С математиката нямаме проблем, но по български определено виждаме трудности.
Малко по-назад в темата си обсъждаше разбор на едно изречение, та по тоя повод се чудех, дали всички тези неща /например - подчинено подложно изречение/ сме ги учили преди 20 години !
Оооо, чакай да дойде 7 клас и ще видиш как по БЕЛ се учат ред неща, които ние със сигурност не сме изучавали. Метафори, хиперболи, епитети и прочие сме учили и ние, но който ми каже , че в 7 клас някога е чувал за епифора, мезофора, анафора, климакс и антиклимакс, синтактичен и образен паралелизъм, оксиморон, литота, метонимия, синекдоха и т.н, ще си позволя да се усъмня.
За човек, следващ българска филология - ок, съгласна съм, че е необходимо да ги знае. Но за едно 13-14 годишно дете това да е необходимост - едва ли. Познаването им не прави детето по-грамотно. На мен лично би ми се искало да се залага повече на овладяване на правописа и пунктуацията, на подобряването на изказа на децата, а не на заучаването на спорно доколко имащи приложение термини, които след изпитите в 7 клас буквално им излитат от главите и подлежат на повторно зазубряне преди матурите в 12 клас.