Добри родители ли сме?

  • 8 748
  • 130
  •   1
Отговори
# 105
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
 newsm78

# 106
  • Мнения: 662
Роузи, ако знаеш от кой клас са и са от вашето училище, ще е лесно да се разбере коя им е класната.Тя съответно би могла да уведоми родителите.Но по-скоро си мисля, че много хора ще реагират, че са деца и е безобидно забавлението им. Tired

Преди малко при Милен Цветков гостуваха родители от 35-то училище, както и бащата на пребитото дете.
За пореден път се разбра, че този инцидент е шести или седми, родители са пускали оплаквания в полицията, че маскирани момчета, периодично пребиват някой младеж в района на училището.Полицаите са викали вече родителите на Валентин и него, които са подписали, че той няма право да влиза в двора на училището и те са предупредени, че има и други оплаквания от него.Спомена се, че и ученици от Строителния също са се оплаквали от него, биел ги е, заплашвал, обирал.Нееднократно са постъпвали оплаквания от в полицията, бил познат и от мачове, създавал е проблеми...
Не мога да повярвам, че родителите му са запознати с действията му и реакцията им е била нулева.Мен би ме било страх от това дете, дори да съм му майка.Как може да не са предвидили, че е опасен за околните, чакали са да убие някой ли?Те са също толкова виновни, колкото и той.

Как може директорката да излезе и публично да обяви, че е примерен ученик и добро дете, това е гавра направо.Какво трябва да се случи, за да бъде изключен?

Полицаите са подчертали и при предишни инциденти, че по закон малолетните могат да бъдат извикани в ДПС, родителите им да бъдат предупредени, а за по-сериозни мерки, всички трябва да чакаме да се случи подобна трагедия.
Не съм наясно, наистина ли законът е толкова снизходителен към малолетните, и то при такива рецидивисти като Валентин?Judy явно е запозната с материята, нека каже.

Бащата на Андрей каза, че бъбрека на Андрей бил буквално смлян на кайма според докторите, далака също, белия дроб е с тежки травми.Заради бързата реакция на класната му и лекарите, детето е оживяло.

След побоят Валентин пък се е похвалил на приятели във фейсбук с думите:"тогава го преметнах и забих в земята, имам чувството, че асфалта се напука...
Рядко, да не кажа никога, давам подобни квалификации, но това е абсолютен и завършен изрод, а подобно престъпно и дебилно държание на родителите му, заслужава не само глоба...
http://www.monitor.bg/article?id=316399

На няколко места се споменава и, че Валентин не е бил сам.Имало е и други момчета с него, които също са удряли Андрей.Те явно остават в светлината на прожекторите, но категорично не е правилно.

Последна редакция: пн, 28 ное 2011, 18:22 от sorsha_

# 107
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Да не се връщаме към вече станали трагедии. Аз още утре ще поговоря с класната им, по- късно с родителския колектив ...но това момченце разиграваше някаква сцена, някакъв модел, нещо, което е около него ... и притеснителното е, че най- много да бъде маргинализирано ( ли се казва) , отколкото да му се помогне ... но аз ще сигнализирам

# 108
  • Мнения: 1 788
А аз се чудих защо децата не различават игра от действителност, пък то било, защото самите родители не могат да ги разграничат.
Не е упрек към никого, но вие наистина ли не сте играли едно време на "бандити", "пирати", "войници", "извънземни" и т.н.?
Щом децата са се смеели, наред с този, който са "биели", значи е била чисто и просто игра.
Извинявайте, но бухалката от вестник, както и пушката от клонче, придружени с детски смях, не могат да се сравнят с ритниците и юмруците нито на въпросния Валентин, нито с хладнокръвните малолетни убийци на съученичката си, които, както разбрахме, отново са си на свобода...

# 109
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Аз много се фрапирах, нали имам деца, гледам ги по цял ден по парковете как играят, големи, по- големи, малки , всякакви...но такова чудо, наистина беше страшно ... това дете има проблем и всеки би го доловил ... а жертвата се смееше по озни особен начин, дето "нали съм мъж, няма да рева сега"

Nekomusume , нямам нужда от празни приказки, а от истински съвет ...

