Еконт - грешка

  • 13 096
  • 36
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 1 557
Здравейте!
Преди малко получих SMS от Еконт за получена пратка с дължима сума 280 лева, а аз не съм поръчвала нищо от никъде. Как да процедирам, да им звънна ли и да им кажа, че е станала грешка или да си мълча?

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
Ако не вземеш пратката,от Еконт ще те търсят също.Може и сега да им се обадиш,за да изясните нещата.Може една цифричка от телефона да е объркан и да са попаднали на теб

# 2
  • Мнения: 3 020
Мисля, че имат безплатен телефон за пренасочване, обади им се, за да проверят и да оправят грешката навреме.

# 3
  • Мнения: 238
Здравейте!
Преди малко получих SMS от Еконт за получена пратка с дължима сума 280 лева, а аз не съм поръчвала нищо от никъде. Как да процедирам, да им звънна ли и да им кажа, че е станала грешка или да си мълча?

Ако си мълчиш, ще ти звънят постоянно и е много досадно, а и все пак някой може би си чака поръчката.  Wink Напълно достатъчно е да се обадиш, да продуктуваш номера на пратката и да заявиш, че не е за теб и че няма да я взимаш.  Peace

# 4
  • Мнения: 1 557
Звъннах на номера и наистина пратката е на мое име с моя тел. номер и адрес. Служителят ми каза, че са инструменти от някаква фирма и че ще се свържат с въпросната фирма. Аз нямам дори регистрация в сайт в който се продават инструменти. Това, което ме интересува сега е откъде въпросната фирма разполага с моите данни? За съжаление не успях да чуя името на фирмата, защото малката беснееше и се чудя дали да не отида да се поинтересувам повече в самия офис. Това си е злоупотреба с лични данни, с които дори не знам откъде са се сдобили!

# 5
  • Мнения: 747
Чувала съм за подобни измами - пратки до фирми с наложен платеж. Обикновено ги вземат служителите, които не знаят какви поръчки е направил шефа, а после се оказва, че той нищо не е поръчал, а в пратката са сложени боклуци.

# 6
  • Мнения: 747
Ето една статия по въпроса: http://www.bnews.bg/article-105199. Може да са изнагляли и да ползват вече действащ куриер.

# 7
  • Мнения: 1 557
Явно става дума за някаква измама, но при положение, че аз знам, че не съм поръчала нищо, не знам как се очаква да платя тази сума? Явно някъде имат достъп до лични данни, което е много обезпокоително.

# 8
  • Мнения: X
Явно става дума за някаква измама, но при положение, че аз знам, че не съм поръчала нищо, не знам как се очаква да платя тази сума?

Има хора, които често получават пратки, понякога по няколко на ден или на седмица. Като нищо може и да не забележат, преди да отворят пратката.

# 9
  • Мнения: 238
Аз работя с Еконт и мога да кажа за голямо съжаление, че по никакъв начин данните, които оставяте там, са защитени. Правят голееееми нарушения, но обикновено от незнание и небрежност. Все пак, ако имаш регистрация в системата на Еконт, някой може да е използвал данните ти оттам- адрес, ЕГН, имена, телефон. Просто фактически защитата е много слаба и начините за това са доста.

Трябва да се знае, че лицето, което фигурира като получател, не е длъжно да приема пратката и ако има съмнения, да не отваря за преглед пратката!

# 10
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
не знам как се очаква да платя тази сума?

Изобщо не се очаква.Не си длъжна да плащаш нищо.Бих се обадила отново или отишла на място,за да разбера името на изпращача.После ще се опитам да направя връзка с него

# 11
  • Мнения: 9 100
Не си длъжна нищо да правиш - има срок, мисля 7 дни, след който, ако не се вземе, пратката се води отказана, прави се връзка с подателя, който да реши дали да си я вземе обратно, или да бъде унищожена.
Пфф, вече нищо не ме учудва в тоя свят ooooh!

# 12
  • Мнения: X
Естествено, че не е длъжна да приема пратката; тя е собственост на подателя, Еконт ще си урежда сметката с него.

# 13
  • Мнения: 238
И все пак някой да не си помисли, че можеш да си поръчваш нещо и после да не си го взимаш, защото има и такива случаи.  Wink

# 14
  • Мнения: X
На практика - може, затова има и такива случаи.

# 15
  • Мнения: 1 557
Не съм си и помисляла да я приемам и да плащам каквото и да било. По случайност ММ днес има пратка в същия офис и мисля да отида с него, за да разбера коя е тази фирма, ще проверя дали изобщо съществува такава и след това ще я постна тук, за да я имате предвид.

