата Wink)) Иначе говорилнята ни е в кърпа вързана Wink

Права си,но не всеки иска да се афишира къде учи детето му. Ако повечето са съгласни все пак,нямам нищо против да го добавя.   bouquet
Ами тогава ще бъде поредната говорилня - всъщност тема, напълно еднаква с информативната

# 69
  • София
  • Мнения: 7 242
Повечето са писали по няколко пъти къде учат децата им. Няма как това да става във всеки пост.

# 70
  • Мнения: 19 296
А и който се интересува, винаги може да попита на лични.

# 71
  • Мнения: 1 091
Надявам се темата да е полезна и конструктивна.  Simple Smile

# 72
  • Мнения: 847
Имат ли първолачетата Домашен бит и техника при вас?
На мен нещо ми убягва този предмет.

# 73
  • София
  • Мнения: 10 825
Имаха, даже и учебник си имаха по него. Учебник е силно казано, по-скоро книжка, от която да изрязват разни неща, които след това да сглобят

# 74
  • Мнения: 3 091
При нас се преподава хибриден предмет наречен Технологии - има някои неща от домашен бит, но не всичко. Иначе имат немски, английски, човек и общество, човек и природа, математика, БЕЛ, музика, рисуване и спорт

# 75
  • Мнения: X
Имат ли първолачетата Домашен бит и техника при вас?
На мен нещо ми убягва този предмет.

В ПУК са два часа и се наричат "Конструктивно-технически и битови дейности". Отделно имат още два часа "Изобразително изкуство" и възможност за допълнително ателие "Рисуване и приложни изкуства" още два часа (включено в нормалната програма и цената). Последното можеш да избереш измежду 4 възможности.

# 76
  • Мнения: 8 237
A час по ДРД , какво е според вас?

# 77
  • Мнения: 847
При нас май всичко е включено в изкуствата  newsm78

Л не С, би ли споделила в коя градина сте били преди това. Прочетох хубавите ти отзиви  Blush

# 78
  • Мнения: 3 091

ЧДГ Палави крачета. Беше ми препоръчана от приятелка и останахме изключително доволни.
Да не говорим, че на практика нямаше никаква адаптация - малката веднага яде, спа и си игра, все едно цял живот само там е стояла.

# 79
  • на път
  • Мнения: 2 804
При нас се преподава хибриден предмет наречен Технологии - има някои неща от домашен бит, но не всичко. Иначе имат немски, английски, човек и общество, човек и природа, математика, БЕЛ, музика, рисуване и спорт

 Peace

Големият ми син в 5 клас освен ИИ изкуство има и 2 часа дизайн. Като ми изпратиха сводката от последното занятие ми се приходи на у-ще. Прилагам я да я видите:

Ето накратко какво направихме в часа по дизайн от 15 септември досега:
За начало и запознаване нарисувахме разказвателна картина за себе си.
Сравнихме картина на Брьогел Стария с илюстрация от популярната детска книга "Къде е Уоли" (Where is Walter) и използвахме същите похвати в рисунката.
Втората ни тема беше свързана с оптични илюзии в картини, градска среда и интериори. Разгледахме примери и нарисувахме 2D картина с триизмерни тела.
Следващия път ще продължим темата с известни „оп арт“ художници като Ешер и приложение на оптическото изкуство.
Ето какво сме планирали след приключване на тази тема:
- шрифтове и шрифтови групи
- лого, отпечатване на тениска - ще ни трябва едноцветна тениска без принт
- Пинхол камера - кой е Леонардо - ще ни трябва една кутия от чипс Прингълс или картонен тубус
- Числа на Фибоначи и как се използват
- колаж - кой е Матис
- мозайка - кой е Гауди
- театър на сенките
- плакат за театър
и за каквото още ни стигне времето Simple Smile плетене, готвене, оригами...

Децата ще имат задача да направят проучване за един художник в рамките на първия срок.

