не може да запомни! проблем с първолак

  • 13 738
  • 46
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 783
Наред с изследванията при специалисти, трябва с четири очи да следите за емоционалното състояние на детето, отношението на учителите към него, което веднага, като в огледало, се отразява в отношението и на децата - всеки знае, че тактичността при тях е издигната в култ, толкова умело се грижат за психиката на децата, че някои носят травми цял живот.

# 16
  • Мнения: 11 910
Аз също съм За консултация със специалист.
Но тъй като имам първокласник ми прави впечатление нещо друго.Повечето деца, вкл. и моят син, са изключително честолюбиви.Не търпят провал, като че ли в тях е заложен модел на напредване, изпреварване, демонстриране на повече и още повече, разбира се, независимо колко родителите отричат роля в тази гонитба.Така едно по-чувствително дете, ако има колебания в уменията си, често отказва да работи или от стрес прави странни грешки.

В ДГ имаше случаи, при които синът ми демонстративно е затварял тетрадката и е казвал "Няма да пиша".После сама стигнах до извода, че той е наплашен от евентуален провал, изпитва страх, срам и т.н.

Когато започнаха да пишат ченгели и букви, употребявахме часове, без да преувеличавам.Напише две хубави букви, после една- нищо общо с другите.Или 4 пъти правилно една цифра, на петия път- огледално.Обясних му, че сега се учат, няма проблем и да сгреши, не е срамно, но след като е сгрешил, следва да опита пак.

В случая, вероятно детето от притеснение дали ще се справи допуска грешки.
Като цяло , в първи клас цари една атмосфера не на предстоящо радостно запознаване с науката, а атмосфера на кой в какво и с колко е изпреварващо напреднал.Впечатленията ми са от нашия първи клас, но и от многобройните теми за ниво и обучение на деца.В каквато атмосфера по-чувствителни деца трудно се справят.

Друго- има деца за които не е особено подходяща занималнята.Аз прецених, че за моето дете е така, има нужда от индивидуално внимание и обучение.Сама си измислям методики на обучение, сама свеждам и опростявам учението до познати, повторими и забавни модели.Иначе- същата работа- смята без проблем, с изписването на букви - къртовски труд положихме.

# 17
  • Мнения: 498
аз водих и двете деца на логопед един месец или малко повече за по един час на седмица. установих че и с двамата има какво да се работи, но с израстването/ дъщеря ми  е 1 клас/ проблемите при нея сами си изчезнаха почти напълно. установих че се срамува от провал, не иска да ми чете защото не можела бързо като мен и тя само реве и се тръшка, иначе е много добре пише на български и английски, знае всички букви от азбуките, изобщо сама си пише разказчета на двата езика. но аз съм строга майка и често повишавам тон заради харектера й - прави си каквото иска. в училище знае повече от другите и заради това не внимава какво се иска, а пише това което тя смята за необходимо. госпожата й ми прави забележки доста често в това отношение. при сина ми е друго - той прави каквото му се каже, слуша стриктно логопеда и изпълнява. дори сега в къщи си прави сам упражненията, които е запомнил, а е 3 група в детската градина. много е впечатлителен и емоционален, но обича да играе с всички други деца независимо на колко година са. от сънища си направи страхова невроза и затова гозаведох на психолог-логопед, спрях го от детската градина за известно време и нещата и тиковете отшумяха. прави ми впечатление че много трудно научи цветовете. сега трудно учи буквите, докато с числата и смятането няма изобщо проблем и все печелел 1 място в детската градина.
написах всичко това защото смятам че когато има проблем трябва веднага да се действа и да се потърсят хора които да помогнат, а не децата да се мъчат. и най вече родителя сам усеща какво трябва да промени или върху какво да работи с детето. аз даже си мислех да отложа сина ми с една година от 1 клас и ако видя че няма напредък до тогава ще го направя - не защото няма да се справи в 1 клас, а защото не виждам смисъл да се пренапряга, когато след цяла година ще му е по лесно.

# 18
  • русе
  • Мнения: 643
Дъщеря ми беше така първия срок на първи клас.Писане-ужасно все едно гледаш кардиограма,гледа една буква пък казва друга или просто си мълчи защото я е забравила.А четенето ни беше най голям проблем с това сричкуване ....голяма мъка .Реших че има някакъв проблем и говорих с класната тя ме попита дали детето е преглеждано от очен да не би там да е проблема.Нашата класна ме посъветва да изчакам до Коледа да видим как се развиват нещата и тогава да мислим за проблем,тъй като доста деца имат нужда от време да се приспособят към всичко което се изисква от тях.Така и направих изчаках и началото на втория срок тя вече четеше и пишеше разбираемо.Междувременно да кажа че се бях свързала с една фондация за дислексия,преди това в детската градина е ходила веднъж на логопед и психолог пак заради мои съмнения за хиперактивност но и това отпадна.Казват ми детето е много умно явно е по разсеяна и бързо се разконцентрира.Това което искам да кажа е че една консултация няма да навреди и ще успокой майката ,а на детето да му се даде време да се приспособи.

# 19
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 321
Може да опиташ едно упражнение: изписвате няколкото изучени букви на лист, назовавате ги, започвате да се редувате да си пишете буквите по гърбовете и да ги отгатвате. Подозирам, че неусетно ще си спомни всичко.