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
И все пак някой да не си помисли, че можеш да си поръчваш нещо и после да не си го взимаш,

Е,може,защо да не може.Размисляш и не го взимаш.Изпращачът се набутва с пътните разходи обаче

# 17
  • Мнения: 9 100
Всъщност, това е въпрос на договорка, защото когато изпращаш пратка с опция "преглед и тест", има условие, ако получателят се откаже - да заплати транспортните разходи в двете посоки. Т.е за изпращача не е проблем, а за получателя е, защото плаща разходите двупосочно.

Като идеш в офиса, кажи директно, че си получила пратка, която не си поръчвала и дори нямаш регистрация в базата данни на Еконт - да са наясно, че ако стартират процедура по получаване и заплащане на пратка, си е на тяхна отговорност - ти нямаш нищо общо със ситуацията, просто искаш да знаеш как телефонът ти е попаднал в тази каша.

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
Всъщност, това е въпрос на договорка, защото когато изпращаш пратка с опция "преглед и тест", има условие, ако получателят се откаже - да заплати транспортните разходи в двете посоки.

Това,ако изобщо получателят за яви в офис на ЕКОНТ  Wink
Може да не се яви и няма сила,която да го накара да се яви,още повече и заплати разходите

# 19
  • Мнения: 1 557
Сега се връщам от Еконт, грешката е на изпращача. Обясниха ми, че при изпращането са объркали тел. номер и понеже аз съм получавала пратки по Еконт, веднага са ми излезли данните в тяхната система, не са забелязали грешката, понеже и първите ни имена с реалната получателка са еднакви. Когато Еконт са се свързали с фирмата и са им казали името и фамилията ми, са разбрали, че са направили грешка. Получателката си е получила поръчката и всичко е наред.
Благодаря на всички писали в темата!

# 20
  • Мнения: 9 100
Е, ще спим спокойно тази нощ, значи Grinning
Радвам се, че има хепи енд!

# 21
  • Мнения: 888
И на мен ми се е случвало да получа SMS от Еконт за пратка, която не е била за мен, но имаше съвпадение в имената и затова е станала грешка.

# 22
  • Мнения: 238
И все пак някой да не си помисли, че можеш да си поръчваш нещо и после да не си го взимаш,

Е,може,защо да не може.Размисляш и не го взимаш.Изпращачът се набутва с пътните разходи обаче

То винаги може, въпросът е, че това дали наистина може или не зависи от отношението на покритие, тоест отношението между подателя и получателя. Ако имаш договор, който те задължава да приемеш доставката, си в неизпълнение. А то че може и да не изпълниш задължението си- ясно е.

Не може да си поръчваш това-онова и да не си вдигаш телефона дори, за да откажеш поръчката си. А това, че хората го правят, показва колко сме назад с нещата.  Peace

# 23
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
Ако имаш договор, който те задължава да приемеш доставката, си в неизпълнение. А то че може и да не изпълниш задължението си- ясно е.

С договор е съвсем друго.Там нещата са на съвсем друго ниво
Говорим обаче за физическо лице.Колко физически лица имат договори от подобен тип?

Наскоро поръчах чувалче за количка от сайта Минимод.Чувалчето не дойде в уречения ден и на следващия също.А ние трябваше да пътуваме .След няколко дни закъснение получих известие,че е пристигнало и дължа 189 лв.Нито съм длъжна да го взимам,нито им дължа обяснение.Те не спазиха нашата уговорка,аз също съм в правото си да не я спазя.

# 24
  • Мнения: 238
Да, когато поръчваш нещо, се съгласяваш с ОУ на продавача и си обвързан от тях. А това, че фактически можеш и да не си вземеш поръчаното, съвсем не означава, че имаш такова право. Но този случай със забавата на едната страна е съвсем друго.

Исках да кажа, че тук тези неща са доста назад все още и доста хора злоупотребяват. А и търговците са неподготвени от друга страна, и на мен ми се е случвало да не се спазват никакви срокове.

# 25
  • Мнения: X
Какво право? Законово право? Морално право? Щом не е забранено със закон, или не си обвързан с договор, значи имаш "право" да не си вземеш пратката. А дали е редно, коректно и т.н., е съвсем друг въпрос.

# 26
  • Мнения: 238
Ами като поръчваш стока от интернет, обикновено се обвързваш от договор  Laughing


Както и да е, това го написах просто, за да не се спекулира с темата...

# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
Ами като поръчваш стока от интернет, обикновено се обвързваш от договор  Laughing

А,договор.Масово вече сайтовете искат само имена,телефони и адрес.С наложен платеж работят.Няма договор,няма нищо.
Права си,че не е коректно,но ние говорим дали е възможно,а не дали е кореректно

Lеxie   Peace

# 28
  • Мнения: X
Ами като поръчваш стока от интернет, обикновено се обвързваш от договор  Laughing


Както и да е, това го написах просто, за да не се спекулира с темата...

За обвързване може да се говори, след като си подписал, че приемаш стоката, и си платил за нея.

