Не били сервитьори...

  • 6 383
  • 97
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 16 041
А не може ли плодовете да се дават към обедното меню в стола?
Вместо баклава или малеби - по 1 плод за десерт. Нали в стола има лелка, която раздава храната, ще слага и плода на таблата.
Който не ходи на стол ще си хапне плод у дома.
Мисля, че не е удачно учителите да се ангажират и с това. А и докато дъщерята учеше нямаше такива хранения. Децата ядяха кой каквото си донесе от дома. Който има пари отива на бюфета, който си купи купони за седмицата - обядва в стола. Пък никой не умря от глад и се изучиха децата.

Последна редакция: сб, 17 сеп 2011, 20:10 от Aisha

# 31
  • Мнения: 104
Mirama, едно време се закусваше в училище само 1 път на ден, защото децата седяха в училище само за учене, а не за отглеждане. Сега децата имат присъствие в училище повече време, отколкото родителите на работното си място.  Е при такъв дълъг учебен ден как да не се хранят по 5 пъти на ден? Че децата ни се прибират вкъщи само за спане. При тази ситуация трябва да има кой да ги храни, но не мисля, че това трябва да е учителят. Той УЧИтелят учи ученици, а не ги храни.

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
И сега редовните часове са до обяд. А това, че някои училища са писали СИП-овете по език като "целодневно обучение" и децата стоят до три следобяд, че и после на "самоподготовка" (което си е чиста занималня) до пет-шест вечерта, това е съвсем друга бира. Един първокласник по обикновената програма свършва четвъртия час в единайсет и нещо, т.е. преди дванайсет на обяд и може съвсем спокойно до един следобед да пресече половин София и да си обядва вкъщи. Ама, вярно, че училищата все повече започват да ззаприличват на детски градини - то не са сутрешни закуски, то не са обяди, очаквам и следобедна закуска да предложат едно малко за аперитив с шопска салата. Стоенето на децата до вечерта в училище е решение на родителите. Не е задължжение, описано по учебна програма, защото в начална степен имат по пет часа на ден, което означава приключване около дванайсет.

# 33
  • Варна
  • Мнения: 2 768
 Абе, аз съм учила целодневно и пак имахме един обяд и толкова, за  който се купуваха купони от стола.

# 34
  • Мнения: 1 310
 newsm50
Темата е абсурдна и измислена, абе отвсякъде "вкатилена"! ooooh!

Последна редакция: сб, 17 сеп 2011, 20:16 от Пипи Дългото чорапче

# 35
  • Мнения: 22 440
Редовните часове във всяко училище свършват до 13ч. Ако има седми час, евентуално още 40мин по-късно. И това за горен курс.
Така че ако хапнеш в къщи, и си носиш или купиш някаква закуска, не виждам някакъв проблем.
Какъв е този зор постоянно да се яде, не ми е ясно честно казано.

# 36
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
     Учителите не почиват в голямото междучасие. Те и през почивката на децата ни работят. ...
Е, и??. Почивката на децата, не е почивка за учителите. Намирам го за нормално.

# 37
  • Мнения: 336
Е, и??. Почивката на децата, не е почивка за учителите. Намирам го за нормално.
А аз - не! Останалите работещи имат право на 15 минути почивка около 10 часа, нали? Да изпият едно кафе поне. Обедната почивка също е регламентирана и има поне половин час за обяд. (Тук не включвам частните фирми, които натоварват прекомерно служителите си, зная, че има и такива). Но не и при учителите. Учителите трябва да работят непрекъснато, без почивка, до края на работното си време. Понякога краят на това работно време е към 15:00 часа - в училище. Но всъщност учителят се връща в къщи и продължава да работи - да подготви урока за следващия ден, да подготви или провери контролни, домашни и т.н. В крайна сметка работното му време е дори по-дълго от нормален работен ден, а вие очаквате и да се лиши от малкото минути, позволяващи му да си поеме дъх, за да раздава плодове и закуски. Той наистина не е сервитьор! Не е лошо децата да получават плодове (друг е въпросът дали ще ги изяждат), но не е редно да задължават учителя да ги раздава, трябва да се намери друг начин.

# 38
  • Сред мелниците
  • Мнения: 1 295
Тази схема за плод в училище е европейска мярка за създаване  на здравословен модел на хранене. Целта му не е да осигури изхранването, а да промени нагласите.
 Ако се разровите, ще видите целия спор, който мина преди няколко години на ниво ЕС,  когато се обсъждаше схемата. У нас нищо не се чу, защото ние (разбирай държавата) като овце, просто приемаме или после просто не го правим като хората , но при обсъжданията ни няма никакви.

Независимо от аргументите "против", тези "за" определено са повече.
Схемата е добра, но трябва да се намери някой да направи локалния мениджмънт.

Съвсем отделен е въпросът че haute_couture, според мен искаше да каже че "ние не сме  сервитьори" е некрасива позиция. Аз споделям това мнение напълно.
 Грубите постинги на някои учители тук просто показват, че някои хора са си объркали професията и де факто подкрепят авторката на темата.

Държавата ни трябва да намери начин да усвои парите, които ЕС отпуска по схемата. Това са ако не греша 90 млн евро са Съюза за 2010. Доста пари нали така?
Как ще ги разпределяме в България - дали ще ги дават на калпак или на социално слаби, в определени региони или повсеместно , кой ще ги  раздава, ще ги мие и ще им събира огризките е друга тема.

