Ползвали сте Сугестология и Сугестопедия при изучаване на чужд език?

  • 121 006
  • 202
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 841
... да се поти над учебниците,...,при положение,че има преки пътища.

И да има, те са по-скоро именно в посока НЛП, а не на сугестология и сугестопедия.
Какво всъщност им е лошото на стандартните методи за изучаване на чужд език? Какво му е лошото човек да се "изпоти" малко над учебниците?

# 46
  • Мнения: 2 761
Всеки си има мнение по въпроса с изучаването.
Който иска стандартни начини-има си в изобилие.Ние тук обсъждаме ускореното изучаване със сугестопедията.

# 47
  • София
  • Мнения: 1 074
... да се поти над учебниците,...,при положение,че има преки пътища.

И да има, те са по-скоро именно в посока НЛП, а не на сугестология и сугестопедия.
Какво всъщност им е лошото на стандартните методи за изучаване на чужд език? Какво му е лошото човек да се "изпоти" малко над учебниците?

Е, ти пък - ако имаше перфектен метод, щеше да остане единствен, нали вървим в посока на индивидуален подход. Нищо лошо няма да се изучи дори и най-калпавият метод, за да се види дали нещо от него е приложимо за едно по-обхватна концепция.

# 48
  • Мнения: 5 370
Всеки си има мнение по въпроса с изучаването.
Който иска стандартни начини-има си в изобилие.Ние тук обсъждаме ускореното изучаване със сугестопедията.
Когато става въпрос за език-като човек, който се занимава професионално с това -съм песимист относно понятия като "ускорено" , "съкратено" и тем подобни производни. Ако беше така, то езиковите гимназии щяха просто да се обезсмислят.

# 49
  • София
  • Мнения: 1 074
Всеки си има мнение по въпроса с изучаването.
Който иска стандартни начини-има си в изобилие.Ние тук обсъждаме ускореното изучаване със сугестопедията.
Когато става въпрос за език-като човек, който се занимава професионално с това -съм песимист относно понятия като "ускорено" , "съкратено" и тем подобни производни. Ако беше така, то езиковите гимназии щяха просто да се обезсмислят.

Абсолютно си права, но има един такъв момент - езикът е многолико нещо, което се състои от много компоненти. Ако към един от компонентите е възможно да се приложи по-добра техника за запомняме, нима трябва да го изхвърляме на боклука, само защото не е приложим за цялото?

# 50
  • Мнения: 5 370
Занде, ако се ползва като своего рода мнемотехника-защо не.
Но няма начин да не се седне и да се учи граматиката, да речем. Групи глаголи, спрежения, словореди и т.н., в зависимост от езика.

# 51
  • София
  • Мнения: 7 190
Абе цялата работа е, че за много хора ученето на чужд език представлява някакво досадно мъчение и зубрене.
И именно те могат да станат лесна плячка на подобни обещания за "лесно", "бързо", "ефективно".
Малко ми прилича на рекламите за хапчета за отслабване.
Иначе мнемотехниките са хубаво нещо.
Като малко дете много обичах разни математически книжки, и там имаше някакъв разказ за момче-чудо, което запомняло по 100 думи на представление.
Всъщност тайната била, че си имало собствени, добре запомнени 100 думи, и навръзвало случайно подадените от публиката думи към неговите. Примерно "фенерчето" свети под "масата".
Ей тоя подход ми свърши чудна работа в подготве, когато трябваше да научим стотина вида дървета, понеже аз и на български дет' се вика не ги знам, т.е. хич не ме бива в ботаниката и хал хабер си нямам как изглежда ясенът да речем, и как яворът.
И просто си ги запомних като словосъчетания:
клен - мейпъл
хвойна - джунипър.
До ден днешен ги помня.

# 52
  • София
  • Мнения: 1 074
Занде, ако се ползва като своего рода мнемотехника-защо не.
Но няма начин да не се седне и да се учи граматиката, да речем. Групи глаголи, спрежения, словореди и т.н., в зависимост от езика.

Разбира се Wink)
Аз пробвам върху сина на 3 годинки начини за усвояване на руски език, засега се получава, мисля да приложа от догодина и върху студентите за китайския и ще ти кажа резултата Wink Сугестологията ми е любопитна, защото подозирам че някои от нещата, които съм чувала, подчертавам, за нея могат да ми свършат работа за лексиката.

# 53
  • София
  • Мнения: 62 595
Нещо, което работи при децата може изобщо да не работи при възрастните, също и при тийновете. Причината - децата до 7-годишна възраст са все едно друг човешки вид. При тях нищо не е като при възрастните.

Ред, няма смисъл да се хабиш. Като прочета за разни чудодейни методи, все едно съм пуснала рекламно филмче за средства за отслабвана - само с упражнение с продукта ХХХ за по 10 минути на ден ще направите еди-каква си фигура - и показват картинка на бодибилдъри, които прекарват поцели дни в спорните зали и пият какви ли не химии.  Нещата са ясни - хората са мъзреливи и искат да им е лесно. Разбираемо е, но много често е неефективно. Човек на "стари години" учи по съвсем различен начин от децата или тийновете. И обикновено става по трудния начин.

# 54
  • Мнения: 2 761
Виж сега,аз не съм никак религиозна,но съм чела малко и Библията,която възприемам по съвсем различен начин,отколкото вярващите.Та там доколкото си спомням пишеше нещо от сорта "Бъдете като децата".

Сега се питам като не ви интересува метода какво правите в тази "рекламна" тема?

