В ШЕСТИ КЛАС внимавам в час - тема № 34

  • 45 576
  • 737
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 18 089
Химикал, не съм напълно съгласна с написаното от теб. Peace И ще ти кажа защо. Достатъчна субективност е  оценките от дипломата по математика и БЕЛ да са балообразуващи. Шестица в едно, нека го наречем,  ОУ с по-лежерно учене, съвсем не се равнява на  6 в друго, в което изискванията към децата са други, далеч по-високи. И ако сега тази субективност е донякъде преодолима с високите, удвоени оценки на наистина знаещия на реалните изпити, то при придаване на тежест и на другите предмети, нещата ще станат още по-мъгляви. Две деца, с равни познания по БЕЛ и математика, ще изкарат условно подобни оценки на изпитите,  защото здраво ще са наблегнали  на материала  по школи, уроци и т.н. Но зад шестицата по примерно химия на едното, от първото ОУ, може на практика да стоят много по-малко реални познания от тези на дете от другото, с 5 за годината. И това като се случи по няколко такива предмета, нещата рефлектират върху общата диплома, която при равни резултати на изпитите поставч в по-неизгодна позиция детето с повече знания, но с по-строги учители. Супер субективна работа е това. Аз лично съм против, не че  някой ме пита. Голямата ми дъщеря също завърши 7 клас с 6,ходеше по олимпиади и т.н. Но като знам какво учене падаше по повечето предмети, а как друго познато дете завърши също с  6 в едно друго училище, а на реалните изпити тотално се провали, смятам, че дипломата, а оттам и оценките по останалите предмети като нейни компоненти, няма  място в балообразуването. Ще кажеш, е , да де, то на изпитите се е представило слабо, така че е все тая. Ами не е... Друго дете от същото това училище с подарените шестички няма да се  е представило  така.   Докато другаде някое е залягало над физика, биология, химия и т,н, това е учило много съвестно, но само по математика и БЕЛ. Не е едно и също. Аз съм за добре съставен изпит, ако ще да включва целия материал по всичко, но да не отчита оценки от училище в бала.. така децата ще имат равен старт и кой каквото си направи сам. А не да стартират с незаслужени подаръци или съответно с направомерно намалени оценки още преди същинските изпити.

ПП А пък матурите по останалите предмети, в този им вид и с настоящия  контрол , е направо престъпно да са балообразуващи.  Здраво подсказване на места и желязна дисциплина на други...

Последна редакция: чт, 01 ное 2012, 18:11 от eine in Rente gegangene Nixe

# 61
  • Мнения: 21 455
Русалката много добре е обяснила това, което аз имах предвид. Мотивът ми против включването на дипломата в балообразуването е точно, че зад еднакви оценки много често стоят съвсем различни знания, а понякога и родителски усилия ( нямам предвид помощта, която родителят оказва на детето по материала). Същото е и НВО в момента - някой може да е постигнал максимума при железен контрол и със собствени знания, а друг - при масово подсказване и преписване.
Но иначе се надявам нещата да се променят към добро. То, за децата май няма да дочакаме, ама поне за внуците... Mr. Green

# 62
  • Мнения: 1 007
И ти си права, Русалке  Thinking Не знам, да го измислят някак. Но не е оправдано всички тези предмети да нямат никаква тежест, от една страна, а от друга - да присъстват в обучението в седми клас. Не можеш да ги пренебрегнеш, защото в девети клас трябва да стъпиш върху тях, а и като застраховка с кандидатстване в други училища. В същото време материалът по математика прелива така, сякаш само по него трябва да се готвиш. За някои деца така стоят нещата и с БЕЛ. Масовата психоза по школи и уроци те кара да ходиш и ти, защото "кой знае какво можеш да пропуснеш" -> още загуба на време. Като че ли предварително е зададено, че "планът" за качествена подготовка по всичко не може да бъде изпълнен. А трябва - това е само седми клас, изборът им тепърва предстои. Но пък и ти си права за девалвацията на оценките и че не знаеш зад дадена шестица какво стои. Всъщност темата е дълга  Thinking

То дори е смешно  Laughing Гледаме класиранията в НГДЕК - първите два реда (оценките от дипломата) само шестици, вторите два - най-разнообразни.

# 63
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Здравейте  bouquet. Позволявам си да ви помоля за малко помощ. Някой може ли да ме насочи къде в интернет да потърся задачи за упражнение по математика за ЗИП, специално. Ще правят поправка на контролно в понеделник, защото децата са се справили доста зле на първото. Задачите са от раздел степенуване, но доста по-завързани, от тези които са в учебника и сборника. Благодаря ви Simple Smile.

# 64
  • София
  • Мнения: 5 135
http://slaveykovoto.org/math/wp-content/uploads/2011/10/Test_ste … ni_podgotovka.pdf

Ето едно контролно, но нямам идея, за какви по-завързани задачи имаш предвид. Ако кажеш някоя като пример..

# 65
  • София
  • Мнения: 1 942
Да си призная, опитах се да разбера какво защитава всяка от участващите в дискусията по-горе и не можах. Значи:
   - не е добре да се включват оценки по науките в бала след 7 клас, защото не са еднакво обективни за различните училища;
   - не е добре да се включват и оценки от евентуален изпит по тези науки, като част от НВО, защото може да се подсказва и преписва;
   - не е добре изобщо да се учат тези предмети, щом нямат тежест
Така ли мислите, или аз нещо не съм разбрала? Е кое е добре тогава? Не важат ли същите опасения и за дипломирането след 12 клас? Както има ОУ с различна тежест на изисквания, има и такива гимназии. За кандидатстване в университет също се конкурират дипломи от различни по строгост гимназии.
Дали пък в тази светлина не е по-добре да се включи към НВО още един изпит, който да е сборен за всички останали предмети и да включва по 2-3 въпроса от всеки.