# 110
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
Добре де, искаш съвет. Отиваш, оплакваш се, край на драмата.
Поне такъв е сценарият на хартия Mr. Green

Само имай предвид, че "маргинализирано" може да се окаже твоето дете. И от децата, за които това е "портене"и ще намерят начин да му го върнат, и от учителите, че си им развалила спокойствието. Опасността да ти се стоварят вбесени родители също не е за пренебрегване.
 Naughty
Още ли ти се иска да се буташ между шамарите?

Последна редакция: пн, 28 ное 2011, 21:03 от Делфина фон Ю.

# 111
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Роузи, ако знаеш от кой клас са и са от вашето училище, ще е лесно да се разбере коя им е класната.Тя съответно би могла да уведоми родителите.Но по-скоро си мисля, че много хора ще реагират, че са деца и е безобидно забавлението им. Tired

Преди малко при Милен Цветков гостуваха родители от 35-то училище, както и бащата на пребитото дете.
За пореден път се разбра, че този инцидент е шести или седми, родители са пускали оплаквания в полицията, че маскирани момчета, периодично пребиват някой младеж в района на училището.Полицаите са викали вече родителите на Валентин и него, които са подписали, че той няма право да влиза в двора на училището и те са предупредени, че има и други оплаквания от него.Спомена се, че и ученици от Строителния също са се оплаквали от него, биел ги е, заплашвал, обирал.Нееднократно са постъпвали оплаквания от в полицията, бил познат и от мачове, създавал е проблеми...
Не мога да повярвам, че родителите му са запознати с действията му и реакцията им е била нулева.Мен би ме било страх от това дете, дори да съм му майка.Как може да не са предвидили, че е опасен за околните, чакали са да убие някой ли?Те са също толкова виновни, колкото и той.

Как може директорката да излезе и публично да обяви, че е примерен ученик и добро дете, това е гавра направо.Какво трябва да се случи, за да бъде изключен?

Полицаите са подчертали и при предишни инциденти, че по закон малолетните могат да бъдат извикани в ДПС, родителите им да бъдат предупредени, а за по-сериозни мерки, всички трябва да чакаме да се случи подобна трагедия.
Не съм наясно, наистина ли законът е толкова снизходителен към малолетните, и то при такива рецидивисти като Валентин?Judy явно е запозната с материята, нека каже.

Бащата на Андрей каза, че бъбрека на Андрей бил буквално смлян на кайма според докторите, далака също, белия дроб е с тежки травми.Заради бързата реакция на класната му и лекарите, детето е оживяло.

След побоят Валентин пък се е похвалил на приятели във фейсбук с думите:"тогава го преметнах и забих в земята, имам чувството, че асфалта се напука...
Рядко, да не кажа никога, давам подобни квалификации, но това е абсолютен и завършен изрод, а подобно престъпно и дебилно държание на родителите му, заслужава не само глоба...
http://www.monitor.bg/article?id=316399

На няколко места се споменава и, че Валентин не е бил сам.Имало е и други момчета с него, които също са удряли Андрей.Те явно остават в светлината на прожекторите, но категорично не е правилно.


И аз гледах днешното предаване на Милен Цветков. Снощи слушах от кухнята хвалбите на Валентин във фейса. За мен той е пълен гамен, изпуснато дете, абониран в бъдеще за затвора. Горко на този, който му падне в ръцете. А вината за формирането на поредното чудовище е на родителите му най-вече и донякъде на неадекватните действия на учителите и другите, които не са си свършили работата.
Бащата на Андрей дори не му е разказал какво в действителност е станало, какъв е бил побоя, не му е казал истината, за да не засее омразата в него. Не мога да преценя дали е постъпил правилно, защото той явно си следва определен модел на възпитание.

Последна редакция: пн, 28 ное 2011, 22:31 от ~Мишел~

# 112
  • Мнения: 24 467
Аз съм ходила, оплаквала съм се /за сериозни проблеми/ и нямаше "край на драмата". Затова съм на тези си позиции. Има покриване, прехвърляне и размиване на вини и отговорност. Радетел съм на камерите, голям. С възможност за проверка на записите при определяне на условията затова. Личен опит- какво да се прави!

