За броя на допълнителните занимания

  • 3 575
  • 61
  •   1
Отговори
  • Мнения: 12 020
Скоро детето ми ще стане на възраст, в която възможностите за допълнителни занимания растат.чувствам, че едва ли не с нетърпение очаквам това, за да го "запиша някъде", където до момента не бих могла, поради ниската му възраст.
-детето ходи на народни танци в градината, харесва му, хвалят го, ще продължи
-с нетърпение очаквам да стане на години, в които да го запиша на плуване.мисля, че е един от най-прекрасните спортове.
-но много ми се иска и да потренира и някакви източни бойни изкуства, предполагам от нагласите му, че ще му хареса.
-много е музикален и непрекъснато ми повтаря, че ще свири на барабани в оркестър
-но същевременно все имитира, че свири на китара и му се иска и с това да се занимава
- да не споменавам за йоника, пиано и това, че има ангелско гласче
- да си кажа и това, че е артистичен, страхотен имитатор, роден клоун- значи трябва да помисля и за занимания с театър
-и каква майка съм, ако не започне ранно езиково обучение.
с въздишка отчитам, че хич го няма в рисуването и добре, че е така...

Вече виждам как се превивате от смях и с право. Joy
Но въпросът ми е сериозен
Моля за разбиране, аз не съм вманиачена на тема "ранно интелектуално инезнамкаквоси развитие", нямам амбиции за сина си, виждам, че той е средностатистическо дете, съвсем обикновено.
Естествено, че няма да се юрнем от "школа в школа", но въпросът е, когато детето има някакви умения как да ограничим заниманията до нормално количество, как избирате едно за сметка на друго занимание  Любопитно ми е и за по-големи деца, които имат и ангажименти с уроците.

# 1
  • Мнения: 9 990
Щом като цяло е музикален-запиши го да пее като Начало.От там тръгват и музикални инструменти, солфеж.Пеенето е свързано с артистичността.

# 2
  • Мнения: 72
А защо не го попиташ той къде иска да ходи и въз основа на неговия отговор да изберете 1-2 неща? Повече от 2 занимания според мен идват малко в повече.

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
Питай го какво иска. Ако иска да продължи с народните танци, има детски състави.  Теб, ако те пита човек, си като в "искам всичко"!  Laughing Не го бутай насила, опитай се да потиснеш собствените си желания, че лесно се залита. Спорред мен животът си знае работата и отваря подходящите врати на детето като възможности, пък ние правим вторична преценка. Трябва да правиш и сметка, че с напредваннето на детето има големи допълнителни разходи от всяка гледна точка. Първи клас е много важен етап за детето и аз лично не одобряявам родителските мераци на юруш да запишат първокласника на език, спорт и прочие. Детето още не може да се осъзнае на кой свят е, да не говорим да може да издържи на стреса всичко да му е ново!

С моите не съм имала такива дилеми. Те сами си казват какво искат, а ние с баща им преценяваме дали можем да го осигурим като средства, време и организация. По  едно време, когато бяха първи-втори клас ходеха на толкова много неща, че в един момент поставихме условието да си изберат по две. Ама това беше само в този момент. Следващата година поискаха да ходят на езиков курс, защото в училище имаше голямо текучество на учители и децата много се изнервиха, ние също, та станаха  по три неща. А после и в училище записаха по един СИП и съвсем цъфнахме (добре че поне за СИП-овете не се разкарваме допълнително). и сега се оказва, че всяко дете си бута по четири неща, добре че на половината са заедно, та минаваме с едно водене и прибиране! На моменти не зная как издържат, все ги питам дали искат да проодължават така, все им казвам, че ако им е много, могат да отрежат някое, обаче те си продължават. вече имат по 4-5 години "стаж" за повечето неща.

Последна редакция: сб, 11 сеп 2010, 16:54 от Andariel

# 4
  • Мнения: 12 020
Той иска на всичко, което е свързано с музика и танци.
Иска и да свири на инструменти различни.

Но за здравето му е важно да спортува.А тъй като е динамичен ,много бърз и много смел ще му бъде лесно.Не като мен, навремето дето ходех на волейбол и баскетбол само заради приятелките си.

Все пак- колко трябва да са допълнителните занимания, т.е. колко максимално, за да не "изяждат" времето за учене, когато тръгне на училище и за свободни игри.Защото каквото и удоволствие да са заниманията, все пак ще има нужда и от достатъчно свободно време за игра .

И ако трябва да се избира, напр. за да се стигне до две занимания, на какъв принцип трябва да избера какво да отпадне?




# 5
  • София
  • Мнения: 62 595
Ама,  то точно зависи от детето. Ти го виждаш, че е активно, ама как ще го накараш да тренира, колкото и на теб да ти се струва полезно? Според моя мироглед и  опит, идеята на извънкласните занимания е да са според интереса и желанието на детето, да са му за удоволствие и отмора,  като хоби. Не търся полезност за бъдещето, нито престижност.
Зависи и какви са заниманията. Свиренето на инструмент иска време за упражнения вкъщи, което означава най-малко да свири преди урок, ако не всеки ден. Ако ходи И на език, пак ще има домашно.