Всъщност тази дискусия се разрасна от едно мое недоумение защо се зарязват науките за цяла една година СЛЕД обсъжданите изпити и трепети. Да, важно е да се учат усилено чужди езици, но с този "езиков 8 клас" постига ли се желаният резултат? Според мен не. Оставам вярна на убеждението си, че освен в езиковите гимназии език се учи добре само ИЗВЪН училище. И като екстра се забравят и останалите науки.

# 66
  • Банкя
  • Мнения: 1 291
Аз мисля , че всичко си е до детето.Ако му се учи ще учи  само и ще  е отличник.Ако не само буташ да я кара колкото е възможно.нали имам две.По нищо не си приличат  Sick освен , че са момчета Joy.Единият учи до 7 клас английски -отличник.Сега е немска паралелка 9 клас- отличник.А е се пред компа.Брат му- ми съсипа нервите с тоя немски .Добре, че сега брат му му помага та ще спестя някои лев JoyИ другите предмети са зор.

# 67
  • София
  • Мнения: 9 518
Може ли някой да ме ориентира, колко струва урок по математика с индивидуален учител. Thinking
Искам да засилим малко с математика. ooooh!

# 68
  • Мнения: 297
По мое инфо между 25 и 40 лв за 1,5 астрономически часа.

# 69
  • Русе
  • Мнения: 2 153
Горния спор е много субективен - различно е от различните ъгли на разглеждане. да вярно е че в различните училища различните оценки може да са за еднакви знания и обратно, но и психиката на самия изпит също не бива да се пренебрегва - при нас имаше дете, което е класи над повечето други, но не влезе защото се скапа на изпита - така че..... много може да се изпише по темата. по-лошото според мен е, че учителите на могат, а някои не искат за си свършат работата по различни причини - лоша дисциплина, незаинтересованост и не на последно място 1200лв(ако все още са толкова) на дете в някои училища за да си запазят учениците.

# 70
  • Пловдив
  • Мнения: 333
За Пловдив-90 мин. урок по математика-20 лева !

# 71
  • София
  • Мнения: 18 089
Sash, не знам кой какво защитава, знам само собствената си позиция. А тя не е  в никакъв срещу неученето на разказвателни предмети. Написах го ясно, иска ми се премахване на субективизма. Иначе нека си учат децата всичко, че ако ще и изпитът да е някаква компилация от добре подбрани въпроси  по всички предмети, а не само по БЕЛ и математика. Няма ли ги субективните оценки от дипломата в ОУ, както и оценките от ВО по предмети, по които контролът на места ЗА МОМЕНТА е буквално никакъв, седмокласниците ще се борят на равна нога - само със знания. А че на изпита има сриващи се по някаква причина  деца, иначе знаещи, е така. Но то винаги ще има  такива, дипломата не е тяхното спасение. Въпрос на психика, на моментно състояние, на обстоятелства, на лош късмет, ако щете..И не отричам, че нещата са така и в 12 клас, така бяха и някога. 6 от дипломата за средно в някоя от езиковите НИКОГА не се е равнявала на 6 от дипломата в СПТУ към някой техникум. Но към днешна дата поне във ВУЗ ( у нас поне) за много малко специалности се взима  предвид цялата диплома, основната тежест при желаните специалности, за които все още има конкуренция,  е на изпитната оценка. Предимно се взимат отделни оценки по предмети, свързани с конкретната област. В чужбина наистина  дипломата има огромна тежест, тъй като са много университетите , приемащи БЕЗ изпит.  Там лесно се влиза, а по-трудно се излиза. Масово у нас случаят е обратен.
Не виждам нещо толкова  странно в подобна позиция. Децата ще имат стимул да учат старателно по ВСИЧКО, няма да омаловажават предмети за сметка на други, няма да разчитат на подаръци, а само на собствените си сили. Но съзнавам, че това никога няма да стане.. По ред причини. Подобен формат ще  спре кранчето на паралелното образование по принцип, тъй като чисто физически едно дете не може да ходи на уроци и по математика, и по БЕЛ, и по езици, и по разказвателни.. А и тогава за какво ще са дипломите? Много въпросителни, много нещо.. ooooh!
А и да се палим, за нашите деца промени съществени няма да има, освен  евентуално някоя козметична, за заблуда на противника. Mr. Green

# 72
  • Мнения: 1 007
Ами, то дори няма спор, а само опасения, че и за най-добрия модел се намират субективни пречки  Simple Smile Остава утехата, че дете с подарена шестица не е конкурентно на изпита.

# 73
  • София
  • Мнения: 1 942
Субективизмът никога не може да се премахне, ама никога и с никакви мерки. За жалост.

За отличните деца, които се спичат на изпит ми се струва, че важи законът на джунглата - трябва да си силен, да се каляваш, за да успяваш. Един от много ефективните методи за лекуване на страх от изпити е явяването на колкото може повече предварителни изпити. А най-важното, на което трябва да научим децата, според мен, е да седят на изпита докрай. На всяка цена! Дори и да мислят, че са свършили и, че всичко са си направили, или пък да мислят, че нищо повече не могат да направят. Опитът показва, че в много, ама наистина в много случаи решаващи проблясъци идват точно в последната минута.

А за различните изисквания мисля също като Химикал, че децата, които учат при по-занижени критерии и изкарват лесно добра диплома после не се справят на изпита, а дори и да се справят и да отидат в по-силно училище, то там им е много трудно да оцелеят.

Затова, дайте да научим децата си да учат. Явно училището не успява само̀.

# 74
  • Мнения: 550
Аз също се интересувам от индивидуални уроци по математика. Ако някой познава добър частен учител по математика  ще моля за информация на лични.

Общи условия

Активация на акаунт