кои училища препоръчвате за след 7 ми клас

  • 75 760
  • 153
  •   1
Отговори
# 60
  • Sofia
  • Мнения: 2 473
запис  Sunglasses

# 61
  • Мнения: 21
Обективен критерий за сравнение на качеството на обучение в отделните гимназии е резултатът им на държавния зрелостен изпит – матурата, включваща един задължителен изпит – по БЕЛ, другите предмети са избираеми. Доколкото знам, само в 91-ва Немска гимназия се държи и втора матура, на чужд език. Тя не е като получаването на IB диплома.

Ето линк - http://rezultati.zamaturite.bg/uspeh/index.php
В София, в класацията на резултатите на матурите по БЕЛ в първите 30 училища има само 8 частни училища, а по математика в първите 30 у-ща има само 5 частни! Тези 5 частни училища са се явили ОБЩО с 16 ученика, което е по-малко дори от „математиците” на 91-ва Немска гимназия! От „Златарски” са се явили на математика само 3 ученика!!! В този смисъл и Американският колеж не прави изключение - със седем явили се ученици на ДЗИ по математика срещу 132 явили се ученици от СМГ.
Класациите на училищата трябва да се правят и по броя явили се, защото това е най-интересно - колко зрелостници е мотивирало и подготвило съответното у-ще да посмеят да се явят на матурата по даден предмет и да дадат съответния среден успех.
Тази последна статистика на резултатите на матурите на отделните гимназии и СОУ-та е от 2010г. В София, в първите 40 по резултат на матурите, има само 2 частни СОУ (от 1-ви до 12-ти клас). Те са се явили на БЕЛ общо с 56 ученика, а едното у-ще - на математика – С НИТО ЕДИН УЧЕНИК!
Изкривявания в сравненията идват оттам, че всеки ученик се явява по този предмет, по който се чувства най-силен, с изключение на БЕЛ, който е задължителен. Затова сравненията между училищата може да се правят по резултата по БЕЛ. В частните гимназии, колкото и да са качествени учителите, изпитват неудобство да проявяват строгост заради платеното обучение, а тази строгост, понякога, се оказва най-важна. Затова, вече 4 години, частните гимназии „издишат” на матурите. Американският колеж, като изключение, потвърждава правилото. Но неговите зрелостници са значително по-малко от тези на Първа немска и Първа английска.
Понеже стана дума, дори в Англия и САЩ вече се говори, че IB-дипломата „не си заслужава парите”.

# 62
  • София
  • Мнения: 18 115
Това за 91 НЕГ не е вярно. И там, като във всяко друго училище, втората матура може да бъде по език, съгласно избора на ученика. Peace Но може да бъде и по всеки от останалите предмети.

Това, за което вероятно говорите, е изпитът за DSD в 12 клас.След успешното му полагане се взима сертификат за ниво на владеене на езика, който се признава от унитата в немскоговорящите страни. И няма как да не се зачита при положение, че писмените работи се проверяват в Германия, а устният се провежда в присъствието на представители на немския отдел.Но това не е диплома, децата си завършват само с БГ диплома. Има две паралелки на випуск, при които ситуацията е по-различна. След изпит по немски в края на 8 клас , тези 50 деца се обучават по немски учебници, с немски преподаватели, по немската система. В края на 12 клас освен двете български матури, държат  и немски такива. Още 6 на брой. Чувам, че вече били и 7. Thinking  Децата в тези две паралелки завършват паралелно с нашенска и немска диплома за средно образование и съвсем логично  не се явяват на изпита за ДСД. Явяването на ДСД е безплатно, ученето в специализираните паралелки на 91 НЕГ също. Тоест не може да се прави аналогия със заплатените IB дипломи.Сред  приетите в Германия студенти, в хубавите университети,  има много деца както от ДСД паралелките, така и от лайстунг. Peace Има и немалко деца, учили извън немски гимназии. Учат езика на уроци и школи, явяват се на изпит в Goethe Institut, например на ДАФ, взимат си сертификата и пак учат в Германия.