Сорша, снощи не съм гледала ТВ, рядко гледам. Чета тази сутрин само това, което си писала за предаването на М. Цветков. Но и от началните репортажи разбрах, че има жестоко разминаване между истината /стари и явни конфликти/ и изразеното становище в стил "Ми то ние не сме наясно.". Маскираните биячи са всичко друго, но не и "безобидно играещи хлапета".
"Как може директорката да излезе и публично да обяви, че е примерен ученик и добро дете, това е гавра направо.Какво трябва да се случи, за да бъде изключен?"- Може, може, всичко може. ВЕрвай ми!
Да с малолетните може и следва да се работи, има си специализирани институции и програми. Непълнолетните /над 14 г./ са дори наказателно отговорни пък. Законът дава възможности, но институциите блеят, умишлено и престъпно дори. Това е проблемът, който засягам лично аз в тази тема. Правят си "пас", като че ли им игра на карти.
За Андрей не мога да чета подробности, гади ми се.

ППЗНП:
Чл. 32. Училищата са образователно-възпитателни институции в системата на народната просвета, които осигуряват завършването на клас, придобиването на степен на образование и/или на професионална квалификация.
Чл. 128. (1) Учителят има следните задължения:
2. да преподава учебния предмет на книжовния български език, с изключение на учебните предмети "чужд език" и "майчин език", както и на учебните предмети на чужд език, да общува с децата или учениците на книжовен български език и да ги подпомага да усвояват книжовноезиковите норми;
3. да уведомява своевременно директора, когато се налага да отсъства от учебни часове, за осигуряване на заместник с оглед недопускане на свободни часове;
4. да участва в работата на педагогическия съвет и да изпълнява неговите решения;
5. да изпълнява предписанията и препоръките на органите, осъществяващи методическа дейност и контрол в системата на народната просвета;
6. да опазва живота и здравето на децата или учениците по време на образователно-възпитателния процес и на други дейности, организирани от училището, детската градина или обслужващото звено;
7. да поддържа и повишава професионалната си квалификация;
8. да информира писмено и на индивидуални срещи родителите за успеха и развитието на детето или ученика, за спазването на училищната дисциплина, както и за уменията му за общуване и интегриране в училищната среда, да ги насочва към форми за допълнителна работа с оглед възможностите, потребностите и желанията на детето или ученика при зачитане на тяхното право да вземат решения;
9. да не ползва мобилен телефон по време на час;
10. да не пуши, да не внася и да не употребява алкохол в училището, детската градина или обслужващото звено, както и извън тях - при провеждане на мероприятия и дейности, в които участват деца или ученици;
(2) Индивидуалните срещи с родителите се провеждат в приемното време на учителя или в друго удобно за двете страни време.

Чл. 129б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2009 г.) (1) Учител, който е и класен ръководител, има следните допълнителни задължения:
1. да следи за успеха и развитието на учениците от съответната паралелка в образователно-възпитателния процес, за спазването на училищната дисциплина, както и за уменията им за общуване с учениците и учителите и интегрирането им в училищната среда, като периодично и своевременно информира родителите;
2. да анализира и оценява рисковите фактори върху учениците от паралелката и да предприема превантивни и корективни мерки за справяне с тях;
3. да контролира посещаемостта на учебните часове от учениците от паралелката;

4. своевременно да уведомява родителите, ако ученикът отсъства от учебни часове, както и когато спрямо него ще започне процедура за налагане на наказание или други мерки по този правилник;
5. да консултира родителите за възможностите и формите за допълнителна работа с ученика с оглед максимално развитие на заложбите му, както и за възможностите за оказване на педагогическа и психологическа подкрепа от специалист, когато това се налага;
6. да изготвя и да предоставя на родителя характеристика за всеки ученик в съответствие с чл. 138а;
7. да организира и да провежда родителски срещи;
8. периодично да организира индивидуални срещи с учениците от паралелката, да организира и провежда часа на класа и да работи за развитието на паралелката като общност;
9. да участва в процедурите за налагане на наказания и мерки по отношение на учениците от паралелката в случаите и по реда, предвидени в този правилник;
10. да осъществява връзка с учителите, които преподават на паралелката, и периодично да се информира за успеха и развитието на учениците от паралелката по съответния учебен предмет, за спазване на училищната дисциплина, за уменията им за общуване и интегриране в училищната среда;
11. да осъществява постоянна връзка с останалите класни ръководители с оглед усъвършенстване и намиране на нови форми за общуване с учениците и родителите;
12. да осъществява връзка и да подпомага специалистите, които работят с ученици от паралелката;
13. да води редовно и да съхранява учебната документация за паралелката.
(2) По време на родителските срещи се обсъждат и се вземат решения по основни въпроси, свързани с развитието и възпитанието на учениците, включително с участието на специалисти. Класният ръководител не може да обсъжда публично въпроси, свързани с успеха и поведението на отделните ученици от паралелката.

