Не били сервитьори...

  • 6 381
  • 97
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 8 999
Да, Атти, права си. Фирмите, които печелят конкурсите по подобни програми, обикновено пробутват трудно продаваеми или непродаваеми стоки на горките ученици. От опит твърдя, че миналата година моите деца /бяха в четвърти и в трети клас/ дори не опитаха така наречените "безплатни закуски". Те бяха или прогнили плодове, или някакви десерти с адски вкус.
Това отново е опорочено добро намерение, което се превръща в гротеска. Едни пари са дадени, едни хора ги взимат, а после се оказва, че чрез тази субсидии тези "специални" хора реализират своята застояла стока.
Кое дете яде кроасан с пълнеж от кайсия?! /освен ако не е примряло от глад/
Кое дете яде прогнило киви? /в междучасието, без прибори/
По-добре е тези пари да не се усвоят, защото те не носят полза на нашите деца, а само облагодетелстват шуробаджанашки далавери.

# 46
  • UK
  • Мнения: 1 351
Претенции към учителите ли??? След като са неспособни да научат децата ни на това което им е работата могат да се държат с тях като с деца за което са учили. След като само един учител е с тях през деня не ме интересува почивката им. Ще върши това за което му се плаща а кой плаща на тях, държавата а кой е държавата НИЕ.
 По-темата, раздаването трябва да се осъществи от фирма отговорна за това и по-начин да не пречи на почивката и на двете страни (ученик-учител)

# 47
  • София
  • Мнения: 62 595
леле, леле, каква категоричност! А до тоалетната могат ли да отидат? Ти пък, как реши, че учителите не могат да научат децата ни на това, което им е работата? А кой ще научи родителите на това, което им е работата? Ако родителите си учеха децата да ядат плодове и зеленчуци, вместо вафли и прочие боклуци, изобщо нямаше да има толкова много деца с наднормено тегло! Ти, драга, изобщо не си държавата, не се изживявай като Краля Слънце! Но явно ти се ще да си държавата!

# 48
  • София
  • Мнения: 17 292
Държавата ни трябва да намери начин да усвои парите, които ЕС отпуска по схемата.

Трябва?
По каква причина?

Най-обичам като кажат, че нещо трябва да се прави не защото е полезно, не защото ще допринесе с нещо за добруването ни, а защото има там едни пари. Хич да ги нямаше тези европейски пари, най-добре.

# 49
  • Мнения: 8 567
Има неща, на които децата ни се учат и без наша помощ.
Средата им е в училище, в което училище се предлагат различни нездравословни храни, а ако там случайно няма - магазини наоколо колкото искаш.
Никой не следи децата, влизайки в двора на училището да остават там до края на часовете, то храната май става последният проблем, ами безопастността им?

Не ми е ясно - държавата и институцията са безпомощни или ни правят на идиоти?
Сериозно ли мислят, че грижите за здравословното подрастване на децата се крият в тази една ябълка на ден, поднесена от образован кадър.
Поредните милиони, които ще се добавят към предишните, когато се прави отчет за това колко много пари са наляти тази година в училищата.

Преди да почна да чета този форум имах определена нагласа към учителите.
Сега донякъде разбирам тяхната позиция и безхаберие.
За 5 години (синът ми е в 6-ти клас) се сблъсках с толкова щуротии.
Тежки раници, безумни учебници, глупави и дребнави изисквания, тотална безотговорност в отношението на училището към възпитаниците му, смешни прояви на загриженост, изразяващи се в мазни банички, ябълка или чаша мляко. В същото време децата определено нямат вид на гладни, а по-скоро на неграмотни.

В последните години училището се отдалечава все повече от основното си задължение и започва да се превръща  в някакъв тип социално заведение.

Подкрепям бойкота на учителите, както бих подкрепила и всяка тяхна инициатива за по-свястно училище.
От учителите, последното , което очаквам е да поднасят здравословна храна на детето ми.
Бих искала да му дават знания, да възпитават в него отношение към околните, да го санкционират, когато е сбъркал и да го насърчават, когато върви в правилната посока.
Да си вършат задълженията, които са строго определени, а не размити с някакви глупави ябълки и други подобни прищевки.