Последна редакция: сб, 25 фев 2012, 16:35 от eine in Rente gegangene Nixe

# 63
  • Мнения: 2 993


 В този смисъл и Американският колеж не прави изключение - със седем явили се ученици на ДЗИ по математика срещу 132 явили се ученици от СМГ.

 

Естествено, че ще се явят например на матура по Английски от колежа, а не на математика, както и учениците от СМГ ще се явят на матура по математика, а не по английски. Дори учениците от АК, за които е важна математиката при кандидатсване, се явяват на АР- изпит по математика, който се цени от университетите, а не на матура.

И ми е чудно защо за всяко нещо се прави сравнение с АК.

# 64
  • София
  • Мнения: 18 115
Наистина сравнението е неуместно. Какво по-естествено от това на матура по математика най-голям да е броят на зрелостниците  от СМГ?

# 65
  • Мнения: 2 993
Благодаря за линка за матурите.

Това което ми направи впечатление е, че АК е на първо място за София по среден успех на матурите / сумарно задължителна и незадължителна/. Броят на децата е над 100 и не виждам причина да се омаловажава този успех

# 66
  • Мнения: 21
Вече казах, че за „база” за сравнение може да се използва резултатът от изпита по БЕЛ. Не само защото е задължителен. Все пак, той измерва някаква „грамотност”, не само способност за „зубрене”. Неслучайно и СМГ е високо по този резултат.
Излиза... в 91-ва Немска има ученици, които сега държат общо 9 матури?! Безплатно... По брой може би са повече от учениците в „Златарски”...
Хубавото в 91 НЕГ е, че преподавателите от Немския отдел обучават не само двете паралелки в Leistung-а, но и останалите

# 67
  • Мнения: 21
Да, в АК са над 100 зрелостници, но "заслужават" ли си толкова пари за няколко стотни пред останалите?

# 68
  • Мнения: 330
Оо, за АК парите си заслужават определено. Ако може да си го позволите. Имам познати с деца там, там е съвсем различно обучението, да не говорим за отношенията и духа в училището.

# 69
  • Мнения: 2 993
Моите критерии при избор на училище не са матурите, а какви възможности ще има детето след завършване. Не ги степенувам, защото всяко дете има различни приоритети и според тях прави класацията си:

Ако иска да продължи обучението си в Германия- 91 НЕГ или 73. , като в 91 НЕГ два класа взимат немска диплома, нещо което в другите държавни езикови гимназии не се предлага, независимо какъв език учат получават БГ диплома и е необходимо да имат и сертификат за владеене на съответния език.
- В Германия таксите за обучение са поносими, както и квартирните. Децата могат да избират между всякакви специалности, защото например за Англия и САЩ медицината е почти не възможна за прием специалност.

Ако иска да продължи обучението си във Франция - Френската. Във Франция таксата е символична около 400 евро годишно. Държавата възстановява част от квартирните и така разходите за квартира са около 200 евро/ по-скоро надолу от тази стойност/ месечно, зависи в кой град си. Приемът е лесен, почти всяко желание на дете е удовлетворено, защото приемат много голям брой студенти и после през първата и втората година ги отсяват. По по различен начин седят нещата за техните Гранд Екол, но пък много университети дават възможност за прехварляне , примерно след втората година в Гранд Екол

Острова и САЩ - АК и 1 АЕГ- За мен това са държавите, които държат местата на топ 20 университетите, но и Германия не е за подценяване. В Америка има шанс за стипендии - пълни или частични, като пълната включва и храна и спане. Но има специалности, за които стипендията е почти невъзможна - медицина, стоматология /мисля, че има и други, но не ги знам със сигурност/
- Тук е мястото да вмъкна, че СМГ, НПМГ и ПЧМГ дават много добри шансове за кандидатстване в топ университетите на САЩ и UK, защото в техните университети много се ценят успехи в областта на математиката, химията, физика, биология и това е сериозен плюс, но е необходимо и английският да е на много високо ниво.
- В UK таксата не е малка, но децата получават кредит за нея и изплащането й започва чак след като започнат да получават доход над 21 000 лири. Вноската не е голяма и затова не я коментирам. Но издръжката на студент в Англия варира от 6-10 000 лири/ годишно

- СМГ и НПМГ със сертификат за език, могат да избират . При тях трябва да се наблегне на езика, но пък имат съществен плюс за топ ун-тетите от засилената профилирана подготовка.
Без затруднения могат да кандидатстват за медицина в БГ

- Златарски също бих го разглеждала като опция. Език, А-левъл изпити, каквито са си изпитите по английската система за обучение.