# 80
  • Мнения: 8 237
 Д_Ива много яко newsm44

# 81
  • Мнения: 3 091
Заради системата http://www.greatlearning.com/ipc/ в трети клас изучават и нещо като философия - с упражнения за самооценка, търсене на информационни източници, анализиране и пр. Все още не знам какво още им предстои, за да ви разкажа.

# 82
  • Мнения: 847
Л не С, идеята с фермата е прекрасна! Моят син /беше малък/ като го попитах къде растат ягодите, беше казал,че растат на балкона на баба му  Joy

Д-Ива, ох,искам и аз на училище  Blush

# 83
  • на път
  • Мнения: 2 804

Д-Ива, ох,искам и аз на училище  Blush


Нали  Grinning
Днес замина на у-ще с екип на бог Дионис - венец от бръшлян, червен чаршаф, кошница с грозде, тирс с лозови листа в ръка. В час по български всеки ще презентира различно божество или митологичен герой.

# 84
  • Мнения: 6 301

Яко, ама ти се отказа от училището на Д_Ива Laughing

# 85
  • Мнения: 8 237

Яко, ама ти се отказа от училището на Д_Ива Laughing

Mецане аз затова казах, че няма лошо училище. Зависи от детето и вижданията на родителите.
Моя син е за стегнато образование. Изключително попивателен е. И може да се извлече много от потенциала му , ако е стегнат. А и ти знаеш моите терзания. Embarassed

# 86
  • Мнения: 6 301
Зависи от детето и вижданията на родителите.

Точно така. Много якото за едни може хич да не е яко за други. А лоши училища има. Поне държавни такива със сигурност.

# 87
  • Мнения: 847
Мисля си,че трябва да задължат собствениците на частни учлища да четат бг мама за попиване на добри практики и за отсяване на лошите  hahaha

# 88
  • Мнения: X
Мисля си,че трябва да задължат собствениците на частни учлища да четат бг мама за попиване на добри практики и за отсяване на лошите  hahaha

Няма нужда. Те вече четат. Доколко попиват и какво е тема на друг разговор.  Grinning Joy

# 89
  • Мнения: 347
Д_Ива, страхотно! smile3501

# 90
  • Мнения: 19 296
Я да попитам при вас има ли някаква организация, когато отсъстват децата да получават материала, който са изпуснали?

Последна редакция: вт, 06 окт 2015, 18:45 от Пролетен дъждец

# 91
  • София
  • Мнения: 396
Пролетен дъждец, на нас ни казаха, че има такава организация. Само че все още детето ми е ПУК и слава богу още не сме имали случай да проверим така ли е Simple Smile.

# 92
  • на път
  • Мнения: 2 804
Я да попитам при вас има ли някаква организация когато отсъстват децата да получават материала, който са изпуснали?

Ние в края на всяка седмица получаваме сводка за взетия материал, домашните и предстоящия. На моето дете и още 2 зачислиха учител по математика за 2 месеца за да настигнат другите. Чесно казано не е боледувал и не мога да преценя.
Малкото беше болно миналата година (1 клас) за 3 дни и получихме тетрадките и учебниците с обозначения какво има да прави, но ги получавахме всеки петък с коментари и отбелязани материали, които не е успяла да направи (ако има такива).

# 93
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
При нас качват в уеб базираната система какво са взели за съответния ден, какво домашно (евентуално) са им дали. Казаха, че те си имат ангажимента да преподадат изпуснатия материал  на детето, ако е било болно, най-вече защото си имат система за новия материал. А пък родителят, като е в течение какво са взели, може текущо да дава упражнения вкъщи.

# 94
  • на път
  • Мнения: 2 804
При нас качват в уеб базираната система какво са взели за съответния ден, какво домашно (евентуално) са им дали. ....

Хубава практика, 'Кафе с мед'.

# 95
  • София
  • Мнения: 2 141
Д_Ива, сигурно си писала преди, но не съм видяла Embarassed В кое училище са дечицата ти?