Много други неща има в този правилник.


ПРАВИЛНИК за детските педагогически стаи
Чл. 1. (1) Детските педагогически стаи (ДПС) са специализирани заведения, които участват в превенцията на престъпността и противообществените прояви, извършвани от малолетните и непълнолетните.

Функции:
Чл. 7. Инспекторите на ДПС изпълняват следните функции:
1. издирват и установяват малолетни и непълнолетни лица, извършители на противообществени прояви и престъпления, като за целта използват данни от службите на МВР, следствието, прокуратурата, съда, общинските администрации, комисиите за БППМН, обществени и неправителствени организации, учебни и здравни заведения, граждани и др.;
2. издирват и установяват малолетни и непълнолетни - обект на престъпно посегателство и малтретиране от страна на родителите, на лицата, които ги заместват, или на трети лица, и предприемат съответстващи мерки или уведомяват компетентните органи;
3. издирват и установяват малолетни и непълнолетни лица, изпаднали в състояние на безнадзорност, живеещи в нездрава семейна и другарска среда, скитащи, просещи, проституиращи, разпространяващи и употребяващи наркотични вещества, и ги насочват към специализирани органи и заведения за диагностика, лечение и въздействие;
4. предоставят на социалния работник (СР) информация за малолетните и непълнолетните, извършили противоправни деяния, и техните семейства с цел предприемане на мерки за социалното им осигуряване съобразно текстовете на чл. 46а ЗБППМН ;
5. участват съобразно компетенциите си в предварителната проверка по изясняване на фактическата обстановка в случаите, когато обект и субект на противоправни деяния са малолетни и непълнолетни лица;
6. съдействат на органите на предварителното производство при разследването на случаи, при които малолетни и непълнолетни лица са обект или субект на престъпления;
7. изучават причините и условията, обуславящи извършването на противообществени прояви и престъпления от малолетни и непълнолетни. Предлагат на съответните ведомства мерки за отстраняване на тези причини и условия или ограничаване на тяхното действие;
8. водят на отчет малолетни и непълнолетни, които са:
а) извършили престъпления и противообществени прояви;
б) осъдени за престъпления от общ характер;
в) освободени от поправителните домове (ПД);
г) освободени от възпитателни училища-интернати (ВУИ);
д) освободените от социално-педагогически интернати (СПИ), настанени в тях по реда на чл. 13, буква "и" ЗБППМН ;
9. изучават личностните особености на малолетните и непълнолетните, водени на отчет в ДПС, и вземат мерки за коригиране на поведението им;
10. осъществяват наблюдение над водените на отчет в ДПС малолетни и непълнолетни, като за целта посещават домовете им, заведенията, в които учат или работят, провеждат срещи с тях в ДПС, а при необходимост ги призовават в служебните помещения на Националната полиция;
11. предлагат на компетентните органи търсене на обществена, административна и наказателна отговорност от родителите или лицата, които ги заместват, неполагащи грижи за децата си и застрашаващи моралното, физическото и душевното им развитие, както и от тези, които ги подбуждат към извършване на престъпления;
12. осъществяват полицейска закрила на малолетните и непълнолетните в съответствие с действащото българско и международно законодателство;
13. изпълняват мярка за неотклонение "надзор на инспектора на ДПС" спрямо непълнолетни;
14. поддържат връзка с малолетните и непълнолетните, настанени в поправителните домове, възпитателните училища-интернати и социално- педагогическите интернати, като ги посещават, кореспондират с тях и наблюдават поведението им през време на домашните отпуски. Вземат мерки за своевременното им връщане в заведенията след изтичане срока на отпуската;
15. съдействат на специализираните полицейски служби за издирването на малолетни и непълнолетни, напуснали домовете си, бегълци от ВУИ и СПИ;
16. предлагат за настаняване малолетни и непълнолетни в домовете за временно настаняване на малолетни и непълнолетни (ДВНМН) в случаите, предвидени в чл. 35 ЗБППМН ;
17. предлагат за настаняване малолетни и непълнолетни лица в специализирани детски, социални и учебно-възпитателни заведения;
18. посещават учебните и учебно-възпитателните заведения в района си, поддържат връзка с учителските колективи, участват при необходимост в педагогическите съвети, подпомагат дейността на педагогическите съветници и училищните комисии за БППМН;
19. организират и извършват в обслужвания от тях район проверки на местата, където се събират малолетни и непълнолетни и съществуват условия за извършване на престъпления и противообществени прояви от тях и срещу тях. При констатиране на извършени престъпления или нарушения на обществения ред предприемат необходимите законови административнонаказателни мерки или уведомяват компетентните органи;
20. изнасят лекции и беседи в детските и учебните заведения пред учениците, преподавателите и родителите по проблемите на борбата срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните, престъпността сред непълнолетните и правната защита на маловръстните;
21. участват с подходящи материали в изяви по средствата за масово осведомяване и научни публикации;
22. участват в реализирането на съвместни програми с държавните органи, неправителствени наши и международни организации по превенцията на престъпността и ППМН;
23. при необходимост изискват сведения, характеристики и други документи за лица от учебни заведения, предприятия, фирми и учреждения;
24. ръководят методически извънщатни служители към ДПС;
25. организират със съгласието на родителите и на лицата, които ги заместват, психопедагогическо и психиатрично изследване на малолетните и непълнолетните;
26. отчитат дейността си пред висшестоящите ръководни органи в полицията. При поискване предоставят информация на следствието, прокуратурата, съда и местната комисия за БППМН.

