Не били сервитьори...

  • 6 394
  • 97
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 24 467
Елфче, разликата между ДГ и началното образование, може да се изненадаш, не е много голяма.
И е нормално да не е.
Не може да се очаква едно 6-7 годишно дете за 2-3 месеца да узрее до радикални промени. Не е и полезно това да се очаква.

А кой ще се грижи за децата, които са до обяд, а някои и по цял ден в училище? Те сами? Изведнъж? На 7 години?  Sunglasses
И особено като се вземе предвид поредната идея на министерството за целодневно обучение. Че как да не е важно храненето? Това дете има там две закуски и един обяд.
То цялостния възпитателен процес е не по- малко важен от този в градината.
Дано повече глави го проумеят това.
Чела съм как учителки в чужбина преглеждали кутиите на децата и давали съвети на родителите, като питали, защо всеки ден било едно и също.
Цялостното отношение е важно, обстановката, отношенията, че това е социална система, а не място за наливане на учебен материал. Ако е само до знания на нас не ни е нужно трополенето до училище и обратно. Ще си го организирам и то далеч по- качествено.

# 61
  • Мнения: 174
Според мен малко положителна мислене няма да ни се отрази зле.
Всяка идея, и най-добрата, би се провалила при сблъсъка с негативните ни нагласи.
Сигурно се раздават очукави плодове, но това не значи,че не трябва да се раздават никакви, а че трябва да се промени качеството на раздаваните.
Съгладна сам, че учителите нямат възможност да ходят по складове и да носят кашони,но ако фирмата доставчик донесе измити плодове до всяка класна стая учителят може да ги раздаде. Аз не виждам нищо лошо в това.
Искам да кажа, че вместо да се обругава всичко трябва да търсим начин да провим всяко нещо по-добре.

# 62
  • Мнения: 24 467
Нашата начална учителка раздаваше безплатните закуски на децата в стола. И тогава не е носила кашони и не е обикаляла по складове. Закуските се доставяха в стола и в голямото междучасие децата отиваха там да си ги вземат. Дали ще даде баница или ябълка- каква е разликата?
Точно тя им говореше, че тези теста с нищо са вредни, но ако няма да ги ядат, то да ги съберат и да ги дадат на едни деца /циганчета- в прав текст/- те ще ги изядат. Едното дете беше в съседен клас.

# 63
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
В 31-во плодове вече се дават, та чак били много вкусни ябълките днес.
Явно, може.
В стола, както си му е реда.

# 64
  • Мнения: 8 567
Judy, и аз съм "за" учителите не само да образоват, но и да възпитават децата ни. Има толкова много неща, които могат да научат от тях, в крачка, там, където са, в групата. Това е друга тема.
Но не само поднасянето на ябълка от учителите, на мен и самата идея ми се струва обречена.
Не смятам, че култура на хранене може да бъде възпитана в децата при липса на ограничение за излизането им от училищния двор през голямото междучасие.
Ако децата, които искат да хапнат чипс имат право да отидат до съседното магазинче да си го купят, то тази ябълка няма да го замести.
А децата, които не искат да си купят чипс така или иначе си носят плод, какъвто харесват от вкъщи, могат и да получат такъв в стола, за десерт на обяд.

Липсата на движение е не по-малък враг от нездравословното хранене.
Предпочитам детето ми 20 минути да рита на двора в голямото междучасие, вместо да се реди на опашка за плод.

# 65
  • Бургас
  • Мнения: 372
Не смятам, че култура на хранене може да бъде възпитана в децата при липса на ограничение за излизането им от училищния двор през голямото междучасие.
Ако децата, които искат да хапнат чипс имат право да отидат до съседното магазинче да си го купят, то тази ябълка няма да го замести.
Това ограничение няма как да се случи.Поне докато не започнат абсолютно всички деца да си носят храна от вкъщи или училището да е толкова добре организирано,че всяко дете да може да се нахрани през междучасието.В момента е лудница в столовете.Затова се излиза и навън.Иначе рискувш да останеш гладен.
А и иначе,знам,дъщеря ми е 2-ри клас в момента.Не е много по-различно,но все пак е различно.И тя го разбра още първия месец в училище.Да,съгласна съм,че децата трябва и да се хранят,но наистина това не е основната функция на училището.Достатъчно е да предлага закуската сутрин.Това не е социална интституция,която изхранва деца.Оттам нататък всеки родител предвижда как и с какво ще се храни детето му.Не е нужно училището да се занимава с това.За плодовете съм много "за".Няма нищо лошо да се раздават,щом има такава възможност.Но пак казвам,нека не забравяме къде се намираме.Това е училище,то дава знания и възпитание,не е ресторант.И никой не е длъжен да изхранва децата ни там.Ако мислите,че нявсякъде по света това е практика-не е.На някои места дори няма и стол.Това го казвам,защото авторката беше възмутена как ще лишат едно дете от храна,сякаш училището е длъжно да дава храна Crazy.

# 66
  • Мнения: 8 999
За мен пък единственото важно нещо, което искам учителите да дадат на децата ми, е да им предадат знанията така, че да не се налага в седми клас да търчат по частни уроци и курсове като изоглавени.
Плодове-млодове, това е моя работа. Нека те се съсредоточат в своята и нещата ще вървят добре и гладко.