# 55
  • София
  • Мнения: 62 595
Напротив, интересува ме! Но все пак, не забравям, че Лозанов е измислил този метод по време, когато и двата политически лагера много са се увличали от мистики, изпочни религии, мислене и прочие.  А и тази тема каква е, сектантска, в която трябва да пишат само привърженици?

В Библията пише много работи, ама не им вярваш на всичките, нали?

# 56
  • Мнения: 690
Напротив, интересува ме! Но все пак, не забравям, че Лозанов е измислил този метод по време, когато и двата политически лагера много са се увличали от мистики, изпочни религии, мислене и прочие.  А и тази тема каква е, сектантска, в която трябва да пишат само привърженици?

В Библията пише много работи, ама не им вярваш на всичките, нали?
Мислиш ли, че всички неща, които си изброила се превръщат автоматически в нещо невъзприето от обществото? Ако ти обявяваш дадено нещо за табу, за друг е нещо съвсем естествено.
 В Библията пише много работи, стига да имаш очи да ги прочетеш и да си достатъчно извисен и укрепнал, за да ги разбереш. Иначе е равносилно да обясняваш на седем годишното си дете  Теорията за относителността и да очакваш да те разбере. Laughing
 
 Темата се превърна в ЗА и против, което е обяснимо, предвид потребителите, които си изкарват хляба по "стандартния"  метод.
 

# 57
  • София
  • Мнения: 1 074
Нещо, което работи при децата може изобщо да не работи при възрастните, също и при тийновете. Причината - децата до 7-годишна възраст са все едно друг човешки вид. При тях нищо не е като при възрастните.

Ред, няма смисъл да се хабиш. Като прочета за разни чудодейни методи, все едно съм пуснала рекламно филмче за средства за отслабвана - само с упражнение с продукта ХХХ за по 10 минути на ден ще направите еди-каква си фигура - и показват картинка на бодибилдъри, които прекарват поцели дни в спорните зали и пият какви ли не химии.  Нещата са ясни - хората са мъзреливи и искат да им е лесно. Разбираемо е, но много често е неефективно. Човек на "стари години" учи по съвсем различен начин от децата или тийновете. И обикновено става по трудния начин.

Аз  съм наясно какво работи при децата и какво при възрастните, преподавам вече 10 години език, така че менторският ти тон е крайно неуместен. Смятам, че нещо ще ми свърши работа и искам да го проуча, а твоите намерения какви са?

Оставам с впечатлението от тази тема, че развитието на някакво обучение чрез допълнителни методи е крайно неприветствано и това ме изумява. Няма значение какъв метод се дискутира - сугестология или друго, важното е явно всички да са против, само защото е малко по-различно, хайде спрете се де, пак вие утре ще се оплаквате, че детето ви не е достатъчно добре обучено по език или друго. Живеем в значително по-динамичен свят, много сме и за да оцелеем трябва да знаем все повече неща, а времето е същото, затова и методиката не може да стои на едно място, а да се търсят нови похвати на базата на изпитаните методики.

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз нямам от какво да се оплаквам, освен от качеството на учителите по чуждите езици в училищата. Спокойно, Занда, не съм ти в клас, нито съм дете на 13 години, че да се държиш към мен като към ученичка! Тонът ми не е менторски, ти го възприемаш като такъв. Това не е мой проблем! И изобщо, защо се нахвърляш върху мен? Аз съм рационален човек и ме интересува как нещата работят. За метода на Лозанов зная от години, четох книгата му и имам представа за какво става въпрос. Така че, за мен не е нещо ново или чудо. Още докато четох си задавах много въпроси, на които не намерих отговор в написаното. Старая се да подхождам към такива неща рационално, а не емоционално, все едно става въпрос за някаква "нова" истина. Няма нужда да скачаш при появата на мнение, с което не си съгласна!

Мен в метода на Лозанов ме притеснява това, че е твърде близко до източните религии и мистики. Аз не бих подложила децата си на такива методи, всъщност и себе си не бих подложила. Каквото и да си говорим, език се учи чрез активна комуникация, активна работа, двойна и тройна, особено когато става въпрос за учене след пубертета и пак резултатите са по-ниски в сравнение при пуберите. И се учи в контекст, а не просто учене на думи, бък било то под някакви състояния, близки до хипнозата, медитацията и прочие (за малко щях да напиша наркоза) или на някаква музика. Какво значение има музиката, освен че отпуска човека? Ако има някаква роля, то вероятно тя е човек да си почине и да се освежи, като вторично му се повиши след това концентрацията, а не че нещо друго. Накрая май все се оказва, че е въпрос на внушение и самовнушение като при религията.

Последна редакция: вт, 11 май 2010, 11:52 от Andariel

# 59
  • Мнения: 2 761
Andariel,ти сигурна ли си,че си чела книгата?Точно Лозанов говори за активна комуникация,както е и противник на сухото зубрене на думите,така както се преподава в езиковите училища.Щото като вземеш да пишеш като замайен едно и също нещо N на броя пъти,то мозъка ти определено започва да се съпротивлява съвсем скоро.

Започвам да се съмнявам,че си чела книгата.Още заглавието и говори,че няма връзка с внушението"Сугестопедия-ДЕсугестивно обучение!"и после на дълго и нашироко ти е описано каква е разликата от хипнозата.

Според мен си губиш времето тук,още повече щом си мислиш за мистики.Карай си по стария метод-безболезнено е.

Общи условия

Активация на акаунт