НК:
Чл. 31. (1) Наказателноотговорно е пълнолетното лице - навършило 18-годишна възраст, което в състояние на вменяемост извърши престъпление.
(2) Непълнолетно лице- навършило 14 години, но ненавършило 18 години - е наказателноотговорно, ако е могло да разбира свойството и значението на деянието и да ръководи постъпките си.
хххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх

А кажете, ако всеки си върши СЛУЖЕБНАТА работа, дали пък няма да има ефектец?
Каквито и да са родителите, ако има Държава, контрол и работа, нещата биха били по- различни.
Бъбрекът на Андрей можеше да е там, където си следва, в състояние, в което си следва. 




# 113
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Значи , сигнализирах ... И какво разбрах- проблем наистина има. В този трети клас има деца, които носят ножове в училище и родителите им нямат нищо против, изключително агресивни деца има в класа, две от които са регистрирани за кражби в районното полицейско управление ... от тук нататък ще повдигна въпроса пред родителския колектив и да видим какво ще измъдрим ... кофти работа  Rolling Eyes

# 114
  • Мнения: 24 467
Значи , сигнализирах ... И какво разбрах- проблем наистина има. В този трети клас има деца, които носят ножове в училище и родителите им нямат нищо против, изключително агресивни деца има в класа, две от които са регистрирани за кражби в районното полицейско управление ... от тук нататък ще повдигна въпроса пред родителския колектив и да видим какво ще измъдрим ... кофти работа  Rolling Eyes

В трети клас?
Кой знае за ножовете и кой ти каза това?

# 115
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Каза ми го нашата "госпожа" ... че родителите са абдикирали и никой не може да се справи с тези деца, за сега ... и това е известно от доста време...да кажем , откакто са били първи клас

# 116
  • Мнения: 24 467
Да разбирам ли, че вашата "госпожа" знае за тези ножове и въпреки това децата, подчертавам- в трети клас, си хойкат с тях из школото?
Ако е тъй, то е въпрос на време на някой следващ да му замине я бъбрека, я някой друг орган, я целия човек да си замине.

# 117
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Знае не само тя, знае и директорката и вероятно и в РПУ- то знаят, но явно какво от това ... родителите му не виждали нищо нередно в това и са оставили нещата в ръцете на учителите...

# 118
  • Мнения: 24 467
Като не виждат родителите нищо нередно- да си ги търпят вкъщи. Но в училище реално въоръжени хлапета не следва да се допускат. Това е ангажимент на училището. Вие ли да се строите, да проверявате и да отстранявате?

# 119
  • Мнения: 24 467
Сорша, прочетох линка ти, Валентин не е дори малолетен, непълнолетен е, на 15 години.

Общи условия

Активация на акаунт