# 96
  • Мнения: 3 091
Я да попитам при вас има ли някаква организация, когато отсъстват децата да получават материала, който са изпуснали?
Миналата зима изкарахме 10 дни в болница. Всички неща, правени в час ми се пращаха сканирани, вкл. домашни и чавето не изпусна нищо - дори се забавляваше, вместо по цял ден да гледа филмчета в болничната стая.
Но не ме разбирай погрешно - ако родителят поиска, получава всичката необходима информация. Ако не прояви интерес - детето отива пропуснало материал, без домашни и т.н.
Насила не става

# 97
  • Мнения: 91
Здравейте, само се записвам да следя темата за сега Simple Smile иначе детето ми е в Немското училище към посолството, имам колебания дали да го оставя там и в първи клас....

# 98
  • Мнения: 847
Здравейте, само се записвам да следя темата за сега Simple Smile иначе детето ми е в Немското училище към посолството, имам колебания дали да го оставя там и в първи клас....
Би ли ни разказала повече за ежедневието във вашето училище?

# 99
  • Мнения: 91
Здравейте, детето ми е в предучилищен клас, по-слабо застъпено е обучението от колкото в държавните детски градини, имат два часа седмично български, имат плуване, айкидо, музика, народни танци, учителката им е немкиня , която не знае български, помощничката й е българка, децата не спят, обяда им е доста интересен, нямат точно определени порции за всяко дете, храната е обща, всеки си сипва колкото иска и каквото му харесва, но под контрола на учителя, стимулират ги да опитват това , което не са яли до сега...всеки петък имат ден на играчките, тогава си носят играчки от вкъщи, и излизат на разходка в парка или градинката. Обучението им е под формата на игри повече, сега наблягат на поведение, личностно израстване, навици....и аз не съм много сигурна как се обучават , и колко е ефективно за това и не съм решила твърдо да е там в първи клас, не съм сигурна в квалификацията на немските учители, и доколкото чувам ако те се разболеят никой не ги замества и децата изпускат часове, понякога по 1-2 седмици, което е несериозно....но ще видим, а и нямат ученически карти за градски транспорт, което е мн странно, бабата и дядото го взимат често и ще се наложи да купувам карта за 50 лв вс месец...все пак оглеждам плюсовете и минусите от всички страни

# 100
  • Мнения: 771
Пешеш, че имат Б.Е. по 2ч.седмично?! Това с немския, ясно, но за тези 2ч. какво учат.Можеш ли да споделиш? И това училище имаше ли лиценз/извини ме за незнаието/.Защото нали за постъпване в първи клас е нужно Удостоверение.Това тотална разминаване с българската програма не е ли недобре?За немския ясно, ще го научи, но другите неща?Интересно ми е, а сигурно и на други съфорумки ще им е интересно!

# 101
  • Мнения: 6 301
Имам познато съседско дете там и съм виждал програмата, всеки ден имат български език и в някой от дните дори имат по 2 часа. Но тя е ученичка във втори клас, а bellabu говори за ПУК, възможно е от това да идва разликата, не знам в ПУК колко часа БЕ имат. Но и в немските детски градини всеки ден имат български език.

# 102
  • Мнения: 19 296
Те взеха ли лиценз за българска диплома?

Благодаря за отговорите на питането ми! И при нас ги пращат при отсъствие, но не ги качват някъде. На всеки няколко седмици пишат в ел.дневник основните взети неща.

# 103
  • Мнения: 771
Татко Мецан ,bellabu  си пише точно-2 часа седмично. А пък чак всеки ден да имат и то по два....! И говорим за конкретното училище към посолството. Там нещата са различни.Това е посолство и никакви бъл.стандарти не ги вълнуват.

# 104
  • Мнения: 6 301
Балони, разбрал съм за кое училище става дума и ти казвам, че съм виждал програмата за втори клас. Искаш да ме изкараш, че лъжа ли? да, всеки ден имат български. bellabu  пише за ПУК, явно не си прочела нито нея, нито мен.

