В ШЕСТИ КЛАС внимавам в час - тема № 34

  • 45 554
  • 737
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 18 041
Здравейте и от нас!
С математиката нямаме проблем, но по български определено виждаме трудности.
Малко по-назад в темата си обсъждаше разбор на едно изречение, та по тоя повод се чудех, дали всички тези неща /например - подчинено подложно изречение/ сме ги учили преди 20 години ! Thinking newsm78


Оооо, чакай да дойде 7 клас и ще видиш как по БЕЛ се учат ред неща, които ние със сигурност не сме изучавали. Rolling Eyes Метафори, хиперболи, епитети и прочие сме учили и ние, но който ми каже , че в 7 клас  някога е чувал за  епифора, мезофора, анафора, климакс и антиклимакс, синтактичен и образен паралелизъм, оксиморон, литота,  метонимия, синекдоха и т.н, ще си позволя да се усъмня. Rolling Eyes

За човек, следващ българска филология - ок, съгласна съм, че е необходимо да ги знае. Но за  едно 13-14 годишно дете това да е необходимост - едва ли. Познаването им не прави детето по-грамотно. На мен лично би ми се искало да се залага повече на овладяване на правописа и пунктуацията, на   подобряването на изказа на децата, а не на заучаването на спорно доколко имащи приложение  термини, които след изпитите в 7 клас буквално  им излитат от главите и подлежат на повторно зазубряне преди матурите в 12 клас.

Последна редакция: вт, 30 окт 2012, 22:38 от eine in Rente gegangene Nixe

# 31
  • Мнения: 1 007
Здравейте и от нас!
С математиката нямаме проблем, но по български определено виждаме трудности.
Малко по-назад в темата си обсъждаше разбор на едно изречение, та по тоя повод се чудех, дали всички тези неща /например - подчинено подложно изречение/ сме ги учили преди 20 години ! Thinking newsm78


Оооо, чакай да дойде 7 клас и ще видиш как по БЕЛ се учат ред неща, които ние със сигурност не сме изучавали. Rolling Eyes Метафори, хиперболи, епитети и прочие сме учили и ние, но който ми каже , че в 7 клас  някога е чувал за  епифора, мезофора, анафора, климакс и антиклимакс, синтактичен и образен паралелизъм, оксиморон, литота,  метонимия, синекдоха и т.н, ще си позволя да се усъмня. Rolling Eyes

За човек, следващ българска филология - ок, съгласна съм, че е необходимо да ги знае. Но за  едно 13-14 годишно дете това да е необходимост - едва ли. Познаването им не прави детето по-грамотно. На мен лично би ми се искало да се залага повече на овладяване на правописа и пунктуацията, на   подобряването на изказа на децата, а не на заучаването на спорно доколко имащи приложение  термини, които след изпитите в 7 клас буквално  им излитат от главите и подлежат на повторно зазубряне преди матурите в 12 клас.

Напълно съм съгласна. И това не е само по литература. Вече никой не си прави труда да пише учебници - и по биология, и по география, та даже и по история (всъщност има ли някакво подобрение в учебника за 6-ти клас?) вместо уроци, имаме нахвърляни енциколопедични отрязъци, без система, без крайна цел.

# 32
  • София
  • Мнения: 1 942
Познаването им не прави детето по-грамотно. На мен лично би ми се искало да се залага повече на овладяване на правописа и пунктуацията, на   подобряването на изказа на децата, а не на заучаването на спорно доколко имащи приложение  термини, които след изпитите в 7 клас буквално  им излитат от главите и подлежат на повторно зазубряне преди матурите в 12 клас.

Напълно подкрепям и съм за референдум по въпроса. Искам само детето ми да умее да се изразява добре писмено и говоримо. Останалото трябва да е литература.

P.s. hahaha на мен анафора ми звучи като причастие, а за климакс и антиклимакс никой не може да ме убеди, че това не са топли и студени вълни Mr. Green

# 33
  • Русе
  • Мнения: 686
Напълно съм съгласна. И това не е само по литература. Вече никой не си прави труда да пише учебници - и по биология, и по география, та даже и по история (всъщност има ли някакво подобрение в учебника за 6-ти клас?) вместо уроци, имаме нахвърляни енциклопедични отрязъци, без система, без крайна цел.

   По история учим по учебника на  "Анубис" - вътре е пълно с изречения на 4-5 реда, които дори професор не би разбрал. Налага се да четем заедно уроците и да ги разясняваме. Наистина не се постигат знания, а само зазубряне за момента и забравяне до дни. Колкото повече промени правят в учебниците, толкова по-сложно и неразбираемо се получава.  Чудя се в министерството няма ли учебници от преди 20 години да погледнат, как се е поднасял материала тогава......

Последна редакция: ср, 31 окт 2012, 08:05 от BOSS SAMORAI

# 34
  • Русе
  • Мнения: 2 153
ха здравейте, да си кажа и аз - колко от вас (нас) са учили история и география без атлас. е това е невероятно. Чудим се после що има "Златки" дето на знаят столиците. По история и ние сме на анубис - по безумен учебник не съм виждала - наложи ни се за контролното да търся позната учителка по история за да обясни на детето що е то възраждане, как и ЗАЩО  се е зародило у нас и КАКВИ СА БИЛИ ИДЕИТЕ  и целите на съседните държави спряло нас. изобщо причинно - следствените връзки изобщо ги няма в учебниците и ако преподавателя не реши да отдели от и без това малкото време в час да обясни - децата нищо не са разбрали само зубрят , но защо и как са се случили ..... някой друг път може би догодина.
и накрая моля за коментар или съвет - госпожицата блокира на контролни и като запъне някъде - цялото контролно отива - онзи ден двойка по английски при положение че съм я изпитвала вечерта и си знаеше всички думи и то със спелуване - дайте акъл, някой има ли такъв проблем.

