В ШЕСТИ КЛАС внимавам в час - тема № 34

  • 45 555
  • 737
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 173
Аз само се моля да не сменят преразказа с отговор на литературен въпрос. Това ще ме довърши психически  Joy

# 46
  • София
  • Мнения: 17 283
Мразя да казвам 'запис', обаче в офиса имам ограничение и мога само да чета, без да пиша, та искам да си маркирам темата някак.
Да не е само това, използвам да се похваля, че вече сме напреднали програмисти  Laughing мина изпита за първо ниво и продължаваме във второ  Grinning

# 47
  • София
  • Мнения: 1 942
Аз предлагам да се премахнат учебниците.
И без това децата ни учат от всевъзможни помагала и сборници, които се налага да купуваме. Безплатните и безсмислени учебници са ненужни.

Колкото до завършването на основно образование в седми клас, според мен трябва нещо да се направи в тази посока. Нормално е смяната на училище и учебна система да бъде едновременно със смяна на степента на образование. Освен това според мен е ужасно тъпо една цяла година да бъде обявявана за езикова и да се прекъсва всякаква връзка с науките. После влизането в час е тежко, а за някои и непосилно. И най-тъпото е да не знаеш за кой клас учебници да купуваш на детето си. Големият ми син е 10-ти, а половината му учебници са за 9-ти. Сбъркана работа.

# 48
  • Мнения: 21 455
Колкото до завършването на основно образование в седми клас, според мен трябва нещо да се направи в тази посока. Нормално е смяната на училище и учебна система да бъде едновременно със смяна на степента на образование. Освен това според мен е ужасно тъпо една цяла година да бъде обявявана за езикова и да се прекъсва всякаква връзка с науките. После влизането в час е тежко, а за някои и непосилно. И най-тъпото е да не знаеш за кой клас учебници да купуваш на детето си.
По това няма спор. Притеснява ме, че в нашето образование една промяна обикновено влече след себе си куп други. Наскоро например зам. министър Дамянова се изказа, че ще търсят начин да повишат интереса на седмокласниците към НВО по другите предмети, понеже в момента те наблягали на БЕЛ и математика, тъй като са им важни за кандидатстването и неглижирали останалите предмети. Сещате се, че това " повишаване на интереса" най-вероятно ще се изрази в тежестта на оценката от НВО в годишната оценка. Има родители и деца, за които ще бъде важно детето да завърши с пълно отличие в седми клас. А пък може и в МОМН да решат средният успех от дипломата за основно образование да влиза в бала за кандидатстване. Като чета в седмокласната тема за допълнителните занимания по БЕЛ и математика ми е чудно какво ще стане , ако и куп други предмети изведнъж се окажат много важни.

# 49
  • Русе
  • Мнения: 2 153
Аз пък съм съгласна да е важна дипломата и да се учи по всичко еднакво, но да върнат нашата система на образование и да изхвърлят всички глупости и непотребни неща от програмите. Да систематизират материала и да се учи едно събитие (например по история) в няколко урока с неговата взаимовръзка със събитията, които го съпътстват и да се научат децата да мислят, а не всяка година по лъжичка и всичко наизуст. Да се обоснова защо - децата сега, не стига че не могат да се подготвят по БЕЛ и МАТ, защото са безкрайно натоварени с хиляда извънкласни, понеже в училище не ги подготвят достатъчно, а и нямат елементарна обща култура, защото пък за другите предмети изобщо не им остава време. надявам се да съм била що годе ясна. Някой беше казал по-назад - ние учехме по-малко и знаехме повече и да добавя знанията ни бяха и са трайни.

# 50
  • Мнения: 688
Бърди, най-отгоре в темата има една камбанка "Извести", ако искаш да следиш темата, може да използваш нея за "запис"  Wink
Аз пък чакам момента когато ще приемат електронните интерактивни учебници, образованието ще добие един по-съвременен вид и тежките раници и гръбначните изкривявания ще намалеят, може пък тогава и подхода при представянето на уебния материал да стане по-гъвкав и изчистен.

# 51
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Нашата система беше същата зубрашка. И тогава не се поощряваше мисленето. Разликите са  в лошо поднесения и излишно усложнен материал и тестовия начин на изпитване.

# 52
  • Мнения: 550
Нашата система беше същата зубрашка. И тогава не се поощряваше мисленето. Разликите са  в лошо поднесения и излишно усложнен материал и тестовия начин на изпитване.