# 105
  • Мнения: 771
ОооооооФ, никого не обвинявам, че лъже! Само ,ще ми позволиш съмненията, че в у-ще към посолство се заляга на бъл.език и се спазват някакви нормотиви според бъл.програма. Изразявам съмнение! Дали е втори или пети клас, там си се учи според техните стандарти. Това си е "територия на Германия".

# 106
  • Мнения: 91
В предучилищен клас е детето ми, имат два часа български седмично...казаха ни от администрацията на училището, че е признато от МОН, дипломите също, но пък защо на децата не им се полагат карти за транспорт, чудна работа...

# 107
  • София
  • Мнения: 10 825
В предучилищен клас е детето ми, имат два часа български седмично...казаха ни от администрацията на училището, че е признато от МОН, дипломите също, но пък защо на децата не им се полагат карти за транспорт, чудна работа...
Сигурна ли си в това за картите за градски транспорт?
Според Наредбата право на такава карта: всички ученици до 20-годишна възраст включително, учащи в училищата, намиращи се  на територията на Столична община, съгласно регистър на Министерството на образованието и науката -картите се издават/зареждат срещу лична карта и ученическа книжка или ученическа лична карта за съответната учебна година при издаване на карта и при всяко първо зареждане за учебната година, а при всяко следващо зареждане - срещу лична карта или ученическа лична карта. В началото на учебната година се допуска издаване/зареждане за един месец срещу служебна бележка със записана съответна учебна година и лична карта - във всички пунктове за продажба на електронни карти;
А щам училището е признато от МОН не виждам на какво основание ще бъде отказана карта.

# 108
  • Мнения: 6 301
E нали детето е в ПУК? За тази възраст не искат и ученически книжи или лични карти:
"всички деца до 7-годишна възраст с адрес на територията на Столична община– картите се издават срещу акт за раждане / оригинал или копие / и документ за самоличност на родителя / настойника /, удостоверяващи възрастта на детето и неговия адрес в пунктовете за продажба на „Център за градска мобилност” ЕАД"

ОооооооФ, никого не обвинявам, че лъже! Само ,ще ми позволиш съмненията, че в у-ще към посолство се заляга на бъл.език и се спазват някакви нормотиви според бъл.програма. Изразявам съмнение! Дали е втори или пети клас, там си се учи според техните стандарти. Това си е "територия на Германия".
Еми аз ти казвам, че всеки ден имат български, защото познавам лично детето и семейството му и съм виждал учебната му програма. Пък ти щом изразяваш съмнение, значи казваш, че лъжа. Все ми е тая де, всеки да си мисли каквото иска. А че залягат на българския език не съм казвал, не знам колко залягат, но имат всеки ден.

# 109
  • Мнения: 11 073
Деца до 7-годишна възраст нямат нужда от карти за гр. транспорт, те пътуват безплатно.

Може би се има предвид, че въпросното дете е родено в началото на 2009 г. и ще навърши 7, докато е в ПУК - тогава му трябва ученическа л.к., за да удостовери статута си и да пътува с преференции.

# 110
  • Мнения: 1 970
Параходе, объркал си водите, тук да не ти е Швейцария... В (Абсурди) Булгаристан гиби трябва да имаш карта която по ценоразписа струва 0.00 лв, но се издава такава, именно с акт за раждане и документ на родителя... На касата на Гранска мобилност.
Авантата умря с Тодор Живков... Сега искат докИмент, нищо че е безплатен...
Е, може би може да минеш метър при контрольора, ако детето явно е малко, но по правила да, искат карта...

# 111
  • Мнения: 11 073
Това не е вярно.
Имам дете на 7 г. и пътуваме редовно с градския транспорт, че ни и проверяват. Никога не са ни искали карта, нито документ за удостоверяване на възрастта (детето ми е високо за годините си).

Имаше подобна интифа за картите на стойност 0.00 лв. преди години, но никога не бе реално приведена в действие, поне в София. Чух, че в някои градове се издават и ползват тези карти, но нямам лични наблюдения.