# 50
  • Мнения: 336
От учителите, последното , което очаквам е да поднасят здравословна храна на детето ми.
Бих искала да му дават знания, да възпитават в него отношение към околните, да го санкционират, когато е сбъркал и да го насърчават, когато върви в правилната посока.
Да си вършат задълженията, които са строго определени, а не размити с някакви глупави ябълки и други подобни прищевки.
нова,   bouquet

# 51
  • у дома
  • Мнения: 1 160
Претенции към учителите ли??? След като са неспособни да научат децата ни на това което им е работата могат да се държат с тях като с деца за което са учили. След като само един учител е с тях през деня не ме интересува почивката им. Ще върши това за което му се плаща а кой плаща на тях, държавата а кой е държавата НИЕ.
 По-темата, раздаването трябва да се осъществи от фирма отговорна за това и по-начин да не пречи на почивката и на двете страни (ученик-учител)
На учителя му се плашща да учи децата ни,нали?
Не му се плаща да е пъдар,чистач,касиер и сервитьор-не мислиш ли?
И малко смекчи тона моля! Naughty
Горко му на учителя на твоите деца...
пп а и ти май доста часове си пропуснала по български език,но не е късно да се ограмотиш Peace

Последна редакция: пн, 19 сеп 2011, 21:11 от dgidgi

# 52
  • Мнения: 2 898
Претенции към учителите ли??? След като са неспособни да научат децата ни на това което им е работата могат да се държат с тях като с деца за което са учили. След като само един учител е с тях през деня не ме интересува почивката им. Ще върши това за което му се плаща а кой плаща на тях, държавата а кой е държавата НИЕ.
 
пп а и ти май доста часове си пропуснала по български език,но не е късно да се ограмотиш Peace


 newsm10

# 53
  • Мнения: 46 520
Ако спрем да приемам учителя само като човек, който им вкарва знания в главите, може би нещата ще тръгнат към по-добро.
Може и моите очаквания да са смахнати, но очаквам заедно с него да направим от тези деца умни, добри и здрави хора, което включва всичко.
Не виждам каква е драмата с плодовете, учителят така или иначе си седи на бюрото, децата стават едно по едно подред, както седят на чиновете и си взимат по 1 бр.
Не става дума за единия плод, а за това, което им влиза в съзнанието, подобни масови инициативи имат добър ефект в/у мисленето на децата за храната.
Наистина жалко, ако се провали заради инатът на някой.

При нас ще има след 29-ти, какво е точно, още не знам, но явно не им е проблем да си направят организацията.

П.П. Нещо много умно каза нашата учителка на 1 учебен ден. Едно е само родител да каже, че нещо е правилно, или само учителката, но когато го кажат и двамата, тогава има най-голям ефект. Мисля, че пасва идеално за темата.

# 54
  • Мнения: 24 467
Цитат на:  link=topic=610755.msg19764227#msg19764227 date=1316448167
Ако спрем да приемам учителя само като човек, който им вкарва знания в главите, може би нещата ще тръгнат към по-добро.
Може и моите очаквания да са смахнати, но очаквам заедно с него да направим от тези деца умни, добри и здрави хора, което включва всичко.
Не виждам каква е драмата с плодовете, учителят така или иначе си седи на бюрото, децата стават едно по едно подред, както седят на чиновете и си взимат по 1 бр.
Не става дума за единия плод, а за това, което им влиза в съзнанието, подобни масови инициативи имат добър ефект в/у мисленето на децата за храната.
Наистина жалко, ако се провали заради инатът на някой.

П.П. Нещо много умно каза нашата учителка на 1 учебен ден. Едно е само родител да каже, че нещо е правилно, или само учителката, но когато го кажат и двамата, тогава има най-голям ефект. Мисля, че пасва идеално за темата.

Вярно е горното, особено "П.П.", но на практика в нашите училища истината е далеч от това.

Четири години сме били в среда, в която в училище се работеше в екип. За жалост това се преустанови. Виждам огромните негативи и мога да сравня с мотивиращата работна среда.
Моите очаквания ги "излекувах" миналата година. Ще се получи и при вас, "лечението" е наложително. В противен случай знаете до какво води голямото разминаване между очаквания и реалност. 

Не смятам, че тук целта е просто да се раздаде на децата по един плод. Ако е така- то наистина няма смисъл. Прекарвайки по- голямата част от съзнателния си делничен ден в училище за децата е много важно с кого и как контактуват. Дори средата там става в определен момент определяща и преимуществена пред домашната среда. Нормално- според прекараното време и интензивност на преживяванията и въздействието се променя.

Сравнявам с градината сега /имам база за сравнение/- следобед на децата, по време на игра, се раздават грозде, ябълки и всичко се изяжда. Но се раздава, говори се, децата са заедно. Никой не е повдигал въпросът кой раздава, а от детето знам, че "учителката днес ни дава грозде".
В началната степен учителката бе тази, която обясни и на децата и на нас, че раздаваните тогава тестени закуски "с нищо" е по- добре да се съберат на камара и да се дадат на някои деца /разбирайте кои деца/, да не се ядат. Въпреки, че това бяха откровени боклуци, все пак тя държеше да не се хвърлят, храна е, ще се дадат на някой. Децата масово ги хвърляха в кошчетата. Друго е, когато детето чуе и от учител. Нереално е да се смята, че възпитанието зависи изцяло от домашната обстановка, това е химера. Би било така само при преимуществен престой в дома с родителите. Масово у нас не е така.
Както и да е- надявам се, че има кой да разбере.
ххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх

В духа на темата тази сутрин заведох малкия на градина и г-жата ме посрещна още на входа с думите, че за днес им била нагласила домати от нейната градина /от тази градина сме яли и ябълки, детето ги хареса много/. Сподели как годината била много плодородна /домати предлагат всичките ми познати с градини, наистина е така/. Жената с кеф /личи й/ е готова да сподели с децата дори личните си плодове и зеленчуци. Не за първи път.
Говорим си за тотално различно ниво тук. Нямам база за сравнение.
Не, тази жена не се чувства нито сервитьор, нито текезесар. Тя се радва да сподели с децата, да общува с тях. Знам, че мнозина няма да схванат за какво иде реч, наистина. Дори не държа, никой не е успял да надскочи сам себе си.
А, да, хранят се и моите деца, разбира се, и домати, и грозде, и ябълки си хапват всеки ден. Не в това е въпросът, въобще.
хххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх

Може и наистина идеята да е кофти заложена, зле разяснена и неорганизирана. Не знам. До сега сме били в училища със столова, където плодовете могат да се съхранят до междучасието. За места, в които няма столове, нямам понятие как се предлага организирането.
Като видях как се "организира" идеята "На училище без тежест" съм почти уверена, че и тук подробностите едва ли са имали значение за "умните" глави. Да се мисли е сложно, наистина. Мантрата "Всеки се спасява поединично" намирам за основен движещ механизъм на "системата". Тя от много години отдавна е на самотек и няма изгледи за въвеждане на какъвто и да било ред и системност.
Дори и чудесните идеи се изпортват с неизпипване на детайлите и реализация на изпълнението по места.

А можеше да се подходи друго яче- да се обсъди още през май- юни тази идея, да се вземе становището от изпълнителите, да се видят проблемите още тогава и за тези 2-3 месеца да се решат. Ама къде... намираме се у нас, в България, държавата "на парче" и "от днес за вчера", не че не е имало време, а защото въпросът /всеки един/ си е висял, само че никой не го е било еня и, както е правило у нас, решението се предлага в последния момент, когато не може да се изпипа.

Последна редакция: вт, 20 сеп 2011, 08:43 от Judy

# 55
  • Мнения: 183
 Миналата година или по-миналата в нашето училище имаше такава програма от М-вото на земеделието. Всеки ден синът ми се прибираше с торбичка и по някоя изненадка вътре- я цял лук, я небелен морков, я изгнил и немит домат, пипер, необелено киви. Ябълки и банани не е носил, затова  предполагам, че тях ги е изяждал.  Та и тази програма беше пълно фиаско. Или поне само ябълки и банани да им даваха. А може да са си мислели, че дете на 8г. яде суров и небелен лук- като ябълка, еееех, ако им даваха и по един комат хляб...

# 56
  • София
  • Мнения: 5 656
Глава лук?!?!?  #Shocked Ей това надмина всичките ми фантазии. Викаш да очакваме и чесъна.

А че лукът е здравословен, спор няма  Crazy

# 57
  • Сред мелниците
  • Мнения: 1 295
Не смятам, че тук целта е просто да се раздаде на децата по един плод. Ако е така- то ............


Ако спрем да приемам учителя само като човек...................................
Judy, Не се сърди човече
Направо не повярвах на очите си.  bouquet Благодаря ви!

 Вече се бях отчаяла от темата и мислех да я скип-на
 за да запазя някаква вяла надежда,  че ако не ние ,
то поне децата ни  ще доживеят  до държава от граждани.

# 58
  • Бургас
  • Мнения: 372
Само че разликата между ДГ и училището е огромна.В ДГ децата се хранят,спят,играят,нормално е учителката да им дава храна.Ролята на ДГ е да се грижи за децата,докато родителите са на работа.Ролята на училището е съвсем различна.Там децата не са на отглеждане,а са там,за да учат.Естествено,че трябва да се хранят,но това не е основната функция на училището.
В същото време децата определено нямат вид на гладни, а по-скоро на неграмотни.

В последните години училището се отдалечава все повече от основното си задължение и започва да се превръща  в някакъв тип социално заведение.
От учителите, последното , което очаквам е да поднасят здравословна храна на детето ми.
Бих искала да му дават знания, да възпитават в него отношение към околните, да го санкционират, когато е сбъркал и да го насърчават, когато върви в правилната посока.
Да си вършат задълженията, които са строго определени, а не размити с някакви глупави ябълки и други подобни прищевки.
Напълно съм съгласна с това мнение Peace.

# 59
  • София
  • Мнения: 3 824
Аз си мислех, че ролята на учителите (на тези от началното образование) е не само да налеят знания в главите на децата, а и да ги възпитават, да развиват ценностната им система, да им покажат кое е добро, кое е лошо и защо е така. Има много неща, на които си мислех, че учителите тряба да учат децата, а сега се оказва, че работата им е само да преподават. Много тъжно звучи, когато самите учители твърдят това.

Общи условия

Активация на акаунт