кои училища препоръчвате за след 7 ми клас

  • 75 794
  • 153
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 4 276
rosss, и аз прочетох негативните коментари, но в такива случаи винаги имам едно наум по отношение влиянието на субективни фактори - възможности и мотивация на самото дете, лошо стечение на обстоятелства по отношение на учителския колектив, базата за сравнение на родителя и други такива.
Всъщност аз също се чувствам объркана от противоречивите отзиви за ФЕГ, която разглеждам като опция за малката ми дъщеря. Rolling Eyes

# 76
  • Мнения: 2 993
Всъшност се интересувам за детето на мои близки. Ще им кажа за опцията 2 АЕГ, но дано не се стига до нея.

Колкото до Френската, имам наблюдения покрай дете, което сега е 12 клас там и не виждам нищо притеснително.  Успехът му е отличен, Има С1 от Френския институт, С1 от Бритиш Кансъл, явява се на олимпиади има и ценни извънкласни интереси.
Знам за слуховете, които се носят не само за Френската, а и за доста от у-щата в София. Явно си е до дете

# 77
  • Мнения: 3 209
...
Всъщност аз също се чувствам объркана от противоречивите отзиви за ФЕГ, която разглеждам като опция за малката ми дъщеря. Rolling Eyes
Чудя ти се... имаш по-голямо дете, наясно си с много неща в гимназиите (за разлика от тези, на които им предстои да се "запознават"), с фактора "мотивация на детето" и желанието му да учи и знае.
Наясно си и че 9ФЕГ е единственото у-ще, в което ще научи френски.
Какво ти липсва? Може би, че не говориш с положителни хора?
Ще ти дам нещо като пример - на родителските срещи на голямата редовно имаше мрънкащи майки (предимно на момчета), които все бяха недоволни и се оплакваха от нещо. Обикновено преди да влезе класната - между нас си.
Е, все се чудех за същата гимназия ли говорят... И съм ги питала... Отговорът беше меко казано тъп - "Е, момичетата са по-амбициозни".
Та ако говориш с тези майки и говориш с мен, сама трябва да избереш на кого да вярваш.

# 78
  • София
  • Мнения: 4 276
Уич, с голямата беше толкова лесно  Grinning - искаше да учи в "моето" училище и нямаше нужда да събирам информация оттук оттам, черпих от извора  Embarassed
И аз съм чувала на нашите РС, че трябва да се ходи на частни уроци за да се научи езика, щото в училище не става. Еми как ще става като едното физическо присъствие не стига!
Нашата подредба засега също е АК, 1. АЕГ, а нататък ще му мислим.

# 79
  • София
  • Мнения: 18 130
Witch, и е така, и не е така. И не само за френската. От изключително значение е  не само мотивацията на детето, а и преподавателят, при когото ще се падне  в 8 клас, по време на най-интензивното научаване на езика. Peace Дъщеря ми има няколко приятелки в 9 ФЕГ. Две от тях в 8 клас бяха при една учителка, третата при друга. И трите деца са много мотивирани, балът им стигаше за навсякъде и все пак избраха  9 ФЕГ, заради желанието да изучават точно френски. Първите две са доволни, третата - напротив. И нито детето е мързеливо, нито майката е мрънкаща.Въпрос на късмет. Налегна си парцалите и в края на 8 клас спечели след изпит пълна стипендия за иначе непосилно за българските стандарти училище с IB диплома. Oчевидно не става дума за незаинтересовано дете. Така е на практика и в НЕГ. След 8 клас децата се преразпределиха по класове съобразно избора на втори език. По мнението на дъщеря ми има осезаема разлика в знанията по немски на  деца от някои класове. Нали няма да се залъгваме, че точно в тези класове децата са по-посредствени и немотивирани? Дори за част от тях това твърдение да е в сила, остава и изводът, че подготовката при някои преподаватели е била по-слаба. Вероятно и в 1 АЕГ е така. Peace

# 80
  • Мнения: 330
Аз имам позната с дъщеря в 11 клас 1-ва АЕГ. Точно в 8 клас учителката им по английски беше бременна и цяла година беше болнични, заместници, нищо не научиха. Тогава си казах, гледай какво значи късмета. Моя синковец тогава беше много напред с материала при учителя ни, живял дълги години в Лондон, който им предаде безценни знания за цял живот. Следващите години тези в 1 АЕГ наваксаха и сега девойката ще се явява за С2, а моя син след последните две години без преподавател сега трябва да  взема С1. Но все пак са си английски и двете гимназии. Физика, биология, химия, история си ги учат на английски (друг е въпроса учителите по тия предмети какво им е произношението Laughing). Само географията е винаги на български. И по отношение на успеха е отличен ученик, над 5,50, не съм от жалващите се майки на момчета. Но пък по математика имат перфектна учителка, те са и такъв профил, много са високи изискванията. Докато на близки сина в Испанската ходи на частни уроци по математика, в 10-ти клас, щото не били добри учителите и не се справял достатъчно, а пък искал да кандидатства след време с това. Все пак не я препоръчвам 2-ра АЕГ, заради английския.
Преди години шефката на Образователни технологии на една родителска среща ни сподели, че децата идващи от Немската били смачкани от учене и не се справяли чак толкова добре на кандидатстуденските изпити, колкото се очаква от тях. Може да е съвсем субективно мнение, но като ви чета си мисля, не гледайте на децата като някакви машини, които имат цел 1. да научат два езика идеално 2. да влязат в топ университет 3. да започнат работа еди къде си с годишен доход повече от ... Все пак това са деца и това е детството им. Имат нужда да се опознаят сами себе си, да общуват, да създадат приятелства за цял живот, да преживеят първите си любовни връзки, да спортуват и не в същия ред и да учат и инвестират в знания за бъдещето. Не знам, това са моите разсъждения, но не искам детето им от много учене да няма време да изживее тези години. После кога ще го направи. А за разликата момичета - момчета е вярно, че е много различно. Аз не помня да сме имали отличници в класа момчета (всеки час по всеки предмет да са учили), нито да са завършили с пълно 6 гимназията, но на олимпиади бяха първи и сега работят много престижни професии.