# 29
  • Мнения: 238
Момичета, договорът, сключен от разстояние, се счита за сключен от момента, в който приемането достигне до предложителя, тоест когато си поръчвате нещо, има едни общи условия, с които се съгласявате, изпращайки тази форма попълнена. Това, че тук нещата не се разбират по този начин, само говори за това, че сме много зле- и откъм информираност, и откъм електронна търговия. В някоя нормална държава това ще се счита за нарушение на договора и могат да бъдат търсени неустойки и други вреди от изправната страна. Затова казах и по-горните неща.  Wink

# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 18 386
тоест когато си поръчвате нещо, има едни общи условия, с които се съгласявате, изпращайки тази форма попълнена.

Разбира се,че така.Но както писах по-горе,вече масово искат само име,тел и адрес.Ни общи условия,ни нищо.Примерно чувалчето от Минимод ми беше така.Нямам и регистрация в сайта им.Попълвам име,адрес,тел,обаждат ми се кога ще пристигне и това е

# 31
  • Мнения: X
В общите условия никъде не пише, че клиентът е длъжен да приеме пратката. А в 'нормалните' държави плащането става предварително.
Най-много някой търговец да има претенции за транспортните разходи, но едва ли ще седне да се занимава с глупости.

# 32
  • Мнения: 747
Момичета, договорът, сключен от разстояние, се счита за сключен от момента, в който приемането достигне до предложителя, тоест когато си поръчвате нещо, има едни общи условия, с които се съгласявате, изпращайки тази форма попълнена. Това, че тук нещата не се разбират по този начин, само говори за това, че сме много зле- и откъм информираност, и откъм електронна търговия. В някоя нормална държава това ще се счита за нарушение на договора и могат да бъдат търсени неустойки и други вреди от изправната страна. Затова казах и по-горните неща.  Wink

Сега се замислих - как се доказва, че точно ти си пуснал поръчката? Защото може всеки, който ми знае името и адреса да го направи... Може би ако има потвърждение на регистрацията през мейла има някаква обвързаност, но не всички сайтове изискват регистрация.  newsm78

# 33
  • Мнения: 238
Да де, затова тук никой не плаща предварително, защото сме доооста назад с тези неща.

Това е договор за покупко-продажба, не е просто попълване на данни. Въпросът е в кой момент ще възникне договорът-аз смятам, че е именно с получаването на приемането, както е според Закона за задълженията и договорите. Така че дори и никъде да не го пише, че си длъжен, вече си се обвързал и изпадаш в забава и неизпълнение, ако не го направиш. Това е екзотична хипотеза и никой няма да се занимава за 4-5лв доставка, но аз написах, че все пак когато поръчваме нещо, трябва да го взимаме, защото в нашия магазин има чести случаи, когато купувачът изчезва извън града за неопределено време, стоката си седи понякога със седмици и чака. Е, аз не губя ли много повече от доставка в случая? Губя възможността да си продам стоката. Затова не е добре да се злоупотребява с темата. Grinning

# 34
  • Мнения: 747
Назад или напред, склонна съм да платя предварително само в интернет магазин, който се е доказал пред мен като сериозен. Вече няколко пъти ми се случи да поръчам нещо в някой магазин, а от там - ни вест, ни кост. Остава и да съм си платила, после чакай от умрял писмо.

# 35
  • София
  • Мнения: 44 201
 Lindie
 - а защо стоката стои седмици... направете си договор с куриера, че ще търси 2-3 пъти поредни дни  клиента(или там ще му праща известия) и като не си го  потърси се връща при теб...
Иначе чак пък да губиш възможност да си продадеш стоката, тя се връща при теб - продаваш си я... какъв е проблема.

# 36
  • Мнения: 238
Lindie
 - а защо стоката стои седмици... направете си договор с куриера, че ще търси 2-3 пъти поредни дни  клиента(или там ще му праща известия) и като не си го  потърси се връща при теб...
Иначе чак пък да губиш възможност да си продадеш стоката, тя се връща при теб - продаваш си я... какъв е проблема.

Е, проблемът е, че чакаш... И в даден момент, когато се върне, вече имаш нови продукти и този ти е непотребен, както и да е. Имаме си договор, лошото е, че служителите са много небрежни понякога и тъй като пратките ни са малки, престояват седмици, без дори да се обаждат на хората понякога. И така си се затриват много сериозно- опитваме се и ние да ги следим, но не винаги е възможно. Понякога казват, че са се обаждали, а всъщност, когато се свържа с купувача, оказва се, че той за първи път чува, че от Еконт го издирват със седмици, отива и си взима пратката веднага.  Laughing Така че истината винги е различна за всеки отделен казус и не мога да си позволя да си връщам поръчките след 2-3 дни престой, винаги изчаквам поне седмица.

Общи условия

Активация на акаунт