# 35
  • Мнения: 266
На мен лично би ми се искало да се залага повече на овладяване на правописа и пунктуацията, на   подобряването на изказа на децата, а не на заучаването на спорно доколко имащи приложение  термини, които след изпитите в 7 клас буквално  им излитат от главите и подлежат на повторно зазубряне преди матурите в 12 клас.

С две ръце подкрепям мнението ти  Peace пълнят им главите с ненужни термини, обясненията са от сложни по-сложни или пък ги няма никакви , и после се чудят , че децата са неграмотни  ooooh!

# 36
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Записвам се да следя хубавата темичка  bouquet
Моята шестокласничка среща доста трудности, тъй като идва от чуждо училище, а и мързелчето много допринася за тях Simple Smile.
Копче, все се едно си писала за моята хубавица, същото е и при нас.
Ходи на уроци по математика, за да навакса с материала. Надявам се да попълни пропуските, за да може догодина да изкара приличен бал... Confused
Ще ми бъде интересно да чета мненията ви за избор на гимназия.

# 37
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Познаването им не прави детето по-грамотно. На мен лично би ми се искало да се залага повече на овладяване на правописа и пунктуацията, на   подобряването на изказа на децата, а не на заучаването на спорно доколко имащи приложение  термини, които след изпитите в 7 клас буквално  им излитат от главите и подлежат на повторно зазубряне преди матурите в 12 клас.

Напълно подкрепям и съм за референдум по въпроса. Искам само детето ми да умее да се изразява добре писмено и говоримо. Останалото трябва да е литература.

И аз искам референдум  ... и революция, ако трябва!

Аз срещам огромни трудности с мотивацията на ученика. Доскоро му обяснявах, че това или онова ще му е от полза в живота, добре е да го знае за обща култура и т.н.  Но с все по безумния учебен материал, с който се сблъскваме, не знам вече как да го убеждавам, че учи за знания, не за оценки  Crossing Arms

# 38
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 728
С две висши образования съм,но по-безумен материал не съм срещала!Всичко е обяснено по най-тъпият начин-с непонятни думи и словосъчетания!Иде ми всички,които са писали тези учебници да ги #2gunfireИ защо трябваше да сменят старата учебна система,след като работеше безпогрешно newsm78Някой да ми обясни!

# 39
  • Мнения: 864

Напълно подкрепям и съм за референдум по въпроса. Искам само детето ми да умее да се изразява добре писмено и говоримо. Останалото трябва да е литература.


И аз искам референдум  ... и революция, ако трябва!



Революция ли?  Къде?  Кога?  Там съм!!! bg  Laughing

# 40
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 728

Напълно подкрепям и съм за референдум по въпроса. Искам само детето ми да умее да се изразява добре писмено и говоримо. Останалото трябва да е литература.
И аз искам референдум  ... и революция, ако трябва!
Революция ли?  Къде?  Кога?  Там съм!!! bg  Laughing
Да тръгваме!!Утре е Денят на народните будители!!Да пометем  просветното министерство newsm28 newsm75

# 41
  • Мнения: 550
Учебниците просто не вярвам да се променят. Всеки министър обещава ... проекти има за различни неща, но осъществено нищо на практика. Само празни приказки и прах в очите. и така е от 10 и повече години.

Много ми е интересно, дали догодина няма да ни изненадат с някой нов формат изпит за
 гимназиите.

Иначе и аз съм за промяна на безумните учебници и много ми се иска наистина да има промяна, но не само на приказки от екрана на телевизора и от страниците на вестниците. Потърпевши са децата ни, които не се учат общо взето да мислят, а да зубрят и низустяват за оценки.

Последна редакция: ср, 31 окт 2012, 13:41 от hanna_lena

# 42
  • Мнения: 864
Много ми е интересно, дали догодина няма да ни изненадат с някой нов формат изпит за
 гимназиите.


Баш догодина, едва ли  newsm78  Практиката показва, че всички правителства са най-активни през третата година от управлението си, що се отнася до решения и създаване на поразии. Като дойдат на власт им отнема една година да наместят своите хора навсякъде, където е важно и където се вземат решения. Втората година навлизат в обстановката, третата година правят големите поразии, като се действа на принципа "след мен и потоп", и последната година преди изборите усилията се съсредоточават в яко влачене от министерствата, където "има далавера", пък образователното министерство едва ли е от тях. И да има кяр, то дебитът на кранчето е по-малък  Mr. Green  Моите наблюдения са такива. Може и да греша  Thinking

# 43
  • Мнения: 21 455
Абе, както напъват да приемат новия закон, според който основно образование ще се завършва в седми клас, нищо чудно да се развихрят с промени в НВО и начина на кандидатстване. Все се моля нещо да забави приемането на въпросния нормативен акт. Пък и избори идат, не се знае след тях кой, какво и къде. Mr. Green

# 44
  • Мнения: 864
Абе, както напъват да приемат новия закон, според който основно образование ще се завършва в седми клас, нищо чудно да се развихрят с промени в НВО и начина на кандидатстване. Все се моля нещо да забави приемането на въпросния нормативен акт. Пък и избори идат, не се знае след тях кой, какво и къде. Mr. Green

Мислиш ли?  newsm78 Доста мисъл трябва да се концентрира на едно място, че да се напънат да измислят нещо ново, та не ми се вярва много. Като знам какви хора работят там, ама не е за обществено споделяне  Twisted Evil  Има тук - таме останали и някои съвестни експерти от старата генерация, но тях кой ли ги зачита.

Общи условия

Активация на акаунт