# 67
  • Мнения: 8 567
За мен пък единственото важно нещо, което искам учителите да дадат на децата ми, е да им предадат знанията така, че да не се налага в седми клас да търчат по частни уроци и курсове като изоглавени.
Плодове-млодове, това е моя работа. Нека те се съсредоточат в своята и нещата ще вървят добре и гладко.
От 6-ти клас. Виж темата на шестокласниците. Никой няма очаквания в училище детето да навакса дори дребните пропуски.

# 68
  • Мнения: 2 154
За мен пък единственото важно нещо, което искам учителите да дадат на децата ми, е да им предадат знанията така, че да не се налага в седми клас да търчат по частни уроци и курсове като изоглавени.
Плодове-млодове, това е моя работа. Нека те се съсредоточат в своята и нещата ще вървят добре и гладко.
+1 Peace И стига с тези плодове !
Погледнете таксите за подготовка за  след 7 клас !

# 69
  • София
  • Мнения: 62 595
Ох, аман вече от това ядене в училище! То вече на пансион започва да ми прилича или на сиропиталище - важното е да ядат, вместо да учат! То не бяха програми за привличане на малцинствата чрез ядене и мляко, то не бяха безплатни плодове и зеленчуци, то не беше чудо! А какво учат, как учат и какво знаят накрая, си е проблем на родителите явно!

# 70
  • Мнения: 2 898
Елфче, разликата между ДГ и началното образование, може да се изненадаш, не е много голяма.

Не е така. Разликата е огромна, макар възрастта на децата да е много близка. Точно това не желаят да осъзнаят родителите и очакват същите грижи, както в ДГ.

# 71
  • Мнения: 24 467
...
Не смятам, че култура на хранене може да бъде възпитана в децата при липса на ограничение за излизането им от училищния двор през голямото междучасие.
Ако децата, които искат да хапнат чипс имат право да отидат до съседното магазинче да си го купят, то тази ябълка няма да го замести.
А децата, които не искат да си купят чипс така или иначе си носят плод, какъвто харесват от вкъщи, могат и да получат такъв в стола, за десерт на обяд.

Липсата на движение е не по-малък враг от нездравословното хранене.
Предпочитам детето ми 20 минути да рита на двора в голямото междучасие, вместо да се реди на опашка за плод.


Да, Нова, затова сме говорили в другата тема, за излизанията от училище.
Съгласна съм.
Затова акцентирам- цялостна политика и задълбочена мисъл е нужна тук, не разпарчедисани отделни решенийца.

Елфче, разликата между ДГ и началното образование, може да се изненадаш, не е много голяма.

Не е така. Разликата е огромна, макар възрастта на децата да е много близка. Точно това не желаят да осъзнаят родителите и очакват същите грижи, както в ДГ.


Разликата е огромна, защото изкуствено се прави такава. Децата са си същите. И времевия престой в социалната институция е същият, особено при целодневно обучение. А да не говорим, че и в ПГ има организация на половин ден също.
За съжаление не те са в центъра, те са само оправданието за съществуването на системата. Такава, каквато е сега, тя нанася май повечко вреди, отколкото ползи.
А каква институция е училището, ако не "социална"? Това не значи институция за бедни, а институция с общество в нея. Не социален дом, а институция със свой специфичен социум. Боже мой, там има деца и тя е направена заради тях, не заради околния свят.

А за мен всичко е важно. Дори хигиената на пода в класните стаи.
Най- важно, обаче, е отношението. Иначе за наливането на материал- не само темата за шестокласниците, прочетете всяка тема за от V-ти клас нагоре, за да се убедите, че основно се обсъждат извънучебни курсове за сдобиване с такива знания. Но това е друга тема.

Последна редакция: ср, 21 сеп 2011, 07:03 от Judy

# 72
  • Мнения: 413
За доста деца храненето в училище е единственото им свястно хранене за деня. Моя близка е директор на селско училище в най-бедния регион на България. Обикаля селата и се моли на родители да пуснат децата си на училище. Не е заради бюджета, не! Училището е защитено и не го грози закриване. Просто за нея професията й е призвание. Вярвате или не - храната в училище е движещия мотив. Един път доведено в училището, детето получава и знания, които на полето няма да получи.
Конкретният ми пример всъщност не е единичен случай, за съжаление. Погледнете и от тази гледна точка, преди да отхвърляте категорично.  Peace

# 73
  • Мнения: 46 562
... важното е да ядат, вместо да учат! ...

Не. Никой не го е написал, освен ако съм спала докато съм чела.
Важно е всичко.

# 74
  • Мнения: 8 567
За мен осигурен обяд от прясно сготвена храна- супа, ястие и десерт-плод е напълно достатъчна.
Това е за училищата, в които има стол.
Там, където няма стол проблемът не  е в ябълката, а в осигуряването на място за хранене.
Децата в държавнто училище трябва да имат еднакви условия откъм база, нека се съревновават помежду си с това, което предлагат като възможност за образование, възпитание, да се опитват да подобрят климата в училището, да върнат вярата на децата и родителите в институцията.  

Общи условия

Активация на акаунт