Според мен за дете в предучилищна е оптимално да са едно или две занимания (ако сметнеш, че са по два пъти в седмицата, ето ти го всеки ден на нещо). А като порасне и влезе в училищната рутина и се види, че се справя да движи вече започнатите и ученето, то не пречи и нещо друго да започне. Но дебело подчертавам - завииси от детето. Както се казва, можеш да заведеш коня до извора, но не можеш да го накараш да пие. Можеш да му предложиш да свири на нещо и да плува. Ако реши да ходи на танцова, спорт май не му трябва, че там достатъчно енергия изразходват. ако аз бях на твое място, вероятно щях първо да говоря  с него за танцовата, да го запииша да продължи в същия или в друг танцов състав.

# 6
  • Мнения: 1 568
Да, зависи от самото дете Hug
Ако иска и му харесва, давай  Hug
Но мисля че прекалените амбиции ще доведат до претоварване и от многото неща в един момент да не блокира и да откаже всичко.

# 7
  • София
  • Мнения: 7 242
Все едно себе си виждам преди няколко години  Laughing Стига ти да имаш време и сили, води го където иска и на каквото прецениш, че е добре. Няма да се претовари, но за теб не гарантирам Wink Сегашните деца обикновено не могат да излизат да играят свободно навън, а в къщи висят все пред компа, така че по-добре такива организирани занимания. Ако живеех в малък и спокоен град обаче, щях да оставям детето си на тази възраст основно да играе

# 8
  • Мнения: 7 837
Отдъхнах си като почна училището, сега остана само каратето (2 пъти седмично) като занимание и ходи, само защото държи на това. През лятото го водих и на плуване, искаше и футбол, но се разбрахме да поизчака и сега вече не иска. На училище е до 2 и определено е изморен след това.

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
Между другото, моите са в нарочно в класове, които са без "екстри" като разширено изучаване на език или нещо друго. Това облекчаваше много положението, защото детето си тръгваше на обяд, имаше време да се нахрани и да приключи с всичко "по светло". Но откакто започнаха да записват СИП, започнаха да се свършват доста късно.

# 10
  • Мнения: 613
Като се замисля, с моите щерки сме свеждали извънкласните занимания до 2. Отделно е било плуването, но то беше на 5 минути от нас и целта беше не да тренират, а да се научат и да спортуват.
Иначе народните танци също са почти спорт.
Важно е обаче за какво синът ти има желание. На всичко на което са ходили щерките - сами са си искали. И щом ми се е струвало възможно - записвам. Като станаха ученички имах изискване - заниманието да не пречи на ученето. Ако има детето наистина желание за това занимание , това действа стимулиращо и за ученето. Wink

# 11
  • Мнения: 12 020
Миналата година тръгна с огромно желание на народни танци.Аз дори не познавах госпожата по танци, веднъж като го прибирах от ДГ той се отскубна от мен и влезе в една странична стая с въпроса/ към някаква др. госпожа, не учителка/ защо днес нямало танци и дали следващия ден ще има.Тъй като е много музикален/ и госпожите го казват/ и има желание да свири на няколко инструмента/ тая няма да я бъде, естествено!/ трябва да избера кога и какво.

В градината има народни танци и състезателни.Избрах народните по малко странични причини.Доста нисичък и дребничък е и едва ли ще си намери подходяща партньорка в състезателните танци.И без това често отнася разни подхвърляния на тема ръст и тегло, а вече започва да осъзнава някои неща, не ми се иска да се комплексира.

Веднъж в един ресторант много държеше да пее, дадоха му микрофона и изпя "Хубава си моя горо"всички бяха изумени.Не помня имаше ли 4 год.

Но за спорта съм неумолима, това е най-доброто, което може да направи за здравето си.Той и сега си спортува по детски , енергичен е, движението му харесва

Но като сумирам това, онова, пак става много.
Тези занимания си мисля, че ще определят по-скоро бъдещите му хобита, които ще са някаква опорна точка, дори някакъв вид смислено разтоварване в трудни моменти,нямам амбиция да става кой знае какъв.

Но като го запиша на това, което иска остават на по-заден план езиците, а сега всички са се юрнали от 4-5г. да учат езици.Изкушавам се да го понауча на английски, но се притеснявам да не му създам някакъв погрешен методолически модел на заучаване.

В градината от групата му само пет деца са на народни танци и 19 на английски.

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
И какво в действителност научават децата с тези ранни курсове по езици? Всичко, което са научили до седми клас, в една нормална езикова гимназия децата го научават за един срок! Ако не беше проблемът с учителите в училище, хич нямаше да ги записвам на курс. За да има смисъл от учене на език в детска възраст или трябва да им наема гувернандка нейтив спикър, или да поживеят в чужбина няколко години. Другото е ала-бала.

# 13
  • Мнения: 12 020
И какво в действителност научават децата с тези ранни курсове по езици? Всичко, което са научили до седми клас, в една нормална езикова гимназия децата го научават за един срок!

С това съм абсолютно съгласна, видяла съм го с очите си, изпитала съм го.
Затова не се изкушавам от езиците, а просто ги споменавам.Но е факт, че огромният брой деца учат езици в ДГ , а на мен никак не ми се вярва, че това е искреното им желание.

Както и да е, засега ще останат танците, но кога спорт и кога музикален инструмент се чудя.И дали в един момент и трите групи занимания няма да са му прекалено много

# 14
  • София
  • Мнения: 62 595
Говорете с детето, нека да си помисли какво иска и след време да ви каже! Само времето ще покаже дали ще му е много или малко.

Общи условия

Активация на акаунт