# 112
  • Мнения: 19 296
Принципно трябва да носите карта за удостоверяване на годините. Друг е въпросът, че не са ви искали конкретно на вас.

На моята приятелка детето във ФЛ не можеше да ползва ученическа карта за градския, защото училището се води чуждо. Но ако това към Посолството е признато вече от МОН, би трябвало да могат да ползват такива карти. Говоря за над 7-год възраст.

# 113
  • Мнения: 1 970
Не, за съжаление съм прав... Ето част от наредбата....

4.
АБОНАМЕНТНИ КАРТИ ГОДИШНИ - ЗА ВСИЧКИ ЛИНИИ
4.1
Ветерани от войните
хартиен/електронен
жълта мрежа със син шрифт/
различен
на хартиената карта срокът се обозначава с мокър печат/
електронната карта се валидира за период
4.2
Военноинвалиди и военнопострадали
хартиен/електронен
жълта мрежа със син шрифт/
различен
4.3
Държавни служители по чл. 209 от ЗМВР
хартиен/електронен
зелена мрежа с черен шрифт/
различен
4.4
Държавни служители по чл. 80 от ЗДА "НС"
хартиен/електронен
зелена мрежа с черен шрифт/
различен
4.5
Лица по чл.29, т. 13
електронна карта
различен
електронната
4.6
Лица, наградени със званието "Почетен гражданин на София"
електронна карта
различен
карта се валидира за период
4.7
Деца до 7 годишна възраст
хартиен
различен
срокът се обозначава с мокър печат - датник
......

АБОНАМЕНТНИ КАРТИ - ГОДИШНИ ЗА ВСИЧКИ ЛИНИИ
4.1
Ветерани от войните
0,00
 
 
4.2
Военноинвалиди и военнопострадали
0,00
 
 
4.3
Държавни служители по чл.209 от ЗМВР
0,00
 
 
4.4
Държавни служители по чл.80 от ЗДА „НС"
0,00
 
 
4.5
Лица по чл.29 т. 13 от наредбата
280,00
 
 
4.6
Лица, наградени със званието „Почетен гражданин на София"
0,00
 
 
4.7
Деца до 7 годишна възраст
0,00


к) ученическа/и/ карта/и/ за един месец всички линии, закупена/и/ с 1 месечна карта персонализирана за всички линии по редовна тарифа /за родител, настойник, попечител/– срещу Удостоверение за раждане на детето или документ за настойничество/попечителство и при условията на т. „е”.

# 114
  • Мнения: 91
Детето ми е в предучилищен клас и е на 6г , но когато е в първи клас вече ще бъде на 7, и ще му е нужна карта, понеже често го взимат бабата и дядото... Сигурна съм, че не им издават карти

# 115
  • Мнения: 847
Карта е нужна за всяка възраст,защото освен задължения ниси и права /застраховка н-р/.

# 116
  • София
  • Мнения: 2 082
Карта е нужна за всяка възраст,защото освен задължения ниси и права /застраховка н-р/.

Точно Peace В държавните училища и детски градини в момента тече кампания за издаване на безплатни карти за градски транспорт на деца до 7 г.

# 117
  • Sofia
  • Мнения: 291
А тези карти стават ли за метрото и нали няма значение че детето е в ЧУ?

# 118
  • София
  • Мнения: 2 082
Стават за целия градски транспорт, и няма значение дали детето е в ДУ или ЧУ, стига да е под 7 г.

# 119
  • на път
  • Мнения: 2 804
. Сигурна съм, че не им издават карти

Така е - в ДШ не издават карти от край време. Няма и български бележници със снимка.

# 120
  • София
  • Мнения: 2 141
Има ли някой с дете в Дрита? Интересува ме дневният им график за първокласниците - от колко започват часовете, кога свършват, кога се провеждат допълнителните занимания, имат ли свободно време за игра навън.