Не съм засегнала обучението в Дания, Швеция и Холандия, където също учат много българчета

Тези факти бих разглеждала при избор на училище, а не резултатите от матурите.
Но това е избор, когато дететето може да разчита на високи резултати на изпитите в 7 клас

и тъй като това е изпит и никой не знае със сигурност какво ще направи
 затова остава въпроса кои училища с английски език бихте препоръчали като алтернатива на АК, 1АЕГ за дете, което не го влече математиката.

Последна редакция: нд, 26 фев 2012, 12:24 от rosss

# 70
  • Мнения: 41 343
Браво Рос, много добре систематизирано и аргументирано. Оставете този пост и всички спорове стават излишни.

# 71
  • София
  • Мнения: 4 273
А какви преимущества дават A-level изпитите?
В нета попадам по-скоро на рекламна информация, като например, че и в Дарби колидж се предлага такава подготовка както за техни възпитаници, така и за ученици от МГ и ЕГ.
С какво един СМГ-еец, преминал през такава подготовка има по-добри шансове от свой съученик при равни други условия?  Thinking
rosss, 2. АЕГ също е опция.

# 72
  • Мнения: 2 993
Системата на обучение в UK е различна от нашата.
Ако при нас се изучават 10-15 предмета условно , то там в последните мисля 2 години на обучението си, детето изучава само 4 премета. То си избира кои 4 предмета. Накрая държи изпит за всеки от тези 4 предмета върху целия материал и това е оценката му - въпросните А-левъли. По тази причина при нас хорариума часове не може да покрие техния хорариум часове, когато са само 4 предмета. Някой университети /не малко/ приемат нашите оценки от матурите и оценките от дипломата, но има и такива които не считат, че оценките са еквивалентни.
Каква е разликата например с дете от СМГ, ако то има математически постижения на състезания, няма да ги притеснява, че няма А-левъл.
Друг пример - децата от АК се явяват на АР изпити, които също се ценят не само от ун-тетите в САЩ, а и в UK.

И в заключение. Поне за сега повечето университети си признават нашите оценки / не е нужен А-левъл за тях или някакъв друг изпит, показващ съответното ниво/, но не се знае каква ще е тенденцията за вбъдеще.

А и това са изводи от практиката, не са официални данни от университетите.

Ironic,
За 2 АЕГ не четох хубави неща. Текучество на учители и езика не се научава добре

Черна Станция,

  bouquet newsm51

Последна редакция: нд, 26 фев 2012, 12:00 от rosss

# 73
  • Мнения: 3 204
...
 затова остава въпроса кои училища с английски език бихте препоръчали като алтернатива на АК, 1АЕГ за дете, което не го влече математиката.

Няма алтернатива rosss, и ти много добре знаеш.
Има само един начин - седи си здраво на д-то и учи още по-здраво. Не познавам дете, в чието образование е инвестирано (съвсем нямам предвид пари), да не е постигнало целта си.
Ако не стане - най-близкото квартално СОУ и частни уроци по английски следващите 5 години.
И дори смятам, че е за предпочитане, пред кое да е частно училище.

# 74
  • Мнения: 2 993
Witch,
Благодаря ти, че се появи! Много ценя мненията ти!
Точно тази липса на алтернатива ме притеснява. Не мога да сравня частните уроци с ежедневно 5-7-9 часово обучение на английски език. Някак си дори и комбинация курсове в Бритиш Кансъл с частни уроци ми бледнее пред системното , многочасово изучаване на езика в училище.

Общи условия

Активация на акаунт