Друго упражнение: коя дума започва с изучената буква - в средата на коя дума има изучената буква - коя дума завършва с изучената буква - дума, в която буквата се среща два пъти. Нека визуализира и свързва буквата с предмети, които са му близки. Картинки и празни кутийки, отговарящи на броя на буквите. Сам да търси мястото на изучената буква, като спелува.
Училище, круша, кану, кукумявка


За да се оползотворят картинките и кутийките максимално, е третото упражнение: да попълни всички изучени букви на съответните места.

Накрая идва ред на курабийките. Даваш му да меси тестото и да оформя буквите, които му харесат. Кухнята ти ще е в брашно, но кефът цена няма.

Последна редакция: пн, 12 ное 2012, 15:53 от Саморая

# 20
  • Мнения: 24 467
Може би е дислексия. Колкото по-рано говорите със специалист толкова по-лесно ще се намери решение. И не се шокира, нищо срамно няма. Дислексията не е малоумие, а просто лошо работещ "канал" за възприемане на информация. Обаче си има чалъми това да се заобиколи.

И на мен това бе първото нещо, което ми хрумна. Едва ли е проблем с "паметта", щом е помнел и възпроизвеждал стихчета и думички на чужд език. По- скоро конкретен проблем с възприемане и възпроизвеждане на писмените знаци.
Първо огледай евентуалните физиологични проблеми, както са писали тук- зрение, концентрация, най- вече- дислексия.
А как се чувства детето ти в сегашния му клас, с конкретната учителка и децата? Какво ти споделя? Ходи ли с удоволствие на училище иначе, има ли някакви конкретни проблеми? В подготвителната група как се справяше с писането? Сега сочат звуци от дадени им картинки, изписват за фина моторика различни неща. На какво са му били поставяни тези "усмихнати човечета" досега?

Последна редакция: вт, 13 ное 2012, 10:15 от Judy

# 21
  • Мнения: 1 252
запазена ма®ка, горещо се надявам, че си завела детето на специалист и чакам да споделиш.

# 22
  • Мнения: 1 883
В предучилищна също се учат букви. Тогава как беше? Името пише ли си? Буквите на членовете на семейството?

За Дислексията - малко по-различни неща съм чела за нея, това ми прилича по-скоро на липса на концентрация.
Имам сходен опит. Дъщеря ми също е много разсеяна и този начин на учене с по 3 реда писане има нулев ефект. И 5 листа да са, машинално пише, без да мисли, съответно не запомня нищичко.
Другото, което исках да попитам е - водили ли сте детето на очен лекар? Ние в началото всичко отдавахме на разсеяността, когато пишеше домашни просто седеше пред листа и ревеше, без да знае за какво - накрая детето се оказа с 3 диоптера астигматизъм... след като сложи очила и концентрацията се подобри и всичко останало.

И аз мисля като човечето. При нас се оказа хиперактивност с липса на концентрация. Още повече ,че писането и четенето не са му от любимите предмети. И естествено не  внимава в час и не слуша ,какво говори учителката.
Аз също миналата година се бях вкарала в такъв филм и мислех ,че е дислексия ,но с повече упражнения - почти всекидневни, в къщи / спрях го от занималня/, нещата лека полека си дойдоха на мястото. Чак втория срок се видя резултата.
Имали сме случай да пише 1 лист с буквата У ,и накрая като го попитах коя е тази буква, той каза "Не знам".
Но виж с математиката нямаше никакви проблеми. Винаги беше сред първите и  още  е.

Спокойно ,не се шашкай. Заведи го на логопед.

Сина ми и до ден днешен понякога не внимава в час по БЕЛ. Просто не му е интересно. Затова аз всекидневно проверявам тетрадки и препитвам  наученото.През ден давам упражнения или тестове. Така разбирам къде има пропуски.
Имам приятелка на която детето е с дислексия. Те имат  проблем и с математиката. Много често разменя цифри. Ако при вас го няма този проблем ,най- вероятно не е дислексия.

# 23
  • София
  • Мнения: 1 010
... Ние в началото всичко отдавахме на разсеяността, когато пишеше домашни просто седеше пред листа и ревеше, без да знае за какво - накрая детето се оказа с 3 диоптера астигматизъм... след като сложи очила и концентрацията се подобри и всичко останало.

И при нас беше сходно, въпреки че диоптрите не са толкова големи.
Зрението е сериозен фактор, а децата не могат да дефинират проблема и да кажат "Не виждам!" на тази възраст.

# 24
  • Мнения: 1 127
А как е със съня детето, нужните часове спи ли? Щото както знаем в дет.градина има и следобеден сън, а в 1-ви клас - не. В тая връзка сънят не е без значение за общия му тонус и паметта съответно. Peace

# 25
  • Мнения: 928
Факт е, че в първи клас всички са много разсеяни, но явно при него не е само това. Стреса им идва вповече. Стискам палци бързо да откриете проблема  Praynig

# 26
  • София
  • Мнения: 6 363
прилича ми на дете - силно стресирано от страх, че може да не се справи. не на дислектик. виждам подобни прояви у дома понякога.

а проблем с очите е редно да се провери при всички случаи.

бих заложила на консултация с детски психолог.

# 27
  • Мнения: 1 883
А , на мен ми е интересно какво е станало и какъв е  бил проблема.

# 28
  • София
  • Мнения: 11 707
Запазена Марка какво става?Надявам се на положително развитие... Peace

# 29
  • Мнения: 382
запазена ма®ка какво стана с детенцето?Намерихте ли разрешение на проблема? Hug

Общи условия

Активация на акаунт