# 121
  • София
  • Мнения: 121
Здравейте,
искам да "побутна" малко темата и да попитам има ли родители на деца в Петър Берон?
Може ли да споделите положителни или отрицателни аспекти в нивото на организация, обучение, отношение, комуникация с деца и родители.
Как се чувстват децата ви, харесва ли им?
И всякакви други неща, които сега вече като запознати с "обстановката" ви правят впечатление.

# 122
  • София
  • Мнения: 1 724
Здравейте, има ли някакви отзиви за Американо-Ангиъската Академия? Има ли някой с дете там. Гледам, че нямат изпит, таксите са от най-високите, което не предполага особено конкурентноспособност?

Относно разсъжденията за безсмислието от IB 6th Form, не бих се съгласила, но всеки има своя преценка. Имам позната, завършила СМГ с  писмо от Империал колидж, че през съответната година не приемат деца, завършили училища в   БГ.Съветът е да учи една година в друг университет на Острова и тогава да кандидатства. Разликата между добра диплома ай би тук / 38 точки, 7 -6-6 за предметите хайър левъл тук и на Острова е огромна. На всички ни е ясно защо...

# 123
  • Мнения: 40 860
Относно разсъжденията за безсмислието от IB 6th Form, не бих се съгласила, но всеки има своя преценка. Имам позната, завършила СМГ с  писмо от Империал колидж, че през съответната година не приемат деца, завършили училища в   БГ.Съветът е да учи една година в друг университет на Острова и тогава да кандидатства. Разликата между добра диплома ай би тук / 38 точки, 7 -6-6 за предметите хайър левъл тук и на Острова е огромна. На всички ни е ясно защо...

Тази година в Импириъл колидж се записа и сега си учи там едно българче от СМГ. Че даже и със стипендия. И още поне две други деца от СМГ бяха поканени на интервю и получиха оферти, но решиха да изберат друг университет Whistling
Та толкова за мантарата, че в ИК не приемат българи. Е, и ние я бяхме чували тази свята истина, ама явно някой не е знаел, че нещо е невъзможно и взел та го направил Joy

# 124
  • София
  • Мнения: 1 724
Черна станция, никъде не е написано, че в Импиръл никога не са приемал от СМГ, та камо ли, че вн Острова не приемат българи, звучи комично....Повече в полемика няма да влизам, остани си със здраве.

# 125
  • Мнения: 40 860
Черна станция, никъде не е написано, че в Импиръл никога не са приемал от СМГ, та камо ли, че вн Острова не приемат българи, звучи комично....Повече в полемика няма да влизам, остани си със здраве.

Говорим за ИК все пак, не за Острова по принцип, нали? На Острова учат хиляди българи и ясно, че не за това става дума:D
Иначе от много години се говори точно това, че конкретно ИК не приема българи като принципно положение. Това се подхранва и от разни съветници като "Интеграл", които директно казват на децата да не пишат ИК по същата причина. Според мен обаче не е така, а когато се е случвало да има откази с такъв аргумент е просто било куртоазия за да откажат някому без да го обидят. Аз съм следила нещата само през една единствена година и точно в тази година проблеми не е имало.

Всичко това го пиша не за да те надприказвам, а именно за да разсея един мит. Все пак много хора четат тук и няма лошо да разбием този мит Twisted Evil Така може някои деца да не си изпуснат шанса само заради предубеждения.
Но, може би има разлика при различните специалности все пак и за някои наистина да не приемат българските дипломи:peace: Това обаче ще е частен случай, а не обобщено положение за ИК изобщо.

# 126
  • Мнения: 169
Здравейте, може ли да ми кажете каква е била цената в Еспа за обучение и храна за учебната 2018-2019 годона за ПУК и от 1-4 клас. Благодаря предварително!

# 127
  • sofia
  • Мнения: 409
Аз бих попитала имате ли наблюдения за обучението и нивото в ОТ след 7 клас ? Кои други училища бихте препоръчали след 7 клас...като пояснявам че към момента сина ми няма идея какво иска да учи 😉

Общи условия

Активация на акаунт