подкрепям напълно това твърдение 

# 53
  • Мнения: 864
Айяла, и аз съм на това мнение. А с тези тестове така са се изхайлазили, скоро ще се отучат да пишат.
Аз пък да споделя какво съобщение прочетох, докато търсех къде ще публикуват задачите от ЧХ:

"На 7 октомври 2013 г. се проведе заседание на
Управителния съвет на СМБ,
на което за Председател на Съюза
беше избран академик Петър Кендеров!
 
Нека му пожелаем да бъде здрав и
всеотдаен за благото на нашия съюз!"


Това сега като какво глаголно време да го определя?  newsm78 Минало ли, бъдеще ли, минало в бъдещето ли или минало пожелателно?   Crossing Arms

# 54
  • Мнения: 1 173
Математици Simple Smile Joy

За нашата система.. честно си признавам, че почти нищо не помня от историята, биологията, химията.. Ама може аз да съм била калпазанка де.
Помня в 6ти клас учехме едни венчелистчета, 10 вида тичинки, ужасна скука. Виждам, че това е отпаднало, което е все пак добре. За ЧП наистина материалът е много, но учебникът е доста добре написан. Като за възрастта им е.

# 55
  • Мнения: 1 007
Колкото до завършването на основно образование в седми клас, според мен трябва нещо да се направи в тази посока. Нормално е смяната на училище и учебна система да бъде едновременно със смяна на степента на образование. Освен това според мен е ужасно тъпо една цяла година да бъде обявявана за езикова и да се прекъсва всякаква връзка с науките. После влизането в час е тежко, а за някои и непосилно. И най-тъпото е да не знаеш за кой клас учебници да купуваш на детето си.
По това няма спор. Притеснява ме, че в нашето образование една промяна обикновено влече след себе си куп други. Наскоро например зам. министър Дамянова се изказа, че ще търсят начин да повишат интереса на седмокласниците към НВО по другите предмети, понеже в момента те наблягали на БЕЛ и математика, тъй като са им важни за кандидатстването и неглижирали останалите предмети. Сещате се, че това " повишаване на интереса" най-вероятно ще се изрази в тежестта на оценката от НВО в годишната оценка. Има родители и деца, за които ще бъде важно детето да завърши с пълно отличие в седми клас. А пък може и в МОМН да решат средният успех от дипломата за основно образование да влиза в бала за кандидатстване. Като чета в седмокласната тема за допълнителните занимания по БЕЛ и математика ми е чудно какво ще стане , ако и куп други предмети изведнъж се окажат много важни.

Ами ще стане като при моята дъщеря. Тя учи по абсолютно всичко, завърши с пълно шест и зад всяка шестица стоят съвсем реални знания. Ходи по олимпиади, държа допълнително изпити за някои училища като НГДЕК и НПМГ, където се представи така, че да влезе и там и накрая си избра училище, където важат само изпитите и знанията по БЕЛ и МАТ Laughing Това наистина си беше страшно натоварване (предвид енциклопедичния вид на учебниците) и мисля, че е добре да се възнаграждава, като се вземат предвид резултатите от него при кандидатстване. Така или иначе се държат матури по тези предмети - добре е да се използват за нещо. Пък и децата вместо да дремят по курсове и школи (което - Боже мой! - си е още една паралелна учебна година), ще наблегнат на предмети, които си учат по програма и нещата ще са много по-нормални. За мен е абсурдно да се упражняваш върху преразказ на непознат текст, при положение че на практика всичките разказвателни предмети са точно преразказ на непознат текст. И изпитът по БЕЛ тази година беше показателен - ако цяла година си зубрил реките в Азия (всичките! Кой ще си играе да ти подбира важните и да ти пише специално учебник като за седмокласник), колко му е да запомниш какво правят 15 котки  Laughing

Последна редакция: чт, 01 ное 2012, 13:09 от Химикал

# 56
  • Мнения: 21 455
Ами ще стане като при моята дъщеря. Тя учи по абсолютно всичко, завърши с пълно шест и зад всяка шестица стоят съвсем реални знания. Това наистина си беше страшно натоварване (предвид енциклопедичния вид на учебниците) и мисля, че е добре да се възнаграждава, като се вземат предвид резултатите от него при кандидатстване. Така или иначе се държат матури по тези предмети - добре е да се използват за нещо. Пък и децата вместо да дремят по курсове и школи (което - Боже мой! - си е още една паралелна учебна година), ще наблегнат на предмети, които си учат по програма и нещата ще са много по-нормални.
Изглежда не съм се изразила правилно. Притесненията ми не са принципни, в смисъл не съм против всичко това да се случи. И мисля, че за децата, които си се подготвят нормално за училище едва ли нещо драматично ще се промени. Просто подобни нововъведения не трябва да бъдат самоцел. Защото, ако единствената промяна е включване на дипломата в балообразуването и повишаване тежестта на НВО в годишната оценка е твърде възможно освен на школи по БЕЛ и математика множество деца да дремят и на такива по физика, химия, биология...

