не може да запомни! проблем с първолак

  • 13 742
  • 46
  •   2
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 1 320
Пиша от телефона и нямам опция за български език! Предварително се извинявам. Не съм писала отдавна, просто съм изключила. Малкия има дислексия. Сега работи с логопед. Водиме го и на психолог. В училище е късно да почне да работи с ресурсен, а и не съм сигурна, че изобщо искам да работи такъв с него. Сега трябва да минем прегледи в комисия в медицинска академия за да.... не знам как се казва точно, с две думи да му дадат документ че е с дислексия. Жалкото е че трябва да мъкна пак детето при поредните доктори като опитно зайче. Тои самия не се чувства добре от всичко това. Сега ще започне тренировки по лека атлетика и се надявам да го откъснат от всичко това. И в залата поне няма да го третират като различен!

Последна редакция: пт, 29 мар 2013, 00:36 от Фран Джонсън

# 31
  • Мнения: 24 467
.... Малкия има дислексия. Сега работи с логопед. Водиме го и на психолог. В училище е късно да почне да работи с ресурсен, а и не съм сигурна, че изобщо искам да работи такъв с него. Сега трябва да минем прегледи в комисия в медицинска академия за да.... не знам как се казва точно, с две думи да му дадат документ че е с дислексия. Жалкото е че трябва да мъкна пак детето при поредните доктори като опитно зайче. Тои самия не се чувства добре от всичко това. Сега ще започне тренировки по лека атлетика и се надявам да го откъснат от всичко това. И в залата поне няма да го третират като различен!


Точно това е. Хубавото е, че сте намерили причината и специалиста.
В училище ще е най- често "отбий номер", като с повечето неща. Дръжте си на вашия човек.
И идеята със спорта е чудесна- да се чувства нормално детето, което си е нормално де, само дето при нас всяка отлика се счита за "ненормалност".
Успех ти желая. Има много деца с вашия проблем- израстват съвсем нормални хора, когато към тях се подходи правилно. Мисля, че вие сте започнали.

# 32
  • Мнения: 382
запазена ма®ка, не спирай да се занимаваш с детето, нека ходи и при специалист и ще видиш как след няколко години ще работи наравно с другите деца. Говори и с учителката му - нека поощрява успехите му и да съобразява задачите, които му дава, с неговото състояние. Ако трябва нека да разговарят със специалиста за начина на работа.

# 33
  • София
  • Мнения: 16 035
Хубаво е, че сте разбрали от къде идва проблема. Сега постепенно ще се реши. Аз също съм за ваш логопед, нямам вяра на безплатните в у-ще. Просто при частния  детето ще ходи на уроци, както другите на английски. Ходенето по доктори и комисии не е приятно, но трябва да го минете.
Постепенно с търпение всичко ще се преодолее. Да си спортува, това също ще му помогне. Имах такъв съученик до 8ми кл. Сега е известен  ортопед.

# 34
  • Varna
  • Мнения: 159
Важното е , че сте открили проблема. Лека-полека ще го разрешите. Най -добре с ваш логопед. Идеята за спорта е страхотна.

# 35
  • София
  • Мнения: 416
Здравейте. Продължавам да пиша в тази тема, за да не пускам нова, заради проблемите с моя първокласник. Става въпрос за това, че при диктовка той упорито бърка звучните и беззвучни съгласни и то в думи, в които те се чуват много ясно. Давам пример: думата ТЕЛЕФОН, в която се чува звука Ф, той пише В - ТЕЛЕВОН, друг пример - КОМИН, чува се звука К, той обаче пише ГОМИН, в думата ТРЕВА се чува В, той обаче пише ТРЕФА. Говорих с учителката, която ми каза, че за пръв път и се случва подобен проблем. Тя говорила също и с логопеда в училище, но и обяснили, че това не е за логопед.
Всеки ден след училище правим диктовки, той упорито си бърка буквите, аз го карам да ги изговаря, да ми казва правилната буква, с която се пише думата, да ми я напише и тогава всичко е ОК. Обаче започне ли се диктовка и проблемът се повтаря. Много се надявам проблемът да се оправи с възрастта и да не е нищо сериозно, но все пак приемам и други мнения.

# 36
  • Мнения: 134
maichence , ние имахме един такъв период.Оказа се, че синът решил да се застрахова.Разбрал, че нещо се чува, а друго се пише (ама не разбрал кога)и решил да пише все обратното.Доста смях падна, но обясних и разбра.Трябва детето да се научи да проверява с гласна след съгласната.

# 37
  • Мнения: 11 911
Оказа се, че синът решил да се застрахова.Разбрал, че нещо се чува, а друго се пише (ама не разбрал кога)и решил да пише все обратното

Много често повтаряща се грешка при децата е точно това- презастраховането при изписване на думи, в които няма съмнение кой звук се чува.

# 38
  • София
  • Мнения: 7 242
запазена ма®ка, хубаво е, че сте си признали, че има проблем и сте взели мерки. Това за спорта е много добре. Дъщеря ми имаше други проблеми, но много и помогна - дава самочувствие, измества фокуса от проблема.

maichence, а правилно ли говори сина ти? Дъщеря ми е в ПГ и не изговаря правилно някои звуци, "изяжда ги", бърза... Учителката й ме посъветва да я водя на логопед т.к. е възможно в 1-ви клас да има същите проблеми, които описваш.  На нас обаче не ни се иска, т.к. програмата й е натоварена, а и самата тя не желае. Затова би ми било от полза, ако майки със същия проблем споделят.

# 39
  • Варна
  • Мнения: 816
Здравейте. Моят син също много време бъркаше звучни и безвични съгласни . Пишеше дорта, вместо торта . Пратофчет, вместо братовчед. 3 години се борим с този проблем, вече много рядко бърка. Последно казаха че е с дислексия, но според нашия логопед не е . Учим двамата, ходи на логопед и на обучител за дислексията. Старая се да съм спокойна и да не го стресирам. Иначе спорта е чудесна възможност, дава страхотно самочувствие на детето. Ники е републикански шампион по спортна гимнастика и даже получава степендия за даровито дете от общината. Моят съвет е да бъдем по търпеливи с децата и да се радваме и на малките му успехи. Поздрави.

# 40
  • София
  • Мнения: 416
Благодаря на всички за отговорите. Вчера почти целият ден го отделих на Марти за диктовки. Оказа се, че той не е сигурен коя буква трябва да напише и подобно на детето на el_an се презастрахова. Обясних му, че пише тази буква която чува. Последните думи, които диктувах нямаше грешки. Ще продължа да се занимавам пак ежедневно с него и се надявам да се изчистят нещата.

# 41
  • Мнения: 11 911
Благодаря на всички за отговорите. Вчера почти целият ден го отделих на Марти за диктовки. Оказа се, че той не е сигурен коя буква трябва да напише и подобно на детето на el_an се презастрахова. Обясних му, че пише тази буква която чува. Последните думи, които диктувах нямаше грешки. Ще продължа да се занимавам пак ежедневно с него и се надявам да се изчистят нещата.

Когато диктуваш и предполагаш, че детето може да сбърка му казвай преди да напише думата , да ти изговори думата за проверка.Вкл. и за думи,при които се пише това, което се чува.Така и детето ще стане по- уверено.

# 42
  • Мнения: 8 883
Аз съм с дислексия, но сравнително лека форма. Изразява се в това, че когато пиша разменям буквите в някои думи. Обикновено става въпрос за съгласни, а не гласни букви. Също тако обратно броене или четене ми е леко трудно. Но! това никога не е спирало майка ми от допълнителни занимания като мога да кажа, че това не ми се е отразило по никакъв начин в живота - имала съм много добри и и отлични оценки в училище, прочела съм и продължавам да чета огромен обем от книги, работя в сферата на комуникацията.
За мен е важно на децата да не се насажда чувството за болестно състояние, защото дислексията не е такова, а да се възпитават и учат да живеят с нея.
Често казано първият пост на авторката ме наведе по-скоро на идеята за аутистично поведение, но щом за изяснили това с лекари специалисти всичко е чудесно!
Успех на всички и бъдете много постоянни и последователни с децата си  Peace

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
ако не беше написала сега, че си с дислексия, нямаше да позная! Наистина не ти личи в писането!  Simple Smile
Аз си помислих и за двете, ама нямам право, това не е като тук да си "хвърляме диагнози" една на друга в някой спор.

# 44
  • Мнения: 1
Здравейте! Имам следния проблем със сина ми, който е в 1-ви клас. Не знам точно от къде да започна, но с две думи не помни нищо от предадения му материал в училище. Въобще не знае какво се случва! Днес през ред пишем буквите "Ъ" и "У" и на следващия ред вече не помни на предишния коя буква е написал. В училище ме извикаха класната ръководителка и учителката от занималнята да разговарят с мен и с 2 думи ми обясниха, че проблема му е сериозен и, че училищния психолог иска да го праща на разни изследвания, тестове или и аз не знам какво точно. Пример учили за буквата "М", питат го коя е буквата, той казва "Ъ". Някакви прости думички като "има" няма никакъв шанс да прочете. По математика смята, събира без проблем и до тук....всичко останало му е пълна мъгла. Той е ужаснооо кротко дете, много притеснителен е. Страхува се да не сгреши. Реших, че проблема може да е заради учителките, другите деца, ако му се смеят, че греши, но вкъщи е по абсолютно същия начин-пълна мъгла! Плаче в училище като сгреши, заболява го корема, повръща. Започва да отказва да контактува с децата,а предпочита да си седи сам. Аз съм в пълна безизходица, не зная как да постъпя. Днес говорихме, но той не може или не иска да каже какво го тревожи. Всичко приключва със сълзи. Аз не му се карам, не го наказвам, разговарям с него, като с възрастен. Стремя се да съм предимно приятел с него, но въпреки това някъде бъркам и нещо изпускам. Изостава много с училищния материал, помагам вкъщи, в занималнята, учителката му обръща внимание, но той абсолютно не запомня нищо или пък отказва... не зная! В градината и в пред училищната група не съм имала такива проблеми с него. Пишеше сам печатните букви и ги познаваше, смяташе дори без сметало. Не зная какво се случва с детето ми, ако можете да ме посъветвате бих била благодарна. Дали да потърся психолог или невролог, идея нямам...


Здравейте какъв се оказа проблема при вашето детете.Така описано и моя първокласник е със същото поведение.

Общи условия

Активация на акаунт