Последна редакция: нд, 18 сеп 2011, 18:06 от В

# 39
  • София
  • Мнения: 62 595
а има ли нещо красиво в това да товарят учителите с несвойствени им задачи? То, хубаво говориш за ЕвропаТА, ама я кажи там дали учителите се занимават лично с раздаването на плодовете и дали това става на крак в класната стая и дали онези плодове са като тези плодове, които се дават тук? Има ли там училище без стол или някакво достатъчно голямо и уредеено място за хранене на много ученици?

# 40
  • София
  • Мнения: 16 041
Повтарям се, но за мене най-подходящо и хигиенично място е стола. Плодовете могат да се измият и да се дават за десерт, а зеленчуците във вид на салата към второто. Така ще се намали и цената на купона.
Не мога да си представя учителката с 1 кашонче ябълки и раздава на децата в голямото междучасие. Повечето от малките си носят закуска от дома или си купуват. Плодовете ще се търкалят по чиновете.
А големите обикновенно бягат по кафета или по ъглите да изпушат 1 цигара. Не, че го одобрявам, но .....

# 41
  • Мнения: 8 567

Държавата ни трябва да намери начин да усвои парите, които ЕС отпуска по схемата. Това са ако не греша 90 млн евро са Съюза за 2010. Доста пари нали така?
Как ще ги разпределяме в България - дали ще ги дават на калпак или на социално слаби, в определени региони или повсеместно , кой ще ги  раздава, ще ги мие и ще им събира огризките е друга тема.


За мен лично  е важно за какво ще послужат 90 млн.
Дали синът ми ще трябва да яде мандарина, каквато не обича, дали класната му ще тича до стола ежедневно, за да я сервира, дали ще вземат от неговото време за почивка, за да се реди на опашка в стола за тая мандарина...
Дали тая мандарина ще научи децата и родителите им що е то здравословно хранене?

В Европа децата май не ги обгрижват в стола, а си носят кутия за обяд.
Нашите деца, повечето, разполагат с първо, второ и трето в стола, готвена храна, а дали ще се хранят там или със сандвичи в лавката е тяхно решение и на родителите им.
Една, насила поднесена ябълка на ден не е от полза за никого.

Но всъщност кой го е еня за ползата, пак става въпрос за едни пари, по една програма....

И за едни учители, които трябва да свършат, така, между другото, една работа, защото на някой нещо му е скимнало. ooooh!

# 42
  • Мнения: 1 298
А защо родителите не се погрижат за плод? newsm78

В училището на дъщеря ми има уговорка вторник и четвъртък да са плодни дни.
Тоест слагаме плодове в кутията - кой каквото обича.
Столове, лавки и пр. в училищата няма. А учителите да раздават и ядене е абсурдно.

# 43
  • Мнения: 8 999
Много го обичам този Евпорейски съюз? Добре че е той, та да ни каже кое е здравословно за децата ни.
Ако ме питат мен, по-здравословно би било да нямат по седем и по осем часа на ден, да не учат неща, които са им тотално неясни, да не мъкнат раници, които са половината от собствената им телесна маса, да не се включват предмети, които само затормозяват, но не допринасят по никакъв начин за баланс в интелектуалното и физическо развитие.
Плод на закуска! При това - сервиран от учителите! Звучи ми абсурдно и гротескно. Плодовете може просто да се сложат на достъпно място и всеки да се снабди с него в удобно време. Може би само първокласниците трябва да са привилегировани и леликите от лавките и столовете да донасят кошницата в голямото междучасие в класните стаи.
Аман от демагогия. По-добре е учителите от горен и долен курс да си взаимодействат в междучасието и да обсъждат как да се преподава и как да се попълни огромната пропаст между четвърти и пети клас, а не да сервират закуски.
Храненето на децата е отговорност и задължение на родителите. За съжаление обаче, се оказва, че раздаването на плодове е приоритет на учителите, а адаптирането на несмилаемия учебен материал е задължение на родителите.
Май  предпочитам хем да раздавам плодове, хем да си уча децата. Явно държавните и европейски програми са неспособни да се справят с нито една от тези задачи.

# 44
  • София
  • Мнения: 5 656
Майка съм на второкласник и мога да разкажа на тези, които не ги са виждали с очите си, какво представляват прословутите "свежи плодове за нашите деца". Предимно са ябълки, натъртени, зеленкави, имат вид на дълго търкаляни и нежелани от никого. Няколко пъти са давали и банани, кафяви и загнили. Броени пъти - 1-2 - имаше портокал и киви, недоузрели, натъртени. Много ми е интересно как се яде портокал и киви без нож и чиния, да ги ръфат в коридора ли?  Понеже си имам приказка с една от хигиенистките в училището, ми е споделяла, че й е много трудно всеки път, когато се раздават тези плодове, защото е принудена да изхвърля десетки килограми в кошчетата. Никой от съучениците на сина ми не яде този прословут плод. Самите плодове са такива, че никоя от вас не би ги взела и като подарък, ако ги раздаваха в магазина или на пазара.

И да, учителите не са сервитьори. Така или иначе в голямото междучасие децата се хранят в стола, не пречи там да се раздават. Но не смятам, че това е основния проблем.

Общи условия

Активация на акаунт