# 57
  • Мнения: 688
Ами вие не се ли замисляте защо е така... Всичко е политика и е най-добре когато обработиш хората още от деца, това дава резултати дълги години напред. На днешно време не трябват мислещи и разсъждаващи хора, а такива които да приемат за истина това което им казват и добре да го запомнят, такива хора се манипулират по-лесно и като порастнат. От време на време се пръква някой които иска да знае защо и как и той е трън в очите.
Дъщеря ми непрекъснато задава въпроси в часовете, за да търси логично обяснение и допълнителна информация от учителите, за което е упреквана не само от учители ами и от съученици, напоследък ми сподели че вече ще престане да пита защото я заплашвали момчетата от класа че ще я бият и учителите не реагирали на тези заплахи - представяте ли си какво получават искащите да знаят. Но със сигурност тази реакция е провокирана от учителите, които пуфтят и искат да си изпеят урока и всеки допълнителен въпрос е нежелан и неуместен.
Може само в нашето училище да е така, но си спомням когато аз учех, че всеки учител се радваше да го попиташ нещо и с радост ти даваше подробно обяснение.

# 58
  • Мнения: 1 007
Ами ще стане като при моята дъщеря. Тя учи по абсолютно всичко, завърши с пълно шест и зад всяка шестица стоят съвсем реални знания. Това наистина си беше страшно натоварване (предвид енциклопедичния вид на учебниците) и мисля, че е добре да се възнаграждава, като се вземат предвид резултатите от него при кандидатстване. Така или иначе се държат матури по тези предмети - добре е да се използват за нещо. Пък и децата вместо да дремят по курсове и школи (което - Боже мой! - си е още една паралелна учебна година), ще наблегнат на предмети, които си учат по програма и нещата ще са много по-нормални.
Изглежда не съм се изразила правилно. Притесненията ми не са принципни, в смисъл не съм против всичко това да се случи. И мисля, че за децата, които си се подготвят нормално за училище едва ли нещо драматично ще се промени. Просто подобни нововъведения не трябва да бъдат самоцел. Защото, ако единствената промяна е включване на дипломата в балообразуването и повишаване тежестта на НВО в годишната оценка е твърде възможно освен на школи по БЕЛ и математика множество деца да дремят и на такива по физика, химия, биология...

По-скоро няма да имат време да ходят където и да е, а ще си учат уроците  Simple Smile И няма да има чудене как тестовете да се направят по-атрактивни (много трудни, много лесни, ПИСА-Кума Лиса), а просто ще влючат изучаван в училище материал, който е достатъчно разнообразен, за да се направи от него един прилично сложен тест, който да подбере децата. А като има тежест върху предметите, ще има и повече старание в писането на учебниците, защото ще се шуми повече около тях (сега никой не ги гледа).
Но това ще стане за едни други деца, не за нашите/вашите  Sad Вашите, както преди това нашите, ще си носят всички дини под една мишница, вие, както сме правили ние, ще допреподавате това, което липсва по учебниците (напр. световна история, за да си разберат урока за българската) и така  Confused

# 59
  • София
  • Мнения: 416
Ох, много съм ви изпуснала. Но първо ЧЕСТИТ ПРАЗНИК НА ВСИЧКИ ПРАЗНУВАЩИ ДНЕС   bouquet! Сега успях да изчета всичко, което сте писали. Чета, че и вие се възмущавате на безумните "неща" в учебниците, но май никой нищо не прави по този въпрос.
Иначе аз се "боря" всеки ден с моята дъщеря и ученето. Толкова не и се учи, а мен ме заболя устата да повтарям всеки ден едно и също и колко е важно да учи сега. Онзи ден обяснявала на баба си, че щяла да завърши първият срок със средна оценка над 5.50. Като го разбрах това останах като втрещена  newsm78. И пак обяснявам, че срока дори наполовината не е минал и, че е много рано за такива сметки, ама кой ме слуша. Иначе всеки ден с различен лак, с различни дрехи, не слуша какво и се говори, прави си каквото е решила и общо взето "не ме закачайте за нищо".Абе тийнейджърка.

Общи условия

Активация на акаунт