# 81
  • Мнения: 2 993

не гледайте на децата като някакви машини, които имат цел 1. да научат два езика идеално 2. да влязат в топ университет 3. да започнат работа еди къде си с годишен доход повече от ... Все пак това са деца и това е детството им. Имат нужда да се опознаят сами себе си, да общуват, да създадат приятелства за цял живот, да преживеят първите си любовни връзки, да спортуват и не в същия ред и да учат и инвестират в знания за бъдещето. Не знам, това са моите разсъждения, но не искам детето им от много учене да няма време да изживее тези години. После кога ще го направи.

Това са леко камъни в мойта градина  Simple Smile

Детето ми направи избора си, къде да учи, само. За мен тогава проблема беше, не да се ориентира къде да учи, а че беше взела категорично решение за избора си и поставяше въпроса "Там или ми е все тая къде".
Не мисля, че ученето и целите им правят децата машини.
Детето ми учи, спортува, явява се на спортни състезания, други състезания, други дейности и тази програма си я създала сама. има прекрасни приятели и всичи могат да разчитат един на друг. Колкото и стряскащо да ви прозвучи, аз не съм й определяла вечерен час, ако се наложи ще опредля такъв, макар че няма за кога - ще правим скоро 18. Нямам притеснения за това какво правят, когато се събират. За сега доверието ми е оправдано. Чукам на дърво. На мен това ми стига, от тук на сетне да са живи и здрави и където им е късмета да студентстват и да работят. Както Уич каза усилията и труда им ще бъдат възнаградени.

Последна редакция: нд, 26 фев 2012, 17:06 от rosss

# 82
  • София
  • Мнения: 18 130
Това с претоварването в НЕГ е толкова субективно. Thinking Дъщеря ми е отличничка без особено да се претоварва. Има време 3 пъти в седмицата да ходи на репетиции по пеене, да пътува с формацията у нас и в чужбина, има време  да се среща  с приятели, както от НЕГ, така и от старото й училище, има време и за  висене на компютъра, даже повече отколкото ми се иска. Така че трябва да не се вярва много-много на тези градски легенди. WinkИзборът си беше неин, следва си своя път, никой не й го е предначертал.Радва се и на весели тийнейджърски години.

# 83
  • Мнения: 3 209
... не гледайте на децата като някакви машини, които имат цел 1. да научат два езика идеално 2. да влязат в топ университет 3. да започнат работа еди къде си с годишен доход повече от ...

Mдам... въпрос на гледна точка и амбиции.
Всъщност нямам коментар.

# 84
  • Мнения: 330
... не гледайте на децата като някакви машини, които имат цел 1. да научат два езика идеално 2. да влязат в топ университет 3. да започнат работа еди къде си с годишен доход повече от ...

Mдам... въпрос на гледна точка и амбиции.
Всъщност нямам коментар.

Моето мнение и амбиции са големи, и не са неподплатени с възможности и финансови и като качества на детето. Но той ги няма тези амбиции и цели. Иии в крайна сметка уважавам правото му на личност сам да определя бъдещето си, пък дори и да са грешни решенията му. То и нямам друг избор да си призная, не ми се ще да се конфронтираме, а да сме приятели, да знае, че го подкрепяме и вярваме в правилния му избор.

# 85
  • Мнения: 205
За сега дъщеря ми е избрала Първа АЕГ, като топ желание. Благодаря за информацията за Втора АЕГ, за нас беше много полезна,защото езика е основаната цел. Някой знае ли дали учениците в Първа АЕГ-София получават сертифкати, или се явавят допълнително, извън училище?

# 86
  • Мнения: 41 456
За сега дъщеря ми е избрала Първа АЕГ, като топ желание. Благодаря за информацията за Втора АЕГ, за нас беше много полезна,защото езика е основаната цел. Някой знае ли дали учениците в Първа АЕГ-София получават сертифкати, или се явавят допълнително, извън училище?

НИКОЕ училище не дава сертификат за език. Сертификатите се дават от сертифицирани органи, които провеждат изпити. Училищата само подготвят за тези изпити.

# 87
  • Мнения: 205
НИКОЕ училище не дава сертификат за език. Сертификатите се дават от сертифицирани органи, които провеждат изпити. Училищата само подготвят за тези изпити.
Благодаря. Неправилно съм формулирала въпроса си, питането ми беше по-скоро свързано с целенасочената подготовка.

# 88
  • Мнения: 330
Училищата дават обща подготовка по езика. За различните сертификати си има кратки курсове с цел подготовка с формата на изпита. В училище не подготвят за конкретен, всеки сам си се записва обикновено там където ще държи изпита после. Поне във 2АЕГ имаше идея в часове по СИП да има подготовка за Toefl, но нищо не стана поне за тая година, трябвало да мине одобряване през министерството ли, не помня точно. От "Златарски" едно познато дете си ходеше на курса за Ielts в Бритиш кансъла.

# 89
  • София
  • Мнения: 4 276
В НЕГ, 73. СОУ и 35. СОУ /за последното не съм 100% сигурна/ готвят за немската езикова диплома в редовните часове по езика.  Peace

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт