не може да запомни! проблем с първолак

  • 13 742
  • 46
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 320
Здравейте! Имам следния проблем със сина ми, който е в 1-ви клас. Не знам точно от къде да започна, но с две думи не помни нищо от предадения му материал в училище. Въобще не знае какво се случва! Днес през ред пишем буквите "Ъ" и "У" и на следващия ред вече не помни на предишния коя буква е написал. В училище ме извикаха класната ръководителка и учителката от занималнята да разговарят с мен и с 2 думи ми обясниха, че проблема му е сериозен и, че училищния психолог иска да го праща на разни изследвания, тестове или и аз не знам какво точно. Пример учили за буквата "М", питат го коя е буквата, той казва "Ъ". Някакви прости думички като "има" няма никакъв шанс да прочете. По математика смята, събира без проблем и до тук....всичко останало му е пълна мъгла. Той е ужаснооо кротко дете, много притеснителен е. Страхува се да не сгреши. Реших, че проблема може да е заради учителките, другите деца, ако му се смеят, че греши, но вкъщи е по абсолютно същия начин-пълна мъгла! Плаче в училище като сгреши, заболява го корема, повръща. Започва да отказва да контактува с децата,а предпочита да си седи сам. Аз съм в пълна безизходица, не зная как да постъпя. Днес говорихме, но той не може или не иска да каже какво го тревожи. Всичко приключва със сълзи. Аз не му се карам, не го наказвам, разговарям с него, като с възрастен. Стремя се да съм предимно приятел с него, но въпреки това някъде бъркам и нещо изпускам. Изостава много с училищния материал, помагам вкъщи, в занималнята, учителката му обръща внимание, но той абсолютно не запомня нищо или пък отказва... не зная! В градината и в пред училищната група не съм имала такива проблеми с него. Пишеше сам печатните букви и ги познаваше, смяташе дори без сметало. Не зная какво се случва с детето ми, ако можете да ме посъветвате бих била благодарна. Дали да потърся психолог или невролог, идея нямам...

# 1
  • Мнения: 40 919
Може би е дислексия. Колкото по-рано говорите със специалист толкова по-лесно ще се намери решение. И не се шокира, нищо срамно няма. Дислексията не е малоумие, а просто лошо работещ "канал" за възприемане на информация. Обаче си има чалъми това да се заобиколи.

# 2
  • Мнения: 337
Консултирайте се със специалист. Той ще ви даде най-адекватни насоки.

# 3
  • Мнения: 1 272
Най-добре е да заведете детето при специалисти - психолог, логопед. Те най-добре ще преценят ситуацията и ще дадат план за действие.

# 4
  • София
  • Мнения: 11 708
Моят съвет е да потърсите специалисти психолог и логопед,които да се установят къде точно се крие проблемът.
И аз четейки поста ви си помислих за дислексия,но само можем да гадаем...
Сигурна съм,че след консултация ще откриете истината.Желая Ви успех!

# 5
  • Мнения: 289
Присъединявам се към горните мнения. Може би трябва да намерите начин да поговорите с детето / без то да Ви заподозре/ и да разберете дали не се притеснява от нещо конкретно - някое дете, учителка, обстановка. Трябва да се открие причината и да се отстрани. щом казвате, че преди е познавал буквите, явно е посещавал детска градина и подготвителен клас - там не са ли забелязали, че нещо се случва с детето.

# 6
  • Мнения: 2 755
Запазена ма®ка, детето успява ли да запомни песничките и стихотворенията, които чува? Ако ги помни, едва ли проблемът е в паметта. И аз като останалите, ще те посъветвам да се обърнеш към психолог и към логопед. Ако се окаже дислексия, детето ще бъде обследвано в Ресурсния център и ще има възможност да ползва ресурсен учител. Успех.

# 7
  • София
  • Мнения: 62 595
Чакай сега, детето не запомня или има проблем с четенето? Много често дислексиците помнят наизуст какво се казва в клас, но имат проблем с четенето и писането - разменят букви, сменят букви. Все пак, има голяма вероятност да е дислексия, по-добре заведи детето да го обследват, че да се хванат нещата още в първи клас!

# 8
  • София
  • Мнения: 16 035
Консултация със специалист е наложителна.
Но аз си мисля нещо друго - ако не ходиш на работа взимай го след часовете, да не остава на занималня. В къщи бавно и полека учете материала. Тъкмо като го вземаш ще разбереш от учителката по кой предмет какво са минали и ще преговаряте.
Предполагам, че закъснялото идване в класа също е от значение.
Първите дни са взели някакви уроци, той докато ги навакса и вече са се натрупали и нови неща. Отделно децата са си сформирали разни групички и той се явява по-късно и е малко неориентиран. Може и учителките да са направили коментар по този повод.
Затова се притеснява и го заболява стомах, според мене.
А да не би да му е мъчно за баба и дядо? Говорят ли си2

# 9
  • София
  • Мнения: 1 320
Tonita, да запомня. Още от детската градина, както и миналата година в пред училищната група е учил стихчета и песни. Много му вървят чуждите езици и има цял репертоар от английски песни. Лятото за седмица в Испания само като слушаше децата и се научи да брои, както и няколко фрази.

ili1, да посещавал е градина, а от миналата година е в това училище, в него изкара пред училищната група. По никакъв повод, никога не са говорили с мен учителите, че той има някакви проблеми с паметта.

Andariel, не запомня, от там идва и проблем с четенето, защото просто не знае кои са буквите. Вчера пишем буквата "Ъ", пише и повтаря коя е буквата и така 3 реда. Пишем след това един ред друга буква и го връщам на предишната буква с въпроса "Коя беше тази буква?" и той казва "забравих". Стигнали са до буквата 'М", взели са всички гласни, от които той познава само А, О и Е, но най-странното е, че въпреки, че ги познава тези 3 букви, за него буквата "У" също е "Е".

Aisha, аз събота и неделя се занимавам с него. За мен занималнята е полезна за него, защото е сред децата. Той е свит и притеснителен и има нужда да контактува повече с деца. Седенето вкъщи с мен няма да му е от полза, защото той ми плаче, намира си куп други оправдания да си почива и да не заляга над тетрадката. Това, че закъсня за училище за мен не е проблем най-малко пък общуването му с децата. Той ги познава от миналата година. Повечето деца общуват с него без проблем, защото той е тих, не е дразнител, не удря, не бута и т.н.. И разбираемо е да му е мъчно за баба му и дядо му, но това е ситуация с която той не се сблъсква за първи път, а в последните 4 години с края на лятото знае, че предстои раздяла с тях. Да, говорят си по телефона и скайп и смятам, че не са фактор.

Вече намерихме координати на някой специалисти и още тази седмица ще направиме нужните консултации. Ресурсната в училище иска да го наблюдава 1 месец преди да вземем някакви мерки, но аз не мога да чакам толкова и на него да му става все по трудно. Истината е, че до сега с него сме писали и учили само по математика, защото виждах какво става в тетрадките му, но по писане все има някакви 6-ци,усмихнати човечета или там подобни неща, с които ги поощряват и до петък, до разговора с класната ръководителка аз нямах представа какво се случва с него.

# 10
  • Мнения: 289
Да, няма смисъл да чакаш. Още тази седмица взимай мерки, защото с всеки изминал ден взетия нов материал се увеличава и става по-трудно.
Пожелавам успех ма милото детенце.
Трябва да имаш много търпение и вяра в него. Не му показвай, че се притесняваш.

# 11
  • Мнения: X
Трябва да имаш много търпение и вяра в него. Не му показвай, че се притесняваш.

Те и учителите би трябвало да имат търпение, а не да викат майката и да я стряскат с диагнози. И между другото тръпки ме побиват от вълната от съвети в темата, всеки от които се свежда до консултация със специалист. Детето е в първи клас. Може да му трябва повече време да се адаптира, може подходът да е неправилен, може всичко. Щом забравя какво е писал на горния ред, значи напълно се е "изключил". Според мене само търпение му трябва, но за съжаление в съвременното училище шансът му да получи диагноза е много по-голям.

# 12
  • Мнения: 40 919
Трябва да имаш много търпение и вяра в него. Не му показвай, че се притесняваш.

Те и учителите би трябвало да имат търпение, а не да викат майката и да я стряскат с диагнози. И между другото тръпки ме побиват от вълната от съвети в темата, всеки от които се свежда до консултация със специалист. Детето е в първи клас. Може да му трябва повече време да се адаптира, може подходът да е неправилен, може всичко. Щом забравя какво е писал на горния ред, значи напълно се е "изключил". Според мене само търпение му трябва, но за съжаление в съвременното училище шансът му да получи диагноза е много по-голям.

От прегледа при специалист вреда няма да има. Даже всички ще се успокоят, ако авторитет им каже, че всичко е наред. Но ако се окаже, че има проблем, то колкото по-рано се открие, толкова по-добре. А учителите са длъжни да сигнализират, а не да "търпят" цяла година, а родителят да е в неведение.

# 13
  • Мнения: 46 516
В предучилищна също се учат букви. Тогава как беше? Името пише ли си? Буквите на членовете на семейството?

За Дислексията - малко по-различни неща съм чела за нея, това ми прилича по-скоро на липса на концентрация.

Имам сходен опит. Дъщеря ми също е много разсеяна и този начин на учене с по 3 реда писане има нулев ефект. И 5 листа да са, машинално пише, без да мисли, съответно не запомня нищичко.
Другото, което исках да попитам е - водили ли сте детето на очен лекар? Ние в началото всичко отдавахме на разсеяността, когато пишеше домашни просто седеше пред листа и ревеше, без да знае за какво - накрая детето се оказа с 3 диоптера астигматизъм... след като сложи очила и концентрацията се подобри и всичко останало.

# 14
  • София
  • Мнения: 9 517
Първи клас наистина е много тежък - и за деца, и за родители. Може детето да е стресирано и затова да му липсва концентрация - моя момък във втори клас има дни, в които 2+2 не може да сметне. Но аз лично бих завела детето при специалист - първо при логопед /лично аз, де/. Успех, няма смисъл да се чака и да се тормозите - по-добре да проверите всички възможности и тогава да отдавате това състояние на стрес  Peace

Общи